MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: Puntencontrole MuMeLadder - Google Spreadsheets (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3 [30/11/16]: In menig andere ladder had ik aan 7 nummers uit deze ladder 7 punten uitgedeeld..wat een ladder.

163 Pearl Jam - Black
151 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 7
141 Depeche Mode - Enjoy the Silence 1
135 Radiohead - Exit Music (For A Film)
135 Leonard Cohen - Suzanne
130 Bruce Springsteen - Born To Run
128 David Bowie - Ashes To Ashes
128 Sufjan Stevens - Chicago 5
126 The National - Bloodbuzz Ohio 3
103 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr 4

Deadline: donderdag 1 december 19:00 uur

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: Puntencontrole MuMeLadder - Google Spreadsheets (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3 [30/11/16]: Wat doet Black daar bovenaan

163 Pearl Jam - Black
154 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 3
145 Depeche Mode - Enjoy the Silence 4
140 Leonard Cohen - Suzanne 5
136 Radiohead - Exit Music (For A Film) 1
135 David Bowie - Ashes To Ashes 7
130 Bruce Springsteen - Born To Run
128 Sufjan Stevens - Chicago
126 The National - Bloodbuzz Ohio
103 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr

Vind Bowie geweldig maar ik zou het wel een beetje triest vinden om straks 4x Bowie in de finale te zien, net of andere artiesten geen betere nummers gemaakt hebben.

Als er van mij een nummer van Bowie in de finale zou mogen, zou dat zeker Ashes to Ashes zijn, ook heel anders dan bijv. Heroes of Space Oddity (dan weer helemaal geen favorieten van mij).

Dus voor mij geen probleem als deze erbij komt (graag zelfs), dit nummer zou zeker hoog eindigen in mijn persoonlijke lijst en de andere van Bowie niet, dus hopelijk zien mensen geen redenen om Ashes to Ashes minder punten te geven om de finale spannender te maken.

Dat zou toch juist strategisch stemmen zijn, niet op een nummer stemmen omdat betreffende artiest al zoveel nummers in de finale heeft... Toch hoor ik dat argument gek genoeg ieder jaar weer, alsof het hoogste doel een zo gevarieerd mogelijke finale is.
Het lijkt me dat we juist moesten streven naar de best bezette finale ooit, qua songs, en als dat dit jaar drie hele mooie Bowie-songs oplevert hoor je mij niet klagen.

Ronde 8 - Ladder 3 [30/11/16]:

170 Pearl Jam - Black 7
154 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
148 Depeche Mode - Enjoy the Silence 3
141 Leonard Cohen - Suzanne 1
141 Radiohead - Exit Music (For A Film) 5
135 David Bowie - Ashes To Ashes
134 Bruce Springsteen - Born To Run 4
103 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr

johan de witt schreef:
Dat zou toch juist strategisch stemmen zijn, niet op een nummer stemmen omdat betreffende artiest al zoveel nummers in de finale heeft... Toch hoor ik dat argument gek genoeg ieder jaar weer, alsof het hoogste doel een zo gevarieerd mogelijke finale is.
Het lijkt me dat we juist moesten streven naar de best bezette finale ooit, qua songs, en als dat dit jaar drie hele mooie Bowie-songs oplevert hoor je mij niet klagen.

Nou ja, als je een flink aantal nummers in een ladder als (min of meer) gelijkwaardig beoordeeld - en dat komt vaker voor dan je denkt - dan heb je natuurlijk wel een keuze. Je stem is ook maar een momentopname, deze kan bij wijze van spreken morgen al weer anders zijn als je de ladder nog eens hebt beluisterd.

Dus ik kan de users die in geval van gelijke waardering het voordeel geven aan de underdog wel begrijpen.

Onweerwolf
Persoonlijk stem ik gewoon op wat ik het beste vind. Of dat nou het 4e nummer van artiest X is of het 1e en enige MML nummer van underdog artiest Y is doet er voor mij in ieder geval helemaal niet toe.

Ik vind het ook totaal geen probleem als er meerdere nummers van dezelfde artiest in de finale staan.

177 Pearl Jam - Black 7
155 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 1
151 Depeche Mode - Enjoy the Silence 3
146 Radiohead - Exit Music (For A Film) 5
141 Leonard Cohen - Suzanne
134 Bruce Springsteen - Born To Run
107 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr 4

Onweerwolf schreef:
Persoonlijk stem ik gewoon op wat ik het beste vind. Of dat nou het 4e nummer van artiest X is of het 1e en enige MML nummer van underdog artiest Y is doet er voor mij in ieder geval helemaal niet toe.

Ik vind het ook totaal geen probleem als er meerdere nummers van dezelfde artiest in de finale staan.

En hoe bepaal je dan wie de punten krijgen als je 2 of meer nummers precies gelijkwaardig beoordeeld? Of komt dat bij jou nooit voor?

Gretz schreef:
als je een flink aantal nummers in een ladder als (min of meer) gelijkwaardig beoordeeld - en dat komt vaker voor dan je denkt

Hmm, het argument van: gelijkwaardige nummers en dan kiezen voor de underdog, klinkt voor mij altijd als het verbloemen van strategisch stemmen (waar het afgelopen dagen vaak over gaat). Uiteindelijk in het maken van een toplijst heb je ook nooit gelijkwaardige posities en wanneer dit wel voorkomt zou je ook kunnen kijken naar je last.fm (of gevoelsmatige last.fm ). Ben het vooral eens met johan de witt hier, altijd kijken naar de nummers, nooit naar artiesten. En underdogs bestaan naar mijn idee toch niet meer in deze fase van het spel.

Onweerwolf
Gretz

Nee, ik kan altijd prima aangeven welk nummer ik beter vind van de twee. Dat kan onderling wel variëren bij sommige nummers natuurlijk maar ik heb daar geen artificiële criteria voor nodig.

Het eeuwige gezaag hierover vind ik een beetje triest. Er wordt gewoon gestemd en dan zien we wel wie t halen.

Onweerwolf
luigifort schreef:
Het eeuwige gezaag hierover vind ik een beetje triest.

Dat is niet zo verrassend aangezien jij bewust en in alle openheid strategisch stemt.

Ach er mag toch wel een beetje over gepraat worden? Ben altijd wel benieuwd hoe anderen hier tegenover staan en hoe iedereen stemt.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is niet zo verrassend aangezien jij bewust en in alle openheid strategisch stemt.

Dus?

"Gelijkwaardig" heb ik eigenlijk nooit, er is altijd een voorkeur, al zijn de verschillen soms klein en de keuzes moeilijk. Natuurlijk wel een momentopname die per dag kan verschillen; hangt sterk samen met stemming. Criteria zoals diversiteit vind ik niet zuiver om mee te nemen, het gaat me echt om mijn persoonlijke voorkeur voor een nummer.

Dwejkk_ & Onweerwolf: dan heb ik daar toch iets vaker moeite mee dan jullie denk ik. Ik kom regelmatig nummers tegen die ik gemiddeld beoordeel (rond de 7) en dan vind ik het verdomd lastig om te bepalen welke van de twee ik nu beter vind. Ik probeer dan natuurlijk wel op basis van kleine verschillen alsnog de keuze te maken (bijv. aantal plays op Last.fm). Wanneer ik er de tijd en de gelegenheid voor heb houdt dat in dat ik de nummers nog eens opnieuw beluister.

luigifort schreef:
(quote)

Dus?

Dus krijgen we een lijst waar de ene stem meer telt dan de ander, of we dit wel of niet erg vinden, daar zijn de meningen over verdeeld, maar dat is naar mijn idee geen probleem.

En wat heeft dat te maken met 4 x Bowie al dan niet in de finale?

Dat op het moment dat zoiets lijkt te gebeuren (4x Bowie), mogelijkerwijs de puntenverdeling van deelnemers veranderd en of dat wel of niet erg is.

Wat mij betreft is het sowieso niet erg, maar het beïnvloedt wel de "ware uitslag", of dat uitmaakt? Ik vind het een klein beetje jammer, merk ik, maar meer ook niet .

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Dwejkk_ & Onweerwolf: dan heb ik daar toch iets vaker moeite mee dan jullie denk ik. Ik kom regelmatig nummers tegen die ik gemiddeld beoordeel (rond de 7) en dan vind ik het verdomd lastig om te bepalen welke van de twee ik nu beter vind.
Idem hier. En het kan zelfs wel gebeuren dat ik beide uitstekend vind (rond de 9) en niet echt een voorkeur heb.

Dan vind ik een stem voor de gevoelsmatige underdog niks minder zuiver dan hardnekkig naar criteria zoeken om de een toch beter te vinden dan de ander (aantal last.fm plays als criterium? wtf, ik dacht dat ik hier de nerd was...)

Casartelli schreef:
aantal last.fm plays als criterium? wtf, ik dacht dat ik hier de nerd was...

Het kan altijd erger blijkbaar , ben zelf gelukkig nooit in zo'n heftig dilemma terecht gekomen dat ik dit ultieme keuzemiddel moest toepassen.

Space Oddity moet herkansen en Ashes To Ashes vreet zijn ladder ook niet bepaald probleemloos op, maar toch wordt hier al gesproken over 4x Bowie in de finale? Waar ik me deze ronde altijd het meest over verbaas, is hoe vroeg users tot conclusies over de uitslag komen!

Mij maakt het niet echt uit, het zijn alle vier goede nummers, hoewel ik ook wel graag variatie als criterium gebruik als ik verder niet weet hoe ik een knoop moet doorhakken.

Wat ik wel vind, als David Bowie extra nummers in de finale krijgt dit jaar, dan moeten Leonard en Prince dat toch ook?

182 Pearl Jam - Black 5
155 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
151 Depeche Mode - Enjoy the Silence
148 Leonard Cohen - Suzanne 7
146 Radiohead - Exit Music (For A Film)
131 Sufjan Stevens - Chicago 3
130 The National - Bloodbuzz Ohio 4
108 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr 1

Casartelli schreef:
En het kan zelfs wel gebeuren dat ik beide uitstekend vind (rond de 9) en niet echt een voorkeur heb.
Sterker nog, ik heb het juist als ik beide erg goed vind. En helemaal als het twee erg verschillende nummers zijn. Hoe kan ik nou What's Going On met John Wayne Gacy Jr. (om maar een voorbeeld te nemen) vergelijken? Ik vind beide fantastisch, maar beide op een heel andere manier. Wanneer de nummers me minder interesseren hak ik de knoop ook simpeler door. Wat is nu mijn stemming... oke, die is vandaag favoriet.

Ronde 8 - Ladder 3 [30/11/16]: Een heel behoorlijke ladder, wel jammer dat juist twee van de drie minst interessante nummers op doorgaan staan. Diversiteit moet absoluut geen doel op zich zijn maar het is toch behoorlijk frustrerend om ieder jaar met nummers als Black, Heroes en Enjoy the Silence opgescheept te zitten als je die zelf maar matig vindt.

182 Pearl Jam - Black
158 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 3
151 Depeche Mode - Enjoy the Silence
149 Leonard Cohen - Suzanne 1
146 Radiohead - Exit Music (For A Film)
138 Sufjan Stevens - Chicago 7
135 The National - Bloodbuzz Ohio 5
112 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr 4

Als ik 2 nummers gelijkwaardig vind, stem ik meestal wel op de 'underdog'. Ik vind dit geen strategisch stemmen, omdat ik, in tegenstelling tot anderen hier, wel waarde hecht aan variatie in de (top van de) lijst en zodoende dus de meeste punten geef aan het nummer dat ik het liefste door zie gaan.

182 Pearl Jam - Black
161 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 3
156 Depeche Mode - Enjoy the Silence 5
156 Leonard Cohen - Suzanne 7
147 Radiohead - Exit Music (For A Film) 1
138 Sufjan Stevens - Chicago
135 The National - Bloodbuzz Ohio
139 David Bowie - Ashes To Ashes 4
112 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr

186 Pearl Jam - Black 4
164 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 3
161 Depeche Mode - Enjoy the Silence 5
157 Leonard Cohen - Suzanne 1
147 Radiohead - Exit Music (For A Film)
141 Bruce Springsteen - Born To Run 7
138 Sufjan Stevens - Chicago
135 The National - Bloodbuzz Ohio
139 David Bowie - Ashes To Ashes
112 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.