MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
Hoge gemiddelden ronde 2.School of Seven Bells maakt ook nog kans op verdergaan.Bombino gaat zeker door lijkt mij

Gemiddeldes zijn idd hoog, zelfs nog geen onvoldoende gevallen

Ha zie nu pas dat Cleaners from Venus ook is genomineerd.Heb de verzamelbox nu voor mij ligen

3.
VNV Nation - Beloved 7,0 Heb indertijd hun eerdere platen best veel beluisterd. Dit nummer is nog steeds heel herkenbaar maar wat cleaner.
Grasscut - Radar 7,5 Wel fijne zondagochtendmuziek dit.
Polak - Tracer 7,0 Vocalen zijn even wennen, maar naar het einde toe kom ik steeds beter in dit nummer, zeker na een paar keer luisteren.
Betty Davis - F.U.N.K 8,0 Mijn funk heb ik graag rauw en ranzig, helemaal in orde hier.

3-4-6-5

Deadline: 30-10 18.00 uur.

3.
VNV Nation - Beloved
Draai dit nummer op een alternatieve dansvloer en men rent de dansvloer op. Simpelweg een episch nummer in het genre. Heerlijk dromerig en authentiek gezongen. 9.6
Grasscut - Radar
Weinig onderscheidend popliedje 6.2
Polak - Tracer
De muziek is wel ok, erg jammer dat de zang soms gewoon vals is. 5.6
Betty Davis - F.U.N.K
Deze zangeres heb ik net ontdekt, erg leuk, maar dit vind ik net een minder nummer. 6.3

4-4-6-6

3.
VNV Nation - Beloved 7
Grasscut - Radar 6,5
Polak - Tracer 7,5
Betty Davis - F.U.N.K. 7,8

4-4-7-7

3.

VNV Nation - Beloved 7,6 Wolfsheim meet dance
Grasscut - Radar 7,2 aardige fibe
Polak - Tracer 7,0 aardig maar niet top
Betty Davis - F.U.N.K. 5,0 not my cop of tea

5-5-7-7

4. Yelle - Bouquet Final
Klaus Johann Grobe - Kothek
Rude 66 – My 909
Erkin Koray - Türkü

0-0-0-0

Deadline: 31-10 18.00 uur.

4.
Yelle - Bouquet Final - dromerige Franse Electro Pop 9,4
Klaus Johann Grobe - Kothek : leuk orgeltje klinkt 70s pre- of post- NDW? 7,8
Rude 66 – My 909 : Roland TR909 de koning van de (Acid) House / Techno, hou niet van die snare, beetje underground sfeertje van rond millenniumwisseling voorbode ElectroClash, goed voor de dansvloer maar te lang voor thuis 7,4
Erkin Koray - Türkü : Niet mijn ding 6,5 jamsessie? rommelig

Geef je 2 favorieten 1 punt, en een cijfer tussen 1- 10 en vertel er wat over als je wat kwijt wilt.

1-1-0-0 (volgens mij de derde keer dat ik deze 1-1-0-0 maak)

4. de slechtse ladder tot nu toe.

Yelle - Bouquet Final 5,4
Klaus Johann Grobe - Kothek 6
Rude 66 – My 909 5,2
Erkin Koray - Türkü 5

2-2-0-0

4. Yelle - Bouquet Final.Beetje een schizofreen gevoel: kortstondige onrustige bliepjes gelardeerd met een warm klankenpallet.Prettige zangeres. Résumé:Redelijk(7)
Klaus Johann Grobe - Kothek.BAP op de elektronische tour?En waart hier niet de geest van Ray Manzarek(The Doors) rond? Intrigerend nummer(8,2)
Rude 66 – My 909.Klinkt als een op hol geslagen New Order,tevens meen ik invloeden van Orbital te ontwaren.Alien vocalen doemen op die mij doen denken aan Mindwarp van Patrick Cowley .Goed nummer (7,2)
Erkin Koray - Türkü Vreemde eend in de bijt.Bezwerend bijna .Pratende manier van zingen doet het mij niet helemaal goed,net als de dwarsfluit die ten tonele verschijnt of wat het ook moge zijn.(6,8)

2-3-1-0

4.
Yelle - Bouquet Final 7,0 Die naam had ik een jaar of 10 niet meer gehoord, nog steeds wel leuke pop.
Klaus Johann Grobe - Kothek 8,5 Erg leuk dit, lekker nonchalant, doet naast al genoemden ook wel aan de Modern Lovers denken.
Rude 66 – My 909 9,5 Waanzinnige, epische track.
Erkin Koray - Türkü 7,3 Heeft wel wat, mits de juiste ingrediënten in de waterpijp. Als los nummer wel een tikje lang.

2-4-2-0

4.

Yelle - Bouquet Final 7,0
Klaus Johann Grobe - Kothek 8,0 fijn nummer!
Rude 66 – My 909 5,8
Erkin Koray - Türkü 6,0

3-5-2-0

4.
Yelle - Bouquet Final 7,5
Klaus Johann Grobe - Kothek 7,5
Rude 66 – My 909 6
Erkin Koray - Türkü 7,3

4-6-2-0

4. Yelle - Bouquet Final 8,5
Melodische electropop waar de Fransen zo goed in zijn. Leuke ontdekking!
Klaus Johann Grobe - Kothek 9,0
Krautrock uit Zwitserland. Gek, gruizig en geniaal.
Rude 66 – My 909 6,0
Een lange, monotone zit.
Erkin Koray - Türkü 7,5
Niet om vaak te horen, maar wel een mooie psychedelische trip.

5-6-2-0

4.
Yelle - Bouquet Final: 6 Zangeressen die mee piepen op bliep muziek. Gaat 'm niet worden voor mij.
Klaus Johann Grobe - Kothek: 8,5 Lekkere drive van deze Grobe en nu wil ik meer meer meer!
Rude 66 – My 909: 5 Ruim negen minuten lang muzikale migraine? Nee, dank je!
Erkin Koray - Türkü: 7,5 Uitstekend geschikt voor een roesje! Of doe je liever een dansje?

5-7-2-1

Svendra schreef:
4. Yelle - Bouquet Final 8,5
Melodische electropop waar de Fransen zo goed in zijn. Leuke ontdekking!
Klaus Johann Grobe - Kothek 9,0
Krautrock uit Zwitserland. Gek, gruizig en geniaal.
Rude 66 – My 909 6,0
Een lange, monotone zit.
Erkin Koray - Türkü 7,5
Niet om vaak te horen, maar wel een mooie psychedelische trip.

5-6-2-0

puntentelling gaat fout

Bedankt E-Clect-Eddy. Juiste puntentelling is:

5-8-2-1

4.
Yelle - Bouquet Final
Vreselijk. Zang gaat wel, maar van de muziek wordt ik onprettig zenuwachtig. 4.0
Klaus Johann Grobe - Kothek
Meteen een voorbeeld van fijne zenuwachtigheid. Lekker opzwepend riedeltje en dito bas. 8.5
Rude 66 – My 909
Oh dit is ook lekkere electronica. Kan het helaas geen punt meer geven. 8.4
Erkin Koray - Türkü
De geestelijk vader van de Turkse rock vermengt westerse psychedelica met traditionele Turkse muziek. Nog steeds een inspiratiebron, ook voor niet-Turkse bands als Fumaca Preta. Zelfs zonder geestverruimende middelen een genot voor het oor. 9.5

5-9-2-2

4.
Klaus Johann Grobe - Kothek 7,5
Rude 66 – My 909 5,5
Erkin Koray - Türkü 5,0

6-10-2-2

4.

Leuke electropop die nog het meeste doet denken aan een Franstalige versie van TaTu.

Klaus Johann Grobe - Kothek 6,5
Klinkt wel gek en energiek maar gaat op de een ander manier op den duur ook een beetje op mijn zenuwen werken.

Rude 66 – My 909 7,0
Een soort van Aphex Twin light (?) maar dan minder experimenteel. Ik mag hier graag naar luisteren, al is het nummer net wat te langdradig. Maar in ieder geval goed genoeg om er met de punten vandoor te gaan.

Erkin Koray - Türkü 7,3
Ik mag dit soort 'experimentjes' wel. Is wel iets wat denk ik nog wel wat meer luisterbeurten vereist. Voor nu voor mij de winnaar van deze ronde.

6-10-3-3

DjFrankie (moderator)
4. Yelle - Bouquet Final 6,8 Lijkt wat op Lio in de 80's, al zie ik Tatu bij Bart staan en ja dat klopt helemaal.
Klaus Johann Grobe - Kothek 7,3 Dit kan ik weer beter waarderen, Kort liedje (moet ook niet veel langer duren).
Rude 66 – My 909 6 Nee dit is het niet voor mij, dit is echt voor de liefhebber.
Erkin Koray - Türkü 7,5 Ja dit is dan weer totaal anders. Ik mag dit wel.

6-11-3-4

DjFrankie (moderator)
Uitslagen:

3. De hoogste gemiddeldes met de minste punten ??
1 Polak - Tracer 7 pt gem:7
2 Betty Davis - F.U.N.K. 7 pt gem: 6,97
3 VNV Nation - Beloved 5 pt gem: 7,26
4 Grasscut - Radar 5 pt gem: 7,17

4
1 Klaus Johann Grobe - Kothek 11 pt gem: 7,78
2 Yelle - Bouquet Final 6 pt gem 6,88
3 Erkin Koray - Türkü 4 pt gem: 6,93
4 Rude 66 – My 909 3 pt gem: 6,75

DjFrankie (moderator)
5. The Peth - Stonefinger
Future Unlimited - Easy Ways
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern
Voda-i-Ryba - Skip It

Deel 2 keer 1 punt uit

0-0-0-0

Deadline 1-11-2016 18.00

5.
The Peth - Stonefinger: 6 Deze zanger huilt dit liedje! Jammer.
Future Unlimited - Easy Ways: 9,5 Pasje hier, pasje daar, we doen nu de (lucht)basgitaar!
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern: 8,5 Mooie liedjes luisteren op een zomerse herfstdag!
Voda-i-Ryba - Skip It: 7,8 Mooie uitwaaierende gitaar en trompet. Lekker, maar net niet genoeg.

Deel 2 keer 1 punt uit

0-1-1-0

Deadline 1-11-2016 18.00

5.
The Peth - Stonefinger: Breekbare stem die mij niet helemaal weet te overtuigen.Het Beatles refreintje vind ik dan wel weer aardig(7)
Future Unlimited - Easy Ways: Aangename verrassing weer:Een soort van Killing Joke Light.Ook meen ik invloeden van The Comsat Angels te horen.Zang een soort van kruising tussen Jaz Coleman en Midge Ure(8,2)
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern: Al decennia's enorm populair in Duitsland volgens mij.Loom en relaxt misschien wel wat voorspelbaar.De trombone of trompet (ben een muziekinstrument noob dus sorry als ik het verkeerd heb)) geeft het nummer echter weer wat extra's(7,2)
Voda-i-Ryba - Skip It: Aardig nummer mengelmoes van rock ,jazz en blues.(7)

0-2-2-0

5.

The Peth - Stonefinger. Oasis is niet ver weg. Acteur Rhys Ifans' hobby band. 8
Future Unlimited - Easy Ways saai en niet goed 5,5
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern. Redelijk maar te lang. 6,9
Voda-i-Ryba - Skip It: Aardig nummer inderdaad. 7

1-2-2-1

5.
The Peth - Stonefinger : begin is niet echt heel erg fijn met die huilerige stem, neigingen naar Elbow, maar gaandeweg wordt het wel iets beter 6,6
Future Unlimited - Easy Ways : Fijn experimenteel begin met Noise, donkere Synthpop, klinkt retro 80s, jammer dat die drumcomputerpartijen redelijk saai zijn. Ook zij kennen U2. groeier? 8,3
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern : met trompet. mooi, ingetogen, net niet smooth dat wil zeggen gelukkig niet te glad. mooie stem hij moet alleen niet die ene noot te lang aanhouden. Iets te lang voor mij als kennismaking 7,8
Voda-i-Ryba - Skip It : live-studio opname! maar zij lipsynct! hou niet zo van deze scherpe stem en nog minder van dit nep accent. Muziek is okay, alleen crashes te hoog in de mix, gitaar erg droog. ook met trompet, te ver in de mix. 7,2

Geef je 2 favorieten 1 punt, en een cijfer tussen 1- 10 en vertel er wat over als je wat kwijt wilt

1-3-3-1

Deadline 1-11-2016 18.00

5.
The Peth - Stonefinger 8
Future Unlimited - Easy Ways 7,8
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern 7,5
Voda-i-Ryba - Skip It 8,8

Geef je 2 favorieten 1 punt, en een cijfer tussen 1- 10 en vertel er wat over als je wat kwijt wilt

2-3-3-2

Deadline 1-11-2016 18.00

5. The Peth - Stonefinger 7,0
Heel Brits. Ik hoor invloeden van Oasis en aan het slot The Beatles.
Future Unlimited - Easy Ways 6,5
Het refrein is lekker, verder vind ik het niet zo bijzonder
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern 8,5
Sfeerplaat met een fraai instrumentaal outro.
Voda-i-Ryba - Skip It 8,5
De Russische versie van Bettie Serveert. Prima nummer.

2-3-4-3

Deadline 1-11-2016 18.00

5.
The Peth - Stonefinger 5,8
Future Unlimited - Easy Ways 7,3
Westernhagen - Versuch Dich zu Erinnern 9,3
Voda-i-Ryba - Skip It 7,1

2-4-4-2

Deadline 1-11-2016 18.00

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.