MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:

johan de witt schreef:
Misschien moet eerst iemand met een goede definitie van 'een klassieker' komen.
Bij Justin Bieber hoorde je niemand

Dit stond in de openingspost:

"Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven. Na 24 uur kan het gemiddelde worden uitgerekend en mag er een nieuw nummer geplaatst worden. Zo kan er (net als bij bijvoorbeeld Hoesmeter) een top 10 worden bijgehouden.

N.B.: Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben. Een toelichting bij je cijfer (en eventuele discussies die daaruit voortvloeien) zijn daarom meer dan welkom! Dat maakt dit topic alleen maar interessanter.""

Rudi S schreef:

"Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven. Na 24 uur kan het gemiddelde worden uitgerekend en mag er een nieuw nummer geplaatst worden. Zo kan er (net als bij bijvoorbeeld Hoesmeter) een top 10 worden bijgehouden.

N.B.: Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben. Een toelichting bij je cijfer (en eventuele discussies die daaruit voortvloeien) zijn daarom meer dan welkom! Dat maakt dit topic alleen maar interessanter.""

Oké, dus geen klassieker, maar 'vrij bekend'. Daar valt dit nummer toch zeker onder

Je moet dan kijken naar de stemmen hier zeggen ze..dat betekent dat t bekend is
Maar nieuwe muziek krijgt vaak veel stemmen..oude wat onbekendere niet zo.
Maar Washed Board en Bieber vind ik niet bekend..ja Bifi is n hype onder tienermeisjes ok..

luigifort schreef:
.ja Bifi is n hype onder tienermeisjes ok..

Dus vaak bekend bij de ouders onder ons

Tja, Bieber niet bekend.

Bekende naam dat wel..maar ken zn muziek niet..dus niet bekend!

De vraag is voor wie is wat bekend he...

Niet zo'n moeilijke vraag toch? In dit topic zou moeten gelden "bekend voor het merendeel van de users hier".

Leuk nummer!

7

herman schreef:
(quote)

Deze is de moeite van het luisteren wel waard hoor

Rudi S schreef:

Een voordeel van bekende nummers is dat veel mensen het nummer al kennen en er dus een duidelijke mening over hebben.

Vandaar dus geen stem van mij, in dit topic deel ik alleen stemmen uit aan nummers die ik al ken. Wat anderen doen moeten ze uiteraard helemaal zelf weten

Teunnis schreef:
Niet zo'n moeilijke vraag toch? In dit topic zou moeten gelden "bekend voor het merendeel van de users hier".

Moet je ze eerst allemaal een pm sturen dan
Ik ben oprecht verbaasd dat sommige mensen hier dit nummer niet kennen, hoewel ik betwijfel of dat hier ook voor 'het merendeel' geldt.

Ja id..wat is t merendeel
Stel n album heeft 400 stemmen..van wie zijn die 400 stemmen? Ms wel van geen een user die hier stemt

Eerst PM's sturen (een goed onderzoek) voordat een liedje gepost wordt daar ben ik wel voor

luigifort schreef:
Ja id..wat is t merendeel
Stel n album heeft 400 stemmen..van wie zijn die 400 stemmen? Ms wel van geen een user die hier stemt

Nou de kans lijkt me al een stuk groter dan bij een album met zeven stemmen, of niet dan?

trebremmit schreef:

Nou de kans lijkt me al een stuk groter dan bij een album met zeven stemmen, of niet dan?

Dus one-hit-wonders (hoewel ze er twee hebben) zijn hier uitgesloten van deelname
Dit is toch geen album-topic?

johan de witt schreef:
(quote)

Dus one-hit-wonders (hoewel ze er twee hebben) zijn hier uitgesloten van deelname

Zeg ik dat?

Je kunt het vaak ook wel zien aan het aantal views op youtube of een nummer een beetje bekend is.

Nee, maar dus weinig zinvol om te refereren aan het aantal albumstemmen.
Er is gewoon geen manier om te weten welk lied 'het merendeel' hier kent.
Dus gewoon hitsingles posten vind ik op zich een prima regel.

Misterfool
Waarom zouden we gelijk extra regels moeten stellen. Enigszins bekend bij een goed deel van de users hier, lijkt me een prima open norm. Of het nou die goed gewaardeerde albumtrack is, een nummer van een bekende artiest of een hitsingle. In de praktijk zie ik eigenlijk maar zelden nummers die echt onbekend zijn in dit topic.

Nou ja, dit nummer is nooit een hit geweest.

Misterfool
trebremmit schreef:
Nou ja, dit nummer is nooit een hit geweest.

Maar Iggy Pop en Kylie Minogue lijken me niet de meest onbekende artiesten. ja, het is wellicht ditmaal een iets te onbekend nummer, maar dat is ook de eerste keer sinds tijden dat dit hier voorkomt. Daarnaast is het mooi toepasselijk op de feestdag van vandaag. Ach ja, dat zijn slechts mijn 5 centen.

Nummer hiervoor was ook onbekend.

Maar goed, vanavond weer een nieuwe kans.

trebremmit schreef:
Nummer hiervoor was ook onbekend.

Maar goed, vanavond weer een nieuwe kans.

Ja voor jou ja
En heeft bijna 400.000 views op YT

Wellicht kunnen we de topic omdopen in "moeilijk doen om t moeilijk doen topic"

Ik mag toch aannemen dat iedereen wel enigszins kan inschatten wat een redelijk bekend nummer is?

Kom op zeg

Ja, ik vind dit ook een non-discussie.

Misterfool
+1

+2

vigil schreef:
Wellicht kunnen we de topic omdopen in "moeilijk doen om t moeilijk doen topic"

Ik mag toch aannemen dat iedereen wel enigszins kan inschatten wat een redelijk bekend nummer is?

Tja, ik denk dat er tot nu toe in dit topic ook alleen nog maar enigszins redelijk bekende nummers geweest zijn, dus waar dat moeilijk doen om t moeilijk doen vandaan komt is me ook een raadsel

+3, uiteindelijk is iedereen het wel met elkaar eens

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.