MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
20 Tears & Marble – Blood & Gold 23 punten 5 keer genoemd hoogste notering 1 keer 2de plek

Genomineerd door yeahyeahyeah

E-Clect-Eddy schreef:
Deze Nederlandse Electronic Pop band moet zijn doorbraak album nog maken... beloftevol

DjFrankie schreef:
Lijkt wel de sample van Being Boiled van Human League in het begin. Dreampop gewoon fijn.

DjFrankie (moderator)
19 Junip - Black Refuge 29 punten 6 keer genoemd hoogste notering 2 keer 3de plek

Genomineerd door E-Clect-Eddy

deric raven schreef:
De band van José González ( van de stuiterballenreclame), dit klinkt wat voller, maar is verder net zo goed.

yeahyeahyeah schreef:
kende al een paar nummers van deze act, dit is mijn favoriet tot nu toe.

DjFrankie (moderator)
18 Creature with the Atom Brain - Night of the Hunter (Part1) 29 punten 6 keer genoemd nummer 1 van Justus18

Genomineerd door sokra

deric raven schreef:
Ik werd overdonderd door hun 2e album Transylvania, kocht daarna ook nog hun debuut en 3e album. Dit album heb ik dan weer niet; altijd leuk dat deze er tussen staat. Mark Lanegan is uiteraard weer in topvorm! De beat doet wat old school dEUS aan.

Svendra schreef:
Psychedelische muziek in de geest van Dr. John. Had wel compacter gemogen.

DjFrankie (moderator)
17. Total Victory - Atherton Derby 30 punten 7 keer genoemd hoogste notering 3e plek

Genomineerd door Alicia
E-Clect-Eddy schreef:
klinken als fans van Killing Joke, The Cure en Joy Division. Muzikaal erg lekker, hou alleen niet van deze zanger en dat dikke accent, werkt op mijn lachspieren.

sokra schreef:
Heerlijke ontdekking! Dank nominator Ik denk ook aan Killing Joke en Joy Division maar daarnaast aan The Fall - ook omdat de zanger soms wat Mark E. Smith laat horen.

DjFrankie (moderator)
16. Naevus - Dominic Song 35 punten 8 keer genoemd hoogste notering 3 keer 4de plek

Genomineerd door sokra

deric raven schreef:
Begint veel belovend, Levellers achtig. Vervolgens een mooie eigen smoel, wat Swans achtige zang; heel goed dit.

DjFrankie schreef:
Wauw goeie ronde drie keer 8 of meer. Heerlijke sound dit nummer.

DjFrankie (moderator)
15. Moral - Whispering Sons 36 punten 8 keer genoemd nummer 1 van remcodulac

Genomineerd door sokra

Alicia schreef:
Zangeres is wel fijn, maar ze klinkt erg luid ten opzichte van de muziek, waardoor ik al snel het geluid dim. Jammer.

the viking schreef:
Superbekend voor mij .Dit nummer helemaal grijs gedraaid en stond eigenlijk op de definitieve lijst voor de volgende editie.De cd heb ik ook in hun huis waar meerdere aanraders op staan.Eén van die nummers al eerder genomineerd.Dit is dus de tweede nominatie van deze Deense band

DjFrankie (moderator)
14. Black Honey - Madonna 38 punten 8 keer genoemd hoogste notering 2de plek

Genomineerd door Bardt1980

Bardt1980 schreef:
Ik heb een zwak voor kittige zangeresjes als deze!

Svendra schreef:
Back to basics. Op de goede manier wel te verstaan.

DjFrankie (moderator)
13. Skeleton Hands - Dotted Lines 44 punten 6 keer genoemd de nummer 1 van Bardt1980 en wibro

Genomineerd door DjFrankie

Bardt1980 schreef:
Dit is wel mijn straatje. Wederom een prima nummer met welbekend Cure gitaartje, dito vocalen etc. Ik hoop alleen stiekem wel dat we in de komende rondes niet te veel van dit soort nummers krijgen, anders schuilt het gevaar dat het een beetje een eenheidsworst wordt.

Svendra schreef:
Dit soort muziek doet het altijd goed in de Alt-152. Ik heb er relatief minder mee.

DjFrankie (moderator)
12 Whispering Sons - Wall 44 punten 7 keer genoemd de nummer 1 van El Ninjo

Genomineerd door El Ninjo

Alicia schreef:
Mijn favorieten uit België, nwe single is helemaal top, de zangeres boeit mij wel. Haar stemgeluid doet een beetje aan Siouxsie Sioux denken.

DjFrankie schreef:
Deze plaat uit Belgie ligt natuurlijk bij mij in Venray, beste belgische band van de laatste jaren.

DjFrankie (moderator)
11. Oliver - Mechanical 45 punten 7 keer genoemd hoogste notering 2de plek

Genomineerd door BuzzLightyear

DjFrankie schreef:
Wauw prachtig, Stukje Tubeway Army omgezet naar deze tijd. Lekker nummer

Svendra schreef:
Dromerig en licht melancholisch. Dit past in mijn straat.

DjFrankie (moderator)
10. The Beauty of Gemina - Into Black 45 punten 10 keer genoemd nummer 1 van Alicia en Papartis

Genomineerd door Alicia

Papartis schreef:
Mooi donker nummer.

Bardt1980 schreef:
Mooi, donker en melancholisch. Hier ga ik achteraan!

DjFrankie (moderator)
9. Air Waves - Thunder 46 punten 8 keer genomineerd de nummer 1 van E-Clect-Eddy

Genomineerd door cowboyhenkie

E-Clect-Eddy schreef:
Ook dit had mijn nominatie kunnen zijn, ontdekking van 2015 en in mijn Top 10 nummers

DjFrankie schreef:
Goed nummer indeed, alleen vind ik die stem van die zangeres ook minder, dan had dit nummer nog hoger kunnen uitvallen.

DjFrankie (moderator)
8. King Dude & Chelsea Wolfe - Be Free 46 punten 9 keer genomineerd hoogste notering een 2de plek.

Genomineerd door bardt1980

deric raven schreef:
Alsof PJ Harvey samen met Iggy Pop een duistere murder ballad zingen; heel erg goed dit.

Salvadore schreef:
bekend nummer en toch denk ik elke keer weer dat 't Cave & Sandoval zijn

DjFrankie (moderator)
7. Then Comes Silence - Strangers 47 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van buzzlightyear

Genomineerd door alicia

DjFrankie schreef:
Vleermuizen gothic, erg lekker.

deric raven schreef:
Wel veel Sisters Of Mercy in het geluid, maar lekker stevig

DjFrankie (moderator)
6. Satellites - Something Bigger 47 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van Svendra

Genomineerd door Salvadore

E-Clect-Eddy schreef:
Indie Rock, dacht eerst aan de 90s band met dezelfde naam maar nee, dit doet wat Frans aan zoals Bertrand Burgalat en Poni Hoax.

the viking schreef:
Wow Wow Wow wat een ronde!
Behoorlijk lang intro maar allengs ontwikkelt het zich tot een super aanstekelijk nummer.Frank Tovey achtige vocalen maar dan minder excentriek

DjFrankie (moderator)
5. Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows - Beautiful 49 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van the viking en sokra

Genomineerd door sokra

the viking schreef:
Hypnotiserende klanken met een extravagant macabere sprookjesstem(Om Frank maar even te citeren ) Avant-garde om van te smullen. Hulde aan degene die dit nummer heeft genomineerd

deric raven schreef:
Veel belovend begin, maar deze Rockabye Baby sound gaat net te lang door; gelukkig voegt de zang genoeg toe

Was het laatste nummer dat op 0 stemmen stond tot de 6de inzender

DjFrankie (moderator)
4. Guadalcanal Diary - Watusi Rodeo 49 punten 10 keer genomineerd hoogste notering 1 keer 9e plek

E-Clect-Eddy schreef:
Pop Punk / Indie Rock - is wel leuk maar liever The Screaming Blue Messiahs - Bikini Red (1987)

Salvadore schreef:
(R.E.M. on speed)

DjFrankie (moderator)
????http://www.dietpills.best/wp-content/uploads/2016/01/Top-3.jpg ????

De top 3 heeft grote verschillen, zoals eerder gemeld gingen er 2 nummers op een gegeven moment vandoor. De nummer 2 stokte toen zodat de nummer 1 17 punten meer haalde.

De nummer 3 heeft 2 punten meer als 4 en 5.

We gaan zo bekend worden wie dat zijn.

DjFrankie schreef:
49 punten 10 keer genomineerd hoogste notering 2 keer 9e plek

DjFrankie (moderator)

1 keer Justus en jij weet wie dat was Wel veel genoemd 10 v/d 16 keer

Dat is dan 1 keer 2e plek

DjFrankie (moderator)
Klopt ik telde verkeerd

DjFrankie (moderator)
3. La Scaltra - Visions Of Glass 51 punten 7 keer genoemd nummer 1 van cowboyhenkie

Genomineerd door Salvadore

E-Clect-Eddy schreef:
Gary Numan's oude synths + Dark Wave zangeres - mooie stem maar moet ze nog meer oefenen, deze Duitse heeft moeite met zingen in Engels, helaas. De producer had haar nog wel om een paar extra takes mogen vragen tot het er perfect op staat. Dit is eigenlijk iets beter dan demo (vocaal dan).

Svendra schreef:
Oei, voor mij de zwakste ronde tot nu toe. Die zangeres van La Scaltra zit er behoorlijk vaak naast, maar dat lijkt niemand te deren ..

DjFrankie schreef:
Wel veel genoemd 10 v/d 16 keer

Ik vind het ook niet erg alternatief. Een beetje een allemans vriendje

DjFrankie (moderator)
2 Les Panties - Diving 65 punten 11 keer genoemd nummer 1 van Salvadore

E-Clect-Eddy schreef:
Les Panties - Diving : Belgisch, Retro. het album ondertussen ook al verkend want erg interessant, deze is wel aan de lange kant

sokra schreef:
Oe, een band om in te duiken! Lekkere sound, t rolt lekker voort en toch blijft de vraag hangen of ergens inkorten het nummer niet ten goede was gekomen.

Dit was een mooie winnaar geweest...

DjFrankie (moderator)
https://static.wixstatic.com/media/211c37_8b4b7c10fe1246379f5229b577da2b2d~mv2_d_1294_1600_s_2.jpg

1. Au Revoir Simone – Another Likely Story 82 punten 13 keer genomineerd nummer 1 van yeahyeahyeah en DjFrankie

Genomineerd door https://www.musicmeter.nl/images/avatar/9000/9263.jpg?cb=1422435122

Svendra schreef:
1. Wat een eer om dit mooie spel te openen.
Au Revoir Simone – Another Likely Story (

Het allereerste nummer van deze editie dus

E-Clect-Eddy schreef:
Met mijn favoriet nummer van deze band die de aftrap doet. NYC Indie Pop, er gebeurd heel veel tegelijkertijd: met synths, percussie, bass-synth, zang maar ook subtiele dingen zoals de meelopende kick, alles krijgt zijn moment in het zonnetje, heerlijk hoe ze dat in balans weten te houden. Electro-Folk

deric raven schreef:
Na het electro begin ben je nieuwsgierig welke kant zich dit op gaat ontwikkelen. Die vrouwenzang klinkt er erg prettig bij; mooi begin.

yeahyeahyeah gefeliciteerd

Gast
geplaatst: vandaag om 05:24 uur

geplaatst: vandaag om 05:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.