MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nummers gesampled in Endtroducing... K.O.

zoeken in:
Hallo allemaal,
Vandaag schoot me opeens een gek idee voor een nieuwe K.O te binnen, en ik vroeg me af of er genoeg animo voor is om het te organiseren.

In 1996 bracht Josh Davis AKA DJ Shadow het album Endtroducing... uit. Dit is het eerste album wat volledig uit samples van andere nummers bestaat. Het album is erg invloedrijk geweest op de Electronic en de Hip-Hop, maar ook is OK Computer van Radiohead sterk beïnvloed door dit album.

De nummers die DJ Shadow in het album samplet zijn niet de standaard nummers die in de Hip-Hop gesampled werden, in tegendeel zelfs. DJ Shadow samplet de meest obscure nummers waarvan bij niemand gehoord heeft. Tussen die onbekende nummers zitten soms ware meesterwerkjes . Neem nou bijvoorbeeld het nummer Sekoilu Seestyy dat in 'midnight in a perfect world' wordt gesampled.

Wie doet er mee met deze muzikale ontdekkingsreis op zoek naar het mooiste nummer dat DJ Shadow op Endtroducing... heeft gesampled?

Ja leuk! Ik doe mee

Count me in!

interessant topic, ik doe mee

Leuk dat er al wat mensen enthousiast zijn. Al er nog een paar users bij komen vind ik het wel de moeite waard om het te gaan organiseren .

Wat gaan we doen dan?

Leuk om die samples na te gaan, maar van mij hoeft dat niet zo nodig in een KO...

Hier alvast een handige tool om de samples terug te luisteren en te vergelijken: DJ Shadow | WhoSampled

jurado schreef:
Wat gaan we doen dan?

Een KO. Dat betekent dat er telkens 2 nummers tegen elkaar moeten strijden. Users moeten stemmen welk van de 2 nummers ze beter vinden en het nummer met een bepaald aantal stemmen (Dat hangt van de hoeveelheid users die meedoen af) gaat door naar de volgende ronde. Het andere nummer valt af. In de volgende ronde strijden er weer tekens twee nummers tegen elkaar. Dit blijft net zo lang doorgaan, totdat er op een gegeven moment maar een nummer overblijft.

herman schreef:
Leuk om die samples na te gaan, maar van mij hoeft dat niet zo nodig in een KO...

Ja, dat snap ik ook wel, maar mij lijkt het me juist een extra motiverende factor om de nummers te beluisteren. Ik weet niet of ik het leuk blijf vinden om de nummers te beluisteren als er niet een soort van competitie achter zit .

Bardt1980 schreef:
Hier alvast een handige tool om de samples terug te luisteren en te vergelijken: DJ Shadow | WhoSampled

Ja haha, door deze prachtige site ben ik op dit idee gekomen!

Goed, laten we maar eens beginnen, dan kijken we wel of er nog wat users bijkomen.
Dj Shadow heeft in totaal 76 verschillende tracks gebuikt om Endtroducing... te maken. Om dit tot het aantal van 64 platen te krijgen spelen we een kleine voorronde. Hier doen 24 tracks aan mee. Door een willekeurige loting is er beslist welke tracks dat zijn.

De volgende tracks doen niet mee aan de voorronde en zijn dus automatisch geplaatst voor ronde 1:

A Tribe Called Quest - Can I Kick It? (Spirit Mix)
Beastie Boys - Party's Gettin' Rough
Björk - Possibly Maybe
Chester Randle's Soul Sender's - Soul Brother's Testify
Cleo McNett - Snap
Creations Unlimited - Corruption Is the Thing
Daly-Wilson Big Band - Space Odyssey - 2001
David Axelrod - The Human Abstract
Dennis Linde - Linde Manor
Divine Sounds - Do or Die Bed Sty
DJ Grand Wizard Theodore and The Fantastic Five - Fantastic Freaks at the Dixie
Don Covay - Bad Luck
Embryo - Klondyke Netti
Flying Island - The Vision and the Voice
Frankie Seay & the Soul Riders - Soul Food
Giorgio Moroder - Tears
Grandmaster Flash - Freelance
H.P. Riot - I Need You
He 6 - Get Ready
Human Race - Grey Boy
Irene Kral – Star Eyes
Jazzy Jay - Def Jam
Jeremy Storch - I Feel a New Shadow
Jeru the Damaja - You Can't Stop the Prophet
Just-Ice feat. KRS-One - Moshitup
Kool G Rap & DJ Polo - Poison
Kurtis Blow - AJ Scratch
Lifers Group - Real Deal (Shadow Remix)
Masters of Ceremony – Dynamite
Motherlode - Soft Shell
Murray Roman - Freedom
Nirvana - Love Suite
Osanna - Variazione III
Pearly Queen - Quit Jive'In
Pekka Pohjola - The Madness Subsides
Pigmeat Markham - Who Got the Number
Roger Waters and Ron Geesin - More Than Seven Dwarves in Penis- Land
Samson and Delilah - There's a DJ in Your Town
Signs of the Zodiac and Mort Garson - Planetary Motivations (Cancer)
Sparky Dee feat. Red Alert - He's My DJ
Stanley Clarke - Concerto for Jazz/Rock Orchestra (Part II and Part III)
Stezo - It's My Turn
T La Rock - Breakdown
T. Rex - 'Pon a Hill
Tangerine Dream - Invisible Limits
The Heath Brothers - Voice of the Saxophone
The Mystic Number National Bank - Blues So Bad
The People's People - Monica
The Third Guitar - Baby Don't Cry
The Troubleneck Brothers - Back to the Hip Hop
Tony Alvon & the Belairs - Sexy Coffee Pot
Top Priority feat. Percy P - Let the Homocides Begin

1. Billy Cobham - A Funky Kind of Thing vs. Kay Gardner - Inner Mood I

2-0

Allebei niet geweldig...
1-0

Dit topic lijkt nu helaas toch aardig uit te sterven. Snoeperd, Bardt1980 en Ernie niet meer geïnteresseerd om mee te spelen?

Sorry, ben even druk geweest. Zal vanavond weer aanhaken.

2. David Young - Joe Splivingates vs. Shawn Phillips - All Our Love

2-0

Geen slecht nummer hoor van David Young

1-0 By far

Allebei wel erg vet,
0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.