MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
15

Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

15. Bang Bang Machine - Geek love (original 12 inch) 3,5 (te lang en saai)
Mammút - Svefnsýkt 8,5 (band ontdekt via de Anderstalige ladder)
Disco Inferno - Nex Year 5,8 (wel apart maar dat is het dan ook wel)
John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix) 7,3 (klinkt best ok)

10-9-2-5

Deadline 7-11 18.00

15

Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

15. Bang Bang Machine - Geek love (original 12 inch) 7
Mammút - Svefnsýkt 6,7
Disco Inferno - Nex Year 8,3 (doodzonde dat deze geweldige muziek zo genegeerd wordt door de meeste musicmeterleden en hoe ironisch er komt binnenkort nog een nummer van deze groep voorbij dus maak jullie borst maar alvast nat )
John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix) 7,3

10-9-3-6

Deadline 7-11 18.00

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:

Disco Inferno - Nex Year 8,3 (doodzonde dat deze geweldige muziek zo genegeerd wordt door de meeste musicmeterleden en hoe ironisch er komt binnenkort nog een nummer van deze groep voorbij dus maak jullie borst maar alvast nat

Hopen dat de concurrentie dan niet zo sterk is

We shall see Frank maar vrees dat het qua eindrangschikking niet veel zal uitmaken straks

16.

Ramona Falls - I Say Fever
The Juliana Hatfield Three – My Sister
Lorrainville - 4 Years
Grimes - My Sister Says The Saddest Things

16.

Ramona Falls - I Say Fever 8,0
The Juliana Hatfield Three – My Sister 6,8
Lorrainville - 4 Years 7,5
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 7,4

1-0-1-0

16. Ramona Falls - I Say Fever: Ja, mooie opbouw, mooi met die explosies in het geheel. 8,2
The Juliana Hatfield Three – My Sister: Het Lemonheads meisje, die ken ik wel, dit nummer ken ik ook. Is dit ooit een single geweest? 8,4
Lorrainville - 4 Years: Ik heb een zwak voor Anneke van Giersbergen, maar sinds ze bij The Gathering weg is, weet ze mij niet echt te overtuigen. Bij toeval bij dit Americana achtige project beland, waar ze duidelijk mij wel weet te raken. Voor mij is ze hoe dan ook de beste zangeres van Nederland. Ik durf het bijna niet te vermelden, maar Peter Slager van Bløf doet ook mee. Shit, heb ik het toch nog vermeld. 9,5
Grimes - My Sister Says The Saddest Things: Een beetje een light versie van Aphex Twins Come To Daddy of zoiets dergelijks. 7,1

1-1-2-0

16.

Ramona Falls - I Say Fever (9.0)
The Juliana Hatfield Three – My Sister (7.2)
Lorrainville - 4 Years (8.3)
Grimes - My Sister Says The Saddest Things (7.0)

2-1-3-0

16.

Ramona Falls - I Say Fever 7,0
The Juliana Hatfield Three – My Sister 7,0
Lorrainville - 4 Years 8,0
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 7,0

2-1-4-1

16.

Ramona Falls - I Say Fever 7,3
The Juliana Hatfield Three – My Sister 9,5
Lorrainville - 4 Years 6,7
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 8,7

2-2-4-2

16.

Ramona Falls - I Say Fever 8,0
The Juliana Hatfield Three – My Sister 7,0
Lorrainville - 4 Years 7,0
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 6,0

3-3-4-2

16.

Ramona Falls - I Say Fever 7
The Juliana Hatfield Three – My Sister 6,8
Lorrainville - 4 Years 6,7
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 7

4-3-2-3

Score klopt niet meer.
Moet 4-3-4-3 zijn.

DjFrankie (moderator)
16.

Ramona Falls - I Say Fever 7,5 Goed nummer, intro is fijn voor het gitaar geweld begint.
The Juliana Hatfield Three – My Sister 7,3 Niet slecht maar ik mis een eigen geluid dit lijkt veel opmuziek die eind jaren 80 populair was.
Lorrainville - 4 Years 7,4 Oei breekbaar nummer, Cello op de achtergrond is prachtig. Nummer is ook zeker niet verkeerd. Versnelling halverwege is goed gedaan.
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 7 Teveel stijlen in de blender waardoor er een keline kakafonie ontstaat, het dreampop gedeelte met Enya elemententen komt hier het beste uit naar voren.

5-3-5-3

Deadline 8-11 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 15

1 Bang Bang Machine - Geek love (original 12 inch) 11 pt (corr ) gem 7,26
2 Mammút - Svefnsýkt 10 pt (corr) gem 7,4
3 John Foxx & Jori Hulkkonen - Evangeline (David Lynch Remix) 6 pt gem 7,17
4 Disco Inferno - Nex Year 3 pt gem 6,66

2MY
16.

1. Ramona Falls - I Say Fever 8,2
2. The Juliana Hatfield Three – My Sister 6,5
3. Lorrainville - 4 Years 7
4. Grimes - My Sister Says The Saddest Things 8

6-3-5-4

Deadline 8-11 18.00

16. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

1. Ramona Falls - I Say Fever 8,8
2. The Juliana Hatfield Three – My Sister 7,5
3. Lorrainville - 4 Years 7,5
4. Grimes - My Sister Says The Saddest Things 8

7-3-5-5

Deadline 8-11 18.00

16.

1. Ramona Falls - I Say Fever (6.8)
2. The Juliana Hatfield Three – My Sister (7.2)
3. Lorrainville - 4 Years (7.2)
4. Grimes - My Sister Says The Saddest Things (7.0)

7-4-6-5

Deadline 8-11 18.00

16.

Leuke ladder

1. Ramona Falls - I Say Fever (7.8)
2. The Juliana Hatfield Three – My Sister (7.0)
3. Lorrainville - 4 Years (7.9)
4. Grimes - My Sister Says The Saddest Things (7.0)

8-4-7-5

Deadline 8-11 18.00.

16. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.
Leuke ladder

Ramona Falls - I Say Fever 7,9
The Juliana Hatfield Three – My Sister 6,9
Lorrainville - 4 Years 6
Grimes - My Sister Says The Saddest Things 9,2

9-4-7-6

Deadline 8-11 18.00.

DjFrankie (moderator)
uitslag: Hoge gemiddeldes

1 Ramona Falls - I Say Fever 9 pt gem: 7,81
2 Lorrainville - 4 Years 7 pt gem: 7,44
3 Grimes - My Sister Says The Saddest Thing 6 pt gem: 7,41
4 The Juliana Hatfield Three – My Sister 4 pt gem: 7,31

DjFrankie (moderator)
17.

Skin - One Thousand Years
Fan Death – Veronica’s Veil
Nadia Nair - Bon Voyage
Imaad Wasif - Oceanic

0-0-0-0

Deadline: 9-11 18.00

17.

Skin - One Thousand Years (6,0)
Fan Death – Veronica’s Veil (7,0)
Nadia Nair - Bon Voyage (6,5)
Imaad Wasif - Oceanic (7,0)

0-1-0-1

17. Skin - One Thousand Years: Ik dacht dat dit de Skin van Skunk Anansie zou zijn, maar dit is Jarboe van Swans die ik hier hoor zingen. Mooie donkere stem, al hou ik ook wel van dat demonische wat ze soms kan laten klinken. Natuurlijk doet Michael Gira hier ook mee. 9
Fan Death – Veronica’s Veil: Dit heeft zo’n jaren 80 vibe, ook behoorlijk dansbaar. 8
Nadia Nair - Bon Voyage: Bij de eerste tonen dacht ik, dit wordt niks; mooi mis dus. Ik moet qua spanningsopbouw aan de remix van Don’t van Anouk denken. 8,2
Imaad Wasif – Oceanic: Mij net allemaal te soft dit. Beetje het debuut van Coldplay achtig, al is die beter. 7

1-1-1-1

17.

Skin - One Thousand Years 8,0
Fan Death – Veronica’s Veil 8,0
Nadia Nair - Bon Voyage 7,5
Imaad Wasif – Oceanic 6,5

2-2-1-1

17.

Skin - One Thousand Years 7,8
Fan Death – Veronica’s Veil 9,7
Nadia Nair - Bon Voyage 6,8
Imaad Wasif – Oceanic 7,3

3-3-1-1

DjFrankie (moderator)
17.

Skin - One Thousand Years 7 Muzikaal dik in orde, maar vind de stem van de zangeres niet zo boeiend.
Fan Death – Veronica’s Veil 7,3 Lekker nummer, swingt en ligt lekker in het gehoor.
Nadia Nair - Bon Voyage 7,2 Nummer dat me niet helemaal kan overtuigen, is niet slecht maar zal geen personal favorite worden, maar wel een puntje.
Imaad Wasif - Oceanic 7 Nummer dat blijft hangen, komt niet los, en de zang blijft te braaf, had meer in gezeten.

3-4-2-1

17.

Skin - One Thousand Years 7
Gelukkig niet de Skin van Skunk Anansie, maar ingetogen wave uit de Swans-hoek. Doet me denken aan de film White Bird in a Blizzard die ik deze week zag, die zit vol met dit soort muziek. Ik mag dit wel.

Fan Death – Veronica’s Veil 8
Als fan van Erol Alkan beluister ik eigenlijkalles wat op zijn label Phantasy Sound uitkomt, zo ook het EP'tje van Fan Death. Leuke discoplaat, al vind ik de extended versie net iets fijner.

Nadia Nair - Bon Voyage 7
Intense en dramatische plaat met weinig ademruimte. Maar voor drie minuten werkt het wel. Eigenlijk het tegenovergestelde van Skin.

Imaad Wasif – Oceanic 5
De ingrediënten liggen wel in mijn straatje, maar het eindresultaat laat me eigenlijk volstrekt koud. De stem helpt ook niet mee.

4-5-2-1

Sterke ronde!

17.

Skin - One Thousand Years 9
Fan Death – Veronica’s Veil 7
Nadia Nair - Bon Voyage 7,2
Imaad Wasif – Oceanic 7,5

5-5-2-2

17.

Skin - One Thousand Years (6,8)
Fan Death – Veronica’s Veil (7,5)
Nadia Nair - Bon Voyage (8,5)
Imaad Wasif – Oceanic (6,8)

5-6-3-2

Gast
geplaatst: vandaag om 22:57 uur

geplaatst: vandaag om 22:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.