MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
zaaf
Onweerwolf schreef:
Anders bepaal ik even zelf wat ik wel een goede reden vind en wat niet.

hahahaha, we staan in de eigenzinnige mood, kwart over zeven is ook zeven uur, zappa is een diepte- en drs. p een hoogtepunt.
ik vermaak me wel.

Onweerwolf schreef:
Ik heb echt wel wat beters te doen. Of het nou een seconde of een uur duurt maakt daarbij niets uit.
Nou, ik hoop dat je je bespaarde 30 seconden dit jaar goed besteed. 30 seconden die je overigens dubbel en dwars weer kan besparen door de jaarlijks terugkerende discussie hierover te elimineren.

Bereken jij 's ochtends ook de meest optimale route vanuit je bed, totdat je de voordeur uit gaat?

zaaf
nee, anders zou ie blijven liggen

Nou, ik geef Onweerwolf hierin gewoon gelijk hoor. Wat doen jullie ontzettend moeilijk, zeg.

zaaf
niet. jij!

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Nou, ik hoop dat je je bespaarde 30 seconden dit jaar goed besteed. 30 seconden die je overigens dubbel en dwars weer kan besparen door de jaarlijks terugkerende discussie hierover te elimineren.

Bereken jij 's ochtends ook de meest optimale route vanuit je bed, totdat je de voordeur uit gaat?

Dit is wel knap ironisch.

Blijkbaar denk jij dat ik een computer ben.

Ik zal het mij wel verbeelden, maar sommige lieden hier lijken er wel een sport van te maken om het niet met Onweerwolf eens te zijn. Nou ja, ieder z'n hobby...

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Moved Temporarily - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 46:

30 Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime) +3
18 Nine Inch Nails - Head Like A Hole +1
15 The Zombies - Time Of The Season +2
12 Led Zeppelin - Rock And Roll
10 Bob Dylan - Simple Twist Of Fate
8 Kanye West - Can't Tell Me Nothing +4
7 James Carr - The Dark End Of The Street
0 Ben Howard - Esmerelda

--------------------------

Ronde 1 - Ladder 47: Wat een krankzinnig sterke ladder! Zeven keer een 8,8 of hoger.

24 The Cure - Plainsong +1
22 Aphex Twin - Xtal +2
19 Amatorski - Soldier +3
11 Disclosure - Latch
11 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
7 Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Inca Roads +4
6 Machito And His Afro-Cubans - Cubop City
0 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Ronde 1 - Ladder 48:

26 The Stooges - No Fun +4
21 Jan Johansson - Visa Från Utanmyra +2
15 Pulp - This Is Hardcore +1
8 Inspiral Carpets - Dragging Me Down
8 The Waterboys - This Is The Sea +3
7 Saybia - Godspeed Into The Future
4 Beck - Blue Moon
1 The White Stripes - Jolene

Deadline: Zaterdag 17-01-2013 19:00 uur

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit is wel knap ironisch.

Blijkbaar denk jij dat ik een computer ben.
Al jarenlang is er meermaals per jaar weer een keer een discussietje over het plaatsen van punten na de deadline. Simpel te voorkomen door een (in mijn ogen vrij logische) regel van deadline = deadline* in te stellen, maar dat wil je niet, omdat het je een paar seconden meer werk oplevert. Dat vind ik een nonreden. Iets wat ik blijkbaar niet mag vinden.
Wat ironisch is, is dat ik eerder vandaag nog gemeld heb dat ik de deadline ietwat onhandig vind, maar dat mag dan weer niet, want dat vind JIJ weer niet logisch.

Enfin, blijkbaar is het wel logisch dat je de ene keer om zeven uur al te laat bent en de andere keer om kwart over zeven nog steeds je ei kwijt kunt. Het zal allemaal wel. Ik zal voortaan gewoon braaf mijn puntjes doorgeven en verder wel nergens meer wat over zeggen.

*) Even opgezocht en inderdaad:
dead·line (de; m; meervoud: deadlines) 1uiterste tijdstip waarop iets gedaan moet zijn

Ik vind het ook niet logisch dat de deadline onhandig zou zijn. Wat maakt het voor de stemmers uit wanneer de deadline is als de ladders 24 uur blijven staan, en je op elk moment van de dag kan stemmen. De deadline maakt echter wel uit voor Onweerwolf die soms nieuwe rondes moet berekenen en dergelijke, dus is het dan wel zo redelijk om dat op het handigste tijdstip voor Onweerwolf te doen.

En nou oké, als we het woordje deadline veranderen naar 'de tijd dat de volgende ladders geplaatst mogen worden', ben je dan wel weer blij?

Tjsa, een strikte deadline heeft weinig zin als je vlak voor 19.00 uur een berichtje "bezig" kan plaatsen om vervolgens pas twintig minuten later je punten uit te delen (wellicht door een lange file).

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Moved Temporarily - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 46: pas

30 Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime)
18 Nine Inch Nails - Head Like A Hole
15 The Zombies - Time Of The Season
12 Led Zeppelin - Rock And Roll
10 Bob Dylan - Simple Twist Of Fate
8 Kanye West - Can't Tell Me Nothing
0 Ben Howard - Esmerelda

Ronde 1 - Ladder 47:

24 The Cure - Plainsong
22 Aphex Twin - Xtal
21 Amatorski - Soldier +2
12 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle +1
11 Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Inca Roads +4
11 Disclosure - Latch
9 Machito And His Afro-Cubans - Cubop City +3
0 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye

Ronde 1 - Ladder 48: pas

26 The Stooges - No Fun
21 Jan Johansson - Visa Från Utanmyra
15 Pulp - This Is Hardcore
8 The Waterboys - This Is The Sea
7 Saybia - Godspeed Into The Future
4 Beck - Blue Moon
1 The White Stripes - Jolene

zaaf
We hebben het toch over de MuMeLadder 2015? Of is het: de leukste liedjes van Johnny Hoes?

Dit heeft iets van gewicht, en mag als zodanig worden georganiseerd. Die punten zal allemaal wel, maar als er nummers over tijd uitvliegen, dan is dat simpelweg niet ok. En dat mag de organisator zich aanrekenen. Hoe leuk het ook is dat iemand zich hiervoor wil inzetten. Want dat staat voor mij buiten kijf.

Ronde 1 - Ladder 46: mwa...

30 Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime)
18 Nine Inch Nails - Head Like A Hole
19 The Zombies - Time Of The Season +4
14 Led Zeppelin - Rock And Roll +2
13 Bob Dylan - Simple Twist Of Fate +3
8 Kanye West - Can't Tell Me Nothing
1 Ben Howard - Esmerelda +1

Ronde 1 - Ladder 47:

26 The Cure - Plainsong +2
22 Aphex Twin - Xtal
22 Amatorski - Soldier +1
15 Disclosure - Latch +4
12 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
11 Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Inca Roads
9 Machito And His Afro-Cubans - Cubop City
3 Amanda Marshall - Beautiful Goodbye +3

Ronde 1 - Ladder 48:

26 The Stooges - No Fun
21 Jan Johansson - Visa Från Utanmyra
17 Pulp - This Is Hardcore +2
11 The Waterboys - This Is The Sea +3
11 Saybia - Godspeed Into The Future +4
4 Beck - Blue Moon
2 The White Stripes - Jolene +1

'De punten zal allemaal wel'

Hoezo is dat minder belangrijk? Dat lijkt me nou net veel belangrijker, en veel bepalender. Richt je je nu niet een beetje op het verkeerde?

En verder, wat mij betreft maken die paar extra stemmers het toch weer wat representatiever, en daarom zie ik het niet echt als een probleem als de stand daardoor wat verandert. Soms redden vaste stemmers het net niet, dat is principe dan pech, maar als soms toch nog wat mensen kunnen stemmen omdat niemand de moeite doet om nieuwe ladders te plaatsen, vind ik dat prima.

Het zou pas een punt zijn als er altijd een bepaald deelnemersveld is, en door deze regel sommige ladders ineens een paar extra stemmers hebben. Maar dat is niet het geval, het aantal stemmers wisselt telkens, en zo is er toch al een toevalsaspect. Als er nog wat vaste stemmers kunnen stemmen, zou je haast kunnen zeggen dat dat wat minder wordt. Maar nee, ik zie echt niet hoe dit het minder eerlijk maakt. En bovendien is dit ook geen manier om invloed uit te oefenen, want je weet nooit wie er nog gaat stemmen, het kan ook negatief werken door de ladders niet te plaatsen.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
maar dat wil je niet, omdat het je een paar seconden meer werk oplevert.

Nee, ik wil het niet omdat ik er geen zin in heb om elke dag te checken of die post wel op tijd is.

Dat heb ik nou al meerdere malen gezegd. Dat kun je compleet blijven negeren en vervolgens zelf onzinredenen gaan bedenken zodat je die vervolgens kunt afschieten, zoals bijvoorbeeld 'het duurt maar enkele seconden' maar dat verandert niets aan de situatie.

Het is alsof ik tegen je zeg "Ik wil niet bungeejumpen want dat vind ik eng" en jij daar op reageert met "wat een onzin, het is toch gratis?".

Onweerwolf
zaaf schreef:
We hebben het toch over de MuMeLadder 2015? Of is het: de leukste liedjes van Johnny Hoes?

Dit heeft iets van gewicht, en mag als zodanig worden georganiseerd. Die punten zal allemaal wel, maar als er nummers over tijd uitvliegen, dan is dat simpelweg niet ok. En dat mag de organisator zich aanrekenen. Hoe leuk het ook is dat iemand zich hiervoor wil inzetten. Want dat staat voor mij buiten kijf.

Nummers vliegen er niet over tijd uit. Deze regel wordt al jaren zo gehanteerd. Het is zoals Arrie zegt: de deadline is op het moment waarop de volgende ladders worden geplaatst.

Post je daarna, dan heb je pech.

Vermakelijk leesvoer de laatste 2 pagina's

zaaf
dat is zo (zeker dat herhalen) Onweerwolf. maar het is niet jouw feestje.

nu lijkt het of we hoog en laag kunnen springen, maar uw wil is wet.

ik snap Arrie zijn argument wel, maar ook die extra stemmers kunnen lezen en iedere keer wordt vermeld: deadline (of wat de term ook moge worden, dat dondert niet) 19.00 uur. dus, zeker, iedereen, maar dan ook iedereen, doe mee, leuk, graag! maar ja, om 19.00 is de ladder klaar. hoe laat de volgende ook gepost wordt. dunkt mij.

edit: ik lees nu onweerwolf's reactie en ik vind t wel goed. anciënniteit rules.

zaaf schreef:

ik snap Arrie zijn argument wel, maar ook die extra stemmers kunnen lezen en iedere keer wordt vermeld: deadline (of wat de term ook moge worden, dat dondert niet) 19.00 uur. dus, zeker, iedereen, maar dan ook iedereen, doe mee, leuk, graag! maar ja, om 19.00 is de ladder klaar. hoe laat de volgende ook gepost wordt. dunkt mij.

Dat is dus niet zo, want de regel is anders dan jij zegt. Je staart je blind op het woord 'deadline'. Zou wellicht beter 'nieuwe ladders: 19.00 uur' kunnen zijn. Blijkbaar bevalt de regel jou niet, maar dat is dan jammer.

Onweerwolf
zaaf schreef:

Dat is inderdaad het geval. Het staat je vrij om een alternatieve MuMeLadder met keiharde deadlines op te zetten natuurlijk.

Nouja, niet helemaal natuurlijk, want El Ninjo heeft ook nog wel wat te zeggen. Maar ik heb niet het idee dat die zoveel problemen met deze regel heeft en ik zou ook niet weten waarom. Maar we kunnen het een aan de andere baas, El Ninjo, voorleggen natuurlijk. Heb je een second opinion en is het toch geen dictatuur.

Ik heb ook nog steeds geen sterk argument gezien wat het nou zo enorm oneerlijk maakt.

zaaf
ah. arrie is ook een autoriteit. en ik de regelneuker.
ik ga nog even een borrel drinken met mn vrienden.

zaaf schreef:

Ik ben geen autoriteit, nee. Ik ben het gewoon met Onweerwolf eens, wat ik ook heel vaak niet ben. Ik heb vaak genoeg discussies met hem gehad, maar als ik het met hem eens ben, zeg ik dat ook graag.

Maar drink nog eens een borrel, denk er nog eens over na, en misschien bedenk je nog waarom het zo omeerlijk is. Ik ben in ieder geval benieuwd.

En ik word gewoon een beetje flauw van je moeilijkdoenerij.

zaaf schreef:

Dat mag ook niet, je bent nog geen 18 (flauw , ik weet het, maar moest 'm even maken)

zaaf
Outlaw104 schreef:
(quote)

Dat mag ook niet, je bent nog geen 18 (flauw , ik weet het, maar moest 'm even maken)
maar wel lekker, even zo'n relativerende

Onweerwolf
Arrie schreef:
Nouja, niet helemaal natuurlijk, want El Ninjo heeft ook nog wel wat te zeggen.

Absoluut waar.

Maar als El Ninjo zou zeggen dat we voortaan alle ladders gaan checken of ze wel voor 19:00 zijn geplaatst dan zou dat voor mij een reden zijn om te stoppen met de organisatie.

Niet dat ik zoiets helemaal niet zou willen doen, maar dan moet het wel een doel dienen en dat doel is er niet. Want of de deadline nu 19:00 is of 'het moment waarop de ladders worden geplaatst' maakt gewoon te weinig verschil.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Absoluut waar.

Maar als El Ninjo zou zeggen dat we voortaan alle ladders gaan checken of ze wel voor 19:00 zijn geplaatst dan zou dat voor mij een reden zijn om te stoppen met de organisatie.

Niet dat ik zoiets helemaal niet zou willen doen, maar dan moet het wel een doel dienen en dat doel is er niet. Want of de deadline nu 19:00 is of 'het moment waarop de ladders worden geplaatst' maakt gewoon te weinig verschil.

Nouja, tenzij Erminio dat zelf gaat doen natuurlijk, maar dat zie ik ook niet gebeuren, zeker niet met zijn drukke leven.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Nouja, tenzij Erminio dat zelf gaat doen natuurlijk, maar dat zie ik ook niet gebeuren, zeker niet met zijn drukke leven.

Nou ja, we doen het beide. De MuMeLadder wordt door zowel El Ninjo als door mijzelf helemaal onafhankelijk van elkaar bijgehouden, waarbij we de standen en uitslagen af en toe vergelijken om eventuele fouten er uit te halen. Daarnaast gaan alle fouten in de ladders zelf die na de eindstand nog door een van ons worden gecorrigeerd per pm naar de ander.

We hebben niet voor niets een Overzichtstopic waarin o.a. ook de spelregels worden uitgelegd. Dat topic is ook bedoeld, in het geval je iets m.b.t. dit topic niet begrijpt, om in te kijken voordat je hier vragen gaat stellen...en voor dat laatste hebben we nu ook een Discussie topic.

Uit het Overzichtstopic m.b.t de spelregels:
Het is de bedoeling dat de deelnemers zelf steeds na het verstrijken van een deadline op de gestelde uren, nieuwe ladders plaatsen. Welke ladders dat zijn kun je zien aan de loting die straks ook in dit topic geplaatst wordt.
Op het moment dat nieuwe ladders geplaatst worden mag niet meer gestemd worden op de oude ladders.
Je mag dus wel nog stemmen op de oude ladders als de deadline is verstreken maar er nog geen nieuwe ladders geplaatst zijn.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de regel op dit punt niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is en / of dat iemand niet kan weten hoe het hier werkt.
Dus wat mij betreft is deze discussie een typisch geval van 'much ado about nothing' ... en het is lekker om af en toe eens te klagen etc mbt uitslagen en stemmen en zo, maar verder is het wat mij betreft echt gewoon een spelletje wat ik en Marcel met veel plezier organiseren en wat we ook zo goed mogelijk willen doen...maar het blijft toch gewoon maar een spelletje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:00 uur

geplaatst: vandaag om 19:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.