menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van EttaJamesBrown
.Dat kostte moeite (die zang ?) maar ik heb een top 10 vervaardigd. Uiteraard staat de spoken word bovenaan.


Hou vol Zaaf! Nog een paar uur en je mag met Aretha Franklin aan de slag.

avatar van zaaf
eerst nog even eten met Graf

avatar van arcade monkeys
Tindersticks is zo'n band waarbij ik al lang het voornemen heb om ze wat beter te leren kennen, maar dat nog nooit heb gedaan. Ooit via de ladder My Sister leren kennen, wat vrij veel indruk maakte. Ik vind het nog steeds een erg puik nummer en het zou mijn nummer 1 zijn geweest, maar ik kende helaas niet genoeg van hun muziek om hier aan de nominatieronde mee te doen.
Het was nu dan ook de eerste kennigmaking met de meeste nummers in de finale.

1. Marbles
2. Travelling Light
3. My Oblivion
4. Trouble Every Day
5. Tiny Tears
6. Jism
7. A Night In
8. How He Entered
9. No More Affairs
10. Hey Lucinda

avatar van luigifort
1. Can We Start Again?
2. Dying Slowly
3. Travelling Light
4. Rented Rooms
5. Marbles
6. Tiny Tears
7. Another Night In
8. City Sickness
9. A Night In
10. No More Affairs

avatar van dix
dix
Na een weekje tinderen wil je toch vastigheid. Wel, het benodigde aantal lijstjes van 12 is gehaald dus deze Greatest Hits doet er ook echt toe en kan in de boeken worden bijgeschreven. Vanaf vandaag hebben ook de Tindersticks hits gescoord, maar liefst tien stuks. Maar eerst de tien nummers in deze finale die het (net) niet haalden:

Positie 20: Slippin' Shoes. Door bijna niemand in de eliminatieronde opgemerkt, maar bij het punten uitdelen ook flink genegeerd. Tweemaal een tiende plek geeft 2 punten.

positie 19: Trouble Every Day, kwam iets te laat in de competitie om het verschil te maken. Twee keer genoemd, 10 punten.

positie 18: Frozen, éénmaal op iemands podium, uiteindelijk ook twee keer genoemd en eveneens 10 punten.

positie 17: Can We Start Again, en daar hebben we de nummer één van luigifort. Twee keer genoemd maar wel 16 punten.

positie 16. Were We Once Lovers. Vijf maal genoemd en éénmaal op het podium gehesen, 20 punten.

positie 15. Rented Rooms. Ook vijf maal genoemd, 21 punten.

positie 14. Sometimes It Hurts, de eerste van de drie duetten in de finale. Zes noteringen die samen 22 punten opleverden.

positie 13. Dying Slowly, Vijf maal genoemd maar wel eenmaal op het podium. 27 punten.

positie 12. No more Affairs, verscheen ook éénmaal op een podium en werd zes keer genoemd. 27 punten.

positie 11. How He Entered, de nummer één van chevy93. In totaal met zes noteringen 29 punten verzameld.

avatar van dix
dix
Op 10: Hey Lucinda

Meestal zie je bij bands met een groter oeuvre dat de oudste platen het beste scoren. Maar de laatste van Tindersticks doet het erg goed met drie representanten in de finale. Hey Lucinda is het tweede duet in de lijst met Lhasa, haalde 29 punten met zes noteringen en twee plaatsen op het podium, waaronder de nummer één van E-Clect-Eddy

avatar van dix
dix
Op 9: Another Night In

Curtains levert twee nummers in de finale, deze haalt net aan de top 10. Zes maal genoemd waaronder twee podiumplekken en samen 35 punten.

avatar van chevy93
Ik zit in de Waiting Room voor de overige 8 hoor.

avatar van dix
dix
Op 8: Show Me Everything

The Something Rain levert drie nummers in de finale, deze reikt het verst. 35 punten door twee podiumplaatsen. Sowieso het beste striptease nummer van een nog levende act.

avatar van dix
dix
chevy93 schreef:
Ik zit in de Waiting Room voor de overige 8 hoor.

Ha, dat had ik nodig

avatar van dix
dix
Op 7: City Sickness

Vintage Tindersticks, de nummer één van johan de witt. Zes andere users vonden ook een plaats in hun top 10, die zeven noteringen leverden 38 punten op.

avatar van dix
dix
Op 6: Jism

Meer vintage Tindersticks met deze sterke track van het debuut. We mogen er later nog één van die titelloze plaat verwachten. Niemands favoriet maar wel 8 keer genoemd en daarmee goed voor 45 punten.

avatar van dix
dix
Op 5: Tiny Tears

Mij leek dit een kanshebber voor de eindzege, maar daar bleek toch geen sprake van. De titelloze opvolger van het titelloze debuut doet het verder natuurlijk uitmuntend in deze finale, vier bijdragen waarvan drie in de top 10. De favoriet van EttaJamesBrown werd negen keer genoemd waaronder nog één podiumplek en vergaarde daarmee 48 punten.

avatar van dix
dix
Op 4: My Oblivion

Beduidend minder vaak genoemd maar de zeven users die plaats maakten in hun top 10 deden dat liefst vier maal op het podium. Duidelijk een nummer met hartstochtelijke fans waarvan dix de grootste is. 49 punten, the best of the rest, dat stemt tevreden.

avatar van dix
dix
Rechts op het podium: A Night In

De remake deed het al goed op plek 9, maar het origineel klimt natuurlijk hoger. A Night In scoort 53 punten door te verschijnen in 10 van de 12 lijstjes, maar telt slechts één podiumplek. Wel een mooie: de favoriet van wendyvortex

avatar van dix
dix
Links op het podium: Marbles

Door de helft van de users een podiumplek toebedeeld en de nummer één van shinybeast, zaaf, likeahurricane én arcade monkeys... maar door vier andere users straal genegeerd. Voor de winst komt Marbles daardoor tekort maar 63 punten verzamelen met acht nominaties is wel bizonder te noemen.

avatar van chevy93
Schitterend! Tindersticks with Carla Torgerson - Travelling Light - YouTube

Daarom snap ik ook niet dat uit dezelfde categorie deze ontbreekt:


avatar van dix
dix
Centraal op het podium: Travelling Light

De winst was wellicht te voorzien, de overmacht niet. Iedere deelnemer plaatste Travelling Light in haar lijst. Favoriet van aERodynamIC en daarnaast nog vijf 2e en één 3e positie. Met een totaal van 81 punten is er dus duidelijk consensus over wat de grootste hit van Tindersticks is, of had moeten zijn. Afkomstig van de hofleverancier van deze GH en hij is, om met zaaf te spreken, om te huilen zo mooi : [embed]Travelling Light
[/embed]

avatar van EttaJamesBrown
Dat is heerlijk wakker worden! We hebben er een mooie lijst van gemaakt, dix.

avatar van EttaJamesBrown
https://fthmb.tqn.com/7zRcppug0D9Y2htPU8naLIRsEes=/1300x1541/filters:no_upscale():fill(FFCC00,1)/153544537-56a6ca793df78cf77290198e.jpg


Lieve muziekvrienden!

Komende week duiken wij in het oeuvre van Aretha Franklin. Na Etta James de beste zangeres ever. Een levende legende. Dit gaat vrijdag een top 10 opleveren met alleen maar klassiekers, zoveel is duidelijk.

Iedereen mag meedoen. Iedereen kent de liedjes (zeker vanaf woensdag). Iedereen is een kenner. Iedereen is een liefhebber.

Startlijst Aretha Franklin:

* Baby, I Love You
* Chain of Fools
* Don't Play That Song
* Do Right Woman, Do Right Man
* Hey Now Hey (The Other Side of the Sky)
* I Knew You Were Waiting (For Me)
* I Never Loved a Man (The Way I Love You)
* I Say a Little Prayer
* Oh Me Oh My (I'm a Fool for You Baby)
* Respect
* Rock Steady
* Sisters Are Doin' It for Themselves
* Something He Can Feel
* Spanish Harlem
* (Sweet Sweet Baby) Since You've Been Gone
* The House That Jack Built
* The Thrill Is Gone (From Yesterday's Kiss)
* Think
* (You Make Me Feel Like) a Natural Woman
* Young, Gifted and Black

Graag ontvang ik voor maandag 20.00 uur jullie 10 aanvullingen op bovenstaande imposante lijst. In ruil daarvoor zal ik mijn best doen jullie deze week te vermaken.

Jullie Etta

avatar van Rudi S
Lief hoor Etta, jij hebt de beste nummers er niet bij staan

avatar van EttaJamesBrown
"Dat wordt een spannende week" denkt Etta. Vier proefwerken in een week en dan ook nog zo'n lastige schrijfopdracht op vrijdag. Het valt niet mee om op de middelbare school te zitten. En helemaal niet tijdens een proefwerkweek. Etta zucht nogmaals en pakt haar wiskundeboek. Van de stapels oude muziekplaten van haar tante pakt ze 'Young, Gifted and Black', sinds kort haar favoriete plaat. "Wat is die Aretha een heldin", denkt ze. Haar aandacht slingert heen en weer tussen wiskunde en Oh me Oh my, een lange spannende week tegemoet.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/23000/23391.300.jpg

avatar van EttaJamesBrown
En weer dwaalt de aandacht af van de kwadratische vergelijkingen. Etta puzzelt met Spotify om een lijstje voor haar vriendinnen te maken. Vanochtend had haar vriendinnetje TRudi Smit daar nog om gevraagd. Zij zou dan ook haar favorieten aanvullen. "Lastig hoor, die Spotify", zucht ze en probeert het nog een keer:



avatar van aERodynamIC
A Change Is Gonna Come
Ain't No Way
Come Back Baby
Dr. Feelgood
Drowning In My Own Tears
Freeway Of Love
Groovin'
People Get Ready
Son Of A Preacher Man
Until You Come Back To Me (That's What I'm Gonna Do)

avatar van Rudi S
A Change Is Gonna Come is niet zo mooi als Sam's orgineel maar wat een pracht.
Ik had nog wel tien lijstjes kunnen maken.


A Change Is Gonna Come
Ain’t No Way
Baby, Baby, Baby
Never Grow Old (wat eigenlijk "Where We'll Never Grow Old" heet) dit is de live (gospel versie).
Loving you baby
Mary, Don't You Weep
One Way Ticket
People Get Ready
See Saw
Wholy Holy

avatar van Superbitch
Angel (1973)
Bridge over Troubled Water (1971)
Didn't I (Blow Your Mind This Time) (1972)
Drown in My Own Tears (1967)
Giving Him Something He Can Feel (1976)
How I Got Over (1972)
Money Won't Change You (1968)
Niki Hoeky (1968)
Spirit in the Dark (1970)
Until You Come Back to Me (That's What I'm Gonna Do) (1974)

avatar van wendyvortex
Dark End of the Street
Eleanor Rigby
Freeway of Love
I Get High
Kissin' By the Mistletoe
Living In the Streets
Pullin'
Somewhere
Spirit In the Dark
Who's Zoomin' Who

avatar van EttaJamesBrown
De leraar had Etta verteld dat op woensdag de onderwerpen voor de schrijfopdrachten bekend zouden worden gemaakt. "Dan heb je twee dagen om na te denken over je betoog. Twee dagen om met je vrienden of ouders te sparren. Twee dagen om te googelen. Ik controleer toch op plagiaat" tipte de leraar. Etta denkt na welke vrienden ze gaat vragen. "Ach, dat komt woensdag wel", bedenkt ze en pakt ditmaal 'Aretha in Paris' van het stapeltje. Voor de vorm pakt ze haar economieboek er ook bij al weet ze dat Keynesiaanse onevenwichtigheidstheorieen nooit haar ding gaan worden. Dan liever schitteren in Parijs!

https://www.musicmeter.nl/images/cover/23000/23411.300.jpg

avatar van Marco dB
Drown In My Own Tears
Wholy Holy
People Get Ready
Ain’t No Way
I Can't See Myself Leaving You
A Change Is Gonna Come
Amazing Grace
Baby, Baby, Baby
Spirit In The Dark
Master of Eyes (The Deepness of Your Eyes)

avatar van thetinderstick
he, verdorie, net te laat voor mijn tindersticks top-10.
Ik post em toch maar even, zal denk ik niet veel verschil hebben gemaakt:

1. Another Night In
2. Can We Start Again
3. Tiny Tears
4. Jism
5. Rented Rooms
6. A Night In
7. Show Me Everything
8. No More Affairs
9. Travelling Light
10.How He Entered

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.