MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50 Tinten: Accordeon

zoeken in:
Zephyr
erg stoffig, maar who cares

34. Gene Kelly - I'm Singing In The Rain

35. Jona Lewie - Heart Skips Beat

Schitterend nummer, maar helaas niet op YouTube gespot.

36. At The Drive-In - Quarantined

Begint met een bak onweer:

At The Drive-In - Quarantined - YouTube

mol
37. Mark van Dale & Enrico - Water Verve

Zit een druipende kraan halverwege.

Ik twijfel: de donder hoor je sowieso, maar hoor ik tussen de synths in het intro ook nog regen? Ik weet het niet, ik vind dat hij telt.

41. The Weather Girls - It's Ra...

buizen
Bij het zoeken naar deze game zag ik het al van verre: nog steeds "drip drop" in de titel.. zucht. Had gehoopt op "Train kept 'a rollin'' (treingeluiden) o.i.d. maar nee, de 50 songs met regen en/of onweer zijn nog niet behaald.

Een volgende teleurstelling is dat ik vind dat in principe de (metal)jeugd hier mee had moeten komen maar dat je dus uiteindelijk, als oudere hardrock- en metalbewaker dan zelf weer met zoiets moderns uit1994 op de proppen moet komen. Na enig gezoek.:

43. Tiamat - Kaleidoscope

Wat trouwens een schitterend instrumentaaltje! Scandinavië natuurlijk weer. Ook niet geheel onlogisch, daar is men meer één met de natuur, er is veel neerslag ook, en dat weerklinkt ook (meer, dan in bijv. metal uit Madrid of Londen) in de muziek. Goede metalband zeg.

buizen schreef:
Had gehoopt op "Train kept 'a rollin'' (treingeluiden) o.i.d. maar nee, de 50 songs met regen en/of onweer zijn nog niet behaald.

It's raining cats and dogs...

Ik bedoel eigenlijk: het gaat toch sneller dan met waf en miauw. Vind ik wel hoor.

En... hoe heb jij de volgende editie kunnen raden?

buizen
dazzler schreef:
(quote)

It's raining cats and dogs...

Ik bedoel eigenlijk: het gaat toch sneller dan met waf en miauw. Vind ik wel hoor.

En... hoe heb jij de volgende editie kunnen raden?

Je hebt wel gelijk hoor, deze drip drop editie loopt best lekker. Hersens kraken maar het druppelt toch mooi door met de ingevingen. Waf en Miauw is met hangen en wurgen overleefd.

Het is gewoon een gave, dazzler. Ik voel zulke dingen aan, wist dat je met Trein als thema zou komen.
Nee hoor,
gewoon toeval.
Of hooguit: twee zielen, één gedachte: dat is ook mooi.

Zou wel blij zijn met een treingeluiden-editie, daar zijn diverse geweldige songs van.

Ik heb de mijne verwijderd, klopte helemaal niet. De jouwe is dus toch 46 .

Aangepast.

buizen
Zoals bij zovele dus ook bij deze, in het begin:

47. Nick Cave & The Bad Seeds - Tupelo

buizen
Weer precies hetzelfde liedje als met de metaljeugd, ook hoef je van de echte Queenfan weer niets te verwachten maar bij deze dan. Op het einde donderslagen en fikse regenbuien.

48. Queen - Dead On Time

buizen
Pianospel in de regen:

49. Theatre Of Tragedy - A Distance There Is

Champagne Supernova telt zeker niet?

buizen
Eindstation voor deze editie.
U kunt hier overstappen op een volgende editiereis.

50. Dream Theater - The Ones Who Help to Set the Sun

50 TINTEN (choo choo)

Treingeluiden in songs. Van tsjoek tsjoek en tuut tuut tot kedeng kedeng.

1. Nits - The Train

Ook fonetisch? Zoals bijvoorbeeld bij

2. Guus Meeuwis - Kedeng keden...?

buizen
Denk dat (bijv. met zang, of een instrument) nagebootste treingeluiden wel mogen. Maar dat is uiteindelijk aan het eenkoppige jurtyteam natuurlijk.
Anders kom je volgens mij nooit aan 50 (echte) treingeluiden.

Mondharmonica en zang bootsen hier prachtig een stoomloc na. Wooeeehooeeee..

3. Johnny Cash - Orange Blossom Special

(bonus: een vrolijke JamesLastuitvoering, in zonnig Miami).

In dat geval:

4. Spring - Met de Trein naar Oostende
(of: Topstars - Met de Sneltrein naar Zandvoort kies maar welke jullie liever hebben.)

5. Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains

Met échte treingeluiden!

Zephyr
6. Culture Beat - Serenity (prolog)

Na ongeveer 35 sec, en na ong 45 sec wederom; bevat verder op nog wel wat geluiden die in een (eventuele) volgende editie gebruikt kunnen worden...

7. Nick Cave & The Bad Seeds - Train-Long Suffering

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.