MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
3.

1. Memory Tapes - Sheila 6,5

Begint wat tam, maar na verloop van tijd maken wat interessante electronische invloeden hun intrede.
Vocalen vind ik wat minder. Het is voornamelijk de instrumentatie die het nummer maakt.

2. Mirel Wagner - Oak Tree 6,8

Vrij standaard maar prima nummer. Luistert lekker weg.

3. This Burning Effigy & Julianne Regan – Exquisite 7,0

Beste nummer voor deze ronde. Ik weet niet waarom maar moest in het begin om de een of andere reden aan Anneke van Giersbergen denken.

4. Armistice – Mission Bells 5,0

Inderdaad de Common Linnets, daar moest ik ook aan denken. En daar heb ik al vrij weinig mee. Ik krijg telkens beelden van de 1e dansles bij plaatselijke stijldansvereniging voor ogen. Het is verder niet echt een slecht nummer, maar het is gewoonweg mijn ding niet, sorry.

9-8-8-7

Deadline 30-10 18.00 uur.

DjFrankie (moderator)
3.

1. Memory Tapes - Sheila 7,3 Vrij tam nummer idd, wat laat op gang komt. Instrumentaal erg mooi, zang wat minder.
2. Mirel Wagner - Oak Tree 8 Ik kende dit al en vind deze zweedse prachtig. Donker en heerlijk voor de herfst.
3. This Burning Effigy & Julianne Regan – Exquisite 8,5 Muziek waar ik blij van wordt, gothisch en mooi gearrangeerd. Stem super.
4. Armistice – Mission Bells 7,8 Ook een goed nummer in deze fijne ronde, richting Common Linnets met een fijne toeteraar.

9-9-9-7

Deadline 30-10 18.00 uur.

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 This Burning Effigy & Julianne Regan – Exquisite 9 pt gem: 7,25
2 Memory Tapes - Sheila 9 pt gem: 7,21

3 Mirel Wagner - Oak Tree 9 pt gem: 7,04
4 Armistice – Mission Bells 7 pt gem: 6,92

DjFrankie (moderator)
4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Astyplaz - Zaira
The Beloved -In Trouble And Shame
Night Drive – Young Rivals
Indila - Tourner Dans Le Vide

0-0-0-0

Deadline 31-10 18.00

4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Astyplaz - Zaira 7,5
The Beloved -In Trouble And Shame 7,3
Night Drive – Young Rivals 6,8
Indila - Tourner Dans Le Vide 7,8

1-0-0-1

Deadline 31-10 18.00

4. Astyplaz – Zaira: Prima nummer, mooie combinatie van Oosterse muziek met een galmende beat. 8,8
The Beloved -In Trouble And Shame : Is dit dezelfde band als van Sweet Harmony? Jazeker, ze begonnen in eerste instantie met een heel ander geluid. Hier nog duidelijk met postpunkinvloeden. Mooie afsluiting met die piano.9,5
Night Drive – Young Rivals : Wat in de Editors hoek, maar dan wel wat minder, maar ook zeker niet slecht. 8
Indila - Tourner Dans Le Vide: Franse Gothic in de stijl van Within Temptation of zoiets? Wel prima dat die beat er doorheen komt, is wel een pluswaarde. 8,2

2-1-0-1

Deadline 31-10 18.00

2MY
4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

1. Astyplaz - Zaira 7
2. The Beloved -In Trouble And Shame 6,5
3. Night Drive – Young Rivals 7,4
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 7,7

1. Astyplaz - Zaira // Bij de eerste schrikbarende tonen leek het even alsof we ons alweer op 14 mei 2016 bevonden, ergens ter hoogte van het koude Stockholm. Het verdere verloop doet die associatie niet helemaal uitdoven, maar doet mijn weerstand wel wegsijpelen. Mooie dromerige track zonder er echt uit te springen.
2. The Beloved - In Trouble And Shame // Sweet Harmony. Deze In Trouble... vind ik echter te druk. Het soort van jaren '80 alternatieve rock-geluid waar ik niet echt dol op ben.
3. Night Drive – Young Rivals // Dit klinkt als hetzelfde decennium als de vorige track. Deze 80's sound doet me veel meer. Tof nummertje.
4. Indila - Tourner Dans Le Vide // Goed popnummer. De zang is ook prima, de stevige beat zorgt voor een goeie drive. Zou op hetzelfde festival als ik bedoelde bij 1. eveneens goed scoren.

2-1-1-2

Deadline 31-10 18.00

4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

1. Astyplaz - Zaira 9,0
2. The Beloved -In Trouble And Shame 5,0
3. Night Drive – Young Rivals 7,0
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 7,5

3-1-1-3

Deadline 31-10 18.00

1. Astyplaz - Zaira 9,0
2. The Beloved -In Trouble And Shame 6,5
3. Night Drive – Young Rivals 7,3
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 7,8

4-1-1-4

Deadline 31-10 18.00

1. Astyplaz - Zaira 6,5
2. The Beloved -In Trouble And Shame 8
3. Night Drive – Young Rivals 7,3
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 6

4-2-2-4

Deadline 31-10 18.00

4.

1. Astyplaz - Zaira 6,5
2. The Beloved -In Trouble And Shame 8
3. Night Drive – Young Rivals 8
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 6,5

4-3-3-4

Deadline 31-10 18.00

Misterfool
4.

1. Astyplaz - Zaira 8,5
2. The Beloved -In Trouble And Shame 5
3. Night Drive – Young Rivals 6
4. Indila - Tourner Dans Le Vide 5

5-3-4-4

Deadline 31-10 18.00

Astyplaz - Zaira 7,5
The Beloved -In Trouble And Shame 8,5
Night Drive – Young Rivals 8,5
Indila - Tourner Dans Le Vide 8,0

5-4-5-4

Deadline 31-10 18.00

Astyplaz - Zaira 5,5
De beat is leuk (en niet-westerse melodieën zijn in een alternatieve top uiteraard welkom), maar de stem is, daar sluit ik me bij de cryptische omschrijving van 2MY aan, toch te veel fout-songfestivalachtig. Te clean, te glad.

The Beloved -In Trouble And Shame 8
Toffe track, fijne gitaren, voortstuwende drums, nonchalante vocalen, fijn!

Night Drive – Young Rivals 5,0
Editors, ja, die doet me ook niet zo veel. De whoo-hoo knap ik behoorlijk op af.

Indila - Tourner Dans Le Vide 7
Wel 58 miljoen keer bekeken op youtube. Past dat in een alternatieve top 152? Afijn, prima pop-liedje. Lekker dramatisch. (zou eigenlijk ook niet misstaan op het songfestival, maar op de een of andere manier valt dit dan wel weer de goede kant op bij mij)

5-5-5-5
(spannend!)

Deadline 31-10 18.00

DjFrankie (moderator)
Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Astyplaz - Zaira 8
Erg spannend met Blockhead invloeden, Portishead meets Blockhead in een andere taal.
Verwacht dat deze ver gaat komen.

The Beloved -In Trouble And Shame 7,8
Voortdendere angstaanjagende post-punk. Goed nummer zeker voor vandaag.
Night Drive – Young Rivals 7,7
New Order kloon, klinkt geweldig, alleen de stem had wat donkerder gemogen.
Indila - Tourner Dans Le Vide 7,4
Bekend nummer vanuit de anderstalige ladder dacht ik. Prima popnummer, maar helaas 3 nummers die ik nog beter vind in deze ronde.

6-6-5-5

Deadline 31-10 18.00

Masimo schreef:

Indila - Tourner Dans Le Vide 7
Wel 58 miljoen keer bekeken op youtube. Past dat in een alternatieve top 152?

Met 16 stemmen voor het album viel dit binnen de regels, maar als ik had geweten dat het al in een ander spel mee had gedaan dan had ik wel wat anders gekozen.

--------

Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Astyplaz - Zaira 8
The Beloved -In Trouble And Shame 4
Night Drive – Young Rivals 6
Indila - Tourner Dans Le Vide 8

7-6-5-6

Deadline 31-10 18.00

Astyplaz - Zaira 7.8
Bezwerend nummer.
The Beloved -In Trouble And Shame 7,1
Niet slecht, wel te lang en wat eentonig waardoor niet spannend genoeg.
Night Drive – Young Rivals 7.8
Lekker nummer.
Indila - Tourner Dans Le Vide 8,0
Een van Frankrijks populairste jonge artiesten van dit moment. Ik heb de laatste keer een ander nummer genomineerd in de anderstalige ladder. Prima popnummer inderdaad 8,0

7-6-6-7

Deadline 31-10 18.00 uur.

Astyplaz - Zaira 8.0
The Beloved -In Trouble And Shame 7.8
Night Drive – Young Rivals 8.0
Indila - Tourner Dans Le Vide 7.0

8-6-7-7

Astyplaz - Zaira 9,5
Wauw...tweede en beste ontdekking tot nu toe
The Beloved -In Trouble And Shame 7,1
Begint fijn, maar zakt steeds verder af naarmate het nummer vordert
Night Drive – Young Rivals 8,7
Weinig alternatiefs aan en ligt derhalve (zou ik toch haast zeggen) duidelijk in m'n straatje
Indila - Tourner Dans Le Vide 7,3
Dit vind ik dan veel meer in de ESF-lijn liggen, Zaira van Astyplaz zeker niet

9-6-8-7 (fijne ronde, zo)

DjFrankie (moderator)
uitslag

1 Astyplaz - Zaira 9 pt gem 7,81
2 Night Drive – Young Rivals 8 pt gem: 7,31
3 Indila - Tourner Dans Le Vide 7 pt gem: 7,28
4 The Beloved -In Trouble And Shame 6 pt gem: 7,07

DjFrankie (moderator)
5. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Jellyfish - The King Is Half Undressed
Mice Parade Nights Wave
MNDR - Feed Me Diamonds
Honeymoon Suite - How Long?

0-0-0-0

Deadline 1-11 18.00

DjFrankie (moderator)
5. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Jellyfish - The King Is Half Undressed 7,7 Prima pop/rock nummer. Een band voor de festivals zo klinken ze iig.
Mice Parade Nights Wave 6,2
Muzikaal prachtig maar waarom zo zuchtmeisje erbij?, gelukkig hebben we nog een zanger maar die is ook vrij monotoon.
MNDR - Feed Me Diamonds 7,7 Weer een electronic groepje met zangeres maar ook dit klinkt weer lekker zeg. Aan die categorie komt gelukkig voorlopig geen einde aan.
Honeymoon Suite - How Long? 6,4 AOR hard-rock nooit echt mijn ding geweest, en helaas veranderd deze er weinig aan,. Ik herrinner me wel een geweldige albumhoes van deze band. klik

1-0-1-0

Deadline 1-11 18.00

Jellyfish - The King Is Half Undressed 8
Mice Parade Nights Wave 8
MNDR - Feed Me Diamonds 7
Honeymoon Suite - How Long? 7,8

2-1-1-0

Deadline 1-11 18.00

5. Jellyfish - The King Is Half Undressed : Deze band heb ik ook ooit wel wiilen nomineren. Dit nummer doet mij trouwens aan Manic Street Preachers denken, uit hun Everything Must Go tijd. 8,6
Mice Parade - Nights Wave : Wel een lekkere drum, maar die zachte zang spreekt mij een stuk minder aan. Als die man gaat zingen klinkt het beter, bijna Lemonheads achtig. 7,5
MNDR - Feed Me Diamonds : Wel een lekkere beat, prima zang, een beetje t.A.T.u. achtig. 7
Honeymoon Suite - How Long? Van die jaren 80 rock, beetje Europe, in ieder geval net zo’n foute kapsels. 5,5

3-2-1-0

Deadline 1-11 18.00

5. Oeps, de eerste dagen gemist

Jellyfish - The King Is Half Undressed 6,9
Mice Parade Nights Wave 8,6
MNDR - Feed Me Diamonds 7,9
Honeymoon Suite - How Long? 3

3-3-2-0

Deadline 1-11 18.00

11iS

Jellyfish - The King Is Half Undressed 7,4
Mice Parade Nights Wave 7,8
MNDR - Feed Me Diamonds 8,6
Honeymoon Suite - How Long? 7,2

3-4-3-0

Deadline 1-11 18.00

2MY
5.

1. Jellyfish - The King Is Half Undressed 7,5
2. Mice Parade Nights Wave 6,5
3. MNDR - Feed Me Diamonds 8
4. Honeymoon Suite - How Long? 6

1. Jellyfish - The King Is Half Undressed // Deze sound doet me ongelooflijk sterk aan iets anders denken - ongetwijfeld iets uit de jaren '90, maar uiteraard wil het me niet te binnen schieten. K's Choice vs Crowded House zoiets? Ik vind het wel goed in elk geval.
2. Mice Parade - Nights Wave // Zelden zo'n toepasselijke groepsnaam gezien. Het piepkleine stemmetje is onverstaanbaar zacht en dat frustreert. Het is eigenlijk ook maar een rommeltje eigenlijk, is het erg dat ik dat zeg?
3. MNDR - Feed Me Diamonds // Erg goed nummer dat me meer en meer greep naarmate het vorderde. Toppertje!
4. Honeymoon Suite - How Long? // De bandfoto op youtube belooft weinig goeds. Het nummer zelf is ook wel een beetje een cliché eigenlijk. Ik vind het weinig bijzonder, excuus.

4-4-4-0

Deadline 1-11 18.00

5.

1. Jellyfish - The King Is Half Undressed 7,7
2. Mice Parade Nights Wave 8,2
3. MNDR - Feed Me Diamonds 7,4
4. Honeymoon Suite - How Long? 6,5

5-5-4-0

Deadline 1-11 18.00

5.

1. Jellyfish - The King Is Half Undressed 8,5
2. Mice Parade Nights Wave 7,0
3. MNDR - Feed Me Diamonds 7,5
4. Honeymoon Suite - How Long? 4,5

6-5-5-0

Deadline 1-11 18.00

5.

1. Jellyfish - The King Is Half Undressed 6,5
2. Mice Parade Nights Wave 7,5
3. MNDR - Feed Me Diamonds 7
4. Honeymoon Suite - How Long? 6

6-6-6-0

Deadline 1-11 18.00

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.