menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
2 februari - west (Nina Simone)
9 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
16 februari - Gretz (Taylor Swift)
29 februari - JoaMuse (Linkin Park)
2 maart - Casartelli (Sparks)
9 maart - Johnny Marr (Amenra)
16 maart - dynamo d (Goldfrapp)
23 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
30 maart - Motel Matches (Lou Reed)
6 april - wendyvortex (Novelty Songs)
13 april - zaaf (Kate Bush)
20 april - Herman (Paul Weller solo)
27 april - Edgar18 (Country Music Hall of Fame)
4 mei - wendyvortex (Talking Heads)
11 mei - jordidj1 (Eminem)
18 mei - herman (The Charlatans)
25 mei - luigifort (The Cure of JM Chain)
1 juni - dynamo d (Devin Townsend)
8 juni - laxus11 (Toto)
15 juni - ArthurDZ (Burial)
22 juni - catdog (Drake)
29 juni - laxus11 (Prince)
6 juli - Gretz (Lorde)
13 juli - EttaJamesBrown (blend van The Fatal Flowers en The Serenes)
20 juli - cosmic kid (Queen)
27 juli - Superbitch (Donna Summer)
10 augustus - Laxus11 ( Pink Floyd)
17 augustus - Edgar18 (Stax Records)
24 augustus - El Ninjo (New Wave Club Class-X)
31 augustus - ArthurDZ (The Who)
7 september - Motel Matches (Shocking Blue)
14 september - Bonk (Peter Gabriel)
21 september - catdog (Maroon 5)
28 september - jordidj1 (Slayer)

Geef de 2 nummers die jij het liefst wél in de finale ziet 2 en 1 punt:

4 Stay Stay Stay*
6 Fifteen*
5 We Are Never Ever Getting BackTogether 2
2 Mean*
Fearless
1 Red* 1

Deadline: donderdag 12:00 uur

7 We Are Never Ever Getting BackTogether 2
6 Fifteen*
5 Stay Stay Stay* 1
2 Mean*
1 Red*
0 Fearless

Barbaren zijn jullie, zomaar Out Of The Woods wegstemmen. Barbaren zeg ik!

9 We Are Never Ever Getting BackTogether +2
6 Fifteen*
5 Stay Stay Stay*
2 Mean*
2 Red* +1
0 Fearless

9 We Are Never Ever Getting Back Together
7 Stay Stay Stay* +2
6 Fifteen*
3 Mean* +1
2 Red*
0 Fearless

Veel van mijn favorieten zijn in deze tiebreak terechtgekomen.

https://i.pinimg.com/564x/a5/6c/86/a56c86c4d8b08701ac0c843db5e9e1a1.jpg

Ronde 3 - Finale:

...Ready for It?
All Too Well*
Back to December
Begin Again 
Blank Space
Call It What You Want
Clean*
Getaway Car
I Knew You Were Trouble 
Long Live
Love Story
Mine 
Shake It Off
State of Grace*
Stay Stay Stay*
Style
The Story of Us 
We Are Never Ever Getting Back Together 
Wildest Dreams
You Belong with Me

Maak uit bovenstaande lijst je top 10 met favorieten en post hem in het topic. Stukjes/toelichtingen worden uiteraard gewaardeerd, deze zal ik meenemen in de presentatie.

Deadline: vrijdag 23 februari 23:59

Teunnis zou jij de spotifylijst kunnen updaten?

123poetertjes
EttaJamesBrown
Hedser
Poek
Rudi S
Rudi1984
Slowgaze
Superbitch
Teunnis
catdog
jordidj1
Jojoke
stoepkrijt

Voor de Spotifietsers. In chronologische volgorde. Geüpdatet.

Greatest Hits of Taylor Swift on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:5QWYJFa31YW6MahOA5Zjo7

1. Shake It Off
2. All Too Well*
3. You Belong with Me
4. Blank Space
5. Love Story
6. I Knew You Were Trouble
7. We Are Never Ever Getting Back Together
8. The Story of Us
9. ...Ready for It?
10. Style

Rudi1984
Oei, pijnlijk: van mijn tien aanvullingen zijn er liefst acht gesneuveld. Erger nog: haar minste singles tot op heden - WANEGBT en I Knew You Were Trouble - zitten er nog wél in. Hopen op All Too Well dan maar.

Wel fijn: mijn all time nummer 1 doet nog mee, al zal die niet hoog eindigen vermoed ik.

Hierbij mijn top 10 van favoriete overgebleven Taylor Swift-nummers:

1. Long Live (Speak Now)
Het ultieme overwinningslied. En mijn allround favoriete nummer aller tijden. Een nummer ook dat je elke keer weer een boost geeft,vanwege die enorme levenslust die er aan alle kanten afspat. Met als ultiem moment de laatste break, waarna ze het refrein bijna uitschreeuwt van uitbundige energie. Technisch gezien niet haar beste nummer, maar wel de mooiste. En met van die verslavende imperfecties waar ze in die tijd een handje van had, zoals het uitspreken van mountains als mount'ns; dat zijn de elementen die een nummer een smoel geven.

2. All Too Well (Red)
Misschien wel haar állerbeste nummer. Perfect op elke manier en het nummer dat al haar kwaliteiten verbindt, climaxerend in die muzikaal en tekstueel ultieme break: Hey, you call me up again just to break me like a promise. So casually cruel in the name of being honest. Haar oog voor detail - zoals die sjaal die op het einde weer terugkeert - bewijst dat ze haar countryroots nooit volledig van zich af heeft geschud.

3. Blank Space (1989)
In deze regionen is het een en al perfectie. In dit geval is het met name ritmische perfectie. Blank Space klopt werkelijk aan alle kanten. Geen noot had beter gekund; geen zanglijn had beter op of tussen de noten gepast. Zelfs haar stiltes zijn ritmisch. Wanneer ik hem ongeconcentreerd beluister stop ik vaak halverwege om weer terug te gaan naar het begin, om zo alle details alsnog op te zuigen. Nogmaals: perfectie.

4. Back to December (Speak Now)
Nog een nummer van mijn allround nummer-1-album. Ditmaal de beste ballad die ze ooit - helemaal in haar eentje, net als de rest van het album - heeft geschreven. Ook zo'n nummer dat na letterlijk een luisterbeurtje of duizend nog steeds niet verveelt. Speciale aandacht verdient de manier hoe ze vaak taalkundig complexe zinnen kan omtoveren tot een meezingbaar refrein, zoals in dit geval: So this is me swallowing my pride, standing in front of you saying "I'm sorry for that night". And I go back to December all the time.

5. Style (1989)
Als we dan toch met overtreffende trappen smijten, is Style haar geilste nummer. Niet op een platvoerse manier, maar meer chique, propere maar desalniettemin bloedjegeile seks verpakt in een nummer. You got that James Dean daydream look in your eye. And I got that red lip, classic thing that you like. Elke keer hang ik weer aan die scharlakenrode lippen.

6. Getaway Car (reputation)
Een nummer dat best veel weg heeft van de nummer 5. Ook zo'n heerlijke synthknaller, waarbij haar op een positieve manier 'houterige' zang opvalt. Een element dat vaker terugkomt op haar laatste meesterwerk reputation; ze gebruikt steeds meer haar stem als instrument, dat vaak tegendraads zijn eigen ritme voert.

7. State of Grace (Red)
Als je nummers als All Too Well en State of Grace beluistert, vraag je je af waarom Taylor in vredesnaam gezien wordt als muziek voor onzekere tienermeisjes. Ook dit is een dijk van een popsong met een kwaliteit die je op de radio domweg niet tegenkomt. En wat een tekstueel mooie refreinen heeft Red toch, zoals hier ook weer: This is a state of grace. This is a worthwhile fight. Love is a ruthless game. Unless you play it good and right.

8. The Story of Us (Speak Now)
Taylor goes pop. 1989 mag ze dan officieel 'haar eerste volledige popalbum' noemen, maar stiekem is het natuurlijk een heel geleidelijke weg die ze van album tot album bewandelt. Hier hoorde je het ook al: opzwepende opbouw, orkaan van een refrein. Maar wel nog steeds dat verhalende en spitsvondige dat je op de radio zelden tegenkomt: Now I'm standing alone in a crowded room and we're not speaking. And I'm dying to know is it killing you like it's killing me?

9. Clean (1989)
Net als New Year's Day een van de nummers die bewijzen dat Taylor - ondanks de 'full pop' marketingmachine - nog steeds kleine, breekbare liedjes kan schrijven. Bij deze is het niet eens zozeer de muziek als wel de tekst, die vol zit met haar kenmerkende beeldspraak: Rain came pouring down when I was drowning. That's when I could finally breathe.

10. Mine (Speak Now)
Een nummer dat ik in het begin vaak skipte, maar in de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Deels komt dat - hoe kan het ook anders - door de teksten, die zoveel simpeler klinken dan ze zijn. Een zin als You made a rebel of a careless man’s careful daughter is zo buitengewoon spitsvondig. En uiteraard ook hier weer een huizenhoog refrein dat dagenlang blijft hangen en een enorme zangtechnische variëteit.

Organisator(en), bedankt! Erg mooie manier om deze ondergewaardeerde rasartiest in het zonnetje te zetten.

http://max-pix.com/data/media/7644/Taylor_Swift_27_10.jpg

De stap van Johnny Cash naar Taylor Swift vergt enige lenigheid. Die lenigheid brengt:

1. Blank Space
2. Back to December
3. Long Live
4. All Too Well*
5. Getaway Car
6. Stay Stay Stay*
7. Style
8. Love Story
9. You Belong with Me
10. The Story of Us 

1. Begin Again: Ironisch genoeg is dit het laatste nummer op Red, het album waarop ze rijper klinkt dan voorheen en een goed evenwicht vindt tussen country en pop. Na alle troubles met haar exen is ze stilaan klaar voor een nieuw begin. Het glijden van de steel guitar zorgt samen met andere snaarinstrumenten voor een rijke klank.
2. Love Story
3. I Knew You Were Trouble
4. Stay Stay Stay*
5. You Belong with Me
6. We Are Never Ever Getting Back Together
7. Mine
8. State of Grace*
9. ...Ready for It?
10. All Too Well

1. Style
2. Wildest Dreams
3. ...Ready for It?
4. Call It What You Want
5. We Are Never Ever Getting Back Together
6. Mine
7. Blank Space
8. Clean*
9. Back to December
10. Getaway Car

1. Begin Again 
2. All Too Well*
3. Long Live
4. Blank Space
5. State of Grace*
6. Back to December
7. Stay Stay Stay*
8. You Belong with Me
9. Getaway Car
10. Clean*

1. Shake It Off
2. Blank Space
3. I Knew You Were Trouble
4. Stay Stay Stay
5. Style
6. Getaway Car
7. Mine
8. All Too Well
9. We Are Never Ever Getting Back Together
10. Love Story

Taylor, de dame van die geweldige en grootse refreinen

1.Blank Space
2.Style
3.Back to December
4.State of Grace*
5.Begin Again
6. ...Ready for It?
7.Wildest Dreams
8.Love Story
9.I Knew You Were Trouble
10. Getaway Car

New Romantics

Ongeëvenaarde popperfectie. Ik heb er werkelijk waar niks op aan te merken. Meezingen is onvermijdelijk en de melodie blijft door je hoofd spoken. Voor mij hét nummer van 1989. Ik luister dan ook altijd de versie met bonustracks.

1. Blank Space

De perfecte symbiose van Swifts vernuftige zanglijnen (en teksten) en Martins verslavende producties. Het stukje "'cause, darling, I'm a nightmare dressed like a daydream" is elke keer weer een hoogtepuntje.

2. Clean

De tekst van Clean is een parel zoals je ze zelden ziet. Toen ik 1989 voor het eerst hoorde was ik al redelijk overtuigd dankzij nummers als Blank Space en Shake It Off, maar Clean toonde nog meer aan dat Taylor Swift veel meer in haar mars heeft dan ik in eerste instantie dacht.

3. All Too Well

Na 1989 gehoord te hebben werd het al snel tijd om meer van Taylor Swift te ontdekken en het bleek al snel dat ze hetzelfde niveau ook gewoon op de eerdere albums bereikte - alleen zijn de albums wat minder consistent van niveau.

4. Long Live

Speak Now ken ik nog maar zo zo. Dankzij deze GH zijn een aantal nummers van dat album flink in waardering gestegen. Zo ook dit geweldig opgebouwde nummer. Rudi1984 verwees terecht al naar de laatste break, waarna er nog een keer alle register open worden getrokken.

5. Shake It Off

De hit waar het voor mij allemaal begon. Een van de meest verslavende nummers ooit. Shake It Off valt niet kapot te draaien en is misschien wel mijn favoriete nummer om op te dansen. Haters gonna hate.

6. We Are Never Ever Getting Back Together

Eén van de sterke punten bij veel nummers van Taylor Swift is het speelse karakter. WANEGBT is daar een mooi voorbeeld van. Het speelse zit niet niet alleen in de humor in de teksten, maar ook in haar zang.

7. Back to December

Ook Back to December ben ik deze week meer gaan waarderen. Uiterst gedetailleerd verzorgd nummer.

I Know Places

Alweer het vijfde nummer van 1989 en we zitten nog steeds in de buitencategorie. Misschien is het refrein net iets te aangedikt, maar al het overige maakt dat meer dan goed.

9. Call It What You Want

Het kwartje wil bij haar laatste album nog niet echt vallen. Sterker nog, ik vind reputation de minste van haar albums die ik van begin tot eind ken, oftewel vanaf Speak Now. Dit is één van de redenen dat het album nog net 3* krijgt.

White Horse

Prachtige strijkers!

9. Wildest Dreams

Het refrein krijg ik niet uit mijn hoofd.

New Year's Day

Een soort van Regina Spektor Light. Ik heb zelfs het idee dat ik de pianomelodie herken, maar ik kan er nu niet even opkomen welk nummer.

10. Style

Het nummer waarvan je nog meer verliefd wordt op Taylor Swift.

22

Ook nog even een vermelding voor 22. Het iets mindere zusje van WANEGBT, maar nog steeds behoorlijke popperfectie.

1. All Too Well
Prachtig, meeslepend opgebouwd, met mogelijkerwijs Swifts allerbeste tekst, indien niet gewoon de allerbeste. Voor de liefhebbers: ‘All Too Well’ heeft een prominente rol in een essay dat ik ooit over Swifts nummers en vooral haar teksten schreef.

2. Blank Space
Het is hier al vaker gezegd, maar ‘Blank Space’ is een ritmisch perfect nummer. Elke noot, elk woord zit precies op de juiste plek. Luister de afschuwelijke cover van Ryan Adams er maar op na om te horen wat een meesterlijke prestatie ‘Blank Space’ is. Dit was trouwens ook de reden – samen met ‘Shake It Off’, twee singles die ik maar bleef draaien – dat ik 1989 heb gekocht en daarna de rest van Swifts oeuvre ben gaan ontdekken.

3. Call It What You Want
Een van begin tot einde heel, heel goed popalbum als 1989 opvolgen is moeilijk, en Swift lukt het toch niet helemaal op Reputation. Net als Red is het weer een fraaie plaat geworden, maar met iets mindere momenten en niet al te veel uitschieters. Maar ‘Call It What You Want’ – melodie die blijft rondspoken, prachtig geplaatste brug – heeft de brille van het beste van 1989.

4. Style
Ik draaide 1989 vaak op de redactie van het tijdschrift waar ik stageliep, en waarvoor ik nog regelmatig cd-recensies schrijf. Ik krijg nog regelmatige (elektronische) indiepopplaten in mijn dropbox om te bespreken, onder het mom van ‘jij houdt van popmuziek’, en veel te vaak blijkt de pop veel te weinig ontwikkeld: niet catchy of überhaupt echt sterke, memorabele nummers. Dan denk ik vaak terug aan de meesterlijke electropopstamper ‘Style’: mede door de prachtige ritmische details zo onweerstaanbaar.

5. ...Ready for It?
Toch wel het allerbeste resultaat van Swifts recente vrijages met hiphop: vaardig gerapt, met een heerlijk refrein, en dat tegen een fantastische productie die zowel dwars-industrieel als verdomd poppy is. Dit is popmuziek anno 2018: even catchy als experimenteel.

6. Shake It Off
Samen met ‘Blank Space’ de reden dat ik 1989 ging luisteren, en een nummer dat ik nog heel vaak gewoon draai. ‘Shake It Off’ zit vol humor en zelfspot, maar is niet puur op de lach gericht. Juist daardoor blijft het nummer na al die keren draaien fris; ik word er nog steeds verdomd vrolijk van als ik het opeens op tv of op de radio voorbij hoor komen.

7. Wildest Dreams
Verdient alleen al een plaatsje vanwege die briljante brug. Dit is een even theatraal als beklemmend nummer; best een prestatie, lijkt mij.

8. We Are Never Ever Getting Back Together
Vroege voorecho van 1989, met een paar heerlijke vondsten; vooral hoe Swift regels als ‘when you said you needed space’ zingt.

9. Love Story
Ik ben niet zo van Swifts eerste platen; ik vind veel nummers net iets te standaard, al laat ze zeker op Fearless horen dat ze heel behoorlijke nummers kan schrijven (‘Fifteen!’). ‘Love Story’ mist de finesse van haar latere albums, maar is uiteindelijk gewoon een onweerstaanbare meezinger.

10. Begin Again
Swift noemde Red haar eerste officiële popalbum (wat mij toch Speak Now leek, maar dat terzijde), maar het album kende tegelijkertijd een aantal van haar beste folk- en country-momenten. Tegen een standaard als ‘Begin Again’ is een aanzienlijk deel van de singer-songwriters vanuit de indiehoek – die ik zo vaak in mijn ‘te recenseren’-dropbox krijg – gewoonweg saai en onderontwikkeld (zie ook ‘Style’).

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/photos/taylor-swift/rock-in-rio-usa-in-las-vegas/Taylor-Swift:-Rock-in-Rio-USA--18-662x860.jpg

Wat een fijn popweekje zo. Leuk ook om de stukjes te lezen! Hier mijn duit in het zakje.

1. Blank Space
Ja, ik kan hier eigenlijk alleen maar in herhaling vallen: dit is één van de meest briljant in elkaar stekende nummers ooit, evahh. Helaas denkt het gros van de MuMeladdermensjes er anders over, de maftoeters…

2. Shake It Off
Taylor maakt afwassen leuk! Heerlijk nummer om op mee te blèren terwijl de zeep, de spons en de opscheplepel in de rondte vliegen. Haters gonna hate enzo.

3. State Of Grace
Een Greatest Hits weekje levert toch altijd weer pareltjes op en de grote eer van deze editie gaat naar State of Grace. Buiten 1989 en de bekende hits was ik nog maar vrij vaag bekend met Taylor, maar de opener van Red is al direct een schot in de roos. Eén vloeiende golf van euforie, angst, nostalgie, verlangen... De manier waarop ze “You’re my Achilles heeheeheel” zingt verdient trouwens een dikke

4. I Knew You Were Trouble
Gecoverd door menig geit, maar ik weet wel wie ik liever in mijn tuin heb staan. Of naja, ze mag uiteraard ook wel binnenkomen.

5. Stay Stay Stay
Heb ik misschien wel iets te hoog staan maar jongens, dit is toch ook gewoon onweerstaanbaar schattig? Het soort nummer waar ik de term sneeuwpop voor bedacht heb. En dan het lieve lachje aan het eind, aahhhh.

6. Love Story
Bijna net zo smeltbaar als Stay Stay Stay. Tevens lange tijd het enige Taylornummer dat op Spotify beschikbaar was en ik heb hem dus ook behoorlijk vaak gedraaid. En het werkt nog altijd!

7. Clean
OOTW, AYHTDWS en HYGTG mogen dan wel ontbreken, er is ook nog genoeg genietbaars over van 1989, één van de betere popalbums van de afgelopen jaren. Clean is zowel tekstueel als qua sfeer de perfecte afsluiter, een grote bevrijding van emoties.

8. We Are Never Ever Getting Back Together
Het nummer waar ik Taylor door leerde kennen, al vond ik mezelf toen nog te stoer om in te zien hoe goed het was. Inmiddels weet ik wel beter, en ik voel me stoerder dan ever. Like, ever.

9. Style
Parel nummer zoveel op 1989, het voorrefrein is dan ook onweerstaanbaar lekker.

10. …Ready For It
Die bass. Die modderfokking bass. Booooaaaaaarr

Wel grappig, niet eens zo heel veel deelnemers maar ondertussen worden er wel complete scripties geschreven hier. Geeft wel aan dat ze ondanks haar impopulariteit op MuMe, toch wel een bazin is.

Snap ik ook wel, en als Kanye West niet in mijn top-10 artiesten stond, dan Taylor Swift wel. Maar ik wil ze niet er allebei inzetten, dat staat zo vreemd.

jordidj1 schreef:

en als Kanye West niet in mijn top-10 artiesten stond, dan Taylor Swift wel. Maar ik wil ze niet er allebei erin zetten, dat staat zo vreemd.

Net zo vreemd als mijn laatste zin trouwens

jordidj1 schreef:
Wel grappig, niet eens zo heel veel deelnemers maar ondertussen worden er wel complete scripties geschreven hier. Geeft wel aan dat ze ondanks haar impopulariteit op MuMe, toch wel een bazin is.
Als Swift Boys maken we uiteraard ook wel deel uit van een heel hecht team.

https://pbs.twimg.com/profile_images/427397592121868288/hgnEJXlC_400x400.jpeg

M’n popquiz en terugreis liepen iets uit, dus de presentatie komt in de ochtend. Nu even geen energie meer

Haha, nee dat wordt een brunch presentatie.
Zit nu al 1,5 uur te wachten met (nu koude) koffie en koek.

De laatste punten worden geteld en de presentatie van de finale kan elk moment beginnen. Dank voor jullie geduld!

Rudi1984
We gaan nu nog één keer stemmen?

Haha nee, ik ga nu de nummers in volgorde van 20 t/m 1 bekend maken. Stay tuned.

De stemming is dan nu definitief gesloten! Dank 123poetertjes, Teunnis,
EttaJamesBrown, Poek, Rudi S, Superbitch, Rudi1984, jordidj1, catdog, Slowgaze voor het inleveren van een finalelijstje en voor alle leuke stukjes!

Met die van mij erbij maakt dat 11 totaal

Aan de finale namen 0 nummers van het selftitled debuut (2006) mee. 'Moeilijke tweede' Fearless (2008) heeft nog twee ijzers in het spel. Daarna volgen Speak Now (2010) met 4 nummers en Red (2012) met 6 (!), dat daarmee het populairste album is. Taylors meest gelauwerde plaat 1989 (2014) heeft 5 finalisten afgeleverd en reputation (2017) heeft ondanks haar jonge leeftijd al 3 tracks die mee mogen doen om de ereplaatsen.

Kunnen de perfecte popsongs van Red enige weerstand bieden aan de overbekende en recordbrekende singles van 1989? Of kan een oud countrypopnummer toevallig nog verrassen? We gaan het nu zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.