Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:17 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,5
2. Thirteen Moons -A True Story 8,8
3. The Dø - Trustful Hands 6,8
4. Moulettes - Constellations 6,5
8-4-2-3
Deadline: 28-10 18.00
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,5
2. Thirteen Moons -A True Story 8,8
3. The Dø - Trustful Hands 6,8
4. Moulettes - Constellations 6,5
8-4-2-3
0
11iS
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:28 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 6,3
2. Thirteen Moons - A True Story 8,4
3. The Dø - Trustful Hands 8,6
4. Moulettes - Constellations 7,2
8-4-3-3
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 6,3
2. Thirteen Moons - A True Story 8,4
3. The Dø - Trustful Hands 8,6
8-4-3-3
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:43 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 8,0
Ik kan het origineel van Dr.John dromen. Deze cover is op een andere manier ook geloofwaardig.
2. Thirteen Moons - A True Story 7,0
Het begint veelbelovend met die fraaie strijkers, maar zonder veel ontwikkeling vloeit het weer weg.
3. The Dø - Trustful Hands 7,0
Verdienstelijke pop, maar niet heel bijzonder.
4. Moulettes - Constellations 8,0
Qua harmonie en ritme gebeurt er van alles. Interessante luistermuziek.
9-4-3-4
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 8,0
Ik kan het origineel van Dr.John dromen. Deze cover is op een andere manier ook geloofwaardig.
Het begint veelbelovend met die fraaie strijkers, maar zonder veel ontwikkeling vloeit het weer weg.
Verdienstelijke pop, maar niet heel bijzonder.
Qua harmonie en ritme gebeurt er van alles. Interessante luistermuziek.
9-4-3-4
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 21:57 uur
1. fijn begin 
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,1
3. The Dø - Trustful Hands 8,2
9-4-4-5

1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,1
3. The Dø - Trustful Hands 8,2
9-4-4-5
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 22:20 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,0
2. Thirteen Moons - A True Story 7,5
3. The Dø - Trustful Hands 7,5
9-5-4-6
3. The Dø - Trustful Hands 7,5
9-5-4-6
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 22:24 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 6,5
Ook ik kan het origineel van Dr. John dromen, sterker nog, het nummer kreeg zelfs een plekje in mijn top-100. Van mij had de cover het origineel meer mogen verlaten: doordat zeker de zang en de achtergrondzang zeer gelijkend aan Dr. John blijven, roept de cover constant een vergelijking met het origineel op. En alhoewel het geen onaardige cover is, ben ik wel van mening dat het op die gelijkende gebieden het moet afleggen tegen de versie van Dr. John In die zin zou ik een cover van bv. een hierboven genoemde Beck wellicht interessanter vinden (maar dat weet ik niet, ik ken de cover niet). Als de cover meer van het origineel had afgeweken, en meer op zichzelf gestaan had, dan was mijn waardering wellicht hoger geweest.
Niettemin ben ik wel benieuwd geraakt naar hoe Johnny Jenkins' eigen nummers klinken.
Vreemd lied. In het begin lijkt het wat op Lambchop, daarna breekt het ineens open (met die mooie strijkers, tezamen met een daarmee op het eerste gehoor haast incompatibele en wat lompe drumbeat. Het zou eigenlijk niet moeten werken, maar dat doet op de een of andere manier het wel). De vergelijking met Scott Walker door deric raven begrijp ik wel, eenzelfde soort dramatiek, pathetiek, en het feit dat hij niet helemaal in de muziek op lijkt te gaan. Dit leg ik slecht uit, nog een poging: het is een soort klinische dramatiek, alsof de muziek en hij niet helemaal samen kunnen gaan. Dat hebben Scott Walker en zijn muziek ook wel eens. Afijn, slecht uitgelegd, misschien wordt er begrepen waar ik op doel. Laat het duidelijk zijn: het hiervoor uitgelegde is iets positiefs, iets intrigerends.
3. The Dø - Trustful Hands 5,0
(Klik ik verkeerd als ik bij een live-versie uitkom?), afijn, het boeit me niet zo, niet origineel genoeg, grijpt me niet, ik drijf af met mijn gedachten.
4. Moulettes - Constellations 5,5
In ieder geval al een stuk origineler. Niet echt mijn ding, maar dat kan je de muziek natuurlijk niet kwalijk nemen. Gewoon niet zo mijn ding. Zurry.
(of beoordeel ik te streng?)
---
Ofwel: Thirteen Moons de duidelijke winnaar van deze ronde, wat mij betreft. Nog nooit van gehoord, mooie ontdekking! (waar ik anders waarschijnlijk niet bij geraakt was)
10-6-4-6
Ook ik kan het origineel van Dr. John dromen, sterker nog, het nummer kreeg zelfs een plekje in mijn top-100. Van mij had de cover het origineel meer mogen verlaten: doordat zeker de zang en de achtergrondzang zeer gelijkend aan Dr. John blijven, roept de cover constant een vergelijking met het origineel op. En alhoewel het geen onaardige cover is, ben ik wel van mening dat het op die gelijkende gebieden het moet afleggen tegen de versie van Dr. John In die zin zou ik een cover van bv. een hierboven genoemde Beck wellicht interessanter vinden (maar dat weet ik niet, ik ken de cover niet). Als de cover meer van het origineel had afgeweken, en meer op zichzelf gestaan had, dan was mijn waardering wellicht hoger geweest.
Niettemin ben ik wel benieuwd geraakt naar hoe Johnny Jenkins' eigen nummers klinken.
Vreemd lied. In het begin lijkt het wat op Lambchop, daarna breekt het ineens open (met die mooie strijkers, tezamen met een daarmee op het eerste gehoor haast incompatibele en wat lompe drumbeat. Het zou eigenlijk niet moeten werken, maar dat doet op de een of andere manier het wel). De vergelijking met Scott Walker door deric raven begrijp ik wel, eenzelfde soort dramatiek, pathetiek, en het feit dat hij niet helemaal in de muziek op lijkt te gaan. Dit leg ik slecht uit, nog een poging: het is een soort klinische dramatiek, alsof de muziek en hij niet helemaal samen kunnen gaan. Dat hebben Scott Walker en zijn muziek ook wel eens. Afijn, slecht uitgelegd, misschien wordt er begrepen waar ik op doel. Laat het duidelijk zijn: het hiervoor uitgelegde is iets positiefs, iets intrigerends.
3. The Dø - Trustful Hands 5,0
(Klik ik verkeerd als ik bij een live-versie uitkom?), afijn, het boeit me niet zo, niet origineel genoeg, grijpt me niet, ik drijf af met mijn gedachten.
4. Moulettes - Constellations 5,5
In ieder geval al een stuk origineler. Niet echt mijn ding, maar dat kan je de muziek natuurlijk niet kwalijk nemen. Gewoon niet zo mijn ding. Zurry.
(of beoordeel ik te streng?)
---
Ofwel: Thirteen Moons de duidelijke winnaar van deze ronde, wat mij betreft. Nog nooit van gehoord, mooie ontdekking! (waar ik anders waarschijnlijk niet bij geraakt was)
10-6-4-6
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 22:54 uur
1. Prima ronde!
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,3
2. Thirteen Moons - A True Story 8,5
3. The Dø - Trustful Hands 7,2
4. Moulettes - Constellations 7
11-7-4-6
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,3
2. Thirteen Moons - A True Story 8,5
3. The Dø - Trustful Hands 7,2
11-7-4-6
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 23:13 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 8
3. The Dø - Trustful Hands 7
12-8-4-6
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 8
3. The Dø - Trustful Hands 7
12-8-4-6
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 00:02 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,8
3. The Dø - Trustful Hands 7,3
4. Moulettes - Constellations 6,0
13-8-5-6
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 7,8
3. The Dø - Trustful Hands 7,3
13-8-5-6
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 00:28 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 6,8
2. Thirteen Moons - A True Story 6,0
3. The Dø - Trustful Hands 7,1
4. Moulettes - Constellations 8,9
fijne ontdekking al meteen
13-8-6-7
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 6,8
2. Thirteen Moons - A True Story 6,0
3. The Dø - Trustful Hands 7,1
4. Moulettes - Constellations 8,9
fijne ontdekking al meteen13-8-6-7
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 08:47 uur
1.
2. Thirteen Moons - A True Story 8,0
3. The Dø - Trustful Hands 6,5
14-9-6-7
3. The Dø - Trustful Hands 6,5
14-9-6-7
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 08:49 uur
Volgens mij gaat er iets mis bij de puntentelling van 11iS
In dat geval zou de juiste score nu 14-10-6-7 moeten zijn (?)
In dat geval zou de juiste score nu 14-10-6-7 moeten zijn (?)
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 08:59 uur
De puntentelling na 11iS klopt volgens mij wel, evenals de huidige stand. Vleertje gaf per abuis 2 punten aan Thirteen Moons; dit herstelt 11is vervolgens. Ezelsbruggetje: het totaal aantal punten moet sowieso even zijn, omdat iedere user in totaal 2 punten uitdeelt.
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 09:04 uur
http://i.imgur.com/oXuiHiq.jpg
1.
14-10-7-7
1.
14-10-7-7
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 09:16 uur
yeahyeahyeah schreef:
De puntentelling na 11iS klopt volgens mij wel, evenals de huidige stand. Vleertje gaf per abuis 2 punten aan Thirteen Moons; dit herstelt 11is vervolgens. Ezelsbruggetje: het totaal aantal punten moet sowieso even zijn, omdat iedere user in totaal 2 punten uitdeelt.
Prima, dan heb ik niks gezegd!
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 14:18 uur
1.
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters
Het origineel van Dr. John heb ik hoog zitten en nog ooit genomineerd voor de MuMe Top 2000 (waar het geen potten kon breken). Deze cover is niet beter dan het origineel, maar er zit toch wel voldoende eigenheid in - zoals het gitaartje - om het toch een geslaagde cover te laten zijn. Het heeft ook een lekkere ´drive´, die ook afwijkt van het origineel. 7.7
2. Thirteen Moons - A True Story
Sfeervol nummer met mooie opbouw. Zou wel eens een groeinummer kunnen blijken te zijn. Maakt me ook benieuwd naar de drie albums van deze Zweedse band. Kortom: ontdekking - en dus meteen de eerste ´dank nominator´
8.4
3. The Dø - Trustful Hands
Best vermakelijke synthpop, maar idd weinig origineel. 6.4
4. Moulettes - Constellations
Niet mijn type chaos en tegendraadsheid. Wel degelijk origineel en knap gemaakt, maar op een gegeven moment begint het me zelfs gewoon te irriteren. 4.5
15-11-7-7
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters
Het origineel van Dr. John heb ik hoog zitten en nog ooit genomineerd voor de MuMe Top 2000 (waar het geen potten kon breken). Deze cover is niet beter dan het origineel, maar er zit toch wel voldoende eigenheid in - zoals het gitaartje - om het toch een geslaagde cover te laten zijn. Het heeft ook een lekkere ´drive´, die ook afwijkt van het origineel. 7.7
2. Thirteen Moons - A True Story
Sfeervol nummer met mooie opbouw. Zou wel eens een groeinummer kunnen blijken te zijn. Maakt me ook benieuwd naar de drie albums van deze Zweedse band. Kortom: ontdekking - en dus meteen de eerste ´dank nominator´
8.43. The Dø - Trustful Hands
Best vermakelijke synthpop, maar idd weinig origineel. 6.4
4. Moulettes - Constellations
Niet mijn type chaos en tegendraadsheid. Wel degelijk origineel en knap gemaakt, maar op een gegeven moment begint het me zelfs gewoon te irriteren. 4.5
15-11-7-7
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 15:58 uur
Dank, DJ! Jammer dat het vorige linkje niet meer werkt, want van deze versie zijn de laatste maten afgeknipt. Als men toch het hele nummer wil horen (zonder onbevredigend einde) is Spotify een mogelijkheid, daar staat 'ie ook op.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2015, 18:00 uur
uitslag:
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 15 pt gem: 7,61
2. Thirteen Moons - A True Story 11 pt gem: 7,65
3. The Dø - Trustful Hands 7 pt gem: 7,07
4. Moulettes - Constellations 7 pt gem: 7,01
1. Johnny Jenkins - I Walk on Gilded Splinters 15 pt gem: 7,61
2. Thirteen Moons - A True Story 11 pt gem: 7,65
3. The Dø - Trustful Hands 7 pt gem: 7,07
4. Moulettes - Constellations 7 pt gem: 7,01
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2015, 18:00 uur
Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.
2.
Sigmatropic – White
Classixx - All You're Waiting For...
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable)
Crushed Beaks - Feelers
0-0-0-0
Deadline: 19-10 18.00
2.
Sigmatropic – White
Classixx - All You're Waiting For...
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable)
Crushed Beaks - Feelers
0-0-0-0
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 18:18 uur
Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.
2.
Sigmatropic – White 7,3
Classixx - All You're Waiti... 6
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7
Crushed Beaks - Feelers 7,8
1-0-0-1
2.
Sigmatropic – White 7,3
Classixx - All You're Waiti... 6
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7
Crushed Beaks - Feelers 7,8
1-0-0-1
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 18:37 uur
2.
Sigmatropic – White : Prima donkere herfstdagen muziek, en tegen de tijd dat je verwacht dat het als een jazz nummer zich gaat ontwikkelen krijg je een triphop intermezzo. Een beetje in de lijn van het debuut van Tricky; wel heerlijk broeiend. 9,8
Classixx - All You're Waiti... : Ik moet toch wel gelijk aan Daft Punk denken, maar ook aan de disco sound van Madonna uit de jaren 80. Redelijk commercieel, maar wel oké. 7
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable): Muzikaal niet zo veel mis mee, misschien voor mij iets te zenuwachtig, maar met die kinderlijke zang heb ik niks mee, tja, en dan zijn 10 minuten erg lang. 5,5
Crushed Beaks – Feelers: Ja, dit is weer een heerlijk nummer; beetje de Manchestersound van rond 1990, maar dan zelfs wat punky ondersteund. Beetje de stijl van Mega City Four, maar bij die naam zal maar bij weinigen een belletje gaan rinkelen. 9
2-0-0-2
Sigmatropic – White : Prima donkere herfstdagen muziek, en tegen de tijd dat je verwacht dat het als een jazz nummer zich gaat ontwikkelen krijg je een triphop intermezzo. Een beetje in de lijn van het debuut van Tricky; wel heerlijk broeiend. 9,8
Classixx - All You're Waiti... : Ik moet toch wel gelijk aan Daft Punk denken, maar ook aan de disco sound van Madonna uit de jaren 80. Redelijk commercieel, maar wel oké. 7
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable): Muzikaal niet zo veel mis mee, misschien voor mij iets te zenuwachtig, maar met die kinderlijke zang heb ik niks mee, tja, en dan zijn 10 minuten erg lang. 5,5
Crushed Beaks – Feelers: Ja, dit is weer een heerlijk nummer; beetje de Manchestersound van rond 1990, maar dan zelfs wat punky ondersteund. Beetje de stijl van Mega City Four, maar bij die naam zal maar bij weinigen een belletje gaan rinkelen. 9
2-0-0-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2015, 19:10 uur
2.
Sigmatropic – White 7,5 Donker nummer in de hoek van Dirt Music. Trompetten alles komen we hier tegen. Stem past ook geweldig bij Halloween.
Classixx - All You're Waitiing For 7 Klinkt als old-school Italo disco, met een beat van deze tijd.
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,6 Ik vind dit wel lekker, woestijnblues gitaartje en zo'n afrikaanse stem erdoor heen. Verveelt mij in ieder geval niet.
Crushed Beaks - Feelers 8,5 Heerlijk dit nummer, prima sound en lekkere stem. En deric raven MC4 nog live gezien in Doornroosje, lang geleden
2-0-1-3
2.
Sigmatropic – White 7,5 Donker nummer in de hoek van Dirt Music. Trompetten alles komen we hier tegen. Stem past ook geweldig bij Halloween.
Classixx - All You're Waitiing For 7 Klinkt als old-school Italo disco, met een beat van deze tijd.
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,6 Ik vind dit wel lekker, woestijnblues gitaartje en zo'n afrikaanse stem erdoor heen. Verveelt mij in ieder geval niet.
Crushed Beaks - Feelers 8,5 Heerlijk dit nummer, prima sound en lekkere stem. En deric raven MC4 nog live gezien in Doornroosje, lang geleden

2-0-1-3
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 oktober 2015, 19:46 uur
2.
Sigmatropic – White 6
Moeilijk. Het is niet slecht en de compositie is best spannend en avontuurlijk. De arrangementen zeer smaakvol, maar het onheilspellende spreekt me niet echt aan. Daarbij vind ik de vrouwenzang het geheel echt verpesten
Classixx - All You're Waitiing For 7,5
Heerlijke weirde synthpop met een disco-sausje. Lekkere productie, goede hooks, mooie sounds. Top!
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,5
Als ik me niet vergis is dit Malinees. Ik heb zelf Salif Keita genomineerd. Ik houd ervan, doet me denken aan Rokia Traoré.
Crushed Beaks - Feelers 5
Ik vind het niet leuk om iets af te kraken, maar echt leuk vind ik dit niet. Beetje britpop//punk. Doet me ook denken aan Smashing Pumpkins. Misschien ben ik er niet voor in de bui.
2-1-2-3
2.
Sigmatropic – White 6
Moeilijk. Het is niet slecht en de compositie is best spannend en avontuurlijk. De arrangementen zeer smaakvol, maar het onheilspellende spreekt me niet echt aan. Daarbij vind ik de vrouwenzang het geheel echt verpesten
Classixx - All You're Waitiing For 7,5
Heerlijke weirde synthpop met een disco-sausje. Lekkere productie, goede hooks, mooie sounds. Top!
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,5
Als ik me niet vergis is dit Malinees. Ik heb zelf Salif Keita genomineerd. Ik houd ervan, doet me denken aan Rokia Traoré.
Crushed Beaks - Feelers 5
Ik vind het niet leuk om iets af te kraken, maar echt leuk vind ik dit niet. Beetje britpop//punk. Doet me ook denken aan Smashing Pumpkins. Misschien ben ik er niet voor in de bui.
2-1-2-3
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 19:51 uur
Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.
2.
Sigmatropic – White 8
Classixx - All You're Waitiing For 6,8
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 6
Crushed Beaks - Feelers 6,9
3-1-2-4
2.
Sigmatropic – White 8
Classixx - All You're Waitiing For 6,8
Crushed Beaks - Feelers 6,9
3-1-2-4
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 19:55 uur
Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.
2.
Sigmatropic – White 5,5
Classixx - All You're Waitiing For 7
Crushed Beaks - Feelers 4,5
3-2-3-4
2.
Sigmatropic – White 5,5
Crushed Beaks - Feelers 4,5
3-2-3-4
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 19:57 uur
2.
Sigmatropic – White 7,5
Classixx - All You're Waitiing For 7,0
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 6,5
Crushed Beaks - Feelers 5,5
4-3-3-4
2.
Sigmatropic – White 7,5
Classixx - All You're Waitiing For 7,0
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 6,5
Crushed Beaks - Feelers 5,5
4-3-3-4
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 20:01 uur
2.
Sigmatropic – White 7,5
Crushed Beaks - Feelers 7,5
5-3-3-5
Sigmatropic – White 7,5
Crushed Beaks - Feelers 7,5
5-3-3-5
0
geplaatst: 28 oktober 2015, 20:34 uur
2. - Puike ronde hoor!
Sigmatropic – White 8,3
Mooie stemmen, spannend en gevarieerd nummer. Heb na twee keer luisteren het gevoel dat het nog niet helemaal 'geland' is, zou kunnen uitgroeien tot een favoriet bij mij.
Classixx - All You're Waiting For 7,7
Typisch zo'n intro waarbij je het gevoel krijgt dat Nancy Whang op de loer ligt, en ja hoor. Dit soort dingen mag ik graag horen, zeker op de dansvloer. Enkele andere van haar samenwerkingen vind ik nog leuker, bijv met The Juan MacLean.
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,8
Qua 'wereldmuziek' staat Mali hoog op mijn lijstje en ook dit vind ik erg fijn. Mede door de lengte wel een nummer dat met mate dient te worden geconsumeerd.
Crushed Beaks - Feelers 7,0
Weer een geluid uit mijn straatje. De vocalen vind ik hierbinnen gevoelsmatig toch iets minder passen, had nog meer in gezeten.
6-3-4-5
Sigmatropic – White 8,3
Mooie stemmen, spannend en gevarieerd nummer. Heb na twee keer luisteren het gevoel dat het nog niet helemaal 'geland' is, zou kunnen uitgroeien tot een favoriet bij mij.
Classixx - All You're Waiting For 7,7
Typisch zo'n intro waarbij je het gevoel krijgt dat Nancy Whang op de loer ligt, en ja hoor. Dit soort dingen mag ik graag horen, zeker op de dansvloer. Enkele andere van haar samenwerkingen vind ik nog leuker, bijv met The Juan MacLean.
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 7,8
Qua 'wereldmuziek' staat Mali hoog op mijn lijstje en ook dit vind ik erg fijn. Mede door de lengte wel een nummer dat met mate dient te worden geconsumeerd.
Crushed Beaks - Feelers 7,0
Weer een geluid uit mijn straatje. De vocalen vind ik hierbinnen gevoelsmatig toch iets minder passen, had nog meer in gezeten.
6-3-4-5
0
11iS
geplaatst: 28 oktober 2015, 20:46 uur
2.
Sigmatropic – White 6,6
Classixx - All You're Waitiing For 8,4
Nâ Hawa Doumbia - Korô Dia (à Mamaye Dramé L'inoubliable) 6,2
Crushed Beaks - Feelers 8,2
6-4-4-6