MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De anderstalige ladder 2015 (Uitslag & eindstand)

zoeken in:
Bejaardenpop en tienerrubbish... interessant, interessant

Mijn franse lijstje net ingediend....dat was nog een zware bevalling om al dat moois op volgorde te zetten....ik kon het zelfs niet eens worden met mezelf over mijn nummer 1

En we zijn ondertussen ook al toe aan de finale Keltisch

Zet deze 8 finalisten op volgorde van beste tot slechtste nummer voor jou en stuur je top 8 per pm door naar kabouter76

Dit zijn de 8 finalisten:

Clannad - Coinleach Ghlas An Fhómhair (Iers-Gaelisch)
Denez Prigent featuring Lisa Gerrard - Gortoz A Ran (Bretons)
Glen Hansard & Markéta Irglová - Grá Dom Leonadh (Iers-Gaelisch)
Kate Bush - Mná Na hÉireann (Iers-Gaelisch)
Kohann - Friantiz (Bretons)
Runrig - An Cuibhle Mor/The Big Wheel (Schots-Gaelisch)
The Frames - Pian agus Ciúnas (Iers-Gaelisch)
The Waterboys - Síocháin Iona (Iers-Gaelisch)

Uitslag volgt als in ieder geval de spelers die in de Keltischladders minimaal 1x hebben gestemd hun lijstje hebben doorgestuurd, maar natuurlijk mag iedereen meestemmen.

aERodynamIC , DjFrankie , dynamo d , El Ninjo , Gretz , Papartis , remcodulac , kabouter76 .

Al negen stemmen binnen voor de Franse finale, ik weet niet of er daar nog bij gaan komen, het resultaat is wat mij betreft best verrassend. Ook opvallend is dat de vier nummers die vorig jaar nog in de top 100 stonden (zijnde Michel Fugain et le Big Bazar - Une Belle Histoire, Michel Sardou - Les Lacs du Connemara, Noir Désir - Le Vent Nous Portera, Stromae - Formidable) eigenlijk helemaal niet in aanmerking voor een ereprijs. Dus we gaan sowieso nieuwe Franse nummers krijgen in de eindfinale...

kabouter76 schreef:
Ook opvallend is dat de vier nummers die vorig jaar nog in de top 100 stonden (zijnde Michel Fugain et le Big Bazar - Une Belle Histoire, Michel Sardou - Les Lacs du Connemara, Noir Désir - Le Vent Nous Portera, Stromae - Formidable) eigenlijk helemaal niet in aanmerking voor een ereprijs.

Twee daarvan krijgen van mij misschien weer een goed zetje in de rug, die andere twee mogen van mij in de lagere regionen eindigen.

Mooi dat in deze ladder de kandidaten uit de 21e eeuw zo goed scoren, tegen de trend in van de meeste MuMe-spellen. 8 van de 16 finalenummers zijn in deze eeuw uitgebracht. Een behoorlijk deel daarvan behoort tot de absolute elite.

Ok dan zal ik vanavond ook nog gaan stemmen.

kabouter76 schreef:
Al negen stemmen binnen voor de Franse finale, ik weet niet of er daar nog bij gaan komen, het resultaat is wat mij betreft best verrassend. Ook opvallend is dat de vier nummers die vorig jaar nog in de top 100 stonden (zijnde Michel Fugain et le Big Bazar - Une Belle Histoire, Michel Sardou - Les Lacs du Connemara, Noir Désir - Le Vent Nous Portera, Stromae - Formidable) eigenlijk helemaal niet in aanmerking voor een ereprijs. Dus we gaan sowieso nieuwe Franse nummers krijgen in de eindfinale...

Hehe...dat is wel beinvloeden van de stemming dit .. vind ik eigenlijk niet kunnen...ik vind dat je geen enkele info mag prijsgeven waaruit je kan afleiden waar een individueel nummer zich bevind. Dat doen we bij de MuMeLadder en Witte Trui etc ook nooit....daar geven we wel eens wat hints maar die blijven heel vaag en zijn niet rechtstreeks naar een nummer te herleiden.

Sorry Freek, maar ik vind het ook belachelijk dat je nu ineens gaat stemmen omdat een deel van de tussenstand bekend is.

Kan ik mijn lijstje nog aanpassen?

Tenzij er plots nog 10 extra stemmers opduiken, denk ik niet dat er nog veel aan de lijst gaat veranderen. Vandaar dat ik vond dat ik dat toch al mocht verklappen, maar goed, ik zal er voor volgende keer extra op letten om het allemaal nog vager te houden.

El Ninjo schreef:
Sorry Freek, maar ik vind het ook belachelijk dat je nu ineens gaat stemmen omdat een deel van de tussenstand bekend is.

En nota bene uit jouw mond kwam het verzoek of ik zo nu en dan niet mee wilde stemmen

Maar wees maar niet bang, ik zal dan niet gaan stemmen. Wil jullie feestje niet verstieren.

El Ninjo schreef:
Hehe...dat is wel beinvloeden van de stemming dit .. vind ik eigenlijk niet kunnen...

P.S. Al die stemmingmakerij inzake bepaalde "belegen" nummers vantevoren en/of tijdens de stemming, was geen beïnvloeding?

Poeha schreef:
(quote)

En nota bene uit jouw mond kwam het verzoek of ik zo nu en dan niet mee wilde stemmen

Maar wees maar niet bang, ik zal dan niet gaan stemmen. Wil jullie feestje niet verstieren.

(quote)

P.S. Al die stemmingmakerij inzake bepaalde "belegen" nummers vantevoren en/of tijdens de stemming, was geen beïnvloeding?

Sorry, maar ik schreef het waarschijnlijk wat ongelukkig...maar het leek / lijkt er nu op - zo komt he althans op mij over - dat je eerst, ondanks mijn verzoek, niet mee ging stemmen....totdat je ineens zag dat enkele favorieten van je laag stonden en dat je daarom alsnog toch mee ging stemmen en dat vind ik een beetje flauw overkomen. Je stemt mee omdat je het leuk vind en niet omdat je ineens een idee van de tussenstand hebt.

Die stavaza inzake de tussenstand interesseert me verder niet, hoor
Die bedoelde nummers vind ik nog steeds goed (kan er niks aan doen), daardoor had ik mogelijk gestemd, maar dat wil niet zeggen dat die automatisch de meeste stemmen van me zouden hebben gekregen. Mogelijk dat andere deelnemers ook sterk zijn.

Heb me wel voorgenomen om met het Duits een duit in het zakje te doen, zodat ik daar wel regulier kan meestemmen.

Poeha schreef:
Die stavaza inzake de tussenstand interesseert me verder niet, hoor
.

Ok...ik weet ook wel dat je op die nummers stemt, dat maakt me verder ook niet uit anders had ik je ook niet gevraagd om mee te stemmen....maar zoals gezegd leek het er nu bij mij uit je post erg op dat je pas door de post van kabouter76 echt werd overgehaald en dat kwam bij mij nogal flauw over....misverstand dus, zand erover wat mij betreft en stem gewoon zoveel mogelijk lekker mee.

kan de eindstand Franse taal inmiddels bekend worden gemaakt?

p.s.
Vergeten jullie trouwens niet de kleine overige Germaanse talen (Jiddisch, Letzeburgs, e.d.)?

Kleine overige Germaanse talen wordt een directe finale....volgens mij gaat Kabouter76 vanmiddag eerst de uitslag van Keltisch bekend maken en daarna kunnen we direct de finale kleine germaanse talen doen.

Ik heb Gretz nog even een reminder gestuurd voor die Keltische finale, hij had 2 nominaties in de finale staan, dus het lijkt me wel dat hij daar interesse (en smaak) voor heeft. De top 4 zit daar ook maar op 2 puntjes van elkaar, dus elke stem telt. Hopelijk vinden jullie dat niet te erg, nog even geduld.
Zal eens kijken of ik de Franse finale al kan aftrappen...

Zullen we de uitslag van de Franse taal eens doen?

Stemmers voor de Franse finale (in volgorde van stemming)
dynamo d, dumb_helicopter, remcodulac, sheep67, DjFrankie, Papartis, El Ninjo, aERodynamIC, kabouter76, Gretz, johan de witt

kabouter76 schreef:
Ik heb Gretz nog even een reminder gestuurd voor die Keltische finale, hij had 2 nominaties in de finale staan, dus het lijkt me wel dat hij daar interesse (en smaak) voor heeft. De top 4 zit daar ook maar op 2 puntjes van elkaar, dus elke stem telt. Hopelijk vinden jullie dat niet te erg, nog even geduld.
Zal eens kijken of ik de Franse finale al kan aftrappen...

Ik dacht dat ik voor de Keltische finale gestemd had, maar ik zie geen bericht daarvoor van mij aan jou, Wouter. Klopt dat? Want in dat geval wil ik ook nog wel stemmen...

16. Lio - Amoureux Solitaires van het album Lio (1980)

Punten: 70
Positie van de startladder: 15e
Gemiddelde punten: 5,83
Hoogste positie: 3e (sheep67, johan de witt), 8e (Papartis), 9e (DjFrankie)
Laagste positie: 16e (dynamo d), 15e (dumb_helicopter), 14e (El Ninjo, aERodynamIC, kabouter76)
Genomineerd door: Papartis

Het zat er nooit echt in voor deze Belgische inzending, al na de eerste drie stemmen was het duidelijk dat het ofwel de laatste ofwel de voorlaatste plaats ging zijn. En dankzij die drie 14e plaatsen op het einde werd het dus de laatste plek.

remcodulac schreef:
Ik dacht dat ik voor de Keltische finale gestemd had, maar ik zie geen bericht daarvoor van mij aan jou, Wouter. Klopt dat? Want in dat geval wil ik ook nog wel stemmen...

Klopt, u heeft blijkbaar ook nog niet gestemd. Mijn excuses daarvoor. Uw stem is uiteraard ook nog meer dan welkom. En als ik dan toch bezig ben, zullen we het ook maar ineens aan Papartis
vragen ook...

15. Zita Swoon - De Quoi a Besoin L'Amour van het album A Song About a Girls (2004)

Punten: 75
Positie van de startladder: 16e
Gemiddelde punten: 6,25
Hoogste positie: 1e (aERodynamIC), 5e (kabouter76, Gretz), 6e (El Ninjo)
Laagste positie: 16e (dumb_helicopter), 15e (remcodulac), 14e (Papartis, johan de witt)
Genomineerd door: aERodynamIC

En alweer een Belgische inzending. De laatste van de startladder en dat bleek ook wel duidelijk, het werd een serieuze strijd met Lio voor de laatste plaats, uiteindelijk haalde Zita Swoon net iets meer hogere posities.

14. Serge Gainsbourg - Cargo Culte van het album Histoire de Melody Nelson (1971)

Punten: 86
Positie van de startladder: 14e
Gemiddelde punten: 7,17
Hoogste positie: 4e (aERodynamIC, johan de witt), 6e (dumb_helicopter), 7e (El Ninjo)
Laagste positie: 16e (kabouter76), 15e (Papartis), 13e (Gretz)
Genomineerd door: aERodynamIC

Twee nummers van eenzelfde album die de finale halen, dat is op zich toch al wel een grootse prestatie. Maar dat maakt het natuurlijk ook een pak moeilijker, deze werd door de meeste mensen als de mindere beschouwd van Melody en kreeg dus een hoop punten minder.
En daarmee is aERodynamIC al twee van zijn drie nominaties in de finale kwijt

13. Michel Fugain et le Big Bazar - Une Belle Histoire van het album Fais Comme L'oiseau (1972)

Punten: 91
Positie van de startladder: 13e
Gemiddelde punten: 7,58
Hoogste positie: 1e (dumb_helicopter, sheep67), 5e (remcodulac), 8e (dynamo d, johan de witt)
Laagste positie: 16e (El Ninjo, aERodynamIC), 13e (Papartis), 12e (Gretz)
Genomineerd door: Top 100 2014 (haalde daar positie 3)

Als dat geen verrassing is, vorig jaar haalde hij nog met de vingers in de neus het podium van de anderstalige finale, maar die is dit duidelijk te hoog gegrepen. De hoge posities werden teniet gedaan door de lage posities en wat overbleef was heel middelmatig.

Dat dit wondermooie nummer amper 13de wordt!

dumb_helicopter schreef:
Dat dit wondermooie nummer amper 13de wordt!

Dat komt door die twee bejaarden die zich per se niet naar hun leeftijd willen gedragen.

Er zijn ook maar 2 nummers die 2 eerste plaatsen haalden, eentje hebben nu dus gehad, het andere komt veel later nog aan bod.

12. Stromae - Formidable van het album √ (2013)

Punten: 93
Positie van de startladder: 12e
Gemiddelde punten: 7,75
Hoogste positie: 2e (dumb_helicopter), 3e (Gretz), 4e (remcodulac)
Laagste positie: 16e (DjFrankie), 15e (johan de witt), 12e (dynamo d, Papartis)
Genomineerd door: Top 100 2014 (haalde daar positie 38)

Nog een verrassing voor velen denk ik, hoewel het wel een nummer is het een hoog love/hate gehalte. Maar de man is hip en trendy en ook vorig jaar werd de grote finale maar net gemist, maar deze keer ging het helemaal niet goed in de finale.

11. Michel Sardou - Les Lacs du Connemara van het album Les Lacs du Connemara (1981)

Punten: 95
Positie van de startladder: 11e
Gemiddelde punten: 7,92
Hoogste positie: 2e (sheep67, DjFrankie), 5e (dumb_helicopter), 7e (dynamo d)
Laagste positie: 15e (El Ninjo, aERodynamIC), 10e (remcodulac), 11e (Gretz, johan de witt)
Genomineerd door: Top 100 2014 (haalde daar positie 67)

En dan krijgen we nog een tijdloze Franse klassieker, vorig jaar ook moeiteloos in de top 100. Dit jaar kreeg hij net als de andere gevestigde waarden stevige klappen. En de paar ereplaatsen werden vakkundig tenietgedaan. En hij blijft steken op net geen 8 punten gemiddeld en net onder de 100 punten in totaal.

Ik kom nog met de Keltische lijst zo.

Ik wil uiterlijk vanavond nog stemmen op de Keltische lijst als dat kan.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.