MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
Nog nooit iets van Taylor Swift gehoord.
Ik denk dat ik zowel Blank Space als Shake It Off minstens 200 keer heb gehoord dit jaar. En ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Maar als je de nummers eenmaal kent, dan merk je vanzelf wel dat je ze best vaak hoort. Daar hoef je echt niet voor naar de radio te luisteren of de charts te volgen, je hoort ze ook gewoon op straat of in de supermarkt.

Wat Major Lazer betreft had Bumaye hier ook een 9 of hoger gescoord, geweldig nummer. Bubble But vind ik wel wat minder, maar nog steeds voldoende.

7,5

Het volgende lied hier moet maar van Taylor Swift komen.

herman schreef:
Nog nooit iets van Taylor Swift gehoord.

Echt, ik ken niks van haar hoor. In de supermarkt gehoord? Zou kunnen (maar dan weet ik niet dat zij dat is) en om nu te zeggen dat die muziek daar nu direct bij me binnenkomt....... en verder luister ik inderdaad echt nooit naar de radio.

21 stemmers vonden dit nummer van Major Lazer gemiddeld een 7,3666666666 waard. Geen slechte score, maar niet genoeg voor een plek in de top-30.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. New Order - True Faith: 24 stemmers, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
04. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
05. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
06. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
07. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
08. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
09. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
10. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)

11. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
12. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
13. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
14. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
15. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
16. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
17. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
18. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
19. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
20. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)

21. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)
22. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
23. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
24. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
25. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
26. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
27. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
28. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
29. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
30. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)

Casartelli schreef:
Misschien kan iemand hier eens een liedje van Taylor Swift plaatsen, dan hoor ik daar ook eens iets van.
Rudi S schreef:
Het volgende lied hier moet maar van Taylor Swift komen.
U vraagt, wij draaien:

Taylor Swift - Blank Space

Minder leuk dan Shake It Off, wat toch wel in mijn top 5 Top40hits over 2014 staat. Maar kan hem nog steeds goed aanhoren.

7,5

Meest verslavende nummer sinds lange tijd.

9,2

Casartelli (moderator)
Ja. Ik denk bij nader inzien dat ik inderdaad wel eens wat van deze dame gehoord heb. Haar stem is enerzijds generiek, maar anderzijds ook herkenbaar. Het liedje zelf doet geen belletje rinkelen. Ik zie overigens dat het aantal views op Youtube boven de miljard loopt, maar ik heb dan ook nooit beweerd een early adopter te zijn

Enfin, het liedje mist onderweg een paar keer een afslag en komt voor mij derhalve, in elk geval bij eerste beluistering, niet echt uit de verf.

6,0

4.5 zoveel views !?

5,8

Ik ken het niet en heb er dus niks aan gemist.

7 Prima pophit

herman schreef:
Minder leuk dan Shake It Off, wat toch wel in mijn top 5 Top40hits over 2014 staat. Maar kan hem nog steeds goed aanhoren.

7,5

Exact hetzelfde.

7,5

sheep67 schreef:
4.5 zoveel views !?

De populairste popster van de wereld op dit moment... Shake It Off gaat ook ruim over de miljard views.

Blijkbaar..... ik word oud

De naam zegt mij wel wat maar de muziek/stem niet....... (nu, één nummer dus)

johannesA
6.5

zaaf
ik vind het stom
4

We moeten Taylor niet gaan ophemelen maar al te veel lage cijfers lijkt me ook overdreven. Gewoon een prima pophit!

7,5

Ik ben meestal nogal verbaasd als ik hier lees dat sommigen Taylor Swift (of andere bekende popsterren) niet kennen, maar dit nummer is toch ook aan mij voorbij gegaan. You Belong With Me was het eerste dat ik van Taylor Swift hoorde, toen werd ze nog als countryzangeres beschouwd geloof ik. Dit jaar zag ik Bad Blood vaak op tv, tof nummer. Van de periode daartussen herinner ik me vooral We Are Never Ever Getting Back Together en I Knew You Were Trouble. De clip van Blank Space is blijkbaar minder vaak op tv geweest (op de radio hoor ik Taylor Swift sowieso amper).

6,5

herman schreef:
(quote)

De populairste popster van de wereld op dit moment... Shake It Off gaat ook ruim over de miljard views.

(afbeelding)

Laat Kronos het maar niet horen. Want niemand kan groter dan Adele zijn toch?

zaaf schreef:
ik vind het stom
4

mopperzaaf.

7

Niet erg bijzonder maar wel aanstekelijk nummer.

5

Leuk voor tienermeisjes maar ik vind er niks an.

6,5

Waarschijnlijk dat ze zich te keurig gedraagt dat sommigen haar niet kennen.

5,5

Deze ook nooit eerder gehoord, wel andere van Taylor Swift. Doet me wat denken aan These words van Natasha Bedingfield.

Casartelli (moderator)
ranboy schreef:
Doet me wat denken aan These words van Natasha Bedingfield.

Die associatie kwam bij mij ook kort langs, maar ik heb hem snel genoeg weer de kop in kunnen drukken. Anders was het een veel lager cijfer geworden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:30 uur

geplaatst: vandaag om 06:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.