MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 12 / 13 K.O.

zoeken in:
Ongelooflijk. De finale is gewoon met de twee grootste hits van het jaar (zo ongeveer). En dat terwijl er een hoop moois is weggestemd.

Ondanks dat de laatste rondes niet helemaal gingen zoals ik wilde ( ) vind ik het toch twee goede nummers die tegen elkaar staan in de finale. En allebei zouden ze een terechte winnaar zijn.

Arrie schreef:
Ongelooflijk. De finale is gewoon met de twee grootste hits van het jaar (zo ongeveer). En dat terwijl er een hoop moois is weggestemd.

Ja, mijn finale is het niet moet ik bekennen.

Finale dan maar ? aan catdog de eer om af te trappen lijkt me

Top finale met 2 goeie nummers

GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, mijn finale is het niet moet ik bekennen.

Ik vind Blurred Lines eerlijk gezegd wel erg goed, maar hem zo'n duizend keer in een jaar horen is toch wel wat overkill...

Arrie schreef:
(quote)

Ik vind Blurred Lines eerlijk gezegd wel erg goed, maar hem zo'n duizend keer in een jaar horen is toch wel wat overkill...

Hier exact hetzelfde. Toch vind ik ´te veel gehoord´ nooit een reden om een nummer minder goed te vinden; hoeveel airtime een nummer krijgt is niet iets waar de artiest voor zorgt
En Get Lucky is natuurlijk net zo goed veelgehoord

Hoe goed ik een nummer vind wordt gewoon bepaald door wat een nummer met me doet als ik hem hoor. Dat kan veranderen, ook door een dergelijke oorzaak. Dus ja, door overkill vind ik een nummer wel minder goed. Al zijn er nummers die er goed tegen bestand zijn, maar daar valt Blurred Lines niet onder.

Arrie schreef:
Hoe goed ik een nummer vind wordt gewoon bepaald door wat een nummer met me doet als ik hem hoor. Dat kan veranderen, ook door een dergelijke oorzaak. Dus ja, door overkill vind ik een nummer wel minder goed. Al zijn er nummers die er goed tegen bestand zijn, maar daar valt Blurred Lines niet onder.

Daar heb je een punt. Voor mij maakt het het nummer niet minder, maar ´te vaak gehoord´ betekent voor mij onbewust meestal ook dat ik er minder naar luister, of minder graag.

Minder graag naar iets luisteren betekent voor mij dat ik het een minder nummer vind.

FINALE
Tot de 10, 2 verschil

1. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky vs. Robin Thicke feat. Pharrell Williams & T.I. - Blurred Lines

0-1

Heerlijke finale! Persoonlijke winnaars "You and Me" en "Mirrors" werden helaas al eerder uitgeschakeld maar dit waren toch wel duidelijk mijn nummers 3 en 4. Deze platen hebben niets aan kracht ingeboet, ondanks de "overkill" en bij ieder feestje waar ze voorbij komen is het weer een reden om met genot de dansvloer op te stappen. Beide met inbreng van Pharrell natuurlijk. Held.

1-1

Eens met catdog. Prima finale, waar toch veel van mijn personal favorites er zonder genade werden uitgekickt. Blurred Lines vind ik aardig, maar de beat van Get Lucky gaat daar toch wel een flink stuk overheen

6-3, wel gelijkwaardig en allebei eigenlijk wel iets te vaak gehoord.

Zonde van Stromae, maar tegen Get Lucky is niets opgewassen, vrees ik.

8-3

Blurred Lines is echt in alles zo ontzettend matig. De eerste drie seconde beginnen nog wel hoopvol, daarna strandt dit nummer in zijn eigen nietsheid.

Get Lucky is een geinig hitje. Geen slechte winnaar, maar er zaten een hele hoop betere nummers in deze KO.

Uiteindelijk toch nog een hele mooie finale: Chic vs. Marvin Gaye (qua sound dan).

10-3

Teunnis schreef:
8-3

Blurred Lines is echt in alles zo ontzettend matig. De eerste drie seconde beginnen nog wel hoopvol, daarna strandt dit nummer in zijn eigen nietsheid.

Get Lucky is een geinig hitje. Geen slechte winnaar, maar er zaten een hele hoop betere nummers in deze KO.

Compleet mee eens!

Teunnis schreef:

Eens met alles wat je hier zegt.

We hebben een winnaar!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/71/Get_Lucky.jpg

Jarenlang hebben fans erop moeten wachten; een nieuwe Daft Punk. We kregen nog een klein uitstapje met hun score voor Tron: Legacy maar hun laatste wapenfeit stamde alweer uit 2005. Een wapenfeit dat zelf ook al niet al te warm werd ontvangen door fans. Toch draagden we het Franse duo een warm hart toe door het moois wat hun tijdens hun Homework/ Discovery periode hebben gegeven, en niet te vergeten met hun live album Alive 2007. De promotie voor de nieuwe Daft Punk was groot. Zeer groot. Je kon festivals niet oplopen of je zag niet de twee robots van Daft Punk op flyers, posters of maskers. 15 sec. previews werden geloopt en gingen viral. Toen de plaat dan eindelijk uitkwam stelde de plaat vele fans dan ook niet teleur en het duo won er een hoop nieuwe fans bij. Het werd de grootste hit uit hun carriere en zelfs in de USA werd het hun eerste grote hit. Mede dankzij hulp van hitmachine Pharrell Williams en gitarist Nile Rodgers.

Vreemd genoeg is er nooit een officiele video voor uitgebracht. We hebben het altijd maar moeten doen met een 45 sec. filmpje die getoond werd tijdens SNL. Dit leek een preview te zijn van de uiteindelijke video maar dat is het enige wat we ooit hebben ontvangen wat leek op een video voor deze plaat.

Desondanks werd Get Lucky wereldwijd 1 van de grootste hits van het jaar en werd het voor alle 3 medewerkende artiesten een fantastisch muzikaal jaar. Het verdere succesverhaal voor Daft Punk, Pharrell en Nile hoef ik u natuurlijk niet verder uit te leggen.

Door dwarsligger Robin Thicke, de andere tegenstander in de finale, werd het nummer net geen #1 hit in Nederland en moest de plaat het doen met een 2e positie in de Top 40. Totaal stond de plaat echter wel 24 weken genoteerd. Nu heeft de plaat in deze K.O. dan wel de ultieme revanche genomen op Robin Thicke. Daarnaast is het de eerste plaat in de K.O. die gewonnen wordt als duo/band/DJ en de eerste plaat in de K.O. serie die gewonnen wordt door een gehele line-up aan mannen, waar voorheen enkel de vrouwen domineerden en Jay-Z de enige was die de kroon daarbij mocht opeisen, al kreeg hij hierbij veel hulp van Alicia Keys.

00 / 01: All Saints - Pure Shores
02 / 03: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dance Floor
04 / 05: Nelly Furtado - Try
06 / 07: Amy Winehouse - You Know I'm No Good
08 / 09: Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
10 / 11: Lana Del Rey - Video Games
12 / 13: Daft Punk feat. Nile Rodgers & Pharrell Williams - Get Lucky

Ik dank u allemaal voor het meespelen in 7 fantastische K.O.'s en met het kronen van 7 prachtige winnaars. Ik hoop u allen morgen weer te treffen, want nee: dit is nog niet het eindstation.

00 / 13: ???

catdog schreef:
Vreemd genoeg is er nooit een officiele video voor uitgebracht. We hebben het altijd maar moeten doen met een 45 sec. filmpje die getoond werd tijdens SNL. Dit leek een preview te zijn van de uiteindelijke video maar dat is het enige wat we ooit hebben ontvangen wat leek op een video voor deze plaat.

Vreemd, ik dacht dat dit de officiële video is:

Nee zoals je kan zien worden dezelfde beelden de hele tijd herhaald om de illusie te kweken dat het een "volledige" video is. Deze versie werd soms gebruikt door sommige muziekstations om het nummer toch te kunnen draaien.

catdog schreef:

Ik dank u allemaal voor het meespelen in 7 fantastische K.O.'s en met het kronen van 7 prachtige winnaars. Ik hoop u allen morgen weer te treffen, want nee: dit is nog niet het eindstation.

00 / 13: ???

Leuk! Ben benieuwd hoe die K.O. zal gaan verlopen. Zullen oudere nummers juist een voordeel of een nadeel hebben? Ben benieuwd!

In ieder geval bedankt voor het 'hosten' van alle K.O's.

Als ik alle K.O. winnaars zou ranken:

01. All Saints - Pure Shores
02. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
03. Daft Punk, Pharrell Williams - Get Lucky
04. Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
05. Nelly Furtado - Try
06. Lana Del Rey - Video Games
07. Jay-Z, Alicia Keys - Empire State of Mind (de enige mindere)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:57 uur

geplaatst: vandaag om 05:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.