MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:

6. The Hurting: 71 punten, 13 x genoemd, hoogste positie: 2

Gelijknamige albumopener en wat mij betreft het beste nummer van het album. Hypnotiserend nummer en wat mij betreft met een sterke tekst. Could you please explain the hurting. Geweldige intro, maar ook geweldige outro. Billy Corgan vond de productie van dit album erg fijn en liet zich er door inspireren voor het Smashing Pumpkins album Adore, even een sidenote

5. Head Over Heels/Broken (live): 81 punten, 14 x genoemd, hoogste positie: 2

Erg vaak genoemd, maar geen 1e plek. Het blijft natuurlijk wel een fantastisch nummer van Songs From The Big Chair, lieflijk, vocalen ontzettend mooi en een prachtige melodie, en toch ook wel echt een pophit, helemaal met de live versie van Broken erachteraan, we knallen dan nog even lekker door

4. Change: 86 punten, 13 x genoemd, Nr. 1 van Poeha

Enigszins verrassend wel deze hoge positie, vind ik dan. Uiteraard een hele sterke single met een geweldige tegendraadse drive en weer zo'n geweldige buitenaardse intro. Wat een debuutalbum toch ook als je zoveel klasbakken van nummers en singles weet te maken, volgens velen was het hierna alleen maar bergafwaarts

3. Sowing The Seeds Of Love: 88 punten, 13 x genoemd, Nr. 1 van Alicia rkdev Casartelli

Toch nog 1 van de 3 megahits van ze op het podium. Uiteraard een fantastisch nummer van ze en ze waren natuurlijk al van het grote gebaar, maar dit is de overtreffende trap. Dit is hun Sergeant Pepper maar dan in 1 nummer .
Compleet met allerhande verwijzingen, een mooie clip en een geweldige boodschap, terecht op 3

2. Pale Shelter: 123 punten, 16 x genoemd, Nr. 1 van likeahurricane vigil dynamo d dix

Fabeltastische single van de boys. You don't give me looooovvvvee . In de herkansing dan he, de eerste keer dat ie uitgebracht werd deed ie niks in de charts, een jaar later na wat oppoetsen wel. De 12 inch is ook geweldig, maar dat geldt wel voor meer nummers van ze. Een van hun beste nummers en hits, gedragen, sfeervol, en met passie gezongen.

1. Mad World: 132 punten, 17 x genoemd, Nr. 1 van aERodynamIC zaaf johan de witt Brunniepoo Funky Bookie laxus11

De gedoodverfde winnaar? Lijkt me wel! Meeste keer genoemd, meeste keer op 1. De terechte winnaar! Killersong ook natuurlijk, overrompelend als wat, fantastische tekst ook en geeft altijd een kick om m te horen, blijft fris en nieuw. Hergewaardeerd door de film Donnie Darko, past er ook wel bij, alleen in die film wordt het gezongen door Gary Jules, sommige mensen vinden die versie zelfs beter, wat vinden jullie?

Zo, het zit er weer op de Greatest Hits van Tears For Fears. Ik wil de 21! deelnemers hartelijk bedanken voor hun deelname. Helaas had ik onvoorzien niet heel veel tijd voor de presentatie (anders had ik grootser uitgepakt), maar ik hoop dat jullie toch genoten hebben.

Dan geef ik nu het stokje door aan Arno voor de Greatest Hits van The Triffids...take it away!

Ik zie een wide open Road opdoemen.

Niet beter dan Gary Jules, die heeft het heel knap 'eigen' gemaakt. Ontroerend. Het origineel is een killer song waar mijn voorkeur toch naar uit blijft gaan, maar die van Gary is absoluut ook klasse.

Triffids

Casartelli (moderator)
aERodynamIC schreef:
Niet beter dan Gary Jules, die heeft het heel knap 'eigen' gemaakt. Ontroerend. Het origineel is een killer song waar mijn voorkeur toch naar uit blijft gaan, maar die van Gary is absoluut ook klasse.
Ja. Dit.

Mooie editie. Was blij verrast dat Suffer the Children de toptien gehaald had. De euforie zakte wel wat weg toen ik zag hoe dominant het debuut überhaupt in de toptien was, soit.

Ik vind de versie van Jules nogal slaapverwekkend..

Dank voor deze mooie Greatest hits editie!!

dix
luigifort schreef:
Gary Jules, sommige mensen vinden die versie zelfs beter, wat vinden jullie?

Die van Jules associeer ik met vliegtuigen die in gebouwen crashen. Vervelend nummer.

Dank voor de toch fraaie presentatie

THE TRIFFIDS
https://mushroommusic.com/wp-content/uploads/2014/02/WEB1_THETRIFFIDS_ARTIST.jpg

Tijd voor de Greatest Hits of... The Triffids, de Australische groep rond de getormenteerde, betreurde frontman David McComb. De band, genoemd naar een prachtige scifiroman van John Wyndham, bracht in de jaren 80 een paar pareltjes van popalbums uit. Daarmee wisten ze onder andere in de Lage Landen een trouwe fanschare op te bouwen.

De startlijst:

A Trick of the Light
Bury Me Deep in Love
Estuary Bed
Falling over You
Goodbye Little Boy
Hell of a Summer
Holy Water
In the Pines
Jerdacuttup Man
Kelly's Blues
Life of Crime
Lonely Stretch
New Year's Greetings
Raining Pleasure
Red Pony
Save What You Can
Stolen Property
The Seabirds
Too Hot to Move, Too Hot to Think
Wide Open Road

Bovenstaande Greatest Hits van 20 nummers is weliswaar er-rug mooi maar nog onvolledig. Welke 10 nummers ontbreken? Post ze hier vóór maandag 15 augustus om 20 uur.

Bedankt Luigi, voor de mooie presentatie!
Mooi om terug te lezen.
En wat een geweldige top-10 is het geworden!

En dan nu The Triffids, sowieso mijn fave Aussie band of all time!

dix
Rosevel
You Don't Miss Your Water
Unmade Love
Place In The Sun
Plaything
Suntrapper
Just Might Fade Away
Field Of Glass
Jesus Calling

en de belangrijkste vermiste:

Property Is Condemned

Beautiful Waste
Blinder By the Hour
Field of Glass
Goodbye Little Boy
Good Fortune Rose
Hometown Farewell Kiss
Personal Things
Property is Condemned
Suntrapper
Tender is the Night (the Long Fidelity)

Poeha schreef:
Helaas ja, die had bij mij ook zeker de top 10 gescoord.

Ga jij Shout nog wat punten bezorgen, dazzler?

Shout niet eens in de top 10? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat is die ziekte om je neus op te halen voor de grootste hit van een artiest.
Gebeurt wel vaker in dit spelletjes.

Ik was helaas een weekje op reis en ben net te laat terug van weggeweest.

dix schreef:

Too Hot Too Move, Too Hot To Think

en de belangrijkste vermiste:

Property Is Condemned

Field of Glass lijkt me de belangrijkste vermiste
Maar Too Hot to Move staat al in de startlijst, dus je mag er nog eentje toevoegen

dix
johan de witt schreef:

Field of Glass lijkt me de belangrijkste vermiste

Die was bubbling under dus dat lost zich mooi op ...

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat is die ziekte om je neus op te halen voor de grootste hit van een artiest.
Gebeurt wel vaker in dit spelletjes.
Gaat het weer een beetje, mijnheer dazz?

Blinder By The Hour
Hometown Farewell Kiss
Jesus Calling
Old Ghostrider
Open For You
Personal Things
Place in the Sun
Property Is Condemned
Suntrapper
The Clown Prince

Telamon
Leuk, de Triffids. Heb drie platen van de band die ik te weinig draai. Mooie gelegenheid ze er weer eens bij te pakken. Born Sandy Devotional en In The Pines staan hopelijk op Spotify.

Mogen ze ook hiervan, Arno?
David McComb - Love of Will (1994)

Ik denk het niet. Anders had ik ook zeker enkele solo-nummers opgenomen.

Bottle of love
Butterflies into Worms
Blackeyed Susan
The Clown Prince
Fairytale Love
Hometown farewell Kiss
Setting you free
Lifeline
Love Sister #1
Beautiful waste

Toch stiekem een paar van Love of Will gedaan.

The Black Swan ook wel een hele goede plaat eigenlijk

Misschien kan Lukas of panjoe de topictitel veranderen naar The Triffids

luigifort schreef:
Misschien kan Lukas of panjoe de topictitel veranderen naar The Triffids

Juist ja, dacht ik ook net aan

Blinder by the Hour
Branded
Embedded
Jesus Calling
Hanging Shed
Native Bride
Open for You
Personal Things
Place in the Sun
Vagabond Holes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.