MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

(quote)

Leugens!

(afbeelding)

n= 1

Goed bezig!

Cured
LucM schreef:
(quote)

In de jaren '70 had je al twee soorten rockliefhebbers die lijnrecht tegenover staan: liefhebbers van simpele, recht-voor-de-raapse rock (vooral jongeren) als Status Quo, The Slade, The Sweet, AC/DC en de punk en anderzijds progrockliefhebbers (de wat oudere generatie) die bands als Pink Ployd, Yes, Genesis, King Crimson en Emerson, Lake & Palmer omarmden en neerkeek op de simpele (in hun ogen commerciële) rock.
Het moge een inkoppertje zijn dat ik als snotneus bij de eerste groep behoorde en niets moest hebben van die 'geitenwollensokken' bands en hun fans, die met de neus omhoog liepen.....

hoi123 schreef:
Wel grappig ja, bijna alle mensen die Pixies op 32 hadden staan zijn uitgesproken progliefhebbers. Die twee soorten muziek mengen niet, blijkbaar.
Ik ben daarin geen uitzondering. Daarentegen heb ik niets tegen de Pixies. Ik heb Doolittle en Surfer Rosa op een keurige 3,5* staan, maar zowat ieder nummer van die twee albums vind ik beter dan Debaser.

Overigens denk ik wel dat K3 nog meer op prog lijkt dan de Pixies.

Heel vervelende update, drie keer top-10 eruit. En jammer dat Eleanor Rigby net aan de hoogste rookie is. Fake Empire en Uncertain Smile had ik dat veel meer gegund. Venus in Furs ook veeeeeeel te laag. Al had ik dat ergens ook wel zien aankomen. Ik hoop dat er in de volgende update wat van mijn onderste regionen komt. Ik verwacht er wel twee. En stiekem blijf ik duimen dat die heks zo snel mogelijk komt.

15. [14] [13] [12] [11] [10] Artiest - Titel

01. [==] [01] [==] [==] [==] Sigur Rós - Untitled #8 (popplagið).
02.
03. [==] [07] [02] [05] [03] The Velvet Underground - Venus in Furs
04.
05. [07] [04] [==] [==] [==] Songs: Ohia - Lioness
06.
07.
08. [==] [==] [==] [==] [==] The National - Fake Empire
09. [==] [==] [==] [==] [==] The Knife - Silent Shout
10. [==] [==] [==] [==] [==] The The - Uncertain Smile
11. [==] [==] [==] [11] [==] Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
12.
13. [==] [11] [==] [19] [22] Pixies - Debaser
14.
15.
16. [==] [==] [==] [==] [==] Gorky - Mia
17.
18. [==] [14] [24] [26] [10] Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
19. [12] [17] [15] [==] [==] The Rolling Stones - Gimme Shelter
20.
21.
22. [24] [==] [20] [17] [==] Sinéad O'Connor - Troy
23.
24.
25. [==] [==] [==] [==] [==] R.E.M. - Drive
26.
27.
28. [==] [==] [==] [==] [==] The Beatles - Eleanor Rigby
29. [23] [27] [18] [==] [==] Pulp - Common People
30. [==] [21] [==] [==] [==] The Smiths - Bigmouth Strikes Again
31.
32.

Volgende voorspelling:

16. Neighborhood # (Tunnels)
15. Unfinished Sympathy
14. Enjoy the Silence
13. The Unforgettable Fire

Cured
Ik ook niet tegen de Piksies, maar nog minder mee . Overigens was dat meestal mijn nummer 30 of zo, maar door nog mindere songs zijn ze gestegen.

Eleanor Rigby : kwaliteit in +/- 2 minuten, Fale Empire en DE DE gewoon aardig, niet Finale-waardig wat mij betreft.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
En stiekem blijf ik duimen dat die heks zo sne mogelijk komt.

Ik dacht, toen je het eerder had over heks, dat je Sinéad bedoelde maar blijkbaar dus Kate?

Cured
Sinead inderdaad, jankerd en stom wijf ook nog eens (onsynpathiek). Kate is kwaliteit in al haar facetten, maar sommigen stemmen op anti- smaak jammer genoeg.

Onweerwolf
Ah, even het lijstje van Teunnis bekeken van vorig jaar maar het is inderdaad Kate. Wat ik wel enorm opmerkelijk vind aangezien je zo'n groot fan bent van Joanna Newsom en als er één zangeres is waar Joanna enorm veel op lijkt dan het is het wel Kate Bush. Toen ik van de zomer voor het eerste 'Sapokanikan' hoorde was mijn eerste gedachte "Wow, Newsom heeft het eindelijk voor elkaar om het niveau van Kate Bush te halen, wat goed zeg!".

Teunnis schreef:
En stiekem blijf ik duimen dat die heks zo sne mogelijk komt.

Ik vind het een beetje raar dat je, als groot Joanna fan, zo'n hekel hebt aan Kate. Een cliché vergelijking ondertussen, maar ik krijg persoonlijk wel hetzelfde gevoel bij hun muziek en ik vind ze zelf heel vergelijkbaar.

Edit: Onweerwolf vraagt zich net hetzelfde af

Al heeft Wuthering Heights bij mij ook moeten groeien, ik heb het eigenlijk pas écht leren waarderen na het zien van dit filmpje:

Om een of andere reden word ik hier altijd super gelukkig van.

Onweerwolf schreef:
Ah, even het lijstje van Teunnis bekeken van vorig jaar maar het is inderdaad Kate. Wat ik wel enorm opmerkelijk vind aangezien je zo'n groot fan bent van Joanna Newsom en als er één zangeres is waar Joanna enorm veel op lijkt dan het is het wel Kate Bush. Toen ik van de zomer voor het eerste 'Sapokanikan' hoorde was mijn eerste gedachte "Wow, Newsom heeft het eindelijk voor elkaar om het niveau van Kate Bush te halen, wat goed zeg!".

Maar zou dat andersom ook moeten gelden en ik mag Kate (en bv Tori) graag horen, maar Joanna is nog niet gekwartjevald. Misschien is Regina in de top 10 wel vreemder voor een Kate-Bushantipathicus.

Onweerwolf
remcodulac schreef:
(quote)

Maar zou dat andersom ook moeten gelden en ik mag Kate (en bv Tori) graag horen, maar Joanna is nog niet gekwartjevald. Misschien is Regina in de top 10 wel vreemder voor een Kate-Bushantipathicus.

Ik zeg niet dat het moet gelden. Ik zeg dat ik het opmerkelijk vind.

Newsom is overigens natuurlijk wel een stukje alternatiever en weirder dan Kate, zeker op haar oudere werk, hetgeen ik ook niet altijd kan waarderen, soms zelfs helemaal niet. Tori mag wat mij betreft niet eens in dezelfde adem genoemd worden. Totaal anders, zowel qua zang als qua lyrical content als qua arrangementen. Regina ken ik niet goed genoeg.

Nee precies... Kate en in iets mindere mate Tori vind ik erg goed en van Newson moet ik gruwelen

Kate Bush, Joanna Newsom, Sinead O'Connor, het is allemaal geweldig. Veel beter in ieder geval dan de meeste mannenstemmen die hier in de Top 100 staan. Maar ik zal wel een van de enigen zijn.

En wat betreft Sinead O'Connor en antismaak. Misschien mag de persoon wel niet heel fantastisch zijn, het gaat om de muziek, zelfde geval als een Kanye West.
En als ik zelf haar performance van Troy op Pinkpop 1988 zie, zie ik alleen maar een lief meisje met een strot om u tegen te zeggen. Je begrijpt het al, voor mij was Troy de onbetwiste nummer 1 deze finale.

Voor de volgende update hoop ik op Black en U2.

Onweerwolf schreef:

Sapokanikan vind ik ook niet voor niets een van de allerminste nummers van Joanna Newsom

Maar een aantal nummers van Kate Bush vind ik geweldig (met name Cloudbusting), maar vooral op The Kick Inside staan er een aantal enorme draken. Het is niet per se dat stemmetje van Kate Bush - al heb ik liever dat ze gewoon "normaal" zingt, zoals ze op bijvoorbeeld The Saxophone Song doet - het is vooral de muzikale begeleiding die Wuthering Heights maakt tot de draak die het is. Die gitaar op het eind maakt het wat dat betreft in stijl af.

Fijn om Uncertain Smile op 19 te zien binnenkomen, i.t.t. de vele voorspelde bottomplaatsen. Was eigenlijk mijn grootste lichtpunt bij het herbeluisteren vóór de finale. Met name het piano-gedeelte gaat er goed in hier. Mondde daardoor ook uit in een hogere positie in mijn lijstje dan ik van tevoren had ingeschat.

Onweerwolf
Voor de mensen die Newsom tot dusverre niet trokken (en ik heb ook erg veel moeite met haar gehad) raad ik het toch aan om haar meest recente werk eens te beluisteren. Haar manier van zingen lijkt steeds meer op Kate, met name op de The Kick Inside periode. En dat geldt ook voor de muziek. Veel puntiger en doordachter, waar het oude werk erg snel langdradig werd. Echte liedjes in plaats van werkstukken. Ik begin steeds meer overtuigd van haar te raken. Joanna heeft nog wel altijd die zeurderige zweem op haar stem, haar handelsmerk, die bij Bush iets minder aanwezig is maar waar ik dat bij haar oudere werk wel eens storend vond vind ik het nu iets toevoegen.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Sapokanikan vind ik ook niet voor niets een van de allerminste nummers van Joanna Newsom

Echt? Ongelooflijk gewoon.

Maar een aantal nummers van Kate Bush vind ik geweldig (met name Cloudbusting), maar vooral op The Kick Inside staan er een aantal enorme draken. Het is niet per se dat stemmetje van Kate Bush - al heb ik liever dat ze gewoon "normaal" zingt, zoals ze op bijvoorbeeld The Saxophone Song doet - het is vooral de muzikale begeleiding die Wuthering Heights maakt tot de draak die het is. Die gitaar op het eind maakt het wat dat betreft in stijl af.

Ik vind juist The Kick Inside in z'n geheel veel sterker dan haar andere werk. Zeker Cloudbusting en Running Up That Hill vind ik overschat.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Ik vind juist The Kick Inside in z'n geheel veel sterker dan haar andere werk. Zeker Cloudbusting en Running Up That Hill vind ik overschat.

Idem. Aerial heeft wel zijn momenten, dat dan weer wel.

15 (14) (13) (12) (11) (10) (09) (08) (07)

01.
02. (==) (01) (02) (02) (01) (01) (01) (==) Nick Cave & the Bad Seeds – The Mercy Seat
03.
04.
05.
06. (==) (06) (==) (04) (04) (04) (04) (03) Pixies - Debaser
07.
08.
09. (==) (03) (==) (==) (==) (==) (07) (==) Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
10. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) R.E.M. - Drive
11.
12.
13. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) The Smiths - Bigmouth Strikes Again
14.
15.
16.
17.
18. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) The The – Uncertain Smile
19.
20.
21. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) The National – Fake Empire
22. (23) (24) (28) (==) (==) (==) (==) (==) The Rolling Stones - Gimme Shelter
23. (==) (==) (==) (29) (==) (==) (==) (==) Sam Cooke – A Change Is Gonna Come
24. (25) (27) (25) (==) (==) (==) (==) (==) Pulp - Common People
25.
26. (22) (==) (17) (20) (==) (==) (==) (==) Sinéad O'Connor – Troy
27. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) The Beatles – Eleanor Rigby
28.
29. (==) (28) (27) (27) (24) (28) (23) (10) The Velvet Underground – Venus in Furs
30. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) The Knife – Silent Shout
31. (30) (30) (==) (==) (==) (==) (==) (==) Songs: Ohia – Lioness
32. (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) (==) Gorky - Mia

15. [14] [13] [12] [11] [10]

01.
02.
03. [==] [04] [05] [02] [08] The Velvet Underground - Venus In Furs
04. [==] [==] [==] [==] [==] The Beatles - Eleanor Rigby
05. [==] [03] [03] [01] [04] Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
06.
07. [==] [09] [==] [09] [12] Pixies - Debaser
08.
09.
10.
11.
12. [17] [16] [20] [==] [==] The Rolling Stones - Gimme Shelter
13. [16] [==] [21] [28] [==] Sinéad O'Connor - Troy
14. [19] [18] [27] [==] [==] Pulp - Common People
15. [==] [==] [==] [==] [==] R.E.M. - Drive
16.
17. [==] [==] [==] [12] [==] Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
18. [==] [==] [==] [==] [==] The The - Uncertain Smile
19.
20.
21. [==] [22] [==] [==] [==] The Smiths - Bigmouth Strikes Again
22.
23.
24.
25.
26. [28] [24] [==] [==] [==] Songs: Ohia - Lioness
27.
28. [==] [==] [==] [==] [==] The Knife -Silent Shout
29. [==] [==] [==] [==] [==] The National - Fake Empire
30. [==] [29] [==] [==] [==] Sigur Rós - Untitled #8.
31.
32. [==] [==] [==] [==] [==] Gorky - Mia

Naast het beste en het slechtste, moet vooral mijn middenmoot nog komen

1.
2. Songs: Ohia - Lioness
3.
4. Sigur Rós - Untitled #8 (popplagið).
5. Pulp - Common People
6. R.E.M. - Drive
7.
8. The Beatles - Eleanor Rigby
9. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17. The National - Fake Empire
18. Sinéad O'Connor - Troy
19.
20. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
21.
22. The Rolling Stones - Gimme Shelter
23.
24. The The - Uncertain Smile
25 Gorky - Mia
26. The Velvet Underground - Venus in Furs
27.
28. Pixies - Debaser
29.
30. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
31. The Knife - Silent Shout
32.

1. The Velvet Underground - Venus in Furs
2. Songs: Ohia - Lioness
3. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
4.
5.
6. The Knife - Silent Shout
7.
8. Sigur Rós - Untitled #8 (popplagið)
9.
10.
11. Pulp - Common People
12. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
13. Pixies - Debaser
14.
15. The Rolling Stones - Gimme Shelter
16. Gorky - Mia
17.
18. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
19.
20.
21. The National - Fake Empire
22.
23. R.E.M. - Drive
24.
25. Sinéad O'Connor - Troy
26. The Beatles - Eleanor Rigby
27.
28.
29. The The - Uncertain Smile
30.
31.
32.

Cured
Oh.....we zijn al bezig met de lijst. Had ik niet eens door....even doornemen. Venus in Furs veel te laag natuurlijk, meer voor fijnproevers en kenners . Ik zal even vanaf 32 doornemen.......

edit: gaat goed zo, behalve topnummers als Gimme Shelter, Venus in Furs en in iets mindere mate Bigmouth al genoemd , maar de meeste mindere nummers er al uit, zeker Troys en die Belgishe smartlap (stond bij mij op 31) . Te weinig echte rockers die hier aan mee doen (die laten het ook al links liggen blijkbaar). The Knife had ik ook op 30 of zo, past prima.

Cured
Onweerwolf schreef:
Ik vind juist The Kick Inside in z'n geheel veel sterker dan haar andere werk.
Haar beste en een een Top 10 ever van Female reguliere albums in het algemeen, helemaal als debuutalbum. Hounds Of Love heeft teveel een 80'sound/gedateerd, ofschoon er een paar klassenummers op staan.

1.
2.
3.
4. Sigur Rós - Untitled #8 (popplagið).
5. R.E.M. - Drive
6.
7.
8. Songs: Ohia - Lioness
9. Pulp - Common People
10. The National - Fake Empire
11.
12.
13.
14.
15.
16. The Beatles - Eleanor Rigby
17.
18.
19. The Knife - Silent Shout
20. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
21.
22. Sinéad O'Connor - Troy
23. Gorky - Mia
24.
25. Pixies - Debaser
26. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
27. The The - Uncertain Smile
28. The Velvet Underground - Venus in Furs
29.
30. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
31.
32. The Rolling Stones - Gimme Shelter

Cured schreef:
Te weinig echte rockers die hier aan mee doen (die laten het ook al links liggen blijkbaar).

Godzijdank, als het hier meer een (classic) rockladder zou worden zou dat een flinke achteruitgang betekenen. Nu doet de Ladder het qua diversiteit prima. Rock staat er zeker al genoeg in. Ik ken buiten MuMe ook weinig andere populariteitslijsten die zo divers zijn.

Niet onverwacht dat in het laatste blokje mijn nr 1 en mijn nr laatst voorbij kwamen.

Voor een debuut in de finale valt me de plek van Eleanor Rigby zeker niet tegen.

Ik ga de nummers 13 t/m 16 plaatsen.

Cured
Gretz schreef:
(quote)

Godzijdank, als het hier meer een (classic) rockladder zou worden zou dat een flinke achteruitgang betekenen. Nu doet de Ladder het qua diversiteit prima. Rock staat er zeker al genoeg in. Ik ken buiten MuMe ook weinig andere populariteitslijsten die zo divers zijn.
Rock ? Er staat amer Rock in. Wat versta jij onder Rock met een Hoofdletter R; de enige Rock dat erin staat met een vleug soulfeel is Gimme Shelter. Wat mij betreft een softe ] pop] lijst, maar misschien maakt de top 3 nog wat goed.....

http://i.imgur.com/SA41Q.png

16. Kate Bush - Wuthering Heights

Behaalde Punten: 2256

MuMeLadder 2007 : 3e
MuMeLadder 2008 : 13e
MuMeLadder 2009 : 17e
MuMeLadder 2010 : 15e
MuMeLadder 2011: 11e
MuMeLadder 2012: 10e
MuMeLadder 2013: 16e
MuMeLadder 2014: 11e

Startladder : 18e
Love/Hate St.Dev: 14e met 9,11%,

Album: The Kick Inside - 1978

Beste nummer in de finale voor: JoaMuse
Slechtste nummer in de finale voor: 50tracks , 7744leon , curufin , DjFrankie , Guessmaker , Rudi S , Sunderland , Teunnis , thelion , VladTheImpaler

Aantal Top 5 noteringen: 16
Aantal Bottom 5 noteringen: 25

Route na resp. 100 / 75 / 50 / 25 / 10 lijstjes
(12.) (10.) (18.) (12.) (17.)

Hier is dan de "heks" waar enkele van jullie op zaten te wachten. Al 9 jaar lang een vaste waarde in de finale van de MuMeLadder en ook altijd goed voor een plaatsje in het linkerrijtje al lukt dat dit jaar maar net. Vorig jaar door niemand op 1 gezet, daar leek het dit jaar ook heel lang op uit te draaien maar op de valreep toch nog 1x bovenaan geëindigd. Maar wat meer opvalt zijn de maar liefst 10 laatste plaatsen in een eindlijstje. Alleen de Pixies en de love / hate plaat scoorden meer laatste plaatsen en dan komt Kate Bush samen met Gorky en de nummer 14 die er zo aankomt. Benieuwd of Kate volgend jaar in de jubilieum editie wederom de finale gaat halen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.