Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:47 uur
Ja maar zelfs jullie moeten toegeven: zonder ronde 2 zou dit spel een stuk saaier zijn. 
Als ik me niet vergis, was de opzet van dit spelletje ook gewoon: hoe verhouden de hits van een artiest zich tot de albumtracks, en wat zijn de populairste nummers van beide groepen onder het deelnemersveld. De opzet was niet 'hoe houden we op het einde van de rit zoveel mogelijk persoonlijk favorietjes over'.

Als ik me niet vergis, was de opzet van dit spelletje ook gewoon: hoe verhouden de hits van een artiest zich tot de albumtracks, en wat zijn de populairste nummers van beide groepen onder het deelnemersveld. De opzet was niet 'hoe houden we op het einde van de rit zoveel mogelijk persoonlijk favorietjes over'.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:50 uur
“40”
A Sort of Homecoming
Elvis Presley and America
Everlasting Love
Numb
Red Hill Mining Town
Running to Stand Still
Ultra Violet (Light My Way)
Zooropa
Zoo Station
A Sort of Homecoming
Elvis Presley and America
Everlasting Love
Numb
Red Hill Mining Town
Running to Stand Still
Ultra Violet (Light My Way)
Zooropa
Zoo Station
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:51 uur
ArthurDZ schreef:
De opzet was niet 'hoe houden we op het einde van de rit zoveel mogelijk persoonlijk favorietjes over'.
De opzet was niet 'hoe houden we op het einde van de rit zoveel mogelijk persoonlijk favorietjes over'.
Dat is flauw Arthur. Dat is niet waar dit over gaat. Er sneuvelen soms nummers die ik persoonlijk niet super vind, maar waar ik wel verbaasd over ben, dat ze de finale niet halen. Sommige 'klassiekers' horen daar gewoon in thuis.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 11:57 uur
ArthurDZ schreef:
Inderdaad flauw. 'Persoonlijke favorietjes' maken sowieso geen schijn van kans, want die halen de drempel niet in de eerste ronde (tenzij je maar een handvol deelnemers hebt). Het is natuurlijk potsierlijk dat in de 1e ronde breed gedragen (album-)klassiekers erbij komen en die er dan weer in de 2e ronde keihard uitgebonjourd worden.
Maar goed, ik rangschik met alle liefde de U2-staples wel weer in de finale

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 juli 2016, 11:59 uur
Als we een band spelen waar ik tot over mijn oren in zit, vind ik de tweede ronde vaak ook maar frustrerend: halfbakken nitwits stemmen mijn onbekende pareltjes weg. Bah, ze hebben er waarschijnlijk niet eens naar geluisterd, want anders zouden ze toch wel horen dat...?
Als we een band spelen waar ik een wat oppervlakkiger (maar wel net voldoende) interesse in heb, ben ik maar wat blij dat er ook 10 nummers afvallen, want daardoor staan er 20 i.p.v. 30 nummers in de finale. Daar je wat mij betreft in elk geval in rondes 2 en 3 wel de morele plicht hebt alle nummers ten minste eenmaal te beluisteren als je ze niet kent, zou het weglaten van de wegstemronde de toegankelijkheid van het spel zeker negatief beïnvloeden.
Overigens wordt er altijd wel een hoop geschreeuwd over de wegstemronde, maar is mijn ervaring toch dat het maar betrekkelijk weinig tot daadwerkelijke uitschakeling van grote hits met een wat hoger love/hate-gehalte komt.
Als we een band spelen waar ik een wat oppervlakkiger (maar wel net voldoende) interesse in heb, ben ik maar wat blij dat er ook 10 nummers afvallen, want daardoor staan er 20 i.p.v. 30 nummers in de finale. Daar je wat mij betreft in elk geval in rondes 2 en 3 wel de morele plicht hebt alle nummers ten minste eenmaal te beluisteren als je ze niet kent, zou het weglaten van de wegstemronde de toegankelijkheid van het spel zeker negatief beïnvloeden.
Overigens wordt er altijd wel een hoop geschreeuwd over de wegstemronde, maar is mijn ervaring toch dat het maar betrekkelijk weinig tot daadwerkelijke uitschakeling van grote hits met een wat hoger love/hate-gehalte komt.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:11 uur
Klopt, dat is ook mijn punt. De grote hits redden het meestal wel (Lola was vorige week echt een uitzondering), maar de albumpareltjes of latere classics meestal niet. Dat vind ik jammer, maar ja, wat wil je ook in een 'greatest hits-topic' 

0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:16 uur
johan de witt schreef:
Nu is het meestal voorspelbaarheid troef, aangezien de niet-fans (degenen die alleen de hits kennen en in de finale instappen) uiteindelijk onevenredig veel invloed op de uitslag hebben.
Nu is het meestal voorspelbaarheid troef, aangezien de niet-fans (degenen die alleen de hits kennen en in de finale instappen) uiteindelijk onevenredig veel invloed op de uitslag hebben.
Dat klopt en dat is ook niet alleen hier het geval, maar ook in KO's waarin sommige users pas meegaan doen als de hits zijn overgebleven.
Maar toch vind ik het wegstemmen er wel bij horen, anders kun je net zo goed iedereen meteen een toplijstje laten indienen zonder enige beperkingen.
En wat de Kinks betreft: Lola is wel heel bekend, maar ook hier zie je dat het bij de meeste liefhebbers de top 10 niet haalt. Heb het idee dat het nummer vooral goed scoort bij de mensen die het bewust hebben meegemaakt en minder bij de jongeren die jaren later zich uit interesse in The Kinks zijn gaan verdiepen.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:22 uur
johan de witt schreef:
Ik vind de jaren 90-periode juist geforceerd (hip), geef mij maar de eerste jaren toen ze nog urgent en zichzelf waren.
Ik hoop ook dat er genoeg leuks overblijft uit die periode om in de finale mee te kunnen doen, maar in dit spel zal het in de finale ongetwijfeld weer neerkomen op het rangschikken van de grootste hits.
Ik vind de jaren 90-periode juist geforceerd (hip), geef mij maar de eerste jaren toen ze nog urgent en zichzelf waren.
Ik hoop ook dat er genoeg leuks overblijft uit die periode om in de finale mee te kunnen doen, maar in dit spel zal het in de finale ongetwijfeld weer neerkomen op het rangschikken van de grootste hits.
Nou dat zal wel goedkomen. De vorige keer was er van mijn eigenlijke top 10 niets meer over...
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:32 uur
west schreef:
Dat is flauw Arthur. Dat is niet waar dit over gaat. Er sneuvelen soms nummers die ik persoonlijk niet super vind, maar waar ik wel verbaasd over ben, dat ze de finale niet halen. Sommige 'klassiekers' horen daar gewoon in thuis.
(quote)
Helemaal niet flauw, johan de witt geeft het hier boven/onder mij nu ook gewoon toe.

Uiteindelijk komt het erop neer dat dit spelletje niet bedoelt is als 'evenwichtige dwarsdoorsnede van een muzikale carrière' maar, net zoals zo goed als elk spelletje op het forum, als populariteitswedstrijd. Een nummer moet populair genoeg zijn om in de startlijst te staan of anders populair genoeg zijn om het via nominaties te redden, en vervolgens moet het nummer populair genoeg zijn om ronde 2 te overleven. Om dan af te sluiten met...nog een laatste vleeskeuring.
Als een bepaald nummer (of het nu een klassieker of persoonlijke favoriet is) door het merendeel van de deelnemers gezien wordt als één van de tien minste nummers van de lijst tot dan toe, dan valt die af. Simple as. Dat kan je niet leuk vinden (zelf moet ik ook af en toe eens vloeken als ik de uitslagen zie, wie niet
) maar om nu die hele tweede ronde te willen veranderen/af te schaffen, vind ik een overdreven reactie. Het is maar een spel.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:35 uur
herman schreef:
Maar toch vind ik het wegstemmen er wel bij horen, anders kun je net zo goed iedereen meteen een toplijstje laten indienen zonder enige beperkingen.
En wat de Kinks betreft: Lola is wel heel bekend, maar ook hier zie je dat het bij de meeste liefhebbers de top 10 niet haalt
En wat de Kinks betreft: Lola is wel heel bekend, maar ook hier zie je dat het bij de meeste liefhebbers de top 10 niet haalt
Dat zijn dan ook echte fans
Maar ik zou zo'n opzet, waar iedereen een vrij toplijstje mag indienen, wel leuk vinden. Ben ook wel benieuwd of de top 10'en opgeteld in dat toplijsten-forum tot een mooiere, verrassendere uitslag leiden dan in dit GH-topic. Ik denk haast van wel 
0
geplaatst: 11 juli 2016, 12:38 uur
Ik zou ook wel een andere opzet willen...
Nu krijg je geheid Pride en New Years Day in de finale (mooie nummers hoor)
Maar de Lemons en Mofos vallen af...omdat er veel mensen vaak id de Greatest Hits kiezen (Hey zo heet t spelletje ook
)
Nu krijg je geheid Pride en New Years Day in de finale (mooie nummers hoor)
Maar de Lemons en Mofos vallen af...omdat er veel mensen vaak id de Greatest Hits kiezen (Hey zo heet t spelletje ook
)
0
geplaatst: 11 juli 2016, 13:12 uur
johan de witt schreef:
Maar ik zou zo'n opzet, waar iedereen een vrij toplijstje mag indienen, wel leuk vinden. Ben ook wel benieuwd of de top 10'en opgeteld in dat toplijsten-forum tot een mooiere, verrassendere uitslag leiden dan in dit GH-topic. Ik denk haast van wel
(quote)
Doen we anders aansluitend op de ontknoping van de U2-finale een soort 'song top 10 per artiest' van U2 om eens te kijken hoe groot de verschillen zijn (en daarna eventueel verder met steeds een andere artiest, zoals hier)? Lijkt me een leuke opzet!

Op het gevaar af cynisch over te komen: echt groot zullen de verschillen denk ik meestal niet zijn. Als het merendeel van de deelnemers hier pakweg With Or Without You eruit stemt, dan gaat die niet opeens de top 10 halen in het andere topic vermoed ik (gesteld dat er een vrij grote overlap qua deelnemers is tussen beide games, wat ik wel zie gebeuren). Zo'n topic wordt immers net zo zeer een populariteitswedstrijd, maar dan gewoon met meer nummers.
Maar toch, het lijkt me wel een leuk idee. Wat vindt de rest?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 juli 2016, 13:40 uur
ArthurDZ schreef:
Maar toch, het lijkt me wel een leuk idee. Wat vindt de rest?
Als dan de toptienen ook helemaal vrij zijn, vind ik het prima. Ik vermoed dat je wel gelijk hebt met het punt wat je tussen de spoilertags maakt. Allicht zijn daar ook een paar uitzonderingen op en of dat er voldoende zijn voor een triomfantelijk "zie je wel!" of voldoende weinig voor een schouderophalend "zie je wel", blijft toch een kwestie van smaak.Maar toch, het lijkt me wel een leuk idee. Wat vindt de rest?
Ik wil wel op voorhand opmerken dat in elk geval voor mij het spel in zijn huidige opzet mij meer stimuleert om die week met een artiest bezig te zijn (d.w.z. er nog eens een cd van op te zetten, naast het 'verplichte' luisteren in rondes 2 en 3) dan de alternatieve opzet zou doen.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 14:08 uur
Ik vind de opzet prima zo, natuurlijk vind ik het ook wel eens jammer dat een favoriet niet doorgaat omdat het aantal nominaties te laag zijn maar die gaat het dan hoogstwaarschijnlijk ook niet redden als alle titels "vrij" worden gegeven. Een beetje frustratie aan de ene kant en positieve verrassingen aan de andere kant horen bij dit spelletje en dat heeft ook zo zijn charme. Alleen maar lijstjes maken van bepaalde artiesten zonder enige beperking is ook wel wat suf en kan je hierop de site al in zoveel topics doen.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 14:30 uur
Het optellen van volledig vrije lijstjes geeft volgens mij een resultaat waarbij de bekendste nummers alleen maar hoger gaan komen. Dan heb ik liever de huidige opzet.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 14:53 uur
Casartelli schreef:
Ik wil wel op voorhand opmerken dat in elk geval voor mij het spel in zijn huidige opzet mij meer stimuleert om die week met een artiest bezig te zijn (d.w.z. er nog eens een cd van op te zetten, naast het 'verplichte' luisteren in rondes 2 en 3) dan de alternatieve opzet zou doen.
Dat geldt ook zeker voor mij. Vorige week de hele week veel Kinks gedraaid en nu zal dat wat U2 zijn, omdat je in ronde 2 en 3 toch 'verplicht' bent alles te luisteren wat je niet kent/is weggezakt.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 18:51 uur
Ik vind de huidige opzet prima. Wegstemmen is net zo leuk als je top 10 kiezen. En ook voor mij is het een weekje 'inluisteren' in een specifiek bandje.
Ook ik voel de morele plicht om alle liedjes tenminste eenmaal gehoord te hebben, maar die plicht is elastisch: in de weken dat andere werkzaamheden voorrang hebben wil ik in die plicht weleens verzaken. Op dat moment geldt mijn adagium; als het de eerste minuut niet boeit en de tweede minuut niet beter wordt, dan hoef ik het vanaf de derde niet meer te horen. Van 'oortje plagen' wordt niemand beter.
Natuurlijk geldt hetzelfde de andere kant op: als een song mij direct grijpt, dan hoef ik het eind niet te horen om gegrepen te zijn. Het wekt geen verbazing dat het einde dan wel vaak gehaald wordt. Van goede muziek kun je nooit genoeg krijgen.
Ook ik voel de morele plicht om alle liedjes tenminste eenmaal gehoord te hebben, maar die plicht is elastisch: in de weken dat andere werkzaamheden voorrang hebben wil ik in die plicht weleens verzaken. Op dat moment geldt mijn adagium; als het de eerste minuut niet boeit en de tweede minuut niet beter wordt, dan hoef ik het vanaf de derde niet meer te horen. Van 'oortje plagen' wordt niemand beter.
Natuurlijk geldt hetzelfde de andere kant op: als een song mij direct grijpt, dan hoef ik het eind niet te horen om gegrepen te zijn. Het wekt geen verbazing dat het einde dan wel vaak gehaald wordt. Van goede muziek kun je nooit genoeg krijgen.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:10 uur
Mijn idee vorige week was om de tweede ronde wel te handhaven, maar niet alleen met weg stemmen, maar ook met voor stemmen. En vervolgens (=/-) alles bij elkaar op tellen. Dan pas heb je een 'verantwoorde' afvalronde.
Wat vinden jullie hiervan? Dit lijkt mij pas echt fair.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:20 uur
Onzin. Gewoon lekker weg stemmen als het nummer je niet zint. 't Is geen referendum over de rechten van de mens.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:24 uur
Marco dB schreef:
Onzin. Gewoon lekker weg stemmen als het nummer je niet zint. 't Is geen referendum over de rechten van de mens.
Tja....: jij hoort bij de 10-20% van de mensen die hoe dan ook tegen veranderingen zijn lijkt mij.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:30 uur
Moeilijk, want ze hebben zoveel fantastische nummers gemaakt, maar vandaag kom ik tot deze:
A Sort of Homecoming
Bullet the Blue Sky
Every Breaking Wave
Heartland
One Tree Hill
Ordinary Love
Original of the Species
Running to Stand Still
Sometimes You Can't Make It on Your Own
Winter
A Sort of Homecoming
Bullet the Blue Sky
Every Breaking Wave
Heartland
One Tree Hill
Ordinary Love
Original of the Species
Running to Stand Still
Sometimes You Can't Make It on Your Own
Winter
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:40 uur
west schreef:
Mijn idee vorige week was om de tweede ronde wel te handhaven, maar niet alleen met weg stemmen, maar ook met voor stemmen. En vervolgens (=/-) alles bij elkaar op tellen. Dan pas heb je een 'verantwoorde' afvalronde.
Volgens heb je dan nog vaker een tie- break nodig. En hoe je het wendt of keert: je hebt afvallers nodig om overblijvers te herkennen. Daar is niets fair aan. En dat hoeft ook niet.
Gewoon vertrouwen op het gezonde muziekverstand van de medespelers.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 19:45 uur
west schreef:
Tja....: jij hoort bij de 10-20% van de mensen die hoe dan ook tegen veranderingen zijn lijkt mij.
Als je alles in dit spelletje politiek correct vlak gaat strijken omdat een bepaald nummertje anders niet in de top tien komt haal je de eigenheid eruit. Ik heb nu al zin om het zeikerige With Or Without You een spreekwoordelijke trap onder z'n hol te geven. Vliegt ie eruit, mooi. Zo niet, ook goed. Voor een doorsnee U2 lijstje zijn er andere plekken genoeg.
0
geplaatst: 11 juli 2016, 20:13 uur
Bullet the Blue Sky
Dirty Day
Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me
Indian Summer Sky
If you wear that velvet dress
October
Running to Stand Still
The First Time
Wire
Zooropa
Dirty Day
Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me
Indian Summer Sky
If you wear that velvet dress
October
Running to Stand Still
The First Time
Wire
Zooropa
0
geplaatst: 11 juli 2016, 21:03 uur
37 lijstjes maar liefst, als ik goed geteld heb. Waarvoor dank! 
De voting heeft volgende uitslag opgeleverd. De volgende 21 nummers gaan door (21, want tie-breaks zijn stom):
18 Bullet The Blue Sky
17 A Sort Of Homecoming
17 Running to Stand Still
14 October
12 Love Is Blindness
12 Zoo Station
11 Until The End Of The World
9 Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me
9 Mothers Of The Dissapeared
9 One Tree Hill
8 Out Of Control
8 Red Hill Mining Town
8 Zooropa
7 Angel Of Harlem
7 Exit
7 The Electric Co.
7 Tomorrow
6 Even Better Than The Real Thing
6 Lemon
6 Stuck in a Moment You Can’t Get Out Of
6 Two Hearts Beat As One
De bubbling under, allen vijf keer genoemd:
11 O'Clock Tick Tock
Elevation
Original Of The Species
Sometimes You Can’t Make It on Your Own
Staring At The Sun
Walk On
Wire
Who’s Gonna Ride Your Wild Horses

De voting heeft volgende uitslag opgeleverd. De volgende 21 nummers gaan door (21, want tie-breaks zijn stom):
18 Bullet The Blue Sky
17 A Sort Of Homecoming
17 Running to Stand Still
14 October
12 Love Is Blindness
12 Zoo Station
11 Until The End Of The World
9 Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me
9 One Tree Hill
8 Out Of Control
8 Red Hill Mining Town
8 Zooropa
7 Angel Of Harlem
7 Exit
7 The Electric Co.
7 Tomorrow
6 Even Better Than The Real Thing
6 Lemon
6 Stuck in a Moment You Can’t Get Out Of
6 Two Hearts Beat As One
De bubbling under, allen vijf keer genoemd:
11 O'Clock Tick Tock
Elevation
Original Of The Species
Sometimes You Can’t Make It on Your Own
Staring At The Sun
Walk On
Wire
Who’s Gonna Ride Your Wild Horses
0
geplaatst: 11 juli 2016, 21:09 uur
Ronde 2: kies uit deze lijvige lijst je tien minst favoriete nummers. De elf liedjes die tegen woensdagavond 21.00 uur het vaakst genoemd zijn, vallen af.
All I Want Is You
Angel Of Harlem*
A Sort Of Homecoming*
Bad
Beautiful Day
Bullet The Blue Sky*
City of Blinding Lights
Desire
Even Better Than The Real Thing*
Exit*
Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me*
Gloria
I Still Haven't Found What I'm Looking For
I Will Follow
Lemon*
Love Is Blindness*
Magnificent
Miss Sarajevo
Mothers of the Disappeared*
Mysterious Ways
New Year’s Day
October*
One
One Tree Hill*
Out Of Control*
Pride (In The Name Of Love)
Red Hill Mining Town*
Running to Stand Still*
Stay (Faraway, So Close)
Stuck in a Moment You Can’t Get Out Of*
Sunday Bloody Sunday
The Electric Co.*
The Fly
The Unforgettable Fire
Tomorrow*
Two Hearts Beat As One*
Until The End Of The World*
Where the Streets Have No Name
With Or Without You
Zooropa*
Zoo Station*
All I Want Is You
Angel Of Harlem*
A Sort Of Homecoming*
Bad
Beautiful Day
Bullet The Blue Sky*
City of Blinding Lights
Desire
Even Better Than The Real Thing*
Exit*
Gloria
I Still Haven't Found What I'm Looking For
I Will Follow
Lemon*
Love Is Blindness*
Magnificent
Miss Sarajevo
Mothers of the Disappeared*
Mysterious Ways
New Year’s Day
October*
One
One Tree Hill*
Out Of Control*
Pride (In The Name Of Love)
Red Hill Mining Town*
Running to Stand Still*
Stay (Faraway, So Close)
Sunday Bloody Sunday
The Electric Co.*
The Fly
The Unforgettable Fire
Tomorrow*
Two Hearts Beat As One*
Until The End Of The World*
Where the Streets Have No Name
With Or Without You
Zooropa*
Zoo Station*
0
geplaatst: 11 juli 2016, 21:18 uur
Normaliter kost het kiezen van de laatste nummers de nodige moeite, maar nu had ik nog wel wat nummers kunnen noemen...
Beautiful Day
City of Blinding Lights
Lemon*
Magnificent
Out Of Control*
Stay (Faraway, So Close)
Tomorrow*
Two Hearts Beat As One*
edit: aangepast.
Beautiful Day
City of Blinding Lights
Lemon*
Magnificent
Out Of Control*
Stay (Faraway, So Close)
Tomorrow*
Two Hearts Beat As One*
edit: aangepast.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 juli 2016, 21:33 uur
ArthurDZ schreef:
klein taalvoudje dat je nu nog aan kunt passen9 Mothers Of The Dissapeared
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 juli 2016, 21:34 uur
Brunniepoo schreef:
Normaliter kost het kiezen van de laatste nummers de nodige moeite, maar nu had ik nog wel wat nummers kunnen noemen...
Je mag er maar 10 noemen. Dat betekent dat je Until the End of the World nog kunt schrappen.Normaliter kost het kiezen van de laatste nummers de nodige moeite, maar nu had ik nog wel wat nummers kunnen noemen...
0
geplaatst: 11 juli 2016, 21:38 uur
Bullet The Blue Sky*
City of Blinding Lights
Exit*
Lemon*
Magnificent
Miss Sarajevo
Red Hill Mining Town*
Stay (Faraway, So Close)
The Electric Co.*
Tomorrow*
City of Blinding Lights
Exit*
Lemon*
Magnificent
Miss Sarajevo
Red Hill Mining Town*
Stay (Faraway, So Close)
The Electric Co.*
Tomorrow*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.