MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Ik wil op zich nog wel een lijstje inleveren, maar moet de kinderen nog op bed gooien. Krijg ik een kwartier extra Casartelli? Ik zou er dankbaar voor zijn

The fifteen minutes of fame...van Bonk

Toe maar, fifteen minutes of fame zo maar gekregen.

1. The Storm Before the Calm
2. Flying * (was zelf helemaal vergeten deze te nomineren )
3, A Simple Mistake
4. Pulled Under at 2000 Metres a Second *
5. Regret
6. A Fine Day to Exit
7. Anathema
8. Angels Walk Among Us *
9. Untouchable, Part 1
10. Universal *

Casartelli (moderator)
Duurt nog wel een (half)uurtje eer ik aan de ontknoping begin, dus als er nog meer last-minute inspiratie rondloopt...

Flying is toch wel de alles of niets plaat hier. Ben benieuwd hoe ver die het gaat schoppen.

Casartelli (moderator)
Het werd een lang uurtje, maar we gaan zo dan echt beginnen!

Casartelli (moderator)
GREATEST HITS OF ANATHEMA!

Je leest van links naar rechts: positie, aantal punten, aantal lijstjes en hoogste positie...

20 (9) (2) (3) Universal *

Meestal bespreken we alleen de toptien in detail, maar de spreiding in de lijstjes is ditmaal zo groot dat ik daar te veel individuele hoge noteringen mee tekort zou doen. Vrucht van de nominatieronde Universal bungelt met 9 punten wel een beetje sneu onderaan.

Casartelli (moderator)
19 (21) (5) (4) Pulled Under at 2000 Metres a Second *

En dan komt er nu een hele serie nummers die flink dicht bij elkaar geëindigd zijn. Een gat van 12 punten slaat deze
crosskip schreef:
machtige en furieuze laatste naschok van hun metalverleden
met de hekkensluiter.

Casartelli (moderator)
18 (23) (5) (1) Angels Walk Among Us *

Nummer 1 van dynamo d
dynamo d schreef:
Hemelse muziek van Anathema van hun uitstekende album We're here Because We're Here (ook schitterend in surround sound te beluisteren). Op Angels Walk Among Us komen zang, gitaren en drums mooi harmonisch samen. Ik ken 4 nog betere nummers van deze band maar die staan helaas niet in de top 20. Desalniettemin vind ik dit ook een prima nummer 1 van mijn lijstje.
Waarvan akte, Han!

Casartelli (moderator)
17 (23) (5) (1) One Last Goodbye

Nummer 1 van Bravejester
crosskip schreef:
Wellicht ergens een wat cheesy nummer, maar het onderwerp maakt het dat het alsnog inslaat als een bom. Gelijk een mooi voorbeeld ook van de onderschatte soleerkwaliteiten van Danny.
We zijn pas op 17 en er zijn al twee nummers 1 uit. Overigens wint One Last Goodbye de tiebreak van Angels Walk Among Us door een 3e (tegen een 6e) plek als een-na-hoogste positie.

Casartelli (moderator)
16 (24) (4) (2) Alternative 4 *

crosskip schreef:
Zo donker en zwaar als dit nummer hebben ze zelfs in hun metaldagen niet geklonken. Een van de duisterse nummers die ik ken.
Op de geluidskwaliteit lever je wel wat in als je naar de oude nummers switcht. We hebben zes niet-startlijstnummers in de finale. Niet slecht, maar we hebben er op 16 wel al vier gehad.

Casartelli (moderator)
15 (28) (6) (2) Dreaming Light

We're Here Because We're Here levert het onwaarschijnlijke aantal van vijf nummers in de finale. Ten laatste lijken deze nummers elkaar toch wel wat in de weg te zitten; we kwamen het album op posities 20 en 18 ook al tegen.

Casartelli (moderator)
14 (28) (6) (2) Anathema

Het recentste album Distant Satellites ging met enkel dit nummer het spel in. De nominatie die er later nog bij kwam scoorde hoger.

Casartelli (moderator)
13 (29) (8) (2) Distant Satellites *

...om precies te zijn: één punt hoger.
Casartelli schreef:
een respectabele notering voor het wat meer elektronische Distant Satellites

Casartelli (moderator)
12 (31) (8) (2) Deep

Judgement is in mijn beleving toch lang als hét Anathema-album beschouwd. Vanuit dat perspectief is twee nummers in de finale die bovendien niet al te denderend scoren (One Last Goodbye kwamen we eerder al tegen op nummer 17) beslist karig te noemen.

Casartelli (moderator)
11 (32) (5) (2) Thin Air

Er staat dus ook nog een We're Here Because We're Here-nummer wél in de toptien.

Ik zit met Flying bij de bovenste helft! Cool.

Casartelli (moderator)
10 (34) (6) (3) Closer

crosskip schreef:
Hier zonder broertje Balance, maar ook op zichzelf staand een geweldig nummer. Vooral live een spektakel, maar ook de studioversie met de prachtige opbouw kan er zeker mee door.
En we gaan de toptien in met het nummer met de vocoder. Closer is het eerste van drie nummers die elk 34 punten scoren. Een tiende plek is dan het resultaat van het voorkomen in de minste (6) lijstjes.

Casartelli (moderator)
9 (34) (7) (4) Untouchable, Part 2

En jawel, het album Weather Systems was er ook nog. Op 9 vinden we pas de eerste van in totaal drie finalenummers.

Casartelli (moderator)
8 (34) (7) (1) A Dying Wish

Nummer 1 van Tom.
crosskip schreef:
De enige afvaardiging van de eerste vier albums in de lijst verdiend een mooi plekje. Geweldig nummer!
Casartelli schreef:
Op het oudje A Dying Wish is de zang wel een beetje een moeizaam punt (Vincent Cavanagh bleek later meer succesvol met zingen 'als zichzelf' dan 'als Darren White'), maar de sfeer in dit nummer, vooral in het instrumentale middenstuk, maakt veel goed.

Casartelli (moderator)
7 (37) (6) (1) A Fine Day to Exit

Nummer 1 van crosskip
crosskip schreef:
Helaas het enige nummer van mijn favoriete album van deze band, maar het is dan gelukkig wel weer het beste nummer wat mij betreft. Geweldig opgebouwd, een schitterend sfeervolle instrumentale break en dan eindelijk die ontlading van het refrein. Tot de laatste noot perfect.

Casartelli (moderator)
6 (43) (6) (1) Regret

Nummer 1 van Casartelli
crosskip schreef:
Best moeilijk eigenlijk om wat over dit nummer neer te zetten. Zo depressief als deze hebben ze ze in ieder geval niet meer gemaakt in ieder geval. Instrumentaal weer prachtig (dat orgeltje!)
Zeker best moeilijk, het is mij in elk geval nooit naar eigen tevredenheid gelukt. In deze finale het tweede van in totaal drie Alternative 4-nummers.

Casartelli (moderator)
5 (49) (9) (2) Fragile Dreams

crosskip schreef:
Hun grootste klassieker en niet onterecht. Alleen al voor de fenomenale intro en outro verdiend dit nummer deze vijfde plek.
U wordt op uw wenken bediend! Meteen ook de hoogste Alternative 4-notering en toch wel hét oudje dat nog regelmatig op de concerten opduikt.

Casartelli (moderator)
4 (50) (6) (1) Flying *

Nummer 1 van 50tracks, EttaJamesBrown en vigil
EttaJamesBrown schreef:
De fans zullen mij wel verketteren; mijn nummer 1 is het rustige Flying.
Nou, dat valt kennelijk wel mee. Zes lijstjes is niet echt veel, maar drie eerste plaatsen liegen er uiteraard niet om. Flying is de derde en hoogste notering van A Natural Disaster en bovenal met afstand de hoogste nominatie.

Casartelli (moderator)
3 (52) (9) (1) Untouchable, Part 1

Nummer 1 van stoepkrijt
stoepkrijt schreef:
Weather Systems en We're Here Because We're Here komen bovendrijven als de albums met de mooiste nummers.
Afgaand op de topdrie waren er meer mensen die er zo over dachten.

Casartelli (moderator)
2 (55) (10) (1) A Simple Mistake

Nummer 1 van musicborst
crosskip schreef:
Destijds wellicht te vaak de demo geluisterd, waardoor de uiteindelijke (te) verfijnde studioversie me net wat minder doet dan het pure geluid van demo. Verder een topnummer, vooral de tweede helft is magistraal.

Casartelli (moderator)
1 (79) (10) (1) The Storm Before the Calm

Nummer 1 van Bonk, Brunniepoo en freitzen
Casartelli schreef:
Alternative 4 is wel favoriet hier, terwijl de recentere albums me nog wel eens wat al te zoet voorkomen. Maar dat is geen belemmering voor een hoge notering voor het ietwat Pure Reason Revolution-achtige The Storm Before the Calm
Brunniepoo schreef:
Hier toch een duidelijke voorkeur voor het recentere werk, al bevatten eerdere albums ook altijd wel enkele uitstekende nummers.
En toen kwam er ineens een gat van 24 punten en zo hebben we toch wel een heel afgetekende winnaar van deze Greatest Hits of Anathema. Drie keer op nummer 1 en in 10 van de 13 lijstjes aanwezig (soit, dat kan unaniemer!).

Ik dank 13 enthousiaste deelnemers en geef (voor morgenochtend) het stokje over aan Edgar die daar met Nick Drake vast nog wel overheen kan.

Casartelli (moderator)
Ten slotte plaats ik mezelf weer even achteraan de lijst.

20-mei - Edgar18 (Nick Drake)
27-mei - dynamo d (Earth & Fire)
03-jun - Telamon (James))
10-jun - Titmeister (Giorgio Moroder)
17-jun - Johnny Marr (Antony and the Johnsons)
24-jun - Laxus11 (Dire Straits)
1-jul - herman (The Kinks)
8-jul - ArthurDZ (U2)
15-jul - De-noir (The National)
22-jul - Johnny Marr (Lil' Wayne)
29-jul - Arno (The Triffids)
5-aug - luigifort (Tears For Fears/Orzabal)
12-aug - Gretz (Eefje de Visser)
19-aug - dazzler (The Stranglers)
26-aug - Johnny Marr (Beach House)
02-sep - ArthurDZ (Jacques Brel)
09-sep - Edgar18 (Frank Sinatra)
16-sep - dynamo d (De Jeugd van Tegenwoordig)
23-sep - west (Curtis Mayfield)
30-sep - arcade monkeys (Joni Mitchell)
07-okt - Kees-Jan (Creedence Clearwater Revival)
14-okt - luigifort (Morrissey)
21-okt - Arrie (DJ Premier)
28-okt - Laxus11 (Iron Maiden)
4-nov - Gretz (Het Zesde Metaal)
11 nov - Etta (Mark Lanegan)
18 nov - ArthurDZ (Madonna)
25 nov - luigifort (Prefab Sprout)
2 dec - vigil (Het Goede Doel + solo materiaal)
9 dec - laxus11 (Eagles)
16 dec - Gretz (Spinvis)
23 dec - arcade monkeys (Yo La Tengo)
30 dec -
6 jan - Beastie Boys (herman)
13 jan - dynamo d (Killing Joke)
20 jan - Telamon (The Jesus And Mary Chain)
27 jan - Casartelli (Archive)

Dank Casartelli!

Jij bedankt Casartelli! Geweldige presentatie en prachtige nummer 1 .
Terechte aandacht voor deze sterke band!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.