MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
Ik moest aan Rainbow denken en niet alleen door de tovenaar.
7,5

Dieter schreef:
Klinkt errug lekker dit!
Iemand wat aanvullende info?

8,5

Uit Zweden en debuut dacht ik, dit is de website met bio etc.
Biography « The official Sorcerer website - sorcererdoom.com

Dieter schreef:
Iemand wat aanvullende info?

Debuutalbum van een obscure Zweedse band die hiervoor enkel wat demo's uitgebracht hadden. Ze bestonden van 1988 t/m 1992 en werden in 2010 weer heropgericht door de originele bassist en zanger.

Toen ik de hoes zag dacht ik eigenlijk dat dit Funeral Doom zou gaan worden, haha.
Instrumentaal sterk nummer en ook vocaal is dit degelijk. Ik geef dit een 7.

8

Lekker nummer!

02/02: Tank86 - Vault (Don Cappuccino/ 9/ 7,39)
04/02: Sorcerer - The Dark Tower of the Sorcerer (Metalhead99 / 9 / 6,67)
06/02: Scanner - The Judgement (The_CrY / / )

Zephyr
6,5

7

En een 1 voor de clip.

Degelijk Germaans Power Metal in de stijl van Helloween, enz. 6,5

02/02: Tank86 - Vault (Don Cappuccino/ 9/ 7,39)
04/02: Sorcerer - The Dark Tower of the Sorcerer (Metalhead99 / 9 / 6,67)
06/02: Scanner - The Judgement (The_CrY / 8/ 6,38)
08/02: Adrenaline Mob - The Devil Went Down to Georgia (Metalhead99/ / )
[embed]https://youtube.com/watch?v=HjbD0izEFBE[/embed]

Redelijke cover (Charlie Daniels Band), maar het origineel vind ik wel vele malen beter. Al vind ik dit wel weer een stuk beter klinken dan de tenenkrommende Black Sabbath medley die ook op "Dearly Departed" te vinden is. Ik geef dit een 5,5.

Shit, net te laat. Waarom plaats je trouwens iets wat je niet leuk vindt?

trebremmit schreef:
Waarom plaats je trouwens iets wat je niet leuk vindt?

Voor een gedeelte omdat ik vind dat het eigen materiaal van deze band wel wat meer aandacht mag krijgen op deze website. Helaas staan van deze plaat (Dearly Departed) nog geen officiële eigen nummers op youtube (anders was ik daar voor gegaan). Daarnaast ben ik wel nieuwsgierig naar wat anderen hier van vinden (vooral de mensen die het originele nummer niet kennen).

Er is even iets misgegaan met de embed, dit is hem:

6

Redelijke versie. Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd na de versie van Steve Ouimette die op Guitar Hero 3: Legends of Rock stond. Ook heeft Primus al een gave cover van The Devil Went Down To Georgia opgenomen.

Ik vraag me een beetje af waarom we dan niet gewoon wachten tot we nieuw materiaal van deze band hierop kunnen knallen. Een cover is beetje zonde van de tijd en kans om deze band in dit topic te promoten, lijkt me.

Verder geen misselijke versie. 6,5

Metalhead99 schreef:
(quote)

Voor een gedeelte omdat ik vind dat het eigen materiaal van deze band wel wat meer aandacht mag krijgen op deze website.

Undaunted hoor ik anders wel graag van hen, maar dat is al wat ouder natuurlijk.

Prima cover, niets meer en niets minder.
7

Goede cover van een band die, volgens mij, verder betere eigen nummers schrijft.

7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:02 uur

geplaatst: vandaag om 16:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.