MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Zoek de connectie

zoeken in:
Sietse
In dit spel is het de bedoeling om de connectie tussen twee artiesten of groepen te vinden en deze uit te leggen. We beginnen zo met een simpele, maar eerst een uitgebreid voorbeeld van wat de bedoeling is....ps iedere connectie mag...dus ook covers en zo...zo lang je het maar uitlegt.

Voorbeeld: Faith No More - Coil

Faith No More's laatste zanger was Mike Patton. Mike Patton heeft een album genaamd "Adult themes for voice"dat is uitgekomen op Tzadik. Tzadik is het label van John Zorn. John Zorn heeft het album "Hyderomastgroningem" van Ruins geproduceert en uitgebracht wederom op Tzadik. De drummer van Ruins (en ook de basist als ik me niet vergis) speelt op meerdere albums van Acid Mothers Temple mee (nu ook wel Acid Mothers Temple SWR genaamd in deze variatie) wat ooit is opgezet door Kawabata Makoto. Kawabata Makoto heeft ooit samen met Richard Youngs een album genaamd "Kawabata Makoto & Richard Youngs" uitgebracht. Richard Youngs is dan weer het grote voorbeeld, bevriend met, heeft meerdere malen op het podium gespeeld met Ben Chasny, ook wel bekend als Six Organs Of Admittance.
Ben Chasny. Op "The Manifestation" van Six Organs zingt David Tibet, beter bekend als Current 93, die onlangs een album heeft uitgebracht ter ere van John Balance: "How He Loved The Moon (Moonsongs For Jhonn Balance)" waar tevens Ben Chasny ook aan mee werkt. Dit omdat David Tibet een zeer goede vriend van John Balance en de andere Coil leden was/is. Daarnaast heeft David Tibet in het verleden ook veel met de leden van Coil samen gewerkt.
en een zij tak: hier is een belangrijke link met Steve Stapelton aka Nurse With Wound ook terug te vinden.

Dit is dus een voorbeeld, al is deze heel moeilijk en erg lang. Maar nu dus aan jullie om de volgende op te lossen...ik denk dat ie niet moeilijk is...

Goldie - Songs: Ohia

Sietse
vergeten: de gene die hem post mag de volgende kiezen...mochten die persoon er geen weten...ik ken nog genoeg van dit soort rare weetjes, dus komt dan wel goed.

VEEL PLEZIER

Sietse
ps. deze kan in 4 stappen

Yak
Oe, dit lijkt me wel een moeilijk spelletje.

Ik ken Goldie helaas niet, dus voor mij word het vrij lastig..

Sietse
maandag komt de eerste hint, en die zal vanuit Goldie zijn

Sietse
ok het is maandag, dus hint 1...

Goldie heeft een tijdje een relatie gehad met Björk. Er waren zelfs geruchten van trouw plannen, echter zijn deze afgeblazen.
Dus nu wordt het Björk - Songs: Ohia

Succes

Heh, dat was vooralsnog de enige connectie die ik had gelegd.

Sietse
goed, ik geef het op met dit spel....

Goldie - Björk (zie boven) Björk heeft onlangs een album uitgebracht (Drawing Restraint 9) waar Will Oldham op het eerste nummer zingt. Will Oldham heeft ooit samen met Alisdair Roberts (appendix out) en Jason Molina (Songs: Ohia) een plaat gemaakt onder de naam Amalgameted Sons of Rest. En hier zit dus de laatste stap in...

dus in kort: goldie-björk-will oldham-amalgameted sons of rest-songs:ohia.

mocht iemand anders er nog een weten die niet te moeilijk is, ik pas zelf ff want ik zie al in dat ik te veel met vage shit bezig ben

Sietse schreef:
ik pas zelf ff want ik zie al in dat ik te veel met vage shit bezig ben

Inderdaad Sietse, van dat rijtje artiesten ken ik alleen goldie en björk, de rest is mij nog nooit ter ore gekomen.

Sietse
ok

sorry...

ik heb anders wel een makkelijke hoor

Iemand bekend met PJ Harvey?
Iemand bekend met Kylie Minouge (of hoe je dat ook schrijft)

Zoek de connectie

PJ wie?

Maar Sietse: ik dacht dat er nog een link zat tussen Oldham en Bjork, anders was ik er misschien nog wel op gekomen. Een volgende keer zal ik wel even Googlen ofzo.

Ik zal ook 's nadenken over een connectie.

[...]

Ok, van Royksopp naar Carole King. Er zijn 3 tussenliggende stappen.

Sietse schreef:
ik heb anders wel een makkelijke hoor

Iemand bekend met PJ Harvey?
Iemand bekend met Kylie Minouge (of hoe je dat ook schrijft)

Zoek de connectie

Kijk, hier kan ik iets mee!

Ze waren allebei gastzangeressen op Murder ballads van Nick Cave.

Sietse
bingo paalhaas

Sietse
hmm, kan het iets zijn tussen Erlend Oye en Carole King.

Of misschien dat Carole King ooit iets heeft gezongen van Burt Bacharach, wat Royksopp ook heeft gedaan...

voorlopig geen flauw idee.

Het is niet Erlend Oye en ook niet Burt Bacharach.

1e hint: De link van Royksopp naar de volgende heeft wel met een gastvocalist te maken.

Annie?

Nee.

Het is iemand die mee zingt op een Royksopp-plaat (single zelfs!).

En nog maar een hint meteen: de link van artiest y naar Caroline King is dat artiest y een cover van King opnam.

Goed, het gaat om dus om de nieuwe Royksopp-single.

En een van de links heeft iets met een recente mash-up single te maken.

Volgens mij heb ik nu bijna alles weggegeven, dus moeilijk kan het niet meer zijn?

OK.

Dit was de oplossing:

Royskopp -> The Knife -> Mylo -> Gloria Estefan -> Carole King

Uitleg:
-> Karin Dreier van The Knife zingt mee op Royskopp's What Else Is There
-> Mylo remixt The Knife's You Take My Breathe Away
-> Gloria Estefan en Mylo maakten de mash-up single Dr. Pressure
-> Caroline King's It's Too Late werd gecoverd door Gloria Estefan

Wie een volgende wil neerzetten, moet zijn gang maar gaan.

Ik denk dat ik even een jaartje wacht daarmee.

Andy Gibb - Barbra Streisand - Guilty pleasures - Barry Gibb - Andy Gibb

(is een virtuele cirkel)

Doe mij maar reële cirkels, daar kan ik me tenminste in vastbijten.

_
HammerHead schreef:
Doe mij maar reële cirkels, daar kan ik me tenminste in vastbijten.

Niemand ?

zo moeilijk is hij nou ook weer niet.

Andy Gibb heeft "Our love (don't throw it all away)" gezongen
Dit nummer is door Barbra Streisand gecoverd en staat op het album "Guilty Pleasures"Wat zij samen met Barry Gibb heeft gemaakt
Die het nummer in eerste instantie voor Andy heeft geschreven

Een andere:
Van Sonic Youth naar Marky Mark in slechts twee tussenstappen.

Deze is van zo lang geleden, dat ik hem zelf niet meer weet

Gast
geplaatst: vandaag om 03:57 uur

geplaatst: vandaag om 03:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.