MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Anderstalige Ladder (De Grote Finale)

zoeken in:
Grote Finale Ronde 7 - Herkansingsladder:

12 Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens) 2
10 Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg) 4
8 Karin Ström - Klaustrofobi (Zweeds)
8 Indila - Dernière Danse (Frans)
8 Jacques Brel - Amsterdam (Frans) 3
6 Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
5 Mari Boine - Vuoi Vuoi Me (Samisch)
4 Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans) 1

Puntenverdeling: 4-3-2-1 (de beste 4 gaan door naar de Grote Finale)
Deadline: Dinsdag 8 december 21:00 uur.

Grote Finale Ronde 7 - Herkansingsladder:

13 Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens) 1
10 Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
10 Indila - Dernière Danse (Frans) 2
10 Siri Nilsen - Passasjer (Noors) 4
8 Jacques Brel - Amsterdam (Frans)
7 Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans) 3
5 Mari Boine - Vuoi Vuoi Me (Samisch)

DjFrankie (moderator)
Grote Finale Ronde 7 - Herkansingsladder: Geweldige ladder

14 Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens) 1
12 Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg) 2
11 Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans) 4
10 Indila - Dernière Danse (Frans)
10 Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
8 Jacques Brel - Amsterdam (Frans)
8 Mari Boine - Vuoi Vuoi Me (Samisch) 3

DjFrankie (moderator)
Tijd voor de finale dan

Staat Dernière Danse in de finale of Passasjer?

Oei...Karin Ström - Klaustrofobi niet in de finale. Die zag ik even niet aankomen.

DjFrankie (moderator)
Poeha schreef:
Oei...Karin Ström - Klaustrofobi niet in de finale. Die zag ik even niet aankomen.

Die herkansingsladder was veel te sterk

Ja niet normaal. Daar kunnen behoorlijk wat nummers uit de finale een puntje aan zuigen. Maar ja, die staan dan wel weer in de finale

Einde herkansing....Siri Nilsen staat in de finale, scoorde beter in de reguliere speelronde dan Indila

Ik ga morgenavond de uiteindelijk finale posten...zit even wat krap in de tijd.

Toch nog een tweede Noorse song in de finale. Helemaal terecht als je het mij vraagt. Indila zou ook wel linkerrijtje gaan scoren, maar Siri Nilsen is bij kandidaat voor top 5 of hoger denk ik.
En gelukkig ontbreekt het geweldige Afrikaans ook niet. Misschien wel verrassend dat er geen Zweedstalig nummer in de finale staat, ondanks de dominantie van de Scandinavische talen.

Taalverdeling:

Afrikaans 1
Bambara 2
Bretons 1
Deens 3
Duits 2
Faroërs 1
Frans 2
Grieks 1
Hebreeuws 1
Ijslands 4
Indonesisch 1
Italiaans 2
Koerdisch 1
Mandarijn 1
Noors 2
Portugees 1
Spaans 1
Toeareg 1
Wit-Russisch 1
Yolngu Matha 1

DE GROTE ANDERSTALIGE FINALE 2015

Het is zover, na ook hier weer een jaar lang gestemd te hebben zijn we toegekomen aan de Grote Anderstalige Finale 2015. Het principe is eenvoudig en wijkt niet af van voorgaande jaren.

Stuur een lijstje met jouw top 30 per pm naar mij toe. Nummer 1 krijgt 30 punten t/m 1 punt voor de nummer 30. Bij gelijke eindstand geldt het hoogste puntenaantal.

Stemmen kan t/m zondag 27 december (23:59 uur). Op maandag 28, dinsdag 29 en woensdag 30 december wordt de finale top 30 gepubliceerd.

Dit zijn de 30 FINALISTEN; waaruit jouw top 30 moet worden samengesteld:

Akute - Scieny (Wit-Russisch)
Amor Electro - A Máquina (Portugees)
Ásgeir Trausti - Heimförin (IJslands)
Astyplaz - Zaira (Grieks)
Aviv Geffen - Black & White (Hebreeuws)
BAP - Kristallnaach (Duits)
Baustelle - Dark Room (Italiaans)
Chopy - Baran (Rain) (Koerdisch)
dEUS - Quatre Mains (Frans)
Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)
Die Heuwels Fantasties feat. Francois van Coke - Sonrotse (Afrikaans)
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (Mandarijn)
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (Noors)
Françoiz Breut - La Certitude (Frans)
Geoffrey Gurrumul Yunupingu - Bäpa (Yolngu Matha)
Kohann - Friantiz (Bretons)
Mammút - Salt (IJslands)
Matia Bazar - Ti Sento (Italiaans)
Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)
Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa (Bambara)
Rosenstolz - Aus Liebe Wollt Ich Alles Wissen (Duits)
Sigur Rós - Hoppípolla (IJslands)
Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása (IJslands)
Siri Nilsen - Passasjer (Noors)
Søren Huss - Svigt (Deens)
Stoffer & Maskinen - Indeni (Deens)
Stoffer & Maskinen - Vi To Er Smeltet Sammen (Deens)
Tamikrest - Aratan N Tinariwen (Toeareg)
Thievery Corporation - Claridad (Spaans)
Valravn - Kroppar (Faröers)

Ik tag vooralsnog even alleen de volgende users, bestaande uit vaste meestemmers, users die aan tenminste 1 finale hebben meegedaan en mensen die vorig jaar ook een eindlijstje hebben ingezonden...maar anderen zijn natuurlijk ook zeer welkom

aERodynamIC , DjFrankie , dumb_helicopter , dynamo d , Gretz , johan de witt , kemm , Papartis , Ploppesteksel , Poeha , ranboy , remcodulac , Svendra , thelion , Titmeister

Mooie finale

Zeker weten.
8 persoonlijke topfavorieten hebben de finale gehaald.

DjFrankie (moderator)
Up, moet ik van de week nog doen

hoeveel deelnemers zijn er al aan de finale?

Nog niet veel...ik heb nog maar 3 lijstjes binnen....ik wacht ook even met herinneringen tot na het weekend....het is nu MuMeLadder finale en daarvoor moeten verschillende users ook nog steeds lijstjes inleveren en het nomineren voor 2016 duikt iedereen ook op....dus ik verwacht dat vanaf maandag meer mensen tijd hebben en er meer lijstjes binnen gaan komen.

Lijstjes te doen:

De Grote Anderstalige Ladder Finale 2015...check
MuMe Ladder Finale 2015...check
Nieuwe nominaties MuMe Ladder 2016...check

Nog 1 dag werken en dan twee weken vakantie...ik ben er klaar voor

http://www.clipartbest.com/cliparts/xTg/np8/xTgnp8pXc.jpeg

De finale met uitleg staat een post 7 geleden nog op deze pagina dus die ga ik niet herhalen.

Wel even een aantal users taggen waaronder de vaste spelers in dit topic die nog moeten inzenden en degenen die weliswaar niet hebben meegespeeld maar vorig jaar wel een eindlijstje hadden ingezonden (en dat dit jaar dus hopelijk weer doen)...de MuMeLadder gekte is even over dus je hebt deze week rustig de tijd om t/m zondagavond hier een mooi lijsjte van te maken...maar als het kan eerder want tijdens de kerstdagen zal het er wellicht niet meer zo snel van komen.

dumb_helicopter ,Gretz , johan de witt , kemm , Papartis , Ploppesteksel , ranboy , remcodulac , Svendra , thelion , Titmeister

Ik ga passen dit jaar! Excuses. Te weinig zin om me weer doorheen al die nummers te spartelen die ik niet graag hoor. En al mijn favorieten/leuke ontdekkingen van de voorbije twee jaar zie ik niet meer

Lijstje ingestuurd. Hoop niet dat het niet pas het vierde is.

remcodulac schreef:
Lijstje ingestuurd. Hoop niet dat het niet pas het vierde is.

Niet het vierde...maar veel meer ook niet, het 7e om precies te zijn....ik wacht nog op hopelijk Gretz , Papartis en johan de witt en misschien ook Titmeister nog.

Op de valreep m'n lijstje kunnen inleveren.

Zo...tijd om te beginnen met de uitslag van de Grote Finale van de Anderstalige Ladder.
Helaas zat ik en een beetje krap in de tijd en wilde ik na de MuMeLadder finale en de voorbereidingen van de nieuwe editie ook verder niet alle beschikbare vrije tijd in MusicMeter stoppen dus de uitslag wordt wel iets soberder gepresenteerd dan vorig jaar waarin dynamo d ons ook heel mooi over alle wetenswaardigheden over het ontstaan en bestaan van alle talen informeerde incl. leuke info over de betreffende artiest.

Ik ga het voor jullie helaas alleen houden bij de koele cijfers van de finale. En voordat ik hiermee van start ga wil ik in ieder geval de volgende mensen bedanken voor het inzenden van een eindlijstje en de meeste hiervan ook - ondanks de helaas wat geringe belangstelling - voor het trouw blijven meespelen aan de Anderstalige ladder dit jaar: aERodynamIC , Arrie , DjFrankie , dynamo d , Gretz , Papartis , Poeha en remcodulac

http://imageshack.com/a/img908/931/Cnr7sZ.jpg

Akute - Scieny (Wit-Russisch)

Aantal Punten: 70

album: Realnasc i Sny (2014)

Nominatie: remcodulac
Positie 2014: -
Winnaar Oost Slavisch en Winnaar Slavische en Finoegrische talen, rechtstreeks geplaatst voor de finale
Hoogste positie: 16e Poeha
Laagste positie: 28e DjFrankie

Ondanks het winnen van het Oost Slavisch en het winnen van de gehele taalgroep Slavische en Finoegrische talen kon Akute geen potten breken in de finale. Dat blijkt wel uit het feit dat geen enkele user dit in het linkerrijtje van zijn lijstje had staan en dat het in 4 vd 9 lijstjes bij de onderste 5 bungelde.

http://imageshack.com/a/img903/666/LPsBvW.jpg

Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)

Aantal punten: 91

album: Cintailah Cinta (2002)

Nominatie: 2015 Automatisch geplaatst o.b.v. 2013 en 2014, nominatie 2013 dynamo d
Positie 2014: nummer 26
Winnaar Indonesisch en andere Maleise talen en Winnaar Aziatische talen, rechtstreeks geplaatst voor de finale
Hoogste positie: 1e dynamo d
Laagste positie: 30e Gretz

Dewa staat al voor de 3e keer op rij in de Grote Anderstalige Finale maar kan niet echt potten breken. Ondanks een eerste plaats en nog 1 top 5 notering betekenden 4 noteringen bij de onderste 3 teveel van het goede om een plaats in de kelder van de finale te ontlopen.

http://imageshack.com/a/img903/8076/0YSbbE.jpg

Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)

Aantal punten: 105

album: Oumou (2003)

Nominatie: dynamo d
Positie 2014: -
4e Overige Afrikaanse talen, via Grote Finale ladder rondes naar de finale
Hoogste positie: 8e Arrie
Laagste positie: 30e aERodynamIC

1 vd 2 nominaties in de taal Bambara. Verrassend in de finale gekomen aangezien het slechts 4e eindigde in de finale van de Overige Afrikaanse talen. Ook hier noteren we weer 3 noteringen bij de onderste 3 en door het verder ontbreken van echte topnoteringen moet Oumou Sangaré genoegen nemen met een 28e plaats.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25. Akute - Scieny (Wit-Russisch)
26.
27.
28.
29. Dewa 19 - Arjuna (Indonesisch)
30. Oumou Sangaré - Ne Be Fi (Bambara)

http://imageshack.com/a/img908/6084/pOQLRm.jpg

Kohann - Friantiz (Bretons)

Aantal punten: 116

album: Hypnotic (2007)

Nominatie: 2015 Automatisch geplaatst o.b.v. 2013 en 2014, nominatie 2013 remcodulac
Positie 2014: nummer 20
Winnaar Keltische talen en Winnaar taalgroep Fries, Afrikaans, andere Germaanse talen en Keltische talen, rechtstreeks geplaatst voor de finale
Hoogste positie: 3e Papartis
Laagste positie: 30e El Ninjo

Het volgende nummer wat we kennen uit de finale van vorig jaar. Toen scoorde het nog een 20e plaats, deze keer moet Kohann het met een iets lagere notering doen. Dat komt m.n. door het ontbreken van echte topnoteringen, slechts 1x bij de top 3 en nog 1x in de top 10 van een lijstje.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.