MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]

zoeken in:
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (dit laten staan!)

Herkansingsronde 2 - Ladder 1:

31 Alcest - Opale 4
29 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel 7
26 Depeche Mode - Wrong
25 Feist - My Moon My Man 3
24 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart 5
22 Balthazar - Fifteen Floors
21 The Tallest Man On Earth - 1904.
18 Other Lives - For 12.
16 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco 1
8 Coeur De Pirate - Adieu

Deadline: Woensdag 15 juli 19:30 uur

35 Alcest - Opale 4
30 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel 1
26 Depeche Mode - Wrong
25 Other Lives - For 12. 7
25 Balthazar - Fifteen Floors 3
25 Feist - My Moon My Man
24 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart
21 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco 5

38 Alcest - Opale +3
33 Depeche Mode - Wrong +7
30 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel
29 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart +5
29 Balthazar - Fifteen Floors +4
26 Feist - My Moon My Man +1
25 Other Lives - For 12.
21 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco

38 Alcest - Opale
37 Depeche Mode - Wrong +4
36 Balthazar - Fifteen Floors +7
33 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel +3
31 Feist - My Moon My Man +5
29 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart
25 Other Lives - For 12.
22 The Tallest Man On Earth - 1904. +1
21 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco

--------------------------------------------------------------------------------

43 Balthazar - Fifteen Floors 7
42 Alcest - Opale 4
37 Depeche Mode - Wrong
33 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel
32 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart 3
31 Feist - My Moon My Man
26 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco 5
26 Other Lives - For 12. 1
22 The Tallest Man On Earth - 1904.

Onweerwolf
Even een mededeling tussendoor: ik ga aan het einde van dit jaar iets sleutelen aan de verdeling van jaarlijsten die zorgen voor de directe instromers. Enerzijds doe ik dat omdat ik bepaalde bronnen wat minder zwaar mee wil laten tellen omdat ze niet zo succesvol blijken, zoals 3fm song van het jaar en RateYourMusic maar anderzijds, en dat is belangrijker, omdat ik plaats wil gaan bieden aan de Eigenwijze 30, de alternatieve hitlijst van Golfbreker Radio. Bij een aantal van jullie vast bekend vanwege deelname aan de MuMeAfrekening. Ik ben inmiddels trouwe luisteraar van de wekelijkse podcast geworden en deze lijst is veels te mooi om niet op te pakken voor De Witte Trui.

Voor wie de Eigenwijze 30 niet kent vind je hier de website: Eigenwijze 30 - eigenwijze30.nl

Deze hitlijst is een mengelmoes van alternatieve muziek, bestaande uit vele genres, waarbij ook bijvoorbeeld elektronica, metal en hiphop geen ondergeschoven kindjes zijn. Spannender echter nog is de flinke focus op World waardoor deze lijst een geheel eigen smoel heeft. Ik zou wel een aantal van de grote world hits uit die lijst in De Witte Trui willen zien opduiken.

Zoals bv deze (die een flinke kans maakt om hoog in de jaarlijst te komen, schat ik zo in):

Een lijst die in zijn top 100 van de afgelopen 10 jaar Racoon op nummer vier heeft staan .

Verder ziet ie er overigens prima uit. Leuk om wat ondergeschoven genres meer kans te geven en verandering kan nooit kwaad. Ik betwijfel wel of we veel van deze muziek uiteindelijk terug gaan zien in de lijst.

50 Balthazar - Fifteen Floors 7
42 Alcest - Opale
37 Depeche Mode - Wrong
35 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart 3
34 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel 1
31 Feist - My Moon My Man
31 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco 5
26 Other Lives - For 12.
26 The Tallest Man On Earth - 1904. 4

53 Balthazar - Fifteen Floors 3
42 Alcest - Opale
39 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart 4
37 Depeche Mode - Wrong
36 Feist - My Moon My Man 5
34 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel
32 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco 1
26 Other Lives - For 12.
26 The Tallest Man On Earth - 1904.
15 Coeur De Pirate - Adieu 7

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Een lijst die in zijn top 100 van de afgelopen 10 jaar Racoon op nummer vier heeft staan .

Af en toe zit er wel eens een misser tussen ja. Maar goed iedereen heeft z'n guilty pleasures nietwaar?

Verder ziet ie er overigens prima uit. Leuk om wat ondergeschoven genres meer kans te geven en verandering kan nooit kwaad. Ik betwijfel wel of we veel van deze muziek uiteindelijk terug gaan zien in de lijst.

Het zou natuurlijk sowieso maar om enkele instromers gaan, stuk of 3 a 4, dus veel zal het inderdaad niet worden maar wie weet.

(Die podcast eens een luisterbeurt geven is wel echt een aanrader.)

Onweerwolf schreef:
(Die podcast eens een luisterbeurt geven is wel echt een aanrader.)
Ga ik proberen binnenkort eens te doen .

Edgar18 schreef:
Leuk om wat ondergeschoven genres meer kans te geven en verandering kan nooit kwaad. Ik betwijfel wel of we veel van deze muziek uiteindelijk terug gaan zien in de lijst.

Ik geef wereldmuziek weinig kans in de huidige opzet. De meeste anderstalige nummers vallen hier kansloos af (zie Adieu). Als we ondergeschoven genres meer terug willen zien in de lijst moet deze uitgebreid worden (bijv. naar een top 500 of meer). Aangezien de kleine groep stemmers de meeste nummers al wel kent hoeft dat niet heel veel extra luistertijd te kosten.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ik geef wereldmuziek weinig kans in de huidige opzet. De meeste anderstalige nummers vallen hier kansloos af (zie Adieu). Als we ondergeschoven genres meer terug willen zien in de lijst moet deze uitgebreid worden (bijv. naar een top 500 of meer). Aangezien de kleine groep stemmers de meeste nummers al wel kent hoeft dat niet heel veel extra luistertijd te kosten.

De lijst groter maken zorgt niet voor significant meer wereldmuziek, gok ik.

Het is ook niet zo zeer dat het per se in de eindlijst moet, maar het is ook meer om het wat onder de aandacht te brengen door het te nomineren. Er is altijd wel één persoon die het ontdekt als iets tofs zijnde.

En ik zag bijvoorbeeld dat een Arrie ook aardig wat World tot z'n actuele favorieten rekent dus er is best wel hoop.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Niet qua percentages, maar wel qua aantallen. En het is ook wel fijn als de beste nummers uit de lijst van Eigenwijze niet elk jaar opnieuw genomineerd hoeven te worden.

Verder ben ik dus wel voorstander om de totaallijst groter te maken. Er is nu gewoon teveel moois wat de lijst niet haalt. 400 totaal betekent slechts gemiddeld 40 nummers per jaar en dat is echt niet veel. Er komt imo elk jaar voldoende goede nieuwe muziek uit om een grotere opzet te rechtvaardigen. Met Song van het Jaar houden we bijvoorbeeld elk jaar 240 nummers over en dan zijn er intussen ook al een hoop pareltjes afgevallen.

60 Balthazar - Fifteen Floors +7
42 Alcest - Opale
40 Feist - My Moon My Man +4
39 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart
38 Depeche Mode - Wrong +1
37 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel +3
37 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco +5
26 Other Lives - For 12.
26 The Tallest Man On Earth - 1904.
15 Coeur De Pirate - Adieu

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Niet qua percentages, maar wel qua aantallen. En het is ook wel fijn als de beste nummers uit de lijst van Eigenwijze niet elk jaar opnieuw genomineerd hoeven te worden.

Verder ben ik dus wel voorstander om de totaallijst groter te maken. Er is nu gewoon teveel moois wat de lijst niet haalt. 400 totaal betekent slechts gemiddeld 40 nummers per jaar en dat is echt niet veel. Er komt imo elk jaar voldoende goede nieuwe muziek uit om een grotere opzet te rechtvaardigen. Met Song van het Jaar houden we bijvoorbeeld elk jaar 240 nummers over en dan zijn er intussen ook al een hoop pareltjes afgevallen.

Mja, het nadeel is dan weer dan de stem en luisterdruk groter wordt en dat komt niet ten goede aan het aantal deelnemers.

Het blijft natuurlijk ook een aller tijden lijst opzet dus ook de nummer 400 dient mijns inziens breed gedragen te worden.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is ook niet zo zeer dat het per se in de eindlijst moet, maar het is ook meer om het wat onder de aandacht te brengen door het te nomineren. Er is altijd wel één persoon die het ontdekt als iets tofs zijnde.

En ik zag bijvoorbeeld dat een Arrie ook aardig wat World tot z'n actuele favorieten rekent dus er is best wel hoop.

Ja, ik pik erg veel op uit de lijst van Eigenwijze 30. Prachtige wereldmuziek is daarin te vinden. Een aanrader! Leuk dat je daar nummers uit gaat nomineren!

60 Balthazar - Fifteen Floors
47 Alcest - Opale +5
46 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart +7
43 Feist - My Moon My Man +3
38 Depeche Mode - Wrong
37 Joe Goddard Feat Valentina - Gabriel
37 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
30 Other Lives - For 12. +4
27 The Tallest Man On Earth - 1904. +1

380

Onweerwolf schreef:
(quote)

Mja, het nadeel is dan weer dan de stem en luisterdruk groter wordt en dat komt niet ten goede aan het aantal deelnemers.

Ik heb het idee dat er dit jaar gemiddeld minder deelnemers zijn dan in 2014 en 2013, kan dat kloppen? Dit terwijl de luisterdruk juist lager zou moeten zijn bij de vaste deelnemers (in vergelijking met vorige jaren), aangezien een groot deel van de nummers al 2 jaar meespeelt. Dus ik vraag me af of er wel zo'n duidelijk verband is tussen de luisterdruk en het aantal deelnemers. Lijkt me ook dat er bij eventuele extra nominaties een hoop bekend spul zit.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ik heb het idee dat er dit jaar gemiddeld minder deelnemers zijn dan in 2014 en 2013, kan dat kloppen?

Nee, het tegenovergestelde juist. De gemiddelde stemcijfers liggen tot nu toe een stuk hoger.

Onweerwolf
Gemiddeld aantal stemmers per ronde per jaar:

R1:

2013: 24,2
2014: 25,1
2015: 29,8

H1:

2013: 11,4
2014: 15,0
2015: 19,9

R2:

2013: 18,3
2014: 20,9
2015: 23,3

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nee, het tegenovergestelde juist. De gemiddelde stemcijfers liggen tot nu toe een stuk hoger.

Dat zijn positieve cijfers. Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als we uiteindelijk eens in de buurt kunnen komen van de MuMeLaddergemiddelden.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Dat zijn positieve cijfers. Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als we uiteindelijk eens in de buurt kunnen komen van de MuMeLaddergemiddelden.

Ja, daar moet je denk ik niet al te streng naar willen streven. Maar met een dikke 20 stemmers op elke ladder en een collectief van 30+ redelijk vaste stemmers ben ik op het moment zeker niet ontevreden hier.

Onweerwolf
En er komt zo af en toe ook wel weer eens een nieuwe stemmer bij, zoals recentelijk Der Jan bijvoorbeeld.

Welkom nog!

Die andere 'Der Jan' (Ullrich) won overigens 3x de witte trui in de Tour De France.

61 Balthazar - Fifteen Floors +1
47 Alcest - Opale
46 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart
46 Feist - My Moon My Man +3
42 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco +5
38 Depeche Mode - Wrong
34 Other Lives - For 12. +4
34 The Tallest Man On Earth - 1904. +7

Onweerwolf

61 Balthazar - Fifteen Floors
54 Alcest - Opale 7
49 Feist - My Moon My Man 3
47 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart 1
42 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
42 Depeche Mode - Wrong 4
34 Other Lives - For 12.
34 The Tallest Man On Earth - 1904.
20 Coeur De Pirate - Adieu 5

Iemand die mijn punten meeneemt?

7 1904
5 alcest
4 balthasar
3 AM
1 aptbs

Herkansingsronde 2 - Ladder 1: Punten [d_h]

65 Balthazar - Fifteen Floors [4]
59 Alcest - Opale [5]
49 Feist - My Moon My Man
48 A Place To Bury Strangers - I Lived My Life To Stand In The Shadow Of Your Heart [1]
45 Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco [3]
42 Depeche Mode - Wrong
41 The Tallest Man On Earth - 1904. [7]
34 Other Lives - For 12.
20 Coeur De Pirate - Adieu

DjFrankie (moderator)
Ik stuur ook wekelijks mijn lijst in naar Joop Stroeve, idd erg gevarieerd, maar zo'n Torche bijvoorbeeld wordt daar wel opgepikt, hier nauwelijks. Check Minions (nee niet de film).

Herkansingsronde 2 - Ladder 2:

Amy Winehouse - Tears Dry On Their Own
Anna Von Hausswolff - Mountains Crave
Burial - Ghost Hardware
CHVRCHES - Gun
Doveman - Dancing
Lana Del Rey - West Coast
Oscar And The Wolf - Princes
Other Lives - Tamer Animals
The Boxer Rebellion - No Harm
Vampire Weekend - Unbelievers

Deadline: Donderdag 16 juli 19:30 uur

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.