MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
cowboyhenkie schreef:
Met pijn en moeite is het me gelukt 8 nummers te vinden, die volgens mij aan de voorwaarden voldoen. Nu blijkt echter dat er van 1 niks op youtube te vinden is. Bovendien zijn er nog eens 2 waarvan alleen een live versie op youtube staat, waar het nummer, mijn inziens, niet bepaald beter van wordt.

Als ik zo de nominaties van andere gebruikers eens doorloop heeft iedereen voor ieder nummer wel een mooie link naar youtube.

Mijn conclusie is dus: geen mooie youtube-link, nominatie afgekeurd?
Heb ik het bij het rechte eind, en zal ik nog wat verder moeten speuren dus??

Nee we keuren niet af op you tube. the viking is goed in het zoeken of uploaden van nummers

Nou dat is misschien wel te veel eer hoor Frank,maar kan natuurlijk altijd een poging wagen. Zoals E-Clect-Eddy ook al aangaf zijn heel veel nummers te vinden op Souncloud en Spotify.Grooveshark is helaas een tijd geleden afgehaakt.Daarnaast heb je regelmatig bij Soundcloud te maken met het auteursrecht dilemma probleem na een upload.

41 No-Man - Days In The Trees - Malher - Lovesighs (an entertainment) 1992 (8 stemmen)
42 Meursault - Crank Resolutions - All creatures will make merry 2010 (1 stem)
43 she drew the gun - where i end you begin - Memories of the future 22-4-2016 (1 stem)
44 Full Circle - Haelos - Full Circle 18-3-2016 (15 stemmen)
45 Palace Winter - Woke In The Night, The Phone Was Ringing - Medication 2015 (0 stemmen)
46 Dearworld - Spark - Observe Absorbe Evolve 2014 (3 stemmen)
47 Sur Une Plage - Sins - Legerdemain 2015 (niet op mume)
48 Air Waves - Thunder - Parting Glances 2015 (4 stemmen)

Bij deze dan mijn 8 nominaties. Best een heel werkje, en helaas ben ik nog niet helemaal tevreden over de youtube linkjes. Bovendien heb ik twijfels over een aantal nummers.

Nummer 47 en 48 zijn live uitvoeringen en ook nummer 44 is verre van zuiver.
Nummer 46 is volgens spotify een single. Hoewel deze niet terug te vinden is op de top 40 site weet ik niet zeker of ik deze dan mag inzetten. Nummer 45 maakt volgens spotify onderdeel uit van een single (weliswaar een single met 5 nummers, maar toch). Volgens mume vormen deze 5 nummers gewoon een album, dus zou volgens mij wel moeten kunnen.

Op spotify is van alle 8 nummers wel een versie te vinden waar ik geen problemen mee heb.

cowboyhenkie

...ben erg benieuwd naar je overige nominaties... ken die bands/nummers verder niet.

E-Clect-Eddy
cowboyhenkie
?

...ben erg benieuwd naar je overige nominaties... ken die bands/nummers verder niet.

Ik had al gezien dat jij een van de weinigen was die dit album gespot had en had eigenlijk wel een reactie verwacht. Je bent erg snel moet ik zeggen!!

Ik ga er vanuit dat je die andere 7 nummers ook goed vindt. Kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat niet zo zou zijn

Palace Winter is meer richting The War on Drugs, maar dan met mooiere zang, DjFrankie is ook bekend met deze band

49. Gene - The British Disease Gene: The British Disease - YouTube
50. Wild Pumpkins At Midnight – Sending A Vampire Wild Pumpkins At Midnight : 'Sending A Vampire' - YouTube
51. Grant-Lee Phillips - Buried Treasure Grant-Lee Phillips "Buried Treasure" Official Video - YouTube
52. Laboratory Noise - Things That Fall From The Sky Laboratory Noise - Things That Fall From The Sky - YouTube
53. The Catherine Wheel - Sparks Are Gonna Fly The Catherine Wheel - Sparks Are Gonna Fly - YouTube
54. Craig Armstrong It's Not Alright Craig Armstrong It's Not Alright - YouTube
55. Kriistal Ann - Deadly Insight Kriistal Ann - Deadly Insight (Official Video) - YouTube
56. Python Lee Jackson - In a Broken Dream Python Lee Jackson - In a Broken Dream (1972) - YouTube

onder voorbehoud.....

DjFrankie (moderator)
cowboyhenkie schreef:
41 No-Man - Days In The Trees - Malher - Lovesighs (an entertainment) 1992 (8 stemmen)
42 Meursault - Crank Resolutions - All creatures will make merry 2010 (1 stem)
43 she drew the gun - where i end you begin - Memories of the future 22-4-2016 (1 stem)
44 Full Circle - Haelos - Full Circle 18-3-2016 (15 stemmen)
45 Palace Winter - Woke In The Night, The Phone Was Ringing - Medication 2015 (0 stemmen)
46 Dearworld - Spark - Observe Absorbe Evolve 2014 (3 stemmen)
47 Sur Une Plage - Sins - Legerdemain 2015 (niet op mume)

Bij deze dan mijn 8 nominaties. Best een heel werkje, en helaas ben ik nog niet helemaal tevreden over de youtube linkjes. Bovendien heb ik twijfels over een aantal nummers.

Nummer 47 en 48 zijn live uitvoeringen en ook nummer 44 is verre van zuiver.
Nummer 46 is volgens spotify een single. Hoewel deze niet terug te vinden is op de top 40 site weet ik niet zeker of ik deze dan mag inzetten. Nummer 45 maakt volgens spotify onderdeel uit van een single (weliswaar een single met 5 nummers, maar toch). Volgens mume vormen deze 5 nummers gewoon een album, dus zou volgens mij wel moeten kunnen.

Op spotify is van alle 8 nummers wel een versie te vinden waar ik geen problemen mee heb.

46 is geen probleem

Hieronder drie nieuwe links, beter?
44 Listen to Full Circle - HAELOS - online music streaming - musicmp3.ru
47 01 Sins by Sur Une Plage | Free Listening on SoundCloud
48 Thunder | Air Waves - airwaves.bandcamp.com

Dat is beter DjFrankie. Dank je wel voor de hulp.

Frank een vervangende link voor Forgotten Who We Are(completere versie)

11.Crippled Black Phoenix - We Forgotten Who We Are

Niets zo veranderlijk als het weer.Toch maar weer terug naar de oorspronkelijke link van We forgotten We Are

11.CRIPPLED BLACK PHOENIX - We Forgotten Who We Are

Doen we ook weer met een joker van - wat was het ook alweer? - tussen de 20 en 40 stemmen?

57. American Music Club - Rise - Everclear [1990] (31 stemmen) - joker*
58. Otherkin - Yeah, I Know - The New Vice EP [2016] (uitgebracht 17-06-2016, nog niet op Musicmeter)
59. Sleeper - Inbetweener - Smart [1995] (13 stemmen)
60. SoKo - Who Wears The Pants?? - My Dreams Dictate My Reality [2015] (18 stemmen)
61. Swedish Death Candy - Living Your Life Away - Liquorice [2016] (0 stemmen)
62. Thievery Corporation - Sweet Tides - Radio Retaliation [2008] (20 stemmen)
63. Tubeligth - Visions - Heliosphere [2015] (10 stemmen)
64. Whispering Sons - Wall - Endless Party [2015] (16 stemmen)

DjFrankie (moderator)
dynamo d schreef:
Doen we ook weer met een joker van - wat was het ook alweer? - tussen de 20 en 40 stemmen?

Ja klopt

DjFrankie

Aanpassing: Catherine Wheel er uit; Distance, Light & Sky er in.

49. Gene - The British Disease Gene: The British Disease - YouTube
50. Wild Pumpkins At Midnight – Sending A Vampire Wild Pumpkins At Midnight : 'Sending A Vampire' - YouTube
51. Grant-Lee Phillips - Buried Treasure Grant-Lee Phillips "Buried Treasure" Official Video - YouTube
52. Laboratory Noise - Things That Fall From The Sky Laboratory Noise - Things That Fall From The Sky - YouTube
53. Distance, Light & Sky - Cold Summer Wood Cold Summer Wood - YouTube
54. Craig Armstrong It's Not Alright Craig Armstrong It's Not Alright - YouTube
55. Kriistal Ann - Deadly Insight Kriistal Ann - Deadly Insight (Official Video) - YouTube
56. Python Lee Jackson - In a Broken Dream Python Lee Jackson - In a Broken Dream (1972) - YouTube

...nog 4 a 5 lijstjes dus en dan kunnen we van start?

DjFrankie (moderator)
Ik heb mijn lijst nog verre van klaar

DjFrankie (moderator)
sokra ook weer van de partij?

ik kom ook nog met een lijst. wanneer is de deadline?

Dank voor de herinnering. Ik ga op zoek!

DjFrankie (moderator)
dynamo d schreef:
ik kom ook nog met een lijst. wanneer is de deadline?

2de Paasdag om 14.00. Dan kan ik alles in orde maken zodat we dinsdag kunnen beginnen.
Ik heb 2de paasdag nog een popkwis in Venlo

DjFrankie (moderator)
73 Calla - Strangler
74 Sabrosa Kills - Fashion Kills
75 Vaura - Incomplete Burning
76 Les Panties - Diving
77 Guadalcanal Diary - Watusi Rodeo
78 Fews - I.D.
79 Communions - Forget it's a Dream
80 The Boxer Rebellion - Code Red

81. Luisa Maita - Sutil (2016) 3 st.
82. The Clang Group - Had A Nice Night (2016) 1 st.
83. SPC ECO - Out Of My System (2016), 1 st.
84. Pellegatta - Camera Mia (2016) 1 st.
85. t.A.T.u - Chelovechki (2008) 18 st.
86. Anakdota - Staying Up Late (2016) 4 st.
87. Saaga Ensemble - Kuullella (2015) 1 st.
89. Robert Wyatt - Just as You Are (2007) 36 st.

Ik neem ff aan dat Robert Wyatt no. 88 is

89. Automat - Automat (The Rise - The Advance - The Genus) (Automat, 1978, Italië, 2 stemmen)
90. Kirlian Camera - K-Pax (Invisible Front, 2005, Italië, 5 stemmen)
91. Naevus - Dominic Song (Silent Life, 2007, UK, 3 stemmen)
92. Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows - Beautiful (Mitternacht, 2014, Duitsland, 2 stemmen)
93. Lycia - Baltica (Cold, 1996, USA, 8 stemmen)
94. Moral - Whispering Sons (Whispering Sons, 1982, Denemarken, 0 stemmen)
95. Eivør - Nú Brennur Tú Í Mær (live) (Eivor Live, 2009, Faroër, 1 stem)
96. Creature with the Atom Brain - Night of the Hunter (Part1) (Night of the Hunter, 2015, België, 13 stemmen)

Helemaal grijsgedraaid dit nummer de afgelopen paar jaar.Moral - And Life Is...And More heb ik op cd

K-Pax (Kirlian Camera) is ook een favoriet van mij Maar al wel eerder genomineerd

Oh ships, heb ik dan overheen gekeken dat die al is genomineerd. Ik heb K-Pax pas net ontdekt en zit nog in de herhaalroes

Deze week zal ik nog een vervanger plaatsen.

Leuk dat je Moral ook zo mooi vind, Viking!

sokra schreef:
Ik neem ff aan dat Robert Wyatt no. 88 is
Sommige artiesten tellen voor twee.

Laat ik weer eens een editie meedoen

97. The Slow Readers Club - Plant The Seed [4 stemmen, 2015]
98. La Scaltra - Visions Of Glass [0 stemmen (niet op MuMe), 15-04-2016]
99. Satellites - Something Bigger [0 stemmen (niet op MuMe), 2013]
100. Monomen - Drum Of Glass [6 stemmen, 2007]
101. Booth and The Bad Angel - The Dance of the Bad Angels [6 stemmen, 1996]
102. Saigon Blue Rain - Noire Psyché [0 stemmen (niet op MuMe), 28-03-2016]
103. The Asteroid No. 4 - Let It Go [4 stemmen, 2008]
104. Quantum Fantay - Blocktail [8 stemmen, 2007]

DjFrankie kun je de volgende nummers vervangen voor onderstaande nominaties?

36. Filthy Boy - Naughty Corner (3 stemmen)
37. Hidden Orchestra - Antiphon (40 stemmen) *joker

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.