Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2
zoeken in:
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:02 uur
20 Tears & Marble – Blood & Gold 23 punten 5 keer genoemd hoogste notering 1 keer 2de plek
Genomineerd door yeahyeahyeah
Genomineerd door yeahyeahyeah
E-Clect-Eddy schreef:
Deze Nederlandse Electronic Pop band moet zijn doorbraak album nog maken... beloftevol
Deze Nederlandse Electronic Pop band moet zijn doorbraak album nog maken... beloftevol
DjFrankie schreef:
Lijkt wel de sample van Being Boiled van Human League in het begin. Dreampop gewoon fijn.
Lijkt wel de sample van Being Boiled van Human League in het begin. Dreampop gewoon fijn.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:04 uur
19 Junip - Black Refuge 29 punten 6 keer genoemd hoogste notering 2 keer 3de plek
Genomineerd door E-Clect-Eddy
Genomineerd door E-Clect-Eddy
deric raven schreef:
De band van José González ( van de stuiterballenreclame), dit klinkt wat voller, maar is verder net zo goed.
De band van José González ( van de stuiterballenreclame), dit klinkt wat voller, maar is verder net zo goed.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:07 uur
18 Creature with the Atom Brain - Night of the Hunter (Part1) 29 punten 6 keer genoemd nummer 1 van Justus18
Genomineerd door sokra
Genomineerd door sokra
deric raven schreef:
Ik werd overdonderd door hun 2e album Transylvania, kocht daarna ook nog hun debuut en 3e album. Dit album heb ik dan weer niet; altijd leuk dat deze er tussen staat. Mark Lanegan is uiteraard weer in topvorm! De beat doet wat old school dEUS aan.
Ik werd overdonderd door hun 2e album Transylvania, kocht daarna ook nog hun debuut en 3e album. Dit album heb ik dan weer niet; altijd leuk dat deze er tussen staat. Mark Lanegan is uiteraard weer in topvorm! De beat doet wat old school dEUS aan.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:09 uur
17. Total Victory - Atherton Derby 30 punten 7 keer genoemd hoogste notering 3e plek
Genomineerd door Alicia
Genomineerd door Alicia
E-Clect-Eddy schreef:
klinken als fans van Killing Joke, The Cure en Joy Division. Muzikaal erg lekker, hou alleen niet van deze zanger en dat dikke accent, werkt op mijn lachspieren.
klinken als fans van Killing Joke, The Cure en Joy Division. Muzikaal erg lekker, hou alleen niet van deze zanger en dat dikke accent, werkt op mijn lachspieren.
sokra schreef:
Heerlijke ontdekking! Dank nominator
Ik denk ook aan Killing Joke en Joy Division maar daarnaast aan The Fall - ook omdat de zanger soms wat Mark E. Smith laat horen.
Heerlijke ontdekking! Dank nominator
Ik denk ook aan Killing Joke en Joy Division maar daarnaast aan The Fall - ook omdat de zanger soms wat Mark E. Smith laat horen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:11 uur
16. Naevus - Dominic Song 35 punten 8 keer genoemd hoogste notering 3 keer 4de plek
Genomineerd door sokra
Genomineerd door sokra
deric raven schreef:
Begint veel belovend, Levellers achtig. Vervolgens een mooie eigen smoel, wat Swans achtige zang; heel goed dit.
Begint veel belovend, Levellers achtig. Vervolgens een mooie eigen smoel, wat Swans achtige zang; heel goed dit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:13 uur
15. Moral - Whispering Sons 36 punten 8 keer genoemd nummer 1 van remcodulac
Genomineerd door sokra
Genomineerd door sokra
Alicia schreef:
Zangeres is wel fijn, maar ze klinkt erg luid ten opzichte van de muziek, waardoor ik al snel het geluid dim. Jammer.
Zangeres is wel fijn, maar ze klinkt erg luid ten opzichte van de muziek, waardoor ik al snel het geluid dim. Jammer.
the viking schreef:
Superbekend voor mij .Dit nummer helemaal grijs gedraaid en stond eigenlijk op de definitieve lijst voor de volgende editie.De cd heb ik ook in hun huis waar meerdere aanraders op staan.Eén van die nummers al eerder genomineerd.Dit is dus de tweede nominatie van deze Deense band
Superbekend voor mij .Dit nummer helemaal grijs gedraaid en stond eigenlijk op de definitieve lijst voor de volgende editie.De cd heb ik ook in hun huis waar meerdere aanraders op staan.Eén van die nummers al eerder genomineerd.Dit is dus de tweede nominatie van deze Deense band
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:15 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:17 uur
13. Skeleton Hands - Dotted Lines 44 punten 6 keer genoemd de nummer 1 van Bardt1980 en wibro
Genomineerd door DjFrankie
Bardt1980 schreef:
Dit is wel mijn straatje. Wederom een prima nummer met welbekend Cure gitaartje, dito vocalen etc. Ik hoop alleen stiekem wel dat we in de komende rondes niet te veel van dit soort nummers krijgen, anders schuilt het gevaar dat het een beetje een eenheidsworst wordt.
Dit is wel mijn straatje. Wederom een prima nummer met welbekend Cure gitaartje, dito vocalen etc. Ik hoop alleen stiekem wel dat we in de komende rondes niet te veel van dit soort nummers krijgen, anders schuilt het gevaar dat het een beetje een eenheidsworst wordt.
Svendra schreef:
Dit soort muziek doet het altijd goed in de Alt-152. Ik heb er relatief minder mee.
Dit soort muziek doet het altijd goed in de Alt-152. Ik heb er relatief minder mee.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:18 uur
12 Whispering Sons - Wall 44 punten 7 keer genoemd de nummer 1 van El Ninjo
Genomineerd door El Ninjo
Genomineerd door El Ninjo
Alicia schreef:
Mijn favorieten uit België, nwe single is helemaal top, de zangeres boeit mij wel. Haar stemgeluid doet een beetje aan Siouxsie Sioux denken.
Mijn favorieten uit België, nwe single is helemaal top, de zangeres boeit mij wel. Haar stemgeluid doet een beetje aan Siouxsie Sioux denken.
DjFrankie schreef:
Deze plaat uit Belgie ligt natuurlijk bij mij in Venray, beste belgische band van de laatste jaren.
Deze plaat uit Belgie ligt natuurlijk bij mij in Venray, beste belgische band van de laatste jaren.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:20 uur
11. Oliver - Mechanical 45 punten 7 keer genoemd hoogste notering 2de plek
Genomineerd door BuzzLightyear
Genomineerd door BuzzLightyear
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:23 uur
10. The Beauty of Gemina - Into Black 45 punten 10 keer genoemd nummer 1 van Alicia en Papartis
Genomineerd door Alicia
Genomineerd door Alicia
Papartis schreef:
Mooi donker nummer.
Mooi donker nummer.
Bardt1980 schreef:
Mooi, donker en melancholisch. Hier ga ik achteraan!
Mooi, donker en melancholisch. Hier ga ik achteraan!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:25 uur
9. Air Waves - Thunder 46 punten 8 keer genomineerd de nummer 1 van E-Clect-Eddy
Genomineerd door cowboyhenkie
Genomineerd door cowboyhenkie
E-Clect-Eddy schreef:
Ook dit had mijn nominatie kunnen zijn, ontdekking van 2015 en in mijn Top 10 nummers
Ook dit had mijn nominatie kunnen zijn, ontdekking van 2015 en in mijn Top 10 nummers
DjFrankie schreef:
Goed nummer indeed, alleen vind ik die stem van die zangeres ook minder, dan had dit nummer nog hoger kunnen uitvallen.
Goed nummer indeed, alleen vind ik die stem van die zangeres ook minder, dan had dit nummer nog hoger kunnen uitvallen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:28 uur
8. King Dude & Chelsea Wolfe - Be Free 46 punten 9 keer genomineerd hoogste notering een 2de plek.
Genomineerd door bardt1980
Genomineerd door bardt1980
deric raven schreef:
Alsof PJ Harvey samen met Iggy Pop een duistere murder ballad zingen; heel erg goed dit.
Alsof PJ Harvey samen met Iggy Pop een duistere murder ballad zingen; heel erg goed dit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:30 uur
7. Then Comes Silence - Strangers 47 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van buzzlightyear
Genomineerd door alicia
Genomineerd door alicia
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:33 uur
6. Satellites - Something Bigger 47 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van Svendra
Genomineerd door Salvadore
E-Clect-Eddy schreef:
Indie Rock, dacht eerst aan de 90s band met dezelfde naam maar nee, dit doet wat Frans aan zoals Bertrand Burgalat en Poni Hoax.
Indie Rock, dacht eerst aan de 90s band met dezelfde naam maar nee, dit doet wat Frans aan zoals Bertrand Burgalat en Poni Hoax.
the viking schreef:
Wow Wow Wow wat een ronde!
Behoorlijk lang intro maar allengs ontwikkelt het zich tot een super aanstekelijk nummer.Frank Tovey achtige vocalen maar dan minder excentriek
Wow Wow Wow wat een ronde!

Behoorlijk lang intro maar allengs ontwikkelt het zich tot een super aanstekelijk nummer.Frank Tovey achtige vocalen maar dan minder excentriek
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:37 uur
5. Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows - Beautiful 49 punten 8 keer genomineerd nummer 1 van the viking en sokra
Genomineerd door sokra
Was het laatste nummer dat op 0 stemmen stond tot de 6de inzender
Genomineerd door sokra
the viking schreef:
Hypnotiserende klanken met een extravagant macabere sprookjesstem(Om Frank maar even te citeren
) Avant-garde om van te smullen. Hulde aan degene die dit nummer heeft genomineerd
Hypnotiserende klanken met een extravagant macabere sprookjesstem(Om Frank maar even te citeren
) Avant-garde om van te smullen. Hulde aan degene die dit nummer heeft genomineerd deric raven schreef:
Veel belovend begin, maar deze Rockabye Baby sound gaat net te lang door; gelukkig voegt de zang genoeg toe
Veel belovend begin, maar deze Rockabye Baby sound gaat net te lang door; gelukkig voegt de zang genoeg toe
Was het laatste nummer dat op 0 stemmen stond tot de 6de inzender
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:40 uur
4. Guadalcanal Diary - Watusi Rodeo 49 punten 10 keer genomineerd hoogste notering 1 keer 9e plek
E-Clect-Eddy schreef:
Pop Punk / Indie Rock - is wel leuk maar liever The Screaming Blue Messiahs - Bikini Red (1987)
Pop Punk / Indie Rock - is wel leuk maar liever The Screaming Blue Messiahs - Bikini Red (1987)
Salvadore schreef:
(R.E.M. on speed)
(R.E.M. on speed)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:42 uur
????http://www.dietpills.best/wp-content/uploads/2016/01/Top-3.jpg ????
De top 3 heeft grote verschillen, zoals eerder gemeld gingen er 2 nummers op een gegeven moment vandoor. De nummer 2 stokte toen zodat de nummer 1 17 punten meer haalde.
De nummer 3 heeft 2 punten meer als 4 en 5.
We gaan zo bekend worden wie dat zijn.
De top 3 heeft grote verschillen, zoals eerder gemeld gingen er 2 nummers op een gegeven moment vandoor. De nummer 2 stokte toen zodat de nummer 1 17 punten meer haalde.
De nummer 3 heeft 2 punten meer als 4 en 5.
We gaan zo bekend worden wie dat zijn.
0
geplaatst: 3 juli 2017, 20:44 uur
DjFrankie schreef:
49 punten 10 keer genomineerd hoogste notering 2 keer 9e plek
49 punten 10 keer genomineerd hoogste notering 2 keer 9e plek

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:49 uur
3. La Scaltra - Visions Of Glass 51 punten 7 keer genoemd nummer 1 van cowboyhenkie
E-Clect-Eddy schreef:
Gary Numan's oude synths + Dark Wave zangeres - mooie stem maar moet ze nog meer oefenen, deze Duitse heeft moeite met zingen in Engels, helaas. De producer had haar nog wel om een paar extra takes mogen vragen tot het er perfect op staat. Dit is eigenlijk iets beter dan demo (vocaal dan).
Gary Numan's oude synths + Dark Wave zangeres - mooie stem maar moet ze nog meer oefenen, deze Duitse heeft moeite met zingen in Engels, helaas. De producer had haar nog wel om een paar extra takes mogen vragen tot het er perfect op staat. Dit is eigenlijk iets beter dan demo (vocaal dan).
Svendra schreef:
Oei, voor mij de zwakste ronde tot nu toe. Die zangeres van La Scaltra zit er behoorlijk vaak naast, maar dat lijkt niemand te deren ..
Oei, voor mij de zwakste ronde tot nu toe. Die zangeres van La Scaltra zit er behoorlijk vaak naast, maar dat lijkt niemand te deren ..
1
geplaatst: 3 juli 2017, 20:50 uur
DjFrankie schreef:
Wel veel genoemd 10 v/d 16 keer
Wel veel genoemd 10 v/d 16 keer
Ik vind het ook niet erg alternatief. Een beetje een allemans vriendje
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:52 uur
2 Les Panties - Diving 65 punten 11 keer genoemd nummer 1 van Salvadore
E-Clect-Eddy schreef:
Les Panties - Diving : Belgisch, Retro. het album ondertussen ook al verkend want erg interessant, deze is wel aan de lange kant
Les Panties - Diving : Belgisch, Retro. het album ondertussen ook al verkend want erg interessant, deze is wel aan de lange kant
sokra schreef:
Oe, een band om in te duiken! Lekkere sound, t rolt lekker voort en toch blijft de vraag hangen of ergens inkorten het nummer niet ten goede was gekomen.
Oe, een band om in te duiken! Lekkere sound, t rolt lekker voort en toch blijft de vraag hangen of ergens inkorten het nummer niet ten goede was gekomen.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 juli 2017, 20:54 uur
https://static.wixstatic.com/media/211c37_8b4b7c10fe1246379f5229b577da2b2d~mv2_d_1294_1600_s_2.jpg
1. Au Revoir Simone – Another Likely Story 82 punten 13 keer genomineerd nummer 1 van yeahyeahyeah en DjFrankie
Genomineerd door https://www.musicmeter.nl/images/avatar/9000/9263.jpg?cb=1422435122
Het allereerste nummer van deze editie dus
yeahyeahyeah gefeliciteerd
1. Au Revoir Simone – Another Likely Story 82 punten 13 keer genomineerd nummer 1 van yeahyeahyeah en DjFrankie
Genomineerd door https://www.musicmeter.nl/images/avatar/9000/9263.jpg?cb=1422435122
Svendra schreef:
1. Wat een eer om dit mooie spel te openen.
Au Revoir Simone – Another Likely Story (
1. Wat een eer om dit mooie spel te openen.

Au Revoir Simone – Another Likely Story (
Het allereerste nummer van deze editie dus
E-Clect-Eddy schreef:
Met mijn favoriet nummer van deze band die de aftrap doet. NYC Indie Pop, er gebeurd heel veel tegelijkertijd: met synths, percussie, bass-synth, zang maar ook subtiele dingen zoals de meelopende kick, alles krijgt zijn moment in het zonnetje, heerlijk hoe ze dat in balans weten te houden. Electro-Folk
Met mijn favoriet nummer van deze band die de aftrap doet. NYC Indie Pop, er gebeurd heel veel tegelijkertijd: met synths, percussie, bass-synth, zang maar ook subtiele dingen zoals de meelopende kick, alles krijgt zijn moment in het zonnetje, heerlijk hoe ze dat in balans weten te houden. Electro-Folk
deric raven schreef:
Na het electro begin ben je nieuwsgierig welke kant zich dit op gaat ontwikkelen. Die vrouwenzang klinkt er erg prettig bij; mooi begin.
Na het electro begin ben je nieuwsgierig welke kant zich dit op gaat ontwikkelen. Die vrouwenzang klinkt er erg prettig bij; mooi begin.
yeahyeahyeah gefeliciteerd
* denotes required fields.