MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
1.

La Pat - Willie 7 idd Nina Hagen in een folk / pop nummer. Maar ik heb liever de rockende Nina met band.
Gazelle Twin - Men like Gods 7,5 Donkere electronica et een lief zangeresje, klinkt zelf richting 80's met die synth's. Mooi
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 7, 4 Goed nummer met goeie opbouw, maar net iets minder aansprekend dan de voorganger.
Whip Culture - Breaking My Mind 8 Dit vind ik lekker, rockende gitaar met een vette beat eronder. Hooi die dansvloer maar open.

1-3-2-2

Deadline: 24-10 18.00.

2MY
1.

1. La Pat - Willie 7
2. Gazelle Twin - Men like Gods 6
3. The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 6
4. Whip Culture - Breaking My Mind 7

1. La Pat - Willie // Bevalt me uiteindelijk veel beter dan dat ik na de eerste minuut - en de Mad About a Boy-intro - vreesde. Het theatrale zit nog netjes binnen mijn grenzen van aangenaamheid.
2. Gazelle Twin - Men like Gods // De enerverende muggensynth verkent laatstgenoemde grenzen iets dapperder, met een resultaat dat ik dientengevolge minder kan smaken.
3. The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat // Met het risico om appelen en peren te vergelijken: de niet-zang deed me denken aan Nada Surf's Popular, maar dan wat euh, saaier. Iets te braaf naar verwachting.
4. Whip Culture - Breaking My Mind // Voorlopig ligt deze het beste in het gehoor.

2-3-2-3

Ohja: de laatste battle bevat 2 mijner nominaties. Wat mij betreft mag dit zo blijven, zelf heb ik daar geen probleem mee.

1.

1. La Pat - Willie 7,2
Leuke opener, ik heb er weer zin in! Gezien de Nina Hagen-associatie had dit van mij wel iets meer uit de band mogen springen.

2. Gazelle Twin - Men like Gods 8
Mooi, dit soort muziek is wel makkelijk scoren bij mij

3. The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 7,7
Dit ook, erg fijn gitaarspel en verder wat charmante onbeholpenheid. Doet me een beetje denken aan Mazes uit een vorige editie.

4. Whip Culture - Breaking My Mind 7
Aangename dance/rock, best typisch mid-zeroes eigenlijk, de tijd van Soulwax' Nite Versions. Dit soort muziek luisterde ik toen veel, de Modular-verzamelaars etc. Ik kan me echter wel voorstellen dat dit bandje een beetje ondergesneeuwd is, want op een verzamelaar uit die tijd zou dit me niet direct als eerste zijn opgevallen.

2-4-3-3

Jee, een oude nummer 1 uit mijn MuMe-afrekening.

1.

La Pat - Willie
Bijzonder om eens te horen maar past niet helemaal in mijn smaak... (6,0)

Gazelle Twin - Men like Gods
Niet hele makkelijke muziek, en bij gebrek aan melodie daarom een (5,5)

The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat
Ja, dit klinkt dan wel weer lekker. Fijn gitaartje en spoken word heb ik geen moeite mee al heb ik geen idee waar het over gaat. (7,0)

Whip Culture - Breaking My Mind
Deze is het lekkerst van het setje. Lekker tempo dat voortbeukt. Zang is verder niet bijzonder. (7,2)

2-4-4-4

1.

La Pat - Willie 8,5
Waanzinnig goede zangeres. Ik heb het genoegen gehad haar een paar keer live te mogen zien. Absolute diva en dit nummer behoort bij haar mooiste.

Gazelle Twin - Men like Gods 9,5
Eigen nominatie. Heb Gazelle Twin pas een maand of 2 in het vizier maar oh wat een ongelooflijk fijne band is dit. Eigenlijk had ik iets anders willen nomineren maar dat album is nog te recent om van te mogen nomineren. Bezwerend en een tikkeltje duister. Heerlijk nummer.

The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 6,5
Ik kan hier niet echt opgewonden van raken. Het is me te tam.

Whip Culture - Breaking My Mind 5,5
Niet echt mijn kopje thee en bovendien vind ik de stem irritant.

3-5-4-4

1.
La Pat - Willie 8,3
Gazelle Twin - Men like Gods 8
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 7
Whip Culture - Breaking My Mind 7,5

4-6-4-4

1. La Pat – Willie 4,5
Gazelle Twin - Men like Gods 7,8
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 9,8
Whip Culture - Breaking My Mind 5

4-7-5-4

1.

La Pat – Willie
Qua (punk)mentaliteit vergelijkbaar met Nina Hagen, maar muzikaal gezien natuurlijk niet - eerder dan met Nina´s inspiratiebron Zarah Leander of met andere diva´s uit de popprehistorie. Geweldige opbouw, dijk van een stem en heerlijke instrumenten. 9.4

Gazelle Twin - Men like Gods
Duistere electronica met aangename stem. Zitten een paar minder geslaagde stukjes in, maar over het geheel genomen erg fijn. 8.3

The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat
Best aangenaam gitaarmuziekje, een soort ingetogen Wipers waarin de punkenergie is vervangen door rustig-aan-doen. 6.6

Whip Culture - Breaking My Mind
Zou zo een reclamemuziekje kunnen zijn. Vind het te eenvoudige toegankelijk alternatieve rock, en daar kunnen de electronische bliepjes niets meer aan veranderen. Leuk voor een keer, maar daar houdt het dan ook mee op. 5.6

5-8-5-4

11iS
1.

La Pat - Willie - 7
Gazelle Twin - Men like Gods - 7
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat - 7,5
Whip Culture - Breaking My Mind - 6

6-8-6-4

Deadline: 24-10 18.00

1.

La Pat - Willie - 6,5
Gazelle Twin - Men like Gods - 6,5
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat - 6,8
Whip Culture - Breaking My Mind - 7

6-8-7-5

1.

La Pat - Willie - 7,0
Gazelle Twin - Men like Gods - 6,5
The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat - 6,5
Whip Culture - Breaking My Mind - 6,5

7-8-8-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Gazelle Twin - Men like Gods 8 pt gem: 7,41
2 The Van Pelt – Nanzen Kills A Cat 8 pt gem: 7,22
3 La Pat - Willie 7 pt gem: 7,16
4 Whip Culture - Breaking My Mind 5 pt gem: 6,68

14 deelnemers

DjFrankie (moderator)
2. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Alice Gold - Orbiter
Shine 2009 – Older
Another Sunny Day - You should all be murdered
Lisa Germano - Guillotine

0-0-0-0

Deadline: 18.00 25-10

2. Alice Gold – Orbiter: Eigenlijk past dit nummer niet zo in 2011, echt een jaren 90 vibe, de funky cross-over gemengd met een rockbitch. Alanis Morisette deed iets soortgelijks met You Oughta Know met leden van Red Hot Chili Peppers, maar dat klonk beter. 7,5

Shine 2009 – Older: Beetje het nazomer gevoel krijg ik bij dit nummer, zeer hitgevoelig, zou zo in de Top 40 passen, en dan gaat de radio echt wel een stuk harder, al zal het niet lang blijven hangen. 7

Another Sunny Day - You should all be murdered: Dit klinkt als Morrissey van The Smiths, en daar hou ik wel van. Muzikaal heeft het echter meer weg van Friday I’m In Love van The Cure. Maakt verder niks uit. Gewoon een goede plaat. 9,3

Lisa Germano – Guillotine: Ik heb deze plaat ook, maar laat ik eerlijk zijn. Toen ik het label 4AD zag staan, en de naam van de uitvoerende, dacht ik dat het een solo album van Lisa Gerrard van Dead Can Dance was, dan valt het in eerste instantie tegen. Toch wel een goed nummer, en verder is Slide ook een prima album. 7,7

0-0-1-1

DjFrankie (moderator)
2

Alice Gold - Orbiter 7,3 Aardig nummer zeker in het begin, maar op den duur boet het iets aan kracht in, blijft wat hangen
Shine 2009 – Older 7 Vrolijk deuntje maar daar blijft het ook bij, blijft wat saai allemaal zeker de stem.
Another Sunny Day - You should all be murdered 7,5 Bekende band leuke britpop, lekker nummer. Zeker om vaker te draaien.
Lisa Germano - Guillotine 7,5 Mooi nummer, klinkt slaapverwekkend maar heeft bij mij het omgekeerde effect. Die stem maakt dat je blijft luisteren, al mag ze me wel in slaap brengen

0-0-2-2

ik heb eerste ladder gemist

Alice Gold - Orbiter (7,0) wel aardig popliedje
Shine 2009 – Older (6,0) niet slecht maar blijft niet zo hangen
Another Sunny Day - You should all be murdered (4,8) te veel in een dozijn-muziek
Lisa Germano - Guillotine (7,0) mooie piano

1-0-2-3

2MY
2.

1. Alice Gold - Orbiter 6,5
2. Shine 2009 – Older 7,8
3. Another Sunny Day - You should all be murdered 7
4. Lisa Germano - Guillotine 7,2

1. Alice Gold - Orbiter // niet bijzonder, wel vermakelijk.
2. Shine 2009 – Older // goeie mix van pop met dance, en dat licht-alternatieve toetsje wat bands als MGMT voor mij interessant maakt. Hier hou ik wel van.
3. Another Sunny Day - You should all be murdered // was the Smiths als vermeld? Goed zo. Leuk plaatje, straks echter weer vergeten.
4. Lisa Germano - Guillotine // Of Lisa de Amerikaanse An Pierlé is, of An de Vlaamse Lisa Germano doet niet echt ter zake, en één nummer met bepaalde gelijkenissen is misschien wat onterecht om gelijk zo'n vergelijking te maken. Mooi nummer.

1-1-2-4

2.
Alice Gold - Orbiter 7,8
Shine 2009 – Older 6
Another Sunny Day - You should all be murdered 5
Lisa Germano - Guillotine 7

2-1-2-5

Eerste ladder weeral gemist.

2.
Alice Gold - Orbiter: lekker, beetje standaard, maar wel lekker. Hoef dit echter niet al te vaak te beluisteren. 6,5
Shine 2009 - Older: lekker zeikerige zang, maar wederom geen echte hoogvlieger. Ietsje beter dan de eerste. 7,0
Another Sunny Day - You should all be murdered: ik zou zweren dat dit de Smiths waren. Ben ik nooit een heule grote liefhebber van. Open gitaartje doet het wel goed. 6,0
Lisa Germano - Guillotine: mooiste van het stel. Ik krijg ineens zin om onder de wol te kruipen in mijn warme holletje. Prrrrr. 8,0

2-2-2-6

2.
Alice Gold - Orbiter: 7,5
Shine 2009 - Older: 6,0
Another Sunny Day 6,5
Lisa Germano - Guillotine: 6,0

3-2-3-6

2.
Alice Gold - Orbiter: Begint sterk maar verzandt al weldra in een 3FM achtig rocknummer.Tikkeltje standaard maar wel een ruime voldoende (6,9)
Shine 2009 - Older: Vrolijk zomers nummer maar te weinig onderscheidend wat mij betreft (6,7)
Another Sunny Day. Een knappe The Smiths, Morrissey replica.Zeker niet meer maar ook niet zo heel veel minder.(7)
Lisa Germano - Guillotine: Dromerig nummer met fraai pianospel gelardeerd als rode draad door het nummer heen.Zou niet misstaan als soundtrack in een tv serie als bv Twin Peaks.(7,3)

3-2-4-7

Ps Frank : Zie nu net dat in ronde 13 Flue met Legacy voorbijkomt.Dit nummer is echter al eens eerder genomineerd voor de alternatieve ko.

2.

Alice Gold - Orbiter
Wellicht niet verheffend, maar klinkt gewoon lekker dankzij basloopje. Clip doet vermoeden alsof dit iets uit de jaren 80 of 90 is. (7,0)

Shine 2009 – Older
Ja ook lekker, fijn tempo, fijne zang, spannende clip. (7,4)

Another Sunny Day - You should all be murdered
De sound van The Smiths. FIjn tempo maar hier staat me de zang niet helemaal aan. (6,8)

Lisa Germano - Guillotine
Mooi, maar ik kan op dit moment wel wat energie gebruiken en dat krijg ik niet van dit nummer (7,0)

4-3-4-7

2.

Alice Gold - Orbiter (7,3)
Zo'n nummer dat eigenlijk helemaal wordt gemaakt door het baslijntje. Krijgt voor nu het voordeel van de twijfel!

Shine 2009 – Older (8,5)
Tof nummer, upbeat en toch een beetje melancholisch. Video vind ik ook mooi.

Another Sunny Day - You should all be murdered (6,8)
Schaamteloze copycat natuurlijk, best fijne jangle pop maar minder geraffineerd ('murdered' vs 'bludgeoned in your bed').

Lisa Germano - Guillotine (7,0)
Wel aangenaam op een brakke zaterdagochtend/-middag.

5-4-4-7

2.

Alice Gold - Orbiter - 7,0
Shine 2009 – Older - 7,0
Another Sunny Day - You should all be murdered - 7,5
Lisa Germano - Guillotine - 9,0

5-4-5-8

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
Ps Frank : Zie nu net dat in ronde 13 Flue met Legacy voorbijkomt.Dit nummer is echter al eens eerder genomineerd voor de alternatieve ko.

Ik heb alles nagekeken maar kom dit nergens tegen enigste nummer met legacy is Alcoholic Faith Mission - Legacy

Sorry Frank zag het nummer in de lijst staan maar klaarblijkelijk waren de nieuwe nominaties daar al in verwerkt .Sorry voor het misverstand.Is er nooit eens iets eerder genomineerd van Flue voor de alternatieve ko genomineerd dan?

2.

Alice Gold - Orbiter - 6.4
Shine 2009 – Older - 5.6
Another Sunny Day - You should all be murdered - 8.1
Lisa Germano - Guillotine - 7.5

5-4-6-9

2.

Alice Gold - Orbiter 6,7
Het basje is wel lekker, het nummer is catchy maar het pakt me toch niet genoeg om hier een punt te verzamelen.

Shine 2009 – Older - 6,2
Normaal hou ik best van dat luie zingen beetje leunend. Prima om in een pashokje te horen of op een hip terrasje ofzo. Maar ik word hier niet uitzinnig van.

Another Sunny Day - You should all be murdered - 7,4
Goed het is een copycat maar het klinkt wel lekker. Fris het gitaartje is Marr en de zanger doet Morrissey. Weinig mis mee.

Lisa Germano - Guillotine - 7,5
Ik ben het met de massa eens dat dit het mooiste nummer is uit deze ronde. Germano heeft best mooie dingen gemaakt heb er zelf ook wat van in huis. Mooi ingetogen nummer maar zeker geen absolute parel.

5-4-7-10

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.