MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
9

Ik vind het toch weer erg goed!

Vergeet ik op mijn eigen inzending te stemmen -.-'
Satan had van mij een 7,5 gekregen.
Nu Deafheaven. Het is inmiddels alweer iets meer dan een jaar geleden sinds ik voor het laatst naar wat van hen geluisterd heb. Het klinkt erg goed moet ik zeggen. In het begin van de track vind ik het gitaarwerk wat aan de saaie kant. De grunts zijn dan weer lekker vuil en het drumwerk is heerlijk strak. Later in de track ontwikkelt het gitaarwerk zich ook wat meer tot wat moois. Die piano op het einde "zag ik niet aankomen", maar het werkt goed. Prachtig einde van een sterke track.
Van mij krijgt deze een 8,6.

Kan er nog steeds niet veel mee... 5,5

01/09: Resurrecturis - 06:30 The Alarm (Metalhead99 / 8 / 5,25)
03/09: Bosse-de-Nage - A Subtle Change (JSPR_G / 8 / 6,91)
05/09: Satan - The Devil's Infantry (Metalhead99 / 6 / 6,75)
07/09: Deafheaven - Brought to the Water (The_CrY / 8 / 7.86)
09/09: W.A.S.P. - Scream (dumb_helicopter / / )

W.A.S.P. komt met een nieuwe plaat en heeft dit als eerste single gereleased. Ik vind het persoonlijk een goed nummer zowel vocaal als instrumentaal.

8

Het zal alleszins de eerste editie van dit spel zijn waar Deafheaven niet met een nummer het hoogste gemiddelde haalt van een jaar. Daarvoor scoren ze te weinig. Een top-10 plaats kan wel nog.

Heavy Metal is toch wel een van de takken binnen het genre waar ik het meeste naar luister en die ik over het algemeen ook het meest kan waarderen. W.A.S.P. is een gevestigde naam, maar is somehow zo'n band waarvan ik nog nooit iets beluisterd heb (of misschien hooguit ooit eens een nummer). Als ze dit nog kunnen produceren anno 2015, ben ik toch erg benieuwd naar de albums uit hun hoogtijdagen.
Een nummer dat inderdaad zowel vocaal als instrumentaal staat als een huis en de productie is ook erg goed. Een welverdiende 7.8.

Sowieso The Crimson Idol eens uitproberen dan Metalhead99, daar staan een paar van hun beste nummers tussen en is een conceptalbum over de rise and fall van een fictieve rockster.

Bedankt voor de tip dumb_helicopter. Binnenkort misschien toch maar eens beluisteren.

En als je ze dan vet vindt staan ze 24 sept. a.s. In de Effenaar!

Voor dit nummer een 7,3

Valt idd niet tegen.

7

09/09: W.A.S.P. - Scream (dumb_helicopter / 6 / 7,27)
12/09: Kadavar - Into the Night (Dieter / / )

Lekkere retro (hard) rock uit Duitsland!

8

Kadavar, lekkere muziek ja! 8

Na drie albums zijn ze dan eindelijk warm gedraaid, wereldtrack!

9

6,5

Standaard nummer. Geen idee waarom dit nu zo populair is. En ook meteen zo overdreven populair.

Inderdaad wat overroepen die eerste reacties hier naar mijn mening: 6.5

Kan zelf ook niet in de hype komen. Het klinkt niet slecht, maar bijzonder vind ik dit echt niet. Een 6.

09/09: W.A.S.P. - Scream (dumb_helicopter / 6 / 7,27)
12/09: Kadavar - Into the Night (Dieter /6/7,33)
14/09: Avatarium - Girl With The Raven Mask (HezzardNL//)

Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Kende ze zelf niet in ieder geval. De groove vind ik wel lekker, waarschijnlijk ook te maken met de lekkere bass van voormalig Candlemass bassist Edling. De zang echter trek ik minder goed gedurende het nummer.

6

Herinner me dat ik hun eerste uitgaves nog wel tof vond, maar dit vind ik maar matig zeg.

5

Lekker nummer hoor!

7,5

aslan (crew)
7

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.