MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
9.
Au Pairs - Diet : lang niet meer gehoord, heb de cd ooit gehad, duurt even voor het op stoom komt maar dan is het ook prima 7,7
Lush - Out of Control : dromerige shoegaze 8,5
Orion Rigel Dommisse – You Are Alive : aparte combi surfolkronica? deze stem kan gaan irriteren 7
Grafton Primary - Closer : Synthpop/Disco, leuk, mag van mij wel een tandje erbij 8,6

Geef je 2 favorieten 1 punt, en een cijfer tussen 1- 10 en vertel er wat over als je wat kwijt wilt

5-5-4-4

Deadline 5-11 18.00 uur.

9.
Au Pairs - Diet 8.2
Lush - Out of Control 8.7
Orion Rigel Dommisse – You Are Alive 7.7
Grafton Primary - Closer 5.8

6-6-4-4

Deadline 5-11 18.00

DjFrankie (moderator)
uitslag

1 Lush - Out of Control 6 pt gem: 7,61
2 Au Pairs - Diet 6 pt gem 7,54
3 Orion Rigel Dommisse – You Are Alive 4 pt gem 7,32
4 Grafton Primary - Closer 4 pt gem 7,23

DjFrankie (moderator)
10. Close Lobsters - A Prophecy
The Lucid Dream - Bad Texan
This Ascension - Swandive
Brutus & The Guru Guru – Troy

Geef je 2 favorieten 1 punt, en een cijfer tussen 1- 10 en vertel er wat over als je wat kwijt wilt

0-0-0-0

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.
Close Lobsters - A Prophecy : late 80s duidelijk, gitaartje klinkt lekker, Morrissey kloon? iets te lang 7,3
The Lucid Dream - Bad Texan : psychedelisch, niet verkeerd maar te lang 7,1
This Ascension - Swandive : lekker, 90s, gothic/ethereal, lang maar valt minder op 7,6
Brutus & The Guru Guru – Troy ; niet meteen bij het begin herkend Sinéad's klassieker, goed gedaan: 7,7

Ronde met te lange nummers, voor mijn (synth)pop smaak

0-0-1-1

Deadline 6-11 18.00 uur.

10. Close Lobsters - A Prophecy: 7,2
The Lucid Dream - Bad Texan: 7,3
This Ascension - Swandive: 7
Brutus & The Guru Guru – Troy 6,5

1-1-1-1

Deadline 6-11 18.00 uur.

10. Close Lobsters - A Prophecy 5,5
Al na een minuutje is de aandacht weg en die komt niet meer terug.
The Lucid Dream - Bad Texan 7,0
Dit had een nominatie van Ozric kunnen zijn.
This Ascension - Swandive 7,5
Op deze muziek laat ik me lekker meezweven.
Brutus & The Guru Guru – Troy 7,5
Apart. Moest dit 3x beluisteren en ga het waarderen.

1-1-2-2

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.

Close Lobsters - A Prophecy 6,5
Prima, alleen een beetje te braaf.

The Lucid Dream - Bad Texan 8,0
Mooie opbouw, goed nummer.

This Ascension - Swandive 6,5
Wel oorbaar, al komt de lengte het cijfer niet ten goede.

Brutus & The Guru Guru – Troy 8,0
Gewaagde en geslaagde cover.

1-2-2-3

Deadline 6-11 18.00 uur.

DjFrankie (moderator)
10. Close Lobsters - A Prophecy 7,7 Lekker dit, mooie melodie, fijne gitaar en goeie stem.
The Lucid Dream - Bad Texan 9 Britpop met psychedelica ben helemaal fan van deze band.
This Ascension - Swandive 8 Zo wat een goeie ronde, duister sfeertje, goeie zangeres mooi.
Brutus & The Guru Guru – Troy 6,8 Ben niet zo blij met deze cover. Is wel een totaal ander nummer, maar stuiterd alle kanten op.

1-3-3-3

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.

Close Lobsters - A Prophecy 7,5
Mooi meldodieus nummer en fijne stem ook. Merk wel dat na een tijdje de aandacht verslapt.

The Lucid Dream - Bad Texan 8,2
Dit soort muziek mag ik graag naar luisteren. Zal live ook wel een belevenis zijn lijkt me.

This Ascension - Swandive 7,0
Mooi gothisch en sfeervol nummer. Nummer mag van mij nog wel ergens een 'angel' hebben. Zweeft iets te veel naar mijn mening.

Brutus & The Guru Guru – Troy 9,0
Brutus is een Vlaamse band om in de gaten te houden. Was het niet alleen om de opvallende verschijning van een vrouwelijke drummer die tevens de zangeres van de band is. Rond deze periode moet het langverwachte album van de band uitkomen. Ik ben normaal niet zo van de covers, tenzij er een geheel eigen draai aan gegeven wordt. Dit is het perfecte voorbeeld!

1-4-3-4

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.

Close Lobsters - A Prophecy 7,5
Prettig wegluisterende jengelpop.

The Lucid Dream - Bad Texan 8,3
Lekker vettig geluid, dan mag een nummer ook wel een tijdje blijven doordenderen.

This Ascension - Swandive 7,0
Ook best in mijn straatje en ongeveer even lang als de vorige, maar hier merk ik toch wat eerder dat de verveling gaat toeslaan.

Brutus & The Guru Guru – Troy 7,3
Jammer dat de vrouwelijke vocalen enigszins lijken te verzuipen in de muur van geluid, verder een gedurfde en ook geslaagde cover.

2-5-3-4

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.

Close Lobsters - A Prophecy Aardig,zonder hierbij op te veren(6,8)
The Lucid Dream - Bad Texan Noisy gitaar muziek.Best leuk maar ook een tikkeltje monotoon(7,2)
This Ascension - Swandive Stond ooit in het voorprogramma van The Cure maar helaas nooit doorgebroken.The Cure (sporadisch) en vooral The Gathering hoor ik erin terug(9)
Brutus & The Guru Guru – Troy -Het orgineel kan ik intens van genieten,maar deze ruigere versie is totaal niet mijn smaak. Matige vocalen vooral de vrouwelijke en heb altijd al een aversie tegen grunts gehad(5,8)

2-6-4-4

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.
Close Lobsters - A Prophecy: 9.8
The Lucid Dream - Bad Texan: 7.2
This Ascension - Swandive: 6.4
Brutus & The Guru Guru – Troy: 5

3-7-4-4

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.
Close Lobsters - A Prophecy 7
The Lucid Dream - Bad Texan 7,3
This Ascension - Swandive 7,5
Brutus & The Guru Guru – Troy 6

3-8-5-4

Deadline 6-11 18.00 uur.

10.
Close Lobsters - A Prophecy 9,5
The Lucid Dream - Bad Texan 7,3
This Ascension - Swandive 7,2
Brutus & The Guru Guru – Troy 5,8

4-9-5-4

Deadline 6-11 18.00 uur

Al vanaf het eerste uur met veel plezier mee gedaan met dit topic.(al bijna zo'n 10 jaar) Maar als de integriteit van de alternatieve ko op zo'n dusdanige manier als deze wordt gemanipuleerd dan haak ik in het vervolg af.

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
Al vanaf het eerste uur met veel plezier mee gedaan met dit topic.(al bijna zo'n 10 jaar) Maar als de integriteit van de alternatieve ko op zo'n dusdanige manier als deze wordt gemanipuleerd dan haak ik in het vervolg af.

Mee eens is ook niet de essentie van het spel. Wat gaan we hiermee doen?

10.

Close Lobsters - A Prophecy 6,0 niet echt bijzondere jaren 80 pop.
The Lucid Dream - Bad Texan 7,1 vuig
This Ascension - Swandive 7,5 mooi sferisch
Brutus & The Guru Guru – Troy 7,7 Gewaagd

4-9-6-5

Deadline 6-11 18.00 uur.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ovb

1 The Lucid Dream - Bad Texan 9 pt
2 This Ascension - Swandive 6 pt
3 Brutus & The Guru Guru – Troy 5 pt
4 Close Lobsters - A Prophecy 4 pt

DjFrankie (moderator)
11. David Holmes – I Heard Wonders
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski
Pauline Scanlon - False False
Malpas - Where the River Runs

0-0-0-0

Deadline 6-11 18.00 uur.

11.
David Holmes – I Heard Wonders 8,4 Op een treurige regenachtige dag is dit het ultieme zonnestraaltje!
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski 6 Heel alternatief, maar niet mijn kopje thee!
Pauline Scanlon - False False 8.8 Dit is een mooi liedje, en het wordt ook mooi gezongen!
Malpas - Where the River Runs 7,5 Geforceerde melancholie op een leuke beat.

1-0-1-0

Deadline 6-11 18.00 uur.

11.
David Holmes – I Heard Wonders : Poppy Shoegaze als zoiets bestaat, vleugje 80s, leuk 8,6
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski - Finse Avant-Garde? Balkanbeats/klezmer, normaal niet zo mijn ding maar door de Metal insteek wel aardig origineel 7,7
Pauline Scanlon - False False : Mooi, maar volgens mij hoor ik ook digitale effecten op de stem 7,8
Malpas - Where the River Runs : vreemde eend a la Bayonne maar bevalt wel goed 9

2-0-1-1

Deadline 6-11 18.00 uur

DjFrankie schreef:
(quote)

Mee eens is ook niet de essentie van het spel. Wat gaan we hiermee doen?

Komt op mij bijzonder onsportief over als je naast het rekruteren van je mume maatje johan de witt ook nog eens een nominatie van een ander ineens qua cijfer afwaardeerd omdat je eigen nominatie koste wat het kost doormoet Frank.

Ik herken me hier totaal niet in, ik heb vanmiddag keurig alle vier de nummers beluisterd en naar goeddunken bestemd, jammer dat het (blijkbaar) anders overkomt.

Ik onthoud me verder van stemmen hier en hoop dat het spelplezier bij the viking dan wederkeert.

11.
David Holmes – I Heard Wonders 8,0
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski 5,5
Pauline Scanlon - False False 6,6
Malpas - Where the River Runs 7,4

3-0-1-2

Deadline 6-11 18.00 uur.

11. David Holmes – I Heard Wonders 7,0
Niet slecht, ook niet goed en misschien iets te lang.
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski 7,5
Hoewel geen liefhebber van klezmer, vind ik dit toch leuk.
Pauline Scanlon - False False 8,5
Ontroerende muziek. Die warme stem doet aan Sandy Denny denken.
Malpas - Where the River Runs 8,5
Dit fraaie nummer kende ik al ergens van. Prettig om weer te horen.

3-0-2-3

Deadline 6-11 18.00 uur.

11.
David Holmes – I Heard Wonders 7,8
Alamaailman Vasarat - Mamelukki & Musta Leski 6,2
Pauline Scanlon - False False 6,8
Malpas - Where the River Runs 6

4-0-3-3

Deadline 6-11 18.00 uur.

the viking schreef:
(quote)

Komt op mij bijzonder onsportief over als je naast het rekruteren van je mume maatje johan de witt ook nog eens een nominatie van een ander ineens qua cijfer afwaardeerd omdat je eigen nominatie koste wat het kost doormoet Frank.

Een waardeloze reactie dit
Zoals je kunt lezen heeft Johan alles netjes beluisterd, evenals ik en bestemd.
Je bedoelt dat ik van jouw nominatie een 6.7 een 6.4 maak? Dat is omdat ik het nummer bij nader inzien een stuk minder vind dan Lucid Dream dan ik dacht (niet mijn nom. overigens). Verder lijkt het me logisch dat het vaak voor zal komen dat ik mijn nom. hoog zal bestemmen omdat ik ze heel goed vind. Net zoals ik Au Pairs een hoog cijfer gaf ook al kende ik die niet.

Maar met een waardeloze deelnemer als jij aan dit spel en je toon en aannames zie ik ook af van verdere deelname. Het is nu wel vergriept. Bedankt!

Wel een erg oververhitte reaktie hoor,wil je heus niet weghebben Natuurlijk is iedereen van harte welkom,graag zelfs. Maar een johan de witt die tot dusver alleen meedoet tijdens een ronde waarin een nominatie van jouw zit is wel heel toevallig of vind je dit niet soms?
Als iedereen dit op deze manier zou navolgen is het hek van de dam en is de alternatieve ko mijns inziens niet meer geloofwaardig.

Het spel heeft de bedoeling om je kennis te laten maken met onbekende muziek. Dat stemmen is bijzaak.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.