Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2015, 15:56 uur
Gloryhammer, de schotse band die over-de-top powermetal over draakjes en elfen naar een nieuw niveau tilt door er een parodie van te maken. Jezelf niet te serieus nemen, maar alsnog uitstekende muziek maken, je moet het maar kunnen.
8,5
8,5
0
geplaatst: 7 november 2015, 21:05 uur
Doet me erg denken aan Twilight Force... nog een over-de-top power metal band die zichzelf niet serieus neemt. Dat zijn vaak de beteren in het genre. Snel even t albumpje opzoeken! 
8

8
0
geplaatst: 8 november 2015, 00:40 uur
Weinig verrassend misschien, maar Christopher Bowes (Alestorm zanger/keyboardspeler) schijnt achter de lyrics te zitten.
Ach, Power Metal met alle ingrediënten en qua lyrics inderdaad niet al te serieus.
Het gitaarwerk klinkt lekker, maar de zanger is niet zo mijn ding.
Een 6,5.
Ach, Power Metal met alle ingrediënten en qua lyrics inderdaad niet al te serieus.
Het gitaarwerk klinkt lekker, maar de zanger is niet zo mijn ding.
Een 6,5.
0
geplaatst: 9 november 2015, 15:54 uur
01/11: Your Highness - Desertkater (dumb_helicopter / 8 / 6,875)
04/11: Firespawn - Lucifer Has Spoken (Dieter / 6 / 7,38)
07/11: Gloryhammer - Rise of the Chaos Wizards (HezzardNL/ 6 / 6,67)
09/11: Devin Townsend - Deadhead (Live at RAH) (Metalhead99/ / )
09/11: Devin Townsend - Deadhead (Live at RAH) (Metalhead99/ / )
0
geplaatst: 9 november 2015, 17:59 uur
Dit nummer stamt natuurlijk uit 2003... Maar goed, ik kende m nog niet en hij klinkt goed.
8
8
0
geplaatst: 9 november 2015, 18:09 uur
Misschien inderdaad geen live-versies meer van oude nummers posten. Het heeft nogal weinig toegevoegde waarde aan het topic.
0
geplaatst: 9 november 2015, 19:53 uur
Deadhead is een van de mooiste nummers van Devin Townsend ooit. Heerlijk zoals die akkoorden de tijd krijgen om echt uit te waaieren en zoals Devin aan het eind de longen uit zijn lijf schreeuwt: wauw!
9,8
9,8
0
geplaatst: 9 november 2015, 20:15 uur
Sterke vocale prestatie, maar verder vind ik het een nogal saai nummer.
6,3
6,3
0
geplaatst: 9 november 2015, 21:25 uur
"Deadhead" behoort tot mijn persoonlijke "Townsend favorites" (van het materiaal dat ik al van hem ken tenminste). Ik heb namelijk nog flink wat materiaal dat ik of nog niet beluisterd heb of nog te weinig beluisterd heb.
Zijn muziek heeft voor mij namelijk meestal meerdere luisterbeurten nodig voordat helemaal overkomt.
Dit nummer komt inderdaad uit 2003 van het album "Accelerated Evolution". Het eerste van de twee albums die onder het "The Devin Townsend Band" banier uitgebracht werden.
Deze live-album is van een uitverkocht optreden in de Royal Albert Hall dat hij gaf op 13 april dit jaar. Inmiddels alweer het derde hoofdstuk uit wat we haast wel Townsend's "Londen live serie" kunnen gaan noemen. Toch is hij er wederom in geslaagd om het een bijzondere release te maken. Dit omdat de "Ziltoid saga" centraal stond tijdens dit optreden.
Daarnaast heeft hij deze keer "Deadhead" er dus wel in weten te verwerken. Een nummer dat ik erg miste op zijn voorgaande 2 live documenten. Vooral daar ik zijn "Deadhead"/"Life" combi tijdens de eerste editie van het Into the Grave festival te Leeuwarden zo fijn vond.
Akkoord, live nummers voegen misschien minder toe dan (nieuw) studio materiaal, maar ik kon het deze keer niet laten. Een geweldige uitvoering van een prachtig nummer.
Van mij krijgt deze een 9.
Zijn muziek heeft voor mij namelijk meestal meerdere luisterbeurten nodig voordat helemaal overkomt.
Dit nummer komt inderdaad uit 2003 van het album "Accelerated Evolution". Het eerste van de twee albums die onder het "The Devin Townsend Band" banier uitgebracht werden.
Deze live-album is van een uitverkocht optreden in de Royal Albert Hall dat hij gaf op 13 april dit jaar. Inmiddels alweer het derde hoofdstuk uit wat we haast wel Townsend's "Londen live serie" kunnen gaan noemen. Toch is hij er wederom in geslaagd om het een bijzondere release te maken. Dit omdat de "Ziltoid saga" centraal stond tijdens dit optreden.
Daarnaast heeft hij deze keer "Deadhead" er dus wel in weten te verwerken. Een nummer dat ik erg miste op zijn voorgaande 2 live documenten. Vooral daar ik zijn "Deadhead"/"Life" combi tijdens de eerste editie van het Into the Grave festival te Leeuwarden zo fijn vond.
Akkoord, live nummers voegen misschien minder toe dan (nieuw) studio materiaal, maar ik kon het deze keer niet laten. Een geweldige uitvoering van een prachtig nummer.
Van mij krijgt deze een 9.
0
geplaatst: 9 november 2015, 22:39 uur
Ok, deze komt dik bovenaan in de stemlijst. Laten we m even niet meetellen? Beetje zonde van de lijst.
0
geplaatst: 9 november 2015, 23:35 uur
Vind ik ook wat zonde, eigenlijk.. En niet omdat ik het persoonlijk geen goed nummer vind. Het is gewoon zonde om in een jaar vol prachtige releases een nummer van 12 jaar oud in de toplijst te zien.
0
geplaatst: 10 november 2015, 11:35 uur
Tjah, het is inderdaad altijd een beetje twijfelachtig om de live releases mee te nemen in de toplijst. Vooral in dit geval, daar het wel gaat om een optreden dat ook daadwerkelijk dit jaar heeft plaatsgevonden en daarom dus wel onder de noemer "anno 2015" past. Het nummer zelf is inderdaad al een stuk ouder natuurlijk, dus vanuit die optiek gezien kan hij inderdaad beter geschrapt worden.
0
geplaatst: 10 november 2015, 12:06 uur
Niet in de toplijst nee.
Verder wel een fijn nummer maar mist wat pit.
8
Verder wel een fijn nummer maar mist wat pit.
8
0
geplaatst: 11 november 2015, 23:01 uur
09/11: Devin Townsend - Deadhead (Live at RAH) (Metalhead99/ 8/ 8,05)
11/11: Thor - Metal Avenger (feat. Fast Eddie Clarke) (Metalhead99 / / )
Goed, na mijn spek en bonen toevoeging nu dan maar in de herkansing met de terugkeer van 's werelds meest foute Heavy Metaller waarvan het nooit duidelijk is geworden of hij nou van Manowar jatte of andersom (Thor is officieel gezien wel langer actief dan de genoemde band).
Afijn, hij heeft een comeback album uitgebracht met een aantal verrassende gastbijdrages, zoals die van Fast Eddie Clarke (ex-Motörhead). Stiekem ben ik toch best nieuwsgierig naar dat album. Wansmaak is ook smaak zullen we maar zeggen.
11/11: Thor - Metal Avenger (feat. Fast Eddie Clarke) (Metalhead99 / / )
Goed, na mijn spek en bonen toevoeging nu dan maar in de herkansing met de terugkeer van 's werelds meest foute Heavy Metaller waarvan het nooit duidelijk is geworden of hij nou van Manowar jatte of andersom (Thor is officieel gezien wel langer actief dan de genoemde band).
Afijn, hij heeft een comeback album uitgebracht met een aantal verrassende gastbijdrages, zoals die van Fast Eddie Clarke (ex-Motörhead). Stiekem ben ik toch best nieuwsgierig naar dat album. Wansmaak is ook smaak zullen we maar zeggen.

0
geplaatst: 12 november 2015, 00:20 uur
Tjah, die video + outfit: laten we het daar maar niet over hebben. 
Hij spreekt meer dan dat hij zingt, maar probeert duidelijk in te haken op een klassieke Heavy Metal sound. Hier slaagt hij toch nog best aardig in en het gitaarwerk klinkt hier en daar wel lekker.
Natuurlijk verdiend dit geen (originaliteit)prijs, maar ik vind het goed genoeg voor een 6,3.

Hij spreekt meer dan dat hij zingt, maar probeert duidelijk in te haken op een klassieke Heavy Metal sound. Hier slaagt hij toch nog best aardig in en het gitaarwerk klinkt hier en daar wel lekker.
Natuurlijk verdiend dit geen (originaliteit)prijs, maar ik vind het goed genoeg voor een 6,3.
0
geplaatst: 12 november 2015, 08:52 uur
Klassieke heavy metal hoor ik er goed in terug ja. Vind het best wel lachen eigenlijk, maar uiteindelijk weet ik niet zo goed wat ik er mee moet
.
5,5 voor de AVENGER.....AVENGER
.5,5 voor de AVENGER.....AVENGER
0
geplaatst: 12 november 2015, 17:21 uur
De clip is erg fout. De muziek niet per sé. Tenminste, als je niet de hele 80s scene van strakke broeken metal fout wil noemen. Hoor er veel Judas Priest in en beetje Saxon.
5,5
5,5
0
geplaatst: 12 november 2015, 20:18 uur
Muzikaal in orde, vocaal minder, de clip is gewoon erg slecht!
6.3
6.3
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:34 uur
11/11: Thor - Metal Avenger (feat. Fast Eddie Clarke) (Metalhead99 / 7/ 5,23)
15/11: HateSphere - New Hell (Metalhead99 / / )
Komaan mensen, soms is het vechten om wie er de video plaatst en er komen haast iedere dag nieuwe Metal video's/nummers uit. Normaalgesproken vind ik 3 inzendingen achter elkaar wat to much, maar deze keer doe ik het om dit topic even te reanimeren.
11/11: Thor - Metal Avenger (feat. Fast Eddie Clarke) (Metalhead99 / 7/ 5,23)
15/11: HateSphere - New Hell (Metalhead99 / / )
Komaan mensen, soms is het vechten om wie er de video plaatst en er komen haast iedere dag nieuwe Metal video's/nummers uit. Normaalgesproken vind ik 3 inzendingen achter elkaar wat to much, maar deze keer doe ik het om dit topic even te reanimeren.
* denotes required fields.