Muziek / Muziekgames / 50 Tinten: Accordeon
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2016, 17:55 uur
25. Joanna Newsom - Time, as a Symptom
O.a. een uil en nog wat vogels die ik niet kan thuisbrengen.
Leuk topic trouwens, dazzler!
Leuk topic trouwens, dazzler!

0
geplaatst: 27 februari 2016, 18:20 uur
Het topic is deze keer tot stand gekomen dankzij EttaJamesBrown en vooral buizen, maar ik ben het met je eens dat het een leuk topic is, stoepkrijt.
Ik moet tevens toegeven dat ik niet had gedacht dat we nu al op de helft zitten.
Ik moet tevens toegeven dat ik niet had gedacht dat we nu al op de helft zitten.
0
buizen
geplaatst: 27 februari 2016, 18:36 uur
Zal het je nog sterker vertellen, nlkink, toen ik aanvankelijk (we hadden het over dierengeluiden maar dan geen honden en katten want die zijn al geweest in vroege edities) vroeg of vogels dan wel mogen ging EttaJamesBrown er zo ineens een puur vogelgeluidentopic van maken.
Ik bedoelde eigenlijk een schreeuwende leeuw of een loeiende koe mag, maar ook vogelgeluiden.
Maakt niet uit, maar dacht wel: dat is héél moeilijk: 50 geluiden puur van vogels.
Het valt mij ook ontzettend mee hoeveel songs er toch zijn met tweet tweet.
Dazzler heeft dit topic gestart.
Er zijn verschillende editites.
EttaJamesBrown en ik hebben deze editie bedacht.
Dazzler vindt niets mooier dan dat een topic van hem 'vanzelf loopt'.
26. Jethro Tull - Locomotive Breath
De fluit klinkt hier als een nachtegaal, maar misschien wordt ie afgekeurd.
Ik bedoelde eigenlijk een schreeuwende leeuw of een loeiende koe mag, maar ook vogelgeluiden.
Maakt niet uit, maar dacht wel: dat is héél moeilijk: 50 geluiden puur van vogels.
Het valt mij ook ontzettend mee hoeveel songs er toch zijn met tweet tweet.
Dazzler heeft dit topic gestart.
Er zijn verschillende editites.
EttaJamesBrown en ik hebben deze editie bedacht.
Dazzler vindt niets mooier dan dat een topic van hem 'vanzelf loopt'.
26. Jethro Tull - Locomotive Breath
0
geplaatst: 27 februari 2016, 18:49 uur
Als we er met alleen vogels niet uitkomen kunnen we altijd nog terug naar algemene dierengeluiden minus honden en katten.
Momenteel ben ik zelf even door de ideeen heen maar nummer 11 schoot me te binnen doordat er meeuwen werden genoemd. Misschien leidt een volgende entry weer tot een idee......
Overigens wist mijn vrouw me te vertellen dat er op het Pink Floyd album Relics ook iets met vogelgeluiden staat. Zij weet echter niet wat de titel is van die track. Zij heeft het album zelf niet maar heeft het vaak gehoord bij haar zus.
Misschien dat er een Pink Floyd fan deze wil toevoegen of schiet iemand anders dat nummer te binnen.
Cadeau vanuit Drenthe!
Ik begrijp dat ik er voor wat betreft topic naast zat. Excuses daarvoor!
Momenteel ben ik zelf even door de ideeen heen maar nummer 11 schoot me te binnen doordat er meeuwen werden genoemd. Misschien leidt een volgende entry weer tot een idee......
Overigens wist mijn vrouw me te vertellen dat er op het Pink Floyd album Relics ook iets met vogelgeluiden staat. Zij weet echter niet wat de titel is van die track. Zij heeft het album zelf niet maar heeft het vaak gehoord bij haar zus.
Misschien dat er een Pink Floyd fan deze wil toevoegen of schiet iemand anders dat nummer te binnen.
Cadeau vanuit Drenthe!
Ik begrijp dat ik er voor wat betreft topic naast zat. Excuses daarvoor!
0
geplaatst: 27 februari 2016, 19:50 uur
Wat een verwarring allemaal, buizen en nlkink. Ik heb alleen op een vraag over vogels gezegd dat vogels wel mogen, want geen trouwe viervoeter. Het onbewuste besluit dat het alleen vogels mogen zijn komt van nlkink, gezien de onderwerpopdracht aan de moderator.
Dat de andere lieve diertjes uitgesloten zouden zijn, had ik niet beoogd. Laten we die bewaren voor de volgende 50!
Dan doe ik de walvissen van Kate Bush.
Dat de andere lieve diertjes uitgesloten zouden zijn, had ik niet beoogd. Laten we die bewaren voor de volgende 50!
Dan doe ik de walvissen van Kate Bush.
0
buizen
geplaatst: 27 februari 2016, 20:00 uur
Ok EttaJames,
Tja een wat verwarrend begin maar voor alle duidelijkheid: dit is toch inmiddels wel een editie puur voor vogelgeluiden geworden.
Een moeilijke editie.
Tja een wat verwarrend begin maar voor alle duidelijkheid: dit is toch inmiddels wel een editie puur voor vogelgeluiden geworden.
Een moeilijke editie.
0
geplaatst: 27 februari 2016, 21:19 uur
buizen schreef:
Dubieus ja. Voor straf moet je dit nummer helemaal beluisteren.
28. Il Pulcino Pio (originele Italiaanse versie)
(er zitten geluiden in die van echte dieren zouden kunnen zijn, al vermoed ik dat ze allemaal nep zijn)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 februari 2016, 21:42 uur
Volgens mij zit er ook op My Life in the Bush of Ghosts een track met vogelgeluiden.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 12:15 uur
stoepkrijt schreef:
25. Joanna Newsom - Time, as a Symptom
Hmm, misschien is die uil stiekem toch een duif. Hoe dan ook: Dezelfde vogels zitten ook in het openingsnummer van hetzelfde album:25. Joanna Newsom - Time, as a Symptom
31. Joanna Newsom - Anecdotes
0
geplaatst: 28 februari 2016, 14:20 uur
32. Elevator To Hell - The Clouds begin van de plaat Eerieconsiliation
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 februari 2016, 18:57 uur
34 Brian Eno & David Byrne - Help me Somebody intro en rond 40
0
geplaatst: 29 februari 2016, 19:31 uur
PJ Harvey - Seagulls
Ik kon op Youtube alleen deze korte versie vinden, op Uh Huh Her duurt het 1.11 min.
Ik kon op Youtube alleen deze korte versie vinden, op Uh Huh Her duurt het 1.11 min.
0
geplaatst: 1 maart 2016, 09:41 uur
0
geplaatst: 1 maart 2016, 12:06 uur
Van mijn favoriete Nieuwzeelandse zangeres:
40. Bic Runga - Birds
Intro (wel voordat de muziek begint helaas)
40. Bic Runga - Birds
Intro (wel voordat de muziek begint helaas)
0
geplaatst: 1 maart 2016, 12:56 uur
0
geplaatst: 1 maart 2016, 12:58 uur
0
geplaatst: 1 maart 2016, 13:02 uur
44. Dominik Eulberg - Harzer Roller
Of heel veel andere nummers van Eulberg. De man is boswachter en gebruikt heel veel vogelgeluiden op subtiele wijze in zijn muziek.
Of heel veel andere nummers van Eulberg. De man is boswachter en gebruikt heel veel vogelgeluiden op subtiele wijze in zijn muziek.
0
geplaatst: 1 maart 2016, 13:03 uur
0
geplaatst: 1 maart 2016, 14:57 uur
46. Coldplay feat. Beyoncé - Hymn for the Weekend
Vogeltjes te horen in het intro voordat de band inzet.
Vogeltjes te horen in het intro voordat de band inzet.
0
geplaatst: 1 maart 2016, 15:03 uur
* denotes required fields.