MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
13. Geef ieder nummer een punt tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

Kindness – House 6,9
Alina Orlova - Spindulelis 7,2
Markus Reuter - Veronica 7
Hawkwind - Black Elk Speaks 7,4

0-7-2-5

Deadline 9-11 18:00 uur

13. Geef ieder nummer een punt tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

Kindness – House 7,0
Alina Orlova - Spindulelis 6,5
Markus Reuter - Veronica 6,5
Hawkwind - Black Elk Speaks 6,5

1-8-2-5

Ozric Spacefolk

Kindness – House 5,0
Erg irritant ritme en synth-gebruik. Ook de zangstem staat me niet aan. Sorry.

Alina Orlova - Spindulelis 6
Uit Litouwen. Duurde even voor ik door had dat niet Portugees//Braziliaans was. Wel lekker, maar nèt niet

Markus Reuter - Veronica 7
Zwaar door King Crimson//Robert Fripp geïnspireerde soundscapes op touchguitar. Voor liefhebbers van vroege Porcupine Tree. Beetje prog, beetje ambient. Ik vind het wel lekker

Hawkwind - Black Elk Speaks 8,5
Mijn nominatie. Dikke spacerock uit een periode dat niemand de band meer kende. De band is hier meer rock en heeft een enthousiaste en muzikaal getalenteerde line-up. Veel stoner//psych achtige gitarem, tribal drums en John Neihardt die voorleest uit zijn boek Black Elk Speaks, over de visioenen van deze Black Elk. Erg inspirerend.

1-8-3-6

Kindness – House 5
Alina Orlova - Spindulelis 6,5
Markus Reuter - Veronica 8
Hawkwind - Black Elk Speaks 7,5

1-8-4-7

Kindness – House
Wel erg braafjes binnen de lijntjes der pop gekleurd. Bij mij slaat vrij snel de verveling toe. 4.7
Alina Orlova - Spindulelis
Sfeervol nummer. Vooral een fijn pianootje. Ondanks de vele pogingen om te variëren klinkt het naar het einde toe toch wat eentonig. 6.8
Markus Reuter - Veronica
Ken genoeg liefhebbers van deze soort ambient prog muziek, maar het laat mij gewoonlijk onbewogen, ook al is het prima beluisterbaar. 6.3
Hawkwind - Black Elk Speaks
Ah de oude spacerockers! In de periode nadat deze plaat was uitgekomen heb ik ze ooit live gezien, en dat was erg vermakelijk. Ik hou meer van hun opzwepende psychedelica, zoals in Master of the Universe of Hash Cake 77, maar dit is ook fijn. 7.3

1-9-4-8

Misterfool

Kindness – House 6
Dotan-kloon: is wel aardig.

Alina Orlova - Spindulelis 7.5

Markus Reuter - Veronica 7.5
Ben echt een Sucker voor Robert Fripp-achtig gitaarwerk.

Hawkwind - Black Elk Speaks 7
De Spacerockers van Hawkwind doen het bij mij altijd wel goed.

1-10-5-8

Meest slaapverwekkende ronde tot nu toe

Kindness – House 5.5

Alina Orlova - Spindulelis 6.0

Markus Reuter - Veronica 6.0

Hawkwind - Black Elk Speaks 6.2

1-10-6-9

Kindness – House 7,0
Alina Orlova - Spindulelis 7,0
Markus Reuter - Veronica 6,5
Hawkwind - Black Elk Speaks 5,5

2-11-6-9

11iS

Kindness – House 5.6
Alina Orlova - Spindulelis 5.9
Markus Reuter - Veronica 6.3
Hawkwind - Black Elk Speaks 6.2

2-11-7-10

14. Geef ieder nummer een punt tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

Pram - Play Of The Waves
Skylar Grey - Beautiful Nightmare
Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby
Acid Eater - Road of Ecstacy

0-0-0-0

Deadline 10-11 18:00 uur

DjFrankie (moderator)
Uitslagen 12 en 13

12.

1 The Fauns - Seven Hours 14 pt 7,81
2 Ghoultown - Drink With The Living Dead 9 pt 7,53
3 Kate Tempest - The Beignets 7 pt 7,34
4 Promyshlennaya Arkhitektura - Tochki (Instruktor) 0 pt 5,54

13

1 Alina Orlova - Spindulelis 11 pt 6,92
2 Hawkwind - Black Elk Speaks 10 pt 6,89
3 Markus Reuter - Veronica 7 pt 6,61
4 Kindness – House 2 pt 5,79

14. Geef ieder nummer een punt tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

Pram - Play Of The Waves 8
Skylar Grey - Beautiful Nightmare 7,8
Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7
Acid Eater - Road of Ecstasy 8

1-0-0-1

Pram - Play Of The Waves 6,7
Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6
Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7
Acid Eater - Road of Ecstasy 7

1-0-1-2

2MY

1. Pram - Play Of The Waves 7,3
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6,5 // doet me erg sterke denken aan het coolere 'Paper Planes' van MIA - de achtergrondmuziek that is
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 6,8
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 5,5

2-0-2-2

14.

1. Pram - Play Of The Waves 8
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 5

3-0-3-2

Ozric Spacefolk
14.

1. Pram - Play Of The Waves 8
Heerlijke, jazzy, psychedelische jamband-muziek, mooie zang en kleurrijke instrumentatie

2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6
Klinkt als hitparade-pop. Dat kan best goed zijn, maar valt in het niets bij de rest.

3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 8,5
Tja, mijn nominatie. Geweldige jazzfunk//acid jazz met gave spoken word van Everton Sylvester en zang van Stephany McKay. Mooi en smaakvol begeleid door blazers en funkende drums en basgitaar

4. Acid Eater - Road of Ecstacy 6
Lekker geschifte garagerock//fuzzrock. Niet mijn ding, echt niet, maar het is wel eerlijk en klinkt oprecht. Er zijn genoeg liefhebbers, mij hebben ze niet nodig

4-0-4-2

14.

1. Pram - Play Of The Waves 8,5 (leuke ontdekking)
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6,5
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7,5
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 7,0

5-0-5-2

14. Pram - Play Of The Waves : Dit opent met dezelfde swing als Loverman van Nick Cave, vervolgens het dromerige pianootje van The Doors, waarna sax en trompet invallen, en dat allemaal in de eerste minuut. Komt er vervolgens ook nog een niet verkeerde zang doorheen, ja dan zit je wel helemaal goed bij mij. Nooit geweten dat Avant-Garde zo toegankelijk kon klinken. Zal ik dan toch nog deze editie een 10 uitdelen? Vooruit, laat ik het eens doen. 10
Skylar Grey - Beautiful Nightmare : Dit hakt er inderdaad eventjes flink in, en vervolgens wordt het weer een stuk toegankelijker en vriendelijker. Prima luisterpop. 7,5
Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby : Dromerig, en gewoon goed, maar ook weer te eentonig voor mij. 7
Acid Eater - Road of Ecstacy: Te rommelig, en door de muzikale puinhoop heen hoor ik nog wat Sympathy For The Devil, en volgens mij iets wat op Santana weg heeft. Lijkt wel iets op ZzZ, maar daar zat nog wel meer een lijn in. 5,5

6-1-5-2

14.

1. Pram - Play Of The Waves 7,5
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6,0
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7,0
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 5,0

7-1-6-2

Deadline 10-11 18:00 uur.

11iS
14.

1. Pram - Play Of The Waves 6.8
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 7.9
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7.2
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 6.1

7-2-7-2

14.

1. Pram - Play Of The Waves 6,5
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 6,5
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 6,5

7-3-7-3

14.

1. Pram - Play Of The Waves 8.3
2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 4.2
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 6.0
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 8.0

8-3-7-4

14.

1. Pram - Play Of The Waves 8.0

Fijne jazzy klanken en aangenaan klinkende zangeres. Duurt gelukkig nét niet te lang om de verveling toe te laten slaan.

2. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 6.8

Klinkt als de zus van Avril Lavigne... Niet echt mijn ding maar er is vervelendere popmuziek gemaakt in het genre.

3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7.0

FunkyGroovyJazzy, klinkt lekker! Al vraag ik me af of het spoken word gedeelte op den duur niet een beetje too much is.

4. Acid Eater - Road of Ecstacy 6.0

Leuk dat orgeltje, maar mij net iets te veel doorspekt met noise en distortion om te kunnen blijven boeien.

9-3-8-4

Ozric Spacefolk
Bardt1980 schreef:
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7.0

FunkyGroovyJazzy, klinkt lekker! Al vraag ik me af of het spoken word gedeelte op den duur niet een beetje too much is. .

Brooklyn Funk Essentials trekt per plaat altijd meerdere zangeressen//zangers//toasters//rappers//urban poets aan, om elk nummer anders in te kleuren.
Daardoor klinken sommige songs als reggae, dancehall, soul of meer hiphop//funk, etc. Ze hebben trouwens weer net een zindere party-plaat in de making...

14.

1. Pram - Play Of The Waves 7,5
3. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 6,5
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 5,5

10-4-8-4

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Brooklyn Funk Essentials trekt per plaat altijd meerdere zangeressen//zangers//toasters//rappers//urban poets aan, om elk nummer anders in te kleuren.
Daardoor klinken sommige songs als reggae, dancehall, soul of meer hiphop//funk, etc. Ze hebben trouwens weer net een zindere party-plaat in de making...

Thanks ga er eens achteraan. Doet me trouwens wat dat betreft ook een beetje denken aan ons eigen Project 2000.

DjFrankie (moderator)

Pram - Play Of The Waves 7
Dit genre is allesbehalve mijn genre, maar toch straalt dit een bepaalde sfeer uit dat het toch aangenaam blijft.
Skylar Grey - Beautiful Nightmare 7,3
Standaard pop song maar goed uitgevoerd, dit kan zo de hitparade in
Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 7,2
Goeie relaxte sfeer, totally 70's.
Acid Eater - Road of Ecstacy 7
Complete chaos orgel vs circelzaag. Of hoe Leatherface een hammond orgel bediend. Origineel en live een gekkenhuis denk ik.

10-5-9-4

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1. Pram - Play Of The Waves 10 pt 7,72
2. Brooklyn Funk Essentials - Date with My Baby 9 pt 7,01
3. Skylar Grey - Beautiful Nightmare 5 pt 6,53
4. Acid Eater - Road of Ecstacy 4 pt 6,29

DjFrankie (moderator)
15. Geef ieder nummer een punt tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jou verder moeten.

November Növelet - Magic
Idgy Dean - The Indian Squirrel Dance
Fredo Viola - Revolutionary Son
Jack O' The Clock - Ten Fingers

0-0-0-0

Deadline 11-11-15 18.00

15. November Növelet - Magic : Deze band werd mij toevallig deze week ook nog door iemand anders getipt. Ik vind dit een meer duistere variant op Fade To Grey van Visage. 8
Idgy Dean - The Indian Squirrel Dance : Veelzijdige tante, die Idgy, en het klinkt ook nog prima. 7,7
Fredo Viola - Revolutionary Son: Een vrolijk lief liedje met een vervelend bliepje. 7
Jack O' The Clock - Ten Fingers: Alsof Placebo een dagje gaat stappen met Trent Reznor, maar dan een verkeerd pilletje neemt; een placebo, dus.8

1-0-0-1

Deadline 11-11-15 18.00

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.