MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
(quote)

Is die zoveel anders dan?

8,5

Niet heel veel anders hoor, iets rauwere productie:

ik vind de oude wel wat leuker dan de nieuwe.

9,25

Ik vond dit eerst niet zo bijzonder, maar dan drong door hoe prachtig die bridge is. Mooie clip ook.

9

Oorspronkelijke versie krijgt een 8,5. De nieuwe toch wel een punt lager. Ik heb de oorspronkelijke superveel gedraaid, dus de nieuwe voelt ook gewoon niet helemaal lekker voor mij. En gaat wat meer naar hun grunge-sound, de band is voor mij echt een kant uitgegaan die me minder aanspreekt. Toen die eerste versie van Bros uitkwam, vond ik het nog heel fris klinken, veel leuker dan wat ze tegenwoordig doen.

Dus ja, doe maar een 7,5 dan.

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dit nummer nooit eerder gehoord en ook van de band niet

7,3

JoaMuse schreef:
Ik vond dit eerst niet zo bijzonder, maar dan drong door hoe prachtig die bridge is. Mooie clip ook.

Fenomenale bridge idd, ook mijn favoriet stuk in het nummer.

Ik neem verder aan dat je gewoon kunt kiezen welke versie je beoordeeld toch? Zonde om lager te gaan zitten als je de nieuwe of oude minder goed vindt.

aERodynamIC schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dit nummer nooit eerder gehoord en ook van de band niet

Ah, dat verbaast me wel aangezien dit nummer al twee jaar aan de Witte Trui deelneemt.

Zal best, maar daar komt zoveel voorbij dat ik echt niet alles onthoud en ik ga nummers niet tot in den treuren draaien om ze goed te kennen.
Ik leer daar ook maar een paar echt geweldige nummers waar ik dan helemaal in duik. Behoort deze niet toe. Verder best een prima nummer, maar meer ook niet.

Ah, dat kan natuurlijk aERodynamIC. Misschien geeft dit wel weer aan dat zo'n extra herkansingsronde in De Witte Trui eigenlijk niet zo heel veel toevoegt, aangezien er waarschijnlijk weinig mensen zijn die dan de ladder nog eens gaan beluisteren. Waardoor de eerste indruk van nummers gewoon bepalend is. Hebben we natuurlijk allemaal last van omdat we niet de tijd hebben om alles meer dan 1 te beluisteren.

Arrie schreef:
Oorspronkelijke versie krijgt een 8,5. De nieuwe toch wel een punt lager.
Ik ben bij mijn cijfer gewoon uitgegaan van de oude versie hoor.

Ik stem gewoon op wat er geplaatst wordt.

En ik probeer je duidelijk te maken dat je daar vooralsnog de enige in bent aangezien anderen wel gewoon uitgaan van de voor hen favoriete versie.

Oké, prima.

Eens met Edgar aangezien je maar 1x je stem kunt geven aan dit nummer. Ik ga er immers vanuit dat het niet zal gebeuren dat iemand ooit nog de eerste versie plaatst. Het zelfde zou gelden voor bijvoorbeeld Realiti en What Else is There.

zaaf
8.4

Zijn the Cranberries al geweest?

7,4

Vijftien stemmers, inclusief Teunnis (die me even verward met een andere knapperd) geven een gemiddelde van 8.023. Geweldige score dat in betere tijden een top 30-plaats had opgeleverd, maar nu moet Wolf Alice zich genoegen nemen met een plek net daarbuiten.

Nieuwe is één van die nostalgische hits uit mijn jeugd: Ace Of Base - The Sign

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. David Bowie - Space Oddity: 32 stemmen, gemiddeld 8,572 (Gretz)
03. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
04. The Modern Lovers - Roadrunner: 19 stemmen, gemiddeld 8,450 (ArthurDZ)
05. New Order - True Faith: 24 stemmers, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
06. Prince - Sometimes It Snows In April: 15 stemmers, gemiddeld 8,400 (Johnny Marr)
06. Funkadelic - Maggot Brain: 13 stemmers, gemiddeld 8,400 (Titmeister)
07. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
08. Prince - Sign 'O' The Times: 27 stemmen, gemiddeld 8.389 (johan de witt)
09. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
10. Tim Buckley - Pleasant Street: 14 stemmen, gemiddeld 8.350 (luigifort)

11. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
12. The Smiths - Bigmouth Strikes Again: 29 stemmen, gemiddeld 8,338 (johan de witt)
13. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
14. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
15. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
16. The Beatles - Eleanor Rigby: 34 stemmen, gemiddeld 8,272 (Edgar18)
17. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
18. Tame Impala - Let It Happen: 27 stemmen, gemiddeld 8,263 (Edgar18)
19. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
20. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)

21. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
22. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
23. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
24. David Bowie - Ashes to Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
25. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues: 26 stemmen, gemiddeld 8.235 (luigifort)
26. Blondie - Atomic: 32 stemmen, gemiddeld 8,234 (trebremmit)
27. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
28. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
29. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
30. The Buzzcocks - Ever Fall in Love: 30 stemmen, gemiddeld 8,221(johan de witt)

Edgar18 kun je nog even mijn stem meenemen?

8,3 voor de eerste versie

9

Zal wel veel haat krijgen hier, maar ik vind het een van de allerbeste nummer 1-hits van de 90's.

Teunnis schreef:
Edgar18 kun je nog even mijn stem meenemen?
Uiteraard! ArthurDZ, of je de stem van Teun wilt meenemen .

Wat betreft Ace of Base, ze hebben leukere liedjes maar ook The Sign is wel een gezellig vrolijk deuntje.

7,3

Misterfool
1

8

Heb zelfs nog eens de Greatest Hits van Ace of Base gekocht, veel leukje liedjes daarop.

Edgar18 schreef:
(quote)
Uiteraard! ArthurDZ, of je de stem van Teun wilt meenemen .

Haha

Gast
geplaatst: vandaag om 00:41 uur

geplaatst: vandaag om 00:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.