MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50 Tinten: Accordeon

zoeken in:
Traffic - Hole in my shoe (HQ) - YouTube

Op 1'23'', leuk inderdaad. Even opgezocht van wie de stem is: "The brief monologue, over the mellotron passage, is spoken by Francine Heimann, the stepdaughter of Island Records' owner Chris Blackwell."

14. Ronnie Lane - 32nd Street

Ronnie Lane heeft tussen 1974 en 1979 een handjevol album opgenomen op zijn boerderij in Wales. Daar dat vaak buiten gebeurde hoor je naast de muziek regelmatig vogels, koeien, af en toe een hond, de wind en spelende kinderen.

15. "Lady's Baby" THE MONKEES

Diverse plaatsen een baby te horen. 'According to legend' door Tork zelf thuis opgenomen. Dit is een outtake van het Birds, Bees & Monkees album uit 1968 en had van mij op de plank mogen blijven liggen.

DjFrankie (moderator)
Poek schreef:

Op 1'23'', leuk inderdaad. Even opgezocht van wie de stem is: "The brief monologue, over the mellotron passage, is spoken by Francine Heimann, the stepdaughter of Island Records' owner Chris Blackwell."

Geweldig nummer ook

Gor
Poek schreef:

De video kan niet afgespeeld worden op mijn iPad. Geen ramp, er zijn andere mogelijkheden.

19. Hermann van Veen - Anne (geen tikfout)

Begint met babygeluid (net als de originele versie overigens).

Met dank aan Arrie:

20. Tom Clay - What The World Needs Now - YouTube

Wel een dom kind, het weet niets! Maar het past wel goed in de sfeer van het nummer. Top 10 in Amerika in 1971.

21 Kanye West - Ultra Light Beam
We don't want no devils in the house, God. We want the lord

22. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Can you think of anything else that talks other than a person?
A-a-a bird?

23. Aphex Twin - IZ-US
Stop making that big face!

24. MGMT - Kids

Roepende/juichende/schreeuwende kinderen in het intro.

25. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister

Spelende schoolkinderen in het intro.

catchup
26. Beyonce - Blue

haar geniale dochter

27. Tool - Cesaro Summability

Een krijsende baby

catchup
Eigenlijk vind ik dit soort toevoegingen altijd nogal dubieus... En dan vooral kinderen en dan in het bijzonder deze kinderen. Voor straf geen link, iedereen kent ze

28. Lou Reed - The Kids

catchup
Nog iets fouter

29. Michael Jackson - The Lost Children

Look dad, there's an aeroplane in the sky.....

30. The Stranglers - School Mam
speelplaats geschreeuw aan het begin.

31 Megadeth - Go To Hell
zelfde rijmpje als bij Metallica at 0:42 (deze was overigens eerder opgenomen, meen ik)

Vroeger luisterde ik op zondagavond naar X-rated op KinkFM. Daar leerde ik o.a. Sol Invictus kennen, en de nummers Chime the night en Chime the day. Bijzondere nummers. De tekst op het laatste nummer wordt voorgedragen door iemand waarvan ik de leeftijd niet weet, maar ik neem aan dat het een kind was.

32. Sol Invictus - Chime the day

33. New Musik - On Islands

NEW MUSIK On Islands - YouTube

34. Buggles - Kid Dynamo (single version, b-side Video killed the radiostars)

Buggles - kid Dynamo (1979) - YouTube

35. Angie - Peppermint Lump

Wordt grotendeels gezongen door een meisje (zij is nog steeds actief als zangeres) maar er wordt ook gelachen en gegild.
Bijzonder: jong (zingend) meisje met een nummer dat geschreven, geproduceerd en ingespeeld is door Pete Townsend.

Pete Townsend backs Angie: "Peppermint Lump" - YouTube

36. Musical Youth - Pass the Dutch

Vooral van wege het intro...

Musical Youth - Pass The Dutchie (Music Video) Lyrics - YouTube

37.Gilbert O'Sullivan - Clair

Aan het einde hoor je Clair (de dochter van Gordon Mills, o.a. schrijver van It's not unusual) lachen.

Ik vind vrouwen en kinderen vaak moeilijk te onderscheiden - ik weet dat ik hiermee de sluizen naar ontelbare grappen openzet, maar jullie snappen wat ik bedoel. Zo heb ik altijd gedacht dat het intro van The Queen is Dead van The Smiths een bubs kinderen was, maar dat is dus gewoon een volwassen dame. Bij dit nummer twijfelde ik ook, maar de clip zegt denk ik genoeg.

38. Mika - Lollipop

buizen
Kramer schreef:
Ik vind vrouwen en kinderen vaak moeilijk te onderscheiden - ik weet dat ik hiermee de sluizen naar ontelbare grappen openzet, maar jullie snappen wat ik bedoel. Zo heb ik altijd gedacht dat
38. Mika - Lollipop

Klopt, Kramer.
Of kippen. Vrouwen en kippen, of eigenlijk liever: een groepje vrouwen en een kippenhok, zijn vaak ook erg moeilijk te onderscheiden.

Zocht eigenlijk naar een blackmetalsong waar volgens mij een kind doormidden wordt gezaagd (ja, niet echt natuurlijk) maar kan er niet op komen.
Deze dan maar:

39. Eminem - My Dad's Gone Crazy

(divers kindergekir).

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.