MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlandstalige ladder

zoeken in:
Ik heb mijn lijstje al ingediend

Ik gok dat ik je voor was

Mijn lijstje lag er ook heel snel (binnen het uur)....jammer genoeg heb ik niet meer de tijd gehad om veel mee te spelen - geen idee of ik de finale nog had kunnen beinvloeden anders - maar onbegrijpelijk dat draken als die van Clouseau de finale hebben gehaald....hebben onze zuiderburen zoveel moois voortgebracht op Nederlandstalig gebied en dan haalt dit de finale???....nummer van Het Goede Doel snap ik trouwens ook niet, De Dijk heeft ook een waslijst aan betere nummers...en 3x Frank Boeijen, 5x Gorki ??? ....maar goed, dan had ik maar frequent mee moeten stemmen. Gelukkig hebben zowel mijn "Vlaamstalige nummer 1" (en tevens overall nummer 1) als "Nederlandstalige nummer 1" de finale wel gehaald.

Casartelli (moderator)
Ambitieuze finale, maar goed, we hebben nog even de tijd... ben wel voornemens iets in te sturen, maar ik heb zeker niet vaak genoeg meegestemd om deze nummers allemaal al in mijn DNA te hebben...

linkje voor Eva spotify:track:6qqYM9wQv1DwOYg1iZEqCY zodat ie er ook bij kan in de Spotify lijst kabouter76.

Casartelli (moderator)
Overigens stonden er in de MuMeLadder dit jaar voor het eerst 2 nummers uit mijn Top 100 (nadat dat er tot nu toe maximaal 1 was). Een mooie verbetering, maar hier zijn het er in één keer meteen al 3

El Ninjo schreef:
... - maar onbegrijpelijk dat draken als die van Clouseau de finale hebben gehaald....hebben onze zuiderburen zoveel moois voortgebracht op Nederlandstalig gebied en dan haalt dit de finale???....nummer van Het Goede Doel snap ik trouwens ook niet, De Dijk heeft ook een waslijst aan betere nummers...

Laat ik het zo zeggen, wij stemmen vaak tegenovergesteld

Als zeven stemmen geteld, het gaat goed. Het beloofd een spannende strijd te gaan worden...

We zitten nu aan negen stemmers, en we hebben een top drietje dat zich heeft afgescheiden. De middenmoot zit allemaal heel dicht op elkaar dus elke stem kan het verschil maken. En ik dank dat de laatste plaats ook wel bijna zeker is

Casartelli (moderator)
Zo, ik heb ook ingestuurd. Erg mooi lijstje hoor en dan te bedenken hoe weinig ik zelf meegespeeld heb. Kon aan de finalenummers gemiddeld een 8,1 kwijt (vergelijk: MuMeLadder 7,6; Witte Trui 7,0). Moet wel zeggen dat enige verleiding voor het Vlaamse lied (7,6 gem) t.o.v. het Nederlandse lied (8,6 gem) nog wel nodig is.

Vanochtend ook mijn lijstje ingeleverd, Zelfde als Cas heeft het Nederlandstalige lied hier ook een voorsprong.

Heb hem ook ingestuurd vandaag. Twee Vlaamse nummers in de top drie, maar daarna zijn het toch vooral de Nederlandse nummers.

laxus11 schreef:
Zelfde als Cas heeft het Nederlandse lied ook een voorsprong.

Het Nederlandstalige lied?

vigil schreef:
(quote)

Het Nederlandstalige lied?

Zo beter

Nee oen, het zijn toch allemaal Nederlandstalige liedjes (zie KO topic)

vigil schreef:
Nee oen, het zijn toch allemaal Nederlandstalige liedjes (zie KO topic)

Oh zo, ik had eigenlijk neer moeten zetten afkomstig uit NL

De beste 3 gaan door..

Waar naar toe als ik vragen mag?

Naar hun eigen kleine finale'tje. Maar misschien is 4 nummers wel genoeg. Dus gaan de beste 2 door.

Ik ken hier helemaal niks van, en zo op papier nodigt het ook niet echt uit om te gaan luisteren.
Maar misschien kom ik er nog aan toe.

Diggy Dex for president

He Lex

johan de witt schreef:
Ik ken hier helemaal niks van, en zo op papier nodigt het ook niet echt uit om te gaan luisteren.
Maar misschien kom ik er nog aan toe.

Ik moet toegeven dat het een behoorlijke uitdaging wordt

Ondertussen ook al 14 finalelijstjes verwerkt. De eerste en laatste plaats lijken me wel bijna zekerheden. Maar tussen de plaatsen 2, 3 en 4 zit op dit moment één punt. Het verschil tussen de nummer 1 en nummer 24 is nu 139 punten.

kabouter76 schreef:
Ondertussen ook al 14 finalelijstjes verwerkt. De eerste en laatste plaats lijken me wel bijna zekerheden. Maar tussen de plaatsen 2, 3 en 4 zit op dit moment één punt. Het verschil tussen de nummer 1 en nummer 24 is nu 139 punten.

Wanneer wordt de top bekend gemaakt?

Daar moet ik nog eens over nadenken. Ik denk dat ik zondag 4 januari misschien net genoeg tijd ga hebben, dus mogelijk maandag 5 of ten laatste dinsdag 6.

Ik verwacht van een paar mensen nog een lijstje. Ik vrees dat we niet aan 20 gaan geraken, hoewel dat ook wel mooi zou zijn.

Vlaams-Nederlandse Duetten:

Ladder 1:

5 Diggy Dex ft. Eva de Roovere - Slaap lekker (Fantastig toch)
3 Stef Bos & Bob Savenberg - Breek De Stilte
2 Frank Boeijen & Yasmine - Suzanne
1 Ernst Löw & Deborah Ostrega - Rond Middernacht
Laura Lynn & Frans Bauer - Al duurt de nacht tot morgenvroeg

Ladder 2:

5 Tom Barman & Henny Vrienten - De doorgedachte
3 Hans De Booij & Wannes Van De Velde - De Lichtjes Van De Schelde
2 Bart Herman & Dimitri Van Toren - Kijk es in de spiegel
1 Ramses Shaffy en Della Bosiers - Er Was Een Jongetje
Paul de Leeuw en Koen Wauters - Niets Meer

Puntenverdeling: 5-3-2-1 - Beste 3 gaan door
Deadline: donderdag 1 januari 14:00 uur

Ladder 1:

8 Diggy Dex ft. Eva de Roovere - Slaap lekker (Fantastig toch) +3
6 Ernst Löw & Deborah Ostrega - Rond Middernacht +5
5 Stef Bos & Bob Savenberg - Breek De Stilte +2
3 Frank Boeijen & Yasmine - Suzanne +1

Ladder 2:

10 Tom Barman & Henny Vrienten - De doorgedachte +5
5 Hans De Booij & Wannes Van De Velde - De Lichtjes Van De Schelde +2
5 Bart Herman & Dimitri Van Toren - Kijk es in de spiegel +3
2 Ramses Shaffy en Della Bosiers - Er Was Een Jongetje +1
Paul de Leeuw en Koen Wauters - Niets Meer

Ladder 1:

13 Diggy Dex ft. Eva de Roovere - Slaap lekker (Fantastig toch) +5
8 Ernst Löw & Deborah Ostrega - Rond Middernacht +2
6 Frank Boeijen & Yasmine - Suzanne +3
6 Stef Bos & Bob Savenberg - Breek De Stilte +1

Ladder 2:

10 Hans De Booij & Wannes Van De Velde - De Lichtjes Van De Schelde +5
10 Tom Barman & Henny Vrienten - De doorgedachte
7 Bart Herman & Dimitri Van Toren - Kijk es in de spiegel +2
3 Paul de Leeuw en Koen Wauters - Niets Meer +3
3 Ramses Shaffy en Della Bosiers - Er Was Een Jongetje +1

Bij mij scoren de Vlaamse nummers zowel hoog als laag (mijn nummer 1 en 24 zijn dan ook beide Vlaams) en vind ik de Nederlandse nummers juist in de grote middenmoot terug.

Bij de nummers 1 t/m 8 heb ik maar liefst 6 Vlaamse nummers, de 2 Nederlandse staan wel in de top 3.
Bij de nummers 9 t/m 16 heb ik maar 1 Vlaams nummer staan en maar liefst 7 Nederlandse.
Bij de nummers 17 t/m 24 heb ik dan weer 5 Vlaamse nummers staan en slechts 3 Nederlandse.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.