MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2016

zoeken in:
01-08: Pixies - Um Chagga Lagga (bonothecat / 7 / 6,99)
02-08: Jóhann Jóhannsson - Flight From The City (Vince Vega / / )

Niemand? Wat vinden we dan van de nieuwe Jóhannsson?

Prachtig hoor!

8,7

Muzikaal dik in orde, maar veel te lang.

5

7,8 mooi, net niet bijzonder genoeg voor een echt hoog cijfer.

tsja, mooi hoor, maar ben zelden in de mood voor dit soort muziek.

6

02-08: Jóhann Jóhannsson - Flight From The City (Vince Vega / 9 / 7,61)
03-08: Nas & Erykah Badu - This Bitter Land (Edgar18 / /)

8

Beetje dubbel gevoel. Het Badu-gedeelte is prachtig, heel Billie Holiday-achtig. Nas vind ik echter niet zo sterk, helaas.

Inderdaad heel erg Billie Holiday en prachtig. De rap verpest het, niet omdat ik geen hip-hop liefhebber ben (want zo groot is die rol hier niet, maar het werkt storend in de adembenemende sfeer die Badu neerzet). Dit kost toch wel punten...

7

Arrie schreef:
heel Billie Holiday-achtig.
Gelukkig, ik ben niet de enige die deze link legt!

Ik vind het Badu gedeelte schitterend maar wat mij betreft doet Nas er weinig voor onder. Hip-hop draait voor een groot deel om de teksten en Nas vult hier de door Badu geschetste context schitterend in met een relevante en urgente rap. Bovendien geeft Nas de boel net een pittig randje mee want ik twijfel of Erykah alleen vierenhalve minuut was blijven boeien.

Maar, ik begrijp de opmerking 'storend in de sfeer' ook wel.

Sowieso helemaal mijn ding dit, een film over het straatleven in de achterstandswijken van Cleveland. Grootstedelijke problematiek heeft me altijd enorm gefascineerd. Plekken die buiten alle problemen ook vaak een broedplaats van creativiteit en vernieuwing zijn.

Enfin, geweldig nummer!

9,5

Ik vind de toevoeging van rap een erg sterke keuze, maar voor mijn gevoel heeft Nas niet zoveel te zeggen. Nouja, hij heeft wel wat te zeggen, maar het blijft wat aan de oppervlakte, Maar ik moet zeggen: nu ik hem weer op heb staan (heb hem deze week al meerdere keren gedraaid) begint Nas' gedeelte al beter te vallen.

De rap is wat 'bedeesd' maar ik vind dit zelf goed bij de sfeer van het nummer passen. Een manier van rappen a la Kendrick/Kanye past denk ik minder goed binnen de context.

Max Richter meets Billie Holliday, gaaf! Heb ook nog wel wat moeite met het gedeelte van Nas. Al zou ik het ook weer niet storend noemen.

8,3

Muzikaal erg mooi, maar de zang had wel iets ingetogener gemogen. Ik vind Nas hier eigenlijk prettiger dan Badu.

7

03-08: Nas & Erykah Badu - This Bitter Land (Edgar18 / 6 / 8,06)
04-08: Bachar Mar-Khalifé ft. Yolla Khalifé - Lemon (herman

Deze had ik in gedachten voor vandaag:

Maar ik merk nu ook dat er een dansbaardere versie met videoclip is:

Bachar Mar-Khalifé - Lemon (Official Video) - YouTube

9

Een van mijn favoriete nummers van de laatste weken, vooral als Yolla gaat zingen... wauw.

Ben erg benieuwd naar het optreden op ITGWO over een maand. Als dat net zo goed wordt als dat van zijn broer (die in Aufgang zit) vorig jaar op Crosslinx ben ik erg gelukkig.

8

Heb hem ook veel gedraaid maar ik moet zeggen: ik kom er pas écht in als Yolla begint te zingen. Vanaf dan vind ik het ook wel een 9 waard, het eerste gedeelte eerder een 7.

Layla vind ik trouwens nog mooier, had ik ontdekt via BBC6. Ken je die ook?

Dat zijn broer in Aufgang zit wist ik niet! Leuk!

Deel met zangeres is inderdaad het fijnst.

8

De eerste 3 minuten vind ik echt heel matig maar vanaf het moment dan Yolla erbij komt is het erg mooi.

5 + 8,5 / 2 = 6,8

Arrie schreef:
Layla vind ik trouwens nog mooier, had ik ontdekt via BBC6. Ken je die ook?

Dat zijn broer in Aufgang zit wist ik niet! Leuk!

Layla ken ik nog niet, zal hem eens opzoeken.

Het is sowieso een heel muzikale familie, de vader is een beroemd oed-speler. Beide zoons zijn volgens mij wel bekender als componist, met name Rami heeft al veel prijzen gewonnen. Ze hebben ook wel eens met zijn drieën opgetreden, daar was ik graag bij geweest...

03-08: Nas & Erykah Badu - This Bitter Land (Edgar18 / 6 / 8,06)
04-08: Bachar Mar-Khalifé ft. Yolla Khalifé - Lemon (herman / 6 / 7,42)
05-08: Martyn LeNoble & Christian Eigner feat. Mark Lanegan & Dave Gahan - Cat People (Putting Out Fire) (aERodynamIC)

Ja dat kan bijna niet mis he, muziekhelden Lanegan en Gahan op een Bowie cover

8,2

Inderdaad, zoiets.... mooie combi.... maar haalt het niet bij de filmversie van Bowie zelf. Wat een machtig nummer is dat toch.

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:55 uur

geplaatst: vandaag om 15:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.