Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs Alfabet: A
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 augustus 2014, 10:38 uur
Arno schreef:
Maar achter mijn rug om wel Afterlife met 0-4 uit.
Maar achter mijn rug om wel Afterlife met 0-4 uit.
Daarvan wil ik nog wel aannemen dat iedereen beide nummers al kende

0
geplaatst: 15 augustus 2014, 10:48 uur
Tja... bekende fenomeen bij KOs... wat ik van Anekdoten ken had ik er ook tegen gestemd, maar had er toch zeker eerst naar geluisterd... Maar tot nu toe zijn van de 3 nummers die me echt aanspraken er 3 uitgegaan...
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 10:52 uur
The Scientist schreef:
maar had er toch zeker eerst naar geluisterd...
maar had er toch zeker eerst naar geluisterd...
Wie zegt dat de stemmers er niet naar hebben geluisterd? Maar moet je dan per se de volledige 10 minuten luisteren als je halverwege al tot de conclusie komt dat het niet je ding is? Misschien wel zo netjes, maar voor het stemmen maakt het uiteindelijk geen verschil.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 11:09 uur
Ik wil niks zeggen over dit individele nummer, of een individuele user, maar statistiek!... Als 49 op de 50 keuzes van iemand die moet kiezen tussen een onbekend nummer en een nummer dat hij kent (als we op MuMe-stemmen afgaan, dus dan geef ik nog het voordeel van de twijfel ook) in het voordeel zijn van het bekende nummer (zelfs zonder albums met een laag stemgemiddelde uit te sluiten) zegt dat toch wel iets..
Heb ik een jaar of wat geleden eens naar gekeken omdat ik KO's te voorspelbaar vond worden, en was voor mij destijds de reden niet echt meer aan KOs mee te doen (aangezien het daardoor allemaal verschrikkelijk voorspelbaar werd), ik hoop nog steeds dat het beter zal gaan nu, maar ik betwijfel het.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 augustus 2014, 11:19 uur
Angelo schreef:
Wie zegt dat de stemmers er niet naar hebben geluisterd? Maar moet je dan per se de volledige 10 minuten luisteren als je halverwege al tot de conclusie komt dat het niet je ding is? Misschien wel zo netjes, maar voor het stemmen maakt het uiteindelijk geen verschil.
The Scientist heeft een en ander eigenlijk al perfect verwoord. De muziekgames zijn ook een gelegenheid om nieuwe muziek te ontdekken. De indruk dat er (iets te veel) gebruikers zijn die ze slechts zien als vehikel om zo vaak en zo snel mogelijk op hun eigen favorieten te kunnen stemmen, is een hardnekkige... beetje jammer dat dat zelfs aan een moderator uitgelegd moet worden.
Heb je geen zin om het onbekende nummer te beluisteren; prima. Maar heb dan ook het fatsoen je van stemming te onthouden en gebruikers die daar wel zin in hebben de tijd te gunnen.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 12:27 uur
Casartelli schreef:
De indruk dat er (iets te veel) gebruikers zijn die ze slechts zien als vehikel om zo vaak en zo snel mogelijk op hun eigen favorieten te kunnen stemmen, is een hardnekkige... beetje jammer dat dat zelfs aan een moderator uitgelegd moet worden. Heb je geen zin om het onbekende nummer te beluisteren; prima. Maar heb dan ook het fatsoen je van stemming te onthouden en gebruikers die daar wel zin in hebben de tijd te gunnen.
De indruk dat er (iets te veel) gebruikers zijn die ze slechts zien als vehikel om zo vaak en zo snel mogelijk op hun eigen favorieten te kunnen stemmen, is een hardnekkige... beetje jammer dat dat zelfs aan een moderator uitgelegd moet worden. Heb je geen zin om het onbekende nummer te beluisteren; prima. Maar heb dan ook het fatsoen je van stemming te onthouden en gebruikers die daar wel zin in hebben de tijd te gunnen.
Point taken, ik begrijp het ook prima. Natuurlijk is het de bedoeling van een dergelijke KO dat je eveneens de onbekende nummers beluistert, en het fenomeen waar The Scientist het over heeft zie je idd vaak bij KO’s. Maar als reactie op het ‘snelle stemmen’ gaf ik alleen aan dat je bij een nummer dat 9:40 minuten duurt, toch al prima na 5 a 6 minuten tot de conclusie kunt komen of je ‘m wel of niet beter vindt dan de tegenstander? Ik heb nooit beweerd dat je klakkeloos op de bekende naam moet stemmen.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 12:28 uur
1-4
15. Atmosphere - Joy Division vs. Anyone can play guitar - Radiohead
1-0
15. Atmosphere - Joy Division vs. Anyone can play guitar - Radiohead
1-0
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 12:55 uur
5-1
16. All Around The World or The Myth of Fingerprints - Paul Simon vs. A House is not a Motel - Love
0-1
16. All Around The World or The Myth of Fingerprints - Paul Simon vs. A House is not a Motel - Love
0-1
* denotes required fields.