MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
Een beetje van het niveau Marilyn Manson, maar nog wat minder.
De video is redelijk, maar nu niet zo grappig als je doet uitschijnen.

4.5

Gewoon nee.

2

Hmm... wel geinig, I suppose...

5

Metalhead99 schreef:
Muzikaal gezien niet heel erg bijzonder, maar die video is best vermakelijk. Ik kon vooral wel lachen om het stukje waarin ze een rap video gaan maken.
Een 6,5 voor deze Amerikaanse kolder.

He, he, het zal wel niet zo horen, maar video en refrein levert ze minstens 2 bonuspunten op .

7,5

Ik vind de video wel grappig. Het nummer is niet echt bijzonder. Toch leuk voor de afwisseling.

6.5

02/06: Lamb of God - Still Echoes (HezzardNL / 8 / 6.96)
04/06: Gloom - Doggod (Henri-S / 6 / 6,66)
07/06: Nekrogoblikon - We Need a Gimmick (Metalhead99 / 7 /5.07 )
09/06: Tremonti - Another Heart (Henri-S / / )

Ik had een ander nummer in de wacht staan maar het leek me leuk om eens iets anders te plaatsen dan het gebruikelijke zware materiaal.

7.8

6.8

Zeker niet slecht. Ook gezien dat ze op GMM staan, dus misschien toch eens meepikken.

Er staan wel betere nummers op dat album, die ik overigens zeer aanbeveel.

7

Na dat erg stevige instrumentale begin is de wat lichter klinkende vocalen even wennen/schakelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bepaald bekend ben met het Alter Bridge/Tremonti materiaal. Misschien toch maar eens wat tijd in steken, want dit klinkt zeker niet verkeerd.
De vocalen hadden wel iets meer mogen zijn als de instrumentatie: wat feller en sterker. Uiteindelijk vind ik dit ook nog wel goed genoeg voor een 6,8.

Prima te doen, maar de vocalen zijn wel iets te light.

6.5

Toch wel een 7 waardig.

Is dit Alter Bridge zanger Myles Kennedy die zingt bij side-project van Alter Bridge gitarist Mark Tremonti?

Nee hier zingt Mark Tremonti zelf.

odi
6,5

07/06: Nekrogoblikon - We Need a Gimmick (Metalhead99 / 7 /5.07)
09/06: Tremonti - Another Heart (Henri-S / 9 / 6.93)
11/06: Abnormal Thought Patterns - Nocturnal Haven (Henri-S / /)

De band Abnormal Thought Patterns brengt op 26 juni het album ‘Altered States Of Consciousness’ uit.

Abnormal Thought Patterns bestaat uit Jasun Tipton (g), Troy Tipton (b), Jason Montero (g) en Mike Guy (d). Op het nieuwe album zijn oa Jeff Loomis (ex-Nevermore en nu Arch Enemy) en Tommy Rogers (Between The Buried and Me) te horen.

De tweelingbroers Jasun en Troy Tipton plus Mike Guy behoren tot de kern van de bands Zero Hour, Death Machine en Cynthesis.

Bweh weer te laat.

6

The_CrY schreef:
Bweh weer te laat.

Ik ken het gevoel! Sinds ik dit topic heb ontdekt is het nog niet gelukt een nummer te posten

Zeer fraaie stukken in dit nummer, maar het nummer in z'n geheel kan me minder boeien.

7

Misschien proberen om geen twee keer na elkaar te posten? Dan laten we wat ruimte voor andere users die een nummer willen posten.

6

Niet slecht, maar zoals meestal bij Progressieve en meer technische metal pakt het me minder.

dumb_helicopter schreef:
Misschien proberen om geen twee keer na elkaar te posten?

Persoonlijk let ik daar inmiddels al wel op ja, maar misschien dat dit ook iets is voor de andere users om op te letten.

Over het nummer: best sterk. Vooral het instrumentale begin gaat er bij mij wel goed in. Verder bevalt mij de vocalist dan weer een stuk minder. Daarnaast word het nummer wat slepend door de lange speelduur. Van mij had dit nummer best een minuut of 4 minder lang mogen duren, maar goed.
Degelijk genoeg voor een 6.

Ik heb de tweede plaat van dit gezelschap in 2013 gerecenseerd voor Zware Metalen en toen zei ik dat het teveel shred en weinig compositie was. Nu heeft de band al iets meer lijn er in gelegd door de track overzichtelijker te maken qua structuur en Tommy Rogers van Between the Buried and Me er zanglijnen over heen te laten leggen. Dat werkt goed, en vooral het middenstuk is mooi, wanneer er niet teveel wordt geshred. Die stukken voelen namelijk nog steeds aan als gruwelijk saaie technische oefeningen op alle instrumenten. Ook word ik behoorlijk chagrijnig van de overduidelijke zwaar overgeproduceerde drums. Uiteindelijk nog wel een voldoende, maar wel een krappe.

6

Ik hou ook niet zo van het technisch geshred. Kan me best vinden in wat Mike hierboven schrijft. Vocalen liggen me wel. All in all goed voor een 5,8.

8

Tof zeg, maar eens opzoeken dat album t.z.t.

07/06: Nekrogoblikon - We Need a Gimmick (Metalhead99 / 7 /5.07)
09/06: Tremonti - Another Heart (Henri-S / 9 / 6.93)
11/06: Abnormal Thought Patterns - Nocturnal Haven (Henri-S / 9 / 6.76)
13/06: Leviathan - Wicked Fields of Calm (Môrthul / / )

Gast
geplaatst: vandaag om 02:24 uur

geplaatst: vandaag om 02:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.