MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]

zoeken in:
Zo close finish van de vorige ladder

Emmylou in de finale?! Leuk hoor, maar waar komt dit ineens vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ik dit nummer ooit iets heb zien presteren in een spelletje op deze site.

JoaMuse schreef:
(quote)
In theorie ja, maar Gretz gaat Smokers zeker geen punten geven en Spinvis vermoed ik wel.

Zie Edit. Had zelf al gestemd maar ik kreeg nog 2 last minute verzoeken om punten mee te nemen.

Had het geloof ik al eens eerder gezegd maar ik zie graag op termijn een finale met 32 nummers net zoals de MML. Dan vallen er net iets minder prachtsongs buiten de boot. Halve finaleladders zijn echt onmogelijk qua punten toekennen.

Puntenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)

Ronde 6 - Ladder 4: Moet helaas First Aid Kit puntloos laten....

21 Muse - Knights Of Cydonia +2
14 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +5
13 CHVRCHES - The Mother We Share +3
8 First Aid Kit - My Silver Lining
4 Phosphorescent - Song For Zula
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road

Deadline: donderdag 10 november 19.30 uur

Gretz schreef:
Had het geloof ik al eens eerder gezegd maar ik zie graag op termijn een finale met 32 nummers net zoals de MML. Dan vallen er net iets minder prachtsongs buiten de boot. Halve finaleladders zijn echt onmogelijk qua punten toekennen.
Ik ben juist voorstander van kleinere finales. Hoe meer finalisten er zijn, des het lastiger het wordt om ze allemaal te rangschikken. Dan ligt willekeur op de loer en dat moet je mijns inziens in een finale niet willen.

Ach, 24 finalisten is prima. En gelukkig weer wat vers bloed erbij dit jaar!

stoepkrijt schreef:
Emmylou in de finale?! Leuk hoor, maar waar komt dit ineens vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ik dit nummer ooit iets heb zien presteren in een spelletje op deze site.
Ben ik heel blij mee en slechts licht verrast. Gestage groeier in dit spel geloof ik en ook in de MuMeLadder een van de hogere recente nummers.

Edit: vorig jaar 108e, in 2014 160e. Hé maar wacht, ik heb dus een nominatie in de finale!

Dat My Silver Lining het goed doet was me al wel opgevallen, maar de opmars van Emmylou is langs me heen gegaan. Die sluipt waarschijnlijk mee in het kielzog van My Silver Lining, want Emmylou is al uit 2012.

Onweerwolf
Finalisten:

(----) Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
(----) First Aid Kit - Emmylou
(01) Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
(----) Tame Impala - Let It Happen
(03) The National - Fake Empire
(06) The War On Drugs - Red Eyes

#3's Op De Schop:

(----) Spinvis - Oostende
(----) Lana Del Rey - Video Games
(11) The National - Bloodbuzz Ohio

Herkansers:

(07) Arcade Fire - Reflektor
(23) Bat For Lashes - Daniel
(09) Portishead - Machine Gun

Afvallers:

(----) Beach House - Myth
(----) Courtney Barnett - Depreston
(----) Daughter - Youth
(----) Editors - Papillon
(----) Editors - The Racing Rats
(----) M83 - Wait

Een zeer verrassende uitslag van ladder 3. De Rokers zaten er al een aantal jaren dichtbij maar komen nu eindelijk eens, wat mij betreft terecht, in de finale. Emmylou vind ik een erg leuke nieuwe in de finale maar wie had op voorhand verwacht dat die het ging redden? Vorig jaar hadden we eenmalig een zekere Eefje de V. als Nederlandstalige representatie in de finale maar Spinvis is met Oostende weer gewoon terug op de oude plek. Nou ja nog niet helemaal maar met nog 5 ladders te gaan kan het bijna niet meer mis gaan. Reflektor is wel de grootste verrassing van deze ladder. Die had ik gewoon als eerste door zien gaan, met afstand, want de nummer 7 van vorig jaar. Voorlopig wel aanvoerder bij de herkansers dus het zit er nog gewoon in. Ook Daniel is nog in de race en, helaas, is Machine Gun nu toch bijna definitief uitgeschakeld.

Simon77 schreef:
(quote)
Wat een ontknoping!

Lol, ik zie nu pas dat Gretz zelf al gestemd had en dat ie speciaal voor Edgar en mij nog een plekje gereserveerd had Dat Emmylou daarmee ook nog eens gered wordt is des te mooier Thanks Gretz!

JoaMuse schreef:
(quote)
Ben ik heel blij mee en slechts licht verrast. Gestage groeier in dit spel geloof ik en ook in de MuMeLadder een van de hogere recente nummers.

Edit: vorig jaar 108e, in 2014 160e. Hé maar wacht, ik heb dus een nominatie in de finale!

First Aid Kit is dit jaar ook goed doorgebroken in de MuMeLadder. Onverwacht maar wel zeer terecht als je het mij vraagt.

Een zeer dubieus einde van de ladder als je het mij vraagt. Waarom zouden 2 mensen om half acht Gretz (die al zijn punten had gegeven) gaan vragen om voor hun te stemmen terwijl ze zelf toch ook kunnen doen door een berichtje te plaatsen in dit topic

Onweerwolf

Ronde 6 - Ladder 4:

21 Muse - Knights Of Cydonia
16 CHVRCHES - The Mother We Share +3
16 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) +2
13 First Aid Kit - My Silver Lining +5
0 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road

vigil schreef:
Een zeer dubieus einde van de ladder als je het mij vraagt

Ik zal voortaan wel weer gewoon op tijd stemmen, of - als ik iemand anders laat stemmen - dat niet op het laatste moment doen. Dit verdient idd niet per se de schoonheidsprijs, maar je zult maar van me moeten aannemen dat ik de tussenstand op het moment dat Gretz ging stemmen niet wist toen ik mijn punten bepaalde...

Het enige dubieuze aan deze eindstand is dat ineeeee zich blijkbaar speciaal op musicmeter heeft ingeschreven om op ronde 6 ladder 3 te stemmen! What's that all about?

Ronde 6 - Ladder 4:

21 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 5
19 CHVRCHES - The Mother We Share 3
13 First Aid Kit - My Silver Lining
2 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road 2

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik zal voortaan wel weer gewoon op tijd stemmen, of - als ik iemand anders laat stemmen - dat niet op het laatste moment doen. Dit verdient idd niet per se de schoonheidsprijs, maar je zult maar van me moeten aannemen dat ik de tussenstand op het moment dat Gretz ging stemmen niet wist toen ik mijn punten bepaalde...

Maar je kan dan toch net zo goed hier je punten plaatsen ipv dat via iemand te spelen die misschien wel helemaal niet online is of misschien wel online maar wat anders aan het doen is?

Onweerwolf
Het is allemaal de schuld van Trump.

Emmylou heeft wel een zekere redneck-vibe, inderdaad, doet het ongetwijfeld goed bij zijn achterban

Ronde 6 - Ladder 4:

24 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 3
21 CHVRCHES - The Mother We Share 2
9 Phosphorescent - Song For Zula 5
2 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road

Ronde 6 - Ladder 4:

24 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
24 CHVRCHES - The Mother We Share 3
14 Phosphorescent - Song For Zula 5
4 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road 2

Ronde 6 - Ladder 4: pfoe, lastig kiezen!

26 Muse - Knights Of Cydonia +5
24 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
24 CHVRCHES - The Mother We Share
14 Phosphorescent - Song For Zula
16 First Aid Kit - My Silver Lining +3
6 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road +2

Ronde 6 - Ladder 4:

29 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 5
26 Muse - Knights Of Cydonia
16 Phosphorescent - Song For Zula 2
16 First Aid Kit - My Silver Lining
9 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road 3

Ronde 6 - Ladder 4: tsja, van mij mogen ze alle zes door...

31 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 2
31 Muse - Knights Of Cydonia 5
19 Phosphorescent - Song For Zula 3
16 First Aid Kit - My Silver Lining
9 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road

vigil schreef:
Een zeer dubieus einde van de ladder als je het mij vraagt. Waarom zouden 2 mensen om half acht Gretz (die al zijn punten had gegeven) gaan vragen om voor hun te stemmen terwijl ze zelf toch ook kunnen doen door een berichtje te plaatsen in dit topic

Edgar appt me dat z'n internet er net uitvloog toen hij last minute m'n berichtje 'bezig' zag staan. Kaj had vandaag onder werktijd geen gelegenheid om in te loggen en vroeg of ik zijn punten mee kon nemen (wat ik in het verleden al wel eens vaker heb gedaan).

Hoef je dus niets achter te zoeken. Het is voor mijn persoonlijke smaak ook helemaal geen voordeel als 2 welbekende Editors liefhebbers een boel punten geven aan Smokers (minste nummer in de ladder imo). Had persoonlijk liever Reflektor direct zien doorgaan.

Een account aanmaken om op First Aid Kit te stemmen is wel heel treurig en over dat andere hebben de anderen t al genoeg gehad.

Zijn dit Cured praktijken die nu ook door andere MuMe'rs gebezigd worden? En anderen aanspreken op onsportiviteit

1 ding is zeker Cured is zeker niet hip genoeg om zelf deel te nemen aan de Witte Ladder

Cured deed zich in zijn latere incarnaties toch ook voor als vrouw

Ronde 6 - Ladder 4: geen enkele finale must hier voor mij

31 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
31 Muse - Knights Of Cydonia
27 CHVRCHES - The Mother We Share 3
24 Phosphorescent - Song For Zula 5
18 First Aid Kit - My Silver Lining 2
9 Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road

johan de witt schreef:
Cured deed zich in zijn latere incarnaties toch ook voor als vrouw

Die heb ik dan gelukkig gemist, het zal ook vast geen mooie vrouw geweest zijn

In ieder geval volgen de nieuwe Ine en Geert mekaar op lastfm. Maar jij hebt haar vast niet gerekruteerd he Geert (met precies dezelfde punten).

Ik stel voor Ine's punten te laten vervallen, zoals eerder ook gebeurde met Cured et al. in andere ladders. (Te verdacht)

Doe ik eens al die moeite om een account te maken. Fijn zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:17 uur

geplaatst: vandaag om 21:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.