MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50 Tinten: Accordeon

zoeken in:
35. Supertramp - Rudy

Geen youtube. Overigens wel de tweede Supertramp in deze ronde...

36. Kylie Minogue - The Loco-motion

Als het conducteursfluitje bij 34 mag, mag hij bij 36 natuurlijk ook.

Geen YouTube-link, maar:

37. Bert & Ernie - Met de Trein

Hoe, tsjoeke tsjoeke, hoe, tsjoeke tsjoeke!

Zephyr
38. Grand Funk - The Railroad

geen YT-link van te vinden

aanvulling 09:38 : ik had gezocht op Grand Funk, en niet op GFR, omdat het album We're An American Band uitgebracht is onder Grand Funk - vlag , vandaar mijn mss té snelle conclusie...

dus dank aan buizen

trein(naboots)-geluiden vanaf 04:35 !

buizen
"Geen Youtubelink maar..." wordt hier veel te snel gezegd.
Doe dan op z'n minst even een live-versie en geef aan of daar wellicht ook de treingeluiden op te horen zijn.

17. Pink Floyd - Atom Heart Mother (live genoeg versies)
35. Supertramp - Rudy (live genoeg versies)
37. Bert & Ernie - Met De Trein moet zijn: Bert en Ernie - In Een Uur De Wereld Rond (1/7) - YouTube (treingeluid bij vertrek, Bert zit te lezen, Ernie stoort).
38. Grand Funk Railroad - The Railroad - YouTube (waar zijn dan de treingeluiden)

buizen
Dazzler is nu natuurlijk hartstikke druk met zijn kerstliederen. Terwijl dat eigenlijk nog niet mag omdat Sinterklaas nog niet eens is geweest. Dus het werk is natuurlijk vooral in de late uurtjes, als de kinderen al naar bed zijn.
Dus we moeten hem maar even ontzien en zelf met typische treinsongs, incluis geluiden, komen:

38. Boxcar Willie - Daddy Was A Railroad Man - YouTube
(in het levenslied diverse metaal-op-metaal-geluiden: het typische en vertrouwde geluid voor een railroad worker, telt gewoon als treingeluid).

Een redelijk obscure single uit 1968 van The Everly Brothers: Milk Train

39. The Everly Brothers "Milk Train" - YouTube

Je hoort de trein meteen al in de eerste seconde. Fantastisch intro.

De B-kant (Lord Of The Manor) is eigenlijk in zijn geheel lichtjaren beter, maar heeft dan weer geen treingeluiden.......

buizen
nlkink schreef:
Een redelijk obscure single uit 1968 van The Everly Brothers: Milk Train

39. The Everly Brothers "Milk Train" - YouTube

The Everly Brothers, top. Wishbone Ash of Iron Maiden kan wel denken de vlammende gitaartandem te hebben uitgevonden maar..

Zephyr
verder met 42, want 38 is dubbel gebruikt.

42. Edgar Froese - Epsilon In Malaysian Pale

gedurende de eerste 40 seconden zijn er de geluiden van een trein die over een spoor rijdt, te horen

buizen
43 is wel een hele pure treinsong met al die metaalgeluiden maar zeker ook de tekst

Do you hear that wistle down the line
I think that's enginenumber 49
She's [!] the only one that 'll sound that way
On The Atchison, Topeca and Santa Fe.

Fijne blazers.
Arbeidsvitaminen voor de railroad workers (of conducteurs of stationswerkers). Pas op daar komt weer een trein.

44. Voices in the Dark - Ray Davies - YouTube

Bevat geluiden van open- en dischtslaande deuren, rijdend materiaal en een omroepster die diverse stations aankondigd.

Er is een remix gemaakt die op de bonus CD van The Kinks - The Singles Collection (1997) staat en die nog meer geluiden bevat, maar die is kennelijk niet op Youtube geplaatst.

dazzler

45. Dumbo - Casey Junior

Jammer dat Casey's Last Ride over "Casey Senior" van Kris Kristofferson geen treingeluiden heeft. Een treinenliefhebber heeft me overigens verteld dat Casey een bestaande trein was.

Leuk om te weten.

buizen
Eindbestemming in zicht, nog maar enkele tussenstations.

46. Tom Waits - 2:19

Zephyr
niet het echte geluid, maar vanaf 2:20 hoor je toch een duidelijk soort tsjoeketsjoek-ritme, dat een trein voorstelt :

47. ( ? ) The Cure - Jumping Someone Else's Train

topicleider dazzler mag beslissen of deze telt !

buizen
Bijzonder zeldzaam:
48. Martin Denny - Burma Train

Bijzonder funky:
49. Big Joe Louis and the Soul Investigators - Go-Go Train - YouTube

50. This Train is Bound For Glory - Johnny Cash - YouTube
Opvallend hoe vaak de mondharmonica een rol speelt in trainsongs. Is het niet om met het instrument een stoomloc na te bootsen dan is het wel anderszins: de mondharmonica hoort bij trainsongs lijkt het.

Slotopmerking: ik zie Johnny Cash (God hebbe zijn ziel) als de ultieme trainsongman.

50 TINTEN (crash)

Nick Lowe - I Love the Sound of Breaking Glass

Alleen hoor ik nergens glas breken of blikken crashen.
Dat geluid zoeken we: botsende wagens, kletterende emmers en stukgeslagen glas.

Scherven brengen geluk in deze editie.

1. Peter en Zijn Rockets - Kom Van Dat Dak Af

2. Fool's Garden - Lemon Tree - YouTube

eerste waar ik opkwam, wel een heel bekende (denk ik)

4. Jonathan Keevil - Blind, deaf too (omvallende fles, en als bonus een boertje).

5. Babes in Toyland - Gone (het hele nummer door wordt glas stukgesmeten)

6. Sonic Youth - In the Kingdom #19 (op 0:57 ontploffen een aantal rotjes die Thurston Moore in de studio afstak)
Deze mag gediskwalificeerd worden indien nodig.

7. The Who - Smash the Mirror - YouTube

Dit hoef ik hier toch niet uit te leggen?

8. Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Er valt ergens een metalen emmer van de trap.

buizen
Wat een ontzettend moeilijke editie zeg. Crashbekkens mogen natuurlijk niet dat zou al te makkelijk zijn.
In de metal zeeer sporadisch een brekend glas of ander crashend geluid, gek genoeg.
Denk dat je al gauw op 'electronic' als muziekstijl uitkomt, maar helaas: ken echt niet veel songs en geluidjes daarin. Ja, Depeche Mode maar die staat er al in. Je moet bijna letterlijk iemand van straat plukken om dit topic te redden. Maar zo iemand heeft meestal geen studioalbum opgenomen.

10. TNGHT - Bugg'n

Ik vind het niet zo'n moeilijke editie.
Voor mij is een spel maar leuk als er wat uitdaging in zit.

buizen
dazzler schreef:
Ik vind het niet zo'n moeilijke editie.
Voor mij is een spel maar leuk als er wat uitdaging in zit.

Hier precies zo: er moet een (moeilijke) uitdaging in zitten. Maar misschien door verschil in muziek(genres)kennis vind ik deze dus echt pittig. Probeer de 50-Tinten zo zuiver mogelijk te spelen, dus geen live-opnamen en geen videoclips, het onderhavige geluid moet echt op de studioversie staan.
En oh ja: met instrumenten nagebootste geluiden vind ik al enigszins een hellend vlak.

Telt deze dan, jurylid? Of moet er echt iets duidelijk kapot gaan? (dat lukt in dit geval niet, met een aambeeld. Maar het is wel een 'blik'(metaal)geluid.
Als ie wel telt zet ik er een elfje voor.

. Anvil - Metal On Metal

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.