MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2016

zoeken in:

01-05: Meg Myers - Motel (Arno / 12 / 6,9)
02-05: The Duke Spirit - Wounded Wing (herman / 11 / 7,86)
03-05: Radiohead - Burn the Witch (aERodynamIC / 15 / 8,11)
04-05: Emily Jane White - Frozen Garden (Sunderland / 11 / 6,8)
05-05: Tsar B - Myth (Arno / 13 / 7,42)
06-05: Radiohead - Daydreaming (Edgar18 / 14 / 7,82)
07-05: Pleasure Beach - Magic Mountain (VladTheImpaler / 7 / 7,00)
08-05: MOTHXR - Touch (Arrie / 11 / 7,00)
09-05: Grimes - California (Gretz / 13 / 7,05)
10-05: REVERE - Last Bridge Standing (aERodynamIC / 11 / 7,11)
11-05: Phoria - Undone (aERodynamIC / 9 / 7,52)
12-05: Matthew and the Atlas - Old Master (HezzardNL / 8 / 6,18)
13-05: James Blake ft. Bon Iver - I Need a Forest Fire (aERodynamIC / 12 / 6,92)
14-05: Alicia Keys - In Common (Edgar18 / 1 / 6,0)
15-05: The Stone Roses - All for One (aERodynamIC / 13 / 6,82)
16-05: Future Old People Are Wizards - Man with Bricks (Arno / 7 / 7,49)
17-05: Steve Gunn - Ancient Jules (VladTheImpaler / 9 / 7,19)
18-05: Haty Haty - Parakeet (Sunderland / 11 / 7,17 )
19-05: Left With Pictures - Long Lane (aERodynamIC / 5 / 7,26)
20-05: Moderat - Running (Arno / 9 / 8,18)
21-05: Dengue Dengue Dengue (ft. Sara Van) - Guarida (Arrie / 5 / 7,40)
22-05: Okkervil River - Okkervil River R.I.P. (VladTheImpaler / 6 / 7,33)
23-05: True - The Model (herman / 11 / 7,14)
24-05: Merely - Libertine (Arrie / 11 / 7,21)
25-05: Wild Beasts - Get My Bang (aERodynamIC / 8 / 6,73)
26-05: Bazart - Goud (Arno / 10 / 7,17 )
27-05: Melanie De Biasio - Blackened Cities (aERodynamIC / 6 / 7,93)
28-05: My Bubba - Big Bad Good (Arrie / 7 / 7,29)
29-05: Big Thief - Paul (VladTheImpaler / 6 / 6,95)
30-05: D.D. Dumbo - Satan (herman

Misterfool
4

Nummer staat er nog geen 2 minuten dus je hebt nog niet eens de helft kunnen beluisteren.
Beetje jammer dit. Ben ik eigenlijk niet van jou gewend.

Paar dagen geleden ontdekt. Doet me denken aan Caribou, maar dan wat poppier. Erg fijn nummer. enige wat jammer is, is dat het na een minuut of 4 opeens ophoudt, terwijl het nummer dan eigenlijk nog een paar minuten door zou moeten knallen. Maar dat komt misschien wel bij de liveshow.

8,5

Misterfool
herman schreef:
(quote)

Nummer staat er nog geen 2 minuten dus je hebt nog niet eens de helft kunnen beluisteren.
Beetje jammer dit. Ben ik eigenlijk niet van jou gewend.

Als ik een nummer voor de helft al doodsaai vind en het hoofdritme al zo irritant vind dat het me geen zak doet, dan krijgt het van mij een laag cijfer. Lijkt me meer dan terecht dat ik hier dan een beoordeling neerzet.

zaaf
Flauwe manier van afserveren. Halve kans is geen kans.

Misterfool
Stel je niet aan! Ik leg nota bene uit waarom ik het een laag cijfer geef.

zaaf
Hahahaha. En ik waarom ik het flauw vind. Nota bene.

Ik ben er ook eens even doorheen geskipt. Ik weet genoeg hoor.

8

Prachtclip trouwens.

zaaf

8,2
fraai nummer herman

zaaf schreef:
Flauwe manier van afserveren. Halve kans is geen kans.

Soms is een halve kans al te veel. Ik snap Misterfool wel, soms weet je al snel dat je een nummer niks vind.

Als het hele nummer instrumentaal zou zijn geweest, dan had ik er een ruime voldoende voor gegeven. De zang echter verpest het nummer.

5.0*

Misterfool
VladTheImpaler schreef:
Soms is een halve kans al te veel. Ik snap Misterfool wel, soms weet je al snel dat je een nummer niks vind.

Thanks, dit inderdaad! Ik heb elk nummer tot nu toe een eerlijke kans gegeven en als ik van mening verander dan ben ik de eerste die dat zegt. Ik heb overigens wel het nummer nu wel helemaal beluisterd en ik vind het nog steeds 4/10 waard, dus ik denk ook niet dat ik het te snel beoordeeld heb.

Edit: Kortom, ik vind het een tikkeltje kinderachtig van je herman dat je me zo on the spot zet. Dit had je ook via PM kunnen bespreken.

Nooit van gehoord, maar ik ben dan weer erg blij hiermee!
Boeit me enorm met al die wendingen. Komt er een album aan waar dit op staat?

8,5

Misterfool schreef:
Lijkt me meer dan terecht dat ik hier een laag cijfer neerzet.

Ik luister elk nummer altijd in ieder geval wel uit, je weet nooit wat er nog komt. En vaak kom ik er na een paar minuten juist beter in zoals ook bij dit nummer. Maar als jij na 1 minuut genoeg ook weet ook goed.

Vind het wel verwonderlijk dat je dat schreef, aangezien ik dacht dat je Caribou's Swim wel kon waarderen en daar doet dit me erg aan denken.

Mooi dat het anderen wel bevalt.

edit: ik had dit al anderhalf uur geleden getikt, maar door het onweer denk ik even een internetstoring gehad.

Misterfool schreef:
(quote)

Als ik een nummer voor de helft al doodsaai vind en het hoofdritme al zo irritant vind dat het me geen zak doet, dan krijgt het van mij een laag cijfer. Lijkt me meer dan terecht dat ik hier dan een beoordeling neerzet.

Waarom zou je je dan niet gewoon onthouden van een cijfer? Het is geen must om een nummer te beoordelen als je maar een stukje beluisterd hebt. Bovendien niet helemaal fair naar diegene toe die het nummer genomineerd heeft.

Misterfool schreef:
Edit: Kortom, ik vind het een tikkeltje kinderachtig van je herman dat je me zo on the spot zet. Dit had je ook via PM kunnen bespreken.

Mja, het is gewoon jammer als iemand binnen no-time een laag cijfer neerkwakt. Nadat ik hem geplaatst had, heb ik hem zelf ook nog eens aangezet via het topic en jouw cijfer verscheen echt heel snel. Dan is het niet zo raar dat iemand daar gepikeerd op reageert. Ieder moet zelf weten wat ie doet, maar in zo'n geval zou ik zelf niet eens stemmen. Een 4 vind ik dan eigenlijk ook nog erg hoog voor een nummer dat je voor de helft al afzet, omdat je het zo irritant vind. Niet dat je nu nog je stem moet verlagen hoor.

Verder no hard feelings en wat mij betreft kan dit prima hier kan worden besproken.

aERodynamIC schreef:
Nooit van gehoord, maar ik ben dan weer erg blij hiermee!
Boeit me enorm met al die wendingen. Komt er een album aan waar dit op staat?

8,5

Daar kon ik op Facebook helaas nog niets over terugvinden. Dit nummer is net een kleine 2 weken uit en nu is ie 2 maanden op tour.

7,5

Misterfool
herman schreef:
(quote)

Dan is het niet zo raar dat iemand daar gepikeerd op reageert.

Ik vind het eigenlijk vooral kinderachtig en hypocriet.(Misschien had ik het nummer al eerder gehoord, maar dat is niet eens bij je opgekomen) Als ik een 8 neergeplempd had, dan weet ik zeker dat ik geen onvertogen woord van je had gehoord. Je doet dan gelijk ook nog een beetje uit de hoogte("Ben ik eigenlijk niet van jou gewend") maar in weze ben je hier gewoon de zoveelste user die moeilijk doet als iemand een andere mening erop nahoudt. Maar goed het is nou eenmaal gebeurt, over naar de orde van de dag.

zaaf
Dit soort gelul maakt MuMe voor mij soms onplezierig. En jij kan dat bij Herman proberen te leggen, op vrij agressieve wijze, maar dat is jezelf op felle wijze verweren. Niet doen, niet nodig. En inderdaad, ook ik ken je anders. Maar kritiek haalt soms het slechtste in mensen boven.

Heerlijk nummertje, ik ontdekte het ook een week of twee geleden en deze gaat zeker nog verder stijgen in mijn afrekening.

8,5

7,5

Misterfool schreef:
(quote)

Ik vind het eigenlijk vooral kinderachtig en hypocriet.(Misschien had ik het nummer al eerder gehoord, maar dat is niet eens bij je opgekomen) Als ik een 8 neergeplempd had, dan weet ik zeker dat ik geen onvertogen woord van je had gehoord. Je doet dan gelijk ook nog een beetje uit de hoogte("Ben ik eigenlijk niet van jou gewend") maar in weze ben je hier gewoon de zoveelste user die moeilijk doet als iemand een andere mening erop nahoudt. Maar goed het is nou eenmaal gebeurt, over naar de orde van de dag.

Dit heeft niets met een andere mening te maken, maar gewoon met het feit dat jij niet oordeelt op basis van het hele nummer, maar op basis van een klein stukje. Je bent wel heel snel met je oordeel, dat is zonde. Als het dan ook nog een lage stem is, kan dat jammer zijn voor de nominator, maar daar gaat het niet om. Op MuMe is er toch een ongeschreven en m.i. volkomen terechte regel dat je een nummer helemaal beluistert voor je ergens op stemt. Als jij na een half nummer al genoeg weet, stem dan gewoon niet, of luister nog netjes even het nummer uit. Of kon je die twee extra minuten zóveel beter gebruiken?

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.