MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
1 I Will Possess Your Heart
2 You Are a Tourist
3 Soul Meets Body
4 Title and Registration
5 Transatlanticism
6 I Will Follow You into the Dark
7 Such Great Heights
8 What Sarah Said
9 The New Year
10 Black Sun

1. Transatlanticism
2. Such Great Heights
3. Soul Meets Body
4. What Sarah Said
5. The District Sleeps Alone Tonight
6. Marching Bands Of Manhattan
7. The New Year
8. Little Wanderer
9. Your Heart Is An Empty Room
10. Title and Registration

Op de valreep! Een finale met 30 nummers en dan maar 2 van de 10 nummers die ik had aangedragen... Jammer. Maar nog steeds een mooi rijtje!

1. Transatlanticism
2. Soul Meets Body
3. You Are a Tourist
4. Crooked Teeth
5. Little Wanderer
6. What Sarah Said 
7. We Looked Like Giants
8. Marching Bands of Manhattan
9. I Will Possess Your Heart
10. Your Heart Is an Empty Room 

1 Soul Meets Body
2 I Will Possess Your Heart
3 I Will Follow You into the Dark
4 Such Great Heights
5 Bixby Canyon Bridge
6 Title and Registration
7 The Sound of Settling
8 Cath…
9 Summer Skin 
10 Transatlanticism

Lastig hoor! In totaal maar 2 mindere nummers uit het lijstje van Death Cab gehoord.

1. Such Great Heights
2. Nothing Better
3. Soul Meets Body
4. I Will Follow You Into the Dark
5. We Looked Like Giants
6. A Lack of Color
7. Transatlanticism
8. Sleeping In
9. The New Year
10. We Will Become Silhouettes

De lijnen zijn gesloten. Ik wil de volgende deelnemers bedanken voor hun inzending.

50tracks
Choconas
DenDimi
DjFrankie
EttaJamesBrown
Silent_shout
Sunderland
WhyNotSmile
johan de witt
stardust_be

De volgende 3 nummers zijn puntloos gebleven.

28. Clark Gable (0 punten, 0 keer genoemd)
Artiest: The Postal Service
Album: Give Up (2003)

28. Brand New Colony (0 punten, 0 keer genoemd)

28. A Tattered Line of String (0 punten, 0 keer genoemd)
Album: Give Up [Anniversary Edition] (2013)

Gretz schreef:

26. The Sound of Settling (0 punten, 0 keer genoemd)
Artiest: Death Cab for Cutie
Album: Transatlanticism (2003)

Die heb ik op 7 staan.

Sunderland schreef:
(quote)

Die heb ik op 7 staan.

Dank voor het opmerken. Een onzichtbare spatie gooide even de telling in de war. Vanaf nu geen correcties meer.

27. Brothers on a Hotel Bed (1 punt, 1 keer genoemd)
Album: Plans (2005)

26. We Will Become Silhouettes (2 punten, 2 keer genoemd)

25. The Sound of Settling (4 punten, 1 keer genoemd)

24. Sleeping In (4 punten, 2 keer genoemd)

23. A Movie Script Ending (6 punten, 1 keer genoemd)
Album: The Photo Album (2001)

22. Bixby Canyon Bridge (9 punten, 2 keer genoemd)
Album: Narrow Stairs (2008)

21. A Lack of Color (10 punten, 3 keer genoemd)

20. Cath… (10 punten, 4 keer genoemd)

19. Nothing Better (11 punten, 2 keer genoemd)

17. Black Sun (12 punten, 4 keer genoemd)
Album: Kintsugi (2015)

17. Little Wanderer (12 punten, 4 keer genoemd)
Album: Kintsugi (2015)

15. Summer Skin (13 punten, 3 keer genoemd)

15. Tiny Vessels (13 punten, 3 keer genoemd)

14. Your Heart Is an Empty Room (16 punten, 4 keer genoemd)

13. The District Sleeps Alone Tonight (18 punten, 3 keer genoemd)

De tweede single die Ben Gibbard en Jimmy Tamborello uitbrachten. Later bij het grote publiek bekender geworden in de coverversie van Birdy.

12. Marching Bands of Manhattan (18 punten, 4 keer genoemd)

Is er animo en gelegenheid voor een ingelaste Leonard Cohen greatest hits de komende week? Of is het een idee een dergelijke greatest hits te spelen (in een apart topic) naast het huidige spel?

Een artiest als Cohen verdient wat mij betreft een week de volle aandacht. Daarnaast is de laatste (en enige) greatest hits editie van hem al van vierenhalf jaar geleden.

En tot slot, is er iemand die zin en gelegenheid heeft deze greatest hits te leiden? Uiteraard zou ik dit zelf met liefde doen maar het is voor mij tijdtechnisch heel lastig. Als ik het doe wordt het een straight forward spel zonder mooie schrijfsels e.d. en dat doet wat mij betreft geen recht aan een groot artiest als Cohen.

Twee nummers die de 10e plaats delen, beiden afkomstig van het doorbraakalbum Transatlanticism. De eerste is een prachtig nummer in het coming of age thema. De tweede is mijn favoriete nieuwjaarsnummer en draai ik traditiegetrouw steevast in de vroege ochtend van 1 januari om het nieuwe jaar in te luiden.

10. We Looked Like Giants (21 punten, 4 keer genoemd)

10. The New Year (21 punten, 5 keer genoemd)

9. Title and Registration (23 punten, 5 keer genoemd)

De laatste single van Transatlanticism.

Edgar18 schreef:
Is er animo en gelegenheid voor een ingelaste Leonard Cohen greatest hits de komende week? Of is het een idee een dergelijke greatest hits te spelen (in een apart topic) naast het huidige spel?

Een artiest als Cohen verdient wat mij betreft een week de volle aandacht. Daarnaast is de laatste (en enige) greatest hits editie van hem al van vierenhalf jaar geleden.

En tot slot, is er iemand die zin en gelegenheid heeft deze greatest hits te leiden? Uiteraard zou ik dit zelf met liefde doen maar het is voor mij tijdtechnisch heel lastig. Als ik het doe wordt het een straight forward spel zonder mooie schrijfsels e.d. en dat doet wat mij betreft geen recht aan een groot artiest als Cohen.

Lijkt me zeer passend om te spelen. Ik zal zeker meedoen. Ben geen Cohen-kenner dus geen juiste spelleider. Overigens is het de beurt aanvigil. Zou dus zeker in overleg met hem moeten.

8. Crooked Teeth (24 punten, 3 keer genoemd)

De tweede single van Plans en de nummer 1 van johan de witt.

7. You Are a Tourist (27 punten, 3 keer genoemd)
Album: Codes and Keys (2011)

De eerste single van Codes and Keys en de nummer 1 van EttaJamesBrown.

Casartelli (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Lijkt me zeer passend om te spelen. Ik zal zeker meedoen. Ben geen Cohen-kenner dus geen juiste spelleider. Overigens is het de beurt aan vigil. Zou dus zeker in overleg met hem moeten.
Ik sluit mij geheel bij de vorige spreker aan.

6. What Sarah Said (31 punten, 6 keer genoemd)

Mooie piano ballad met de dood als belangrijkste thema.

Sarah is an acquaintance of lead singer Ben Gibbard. The narrator is the one that is dying. His wife is standing with him waiting for his inevitable death and he is saying that he knew death would come for one of them at some point. She shows her love by standing with him, and he asks her, "who's gonna watch you die?" because he will already be gone.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Lijkt me zeer passend om te spelen. Ik zal zeker meedoen. Ben geen Cohen-kenner dus geen juiste spelleider. Overigens is het de beurt aanvigil. Zou dus zeker in overleg met hem moeten.

dat lijkt me inderdaad een juiste constatering... Ik denk dat iemand daar gerust een apart topic voor kan openen en het spel precies in zijn (of haar) vaatje kan gieten. Normaal gesproken was dit spel ook al begonnen natuurlijk.

5. I Will Follow You Into the Dark (41 punten, 6 keer genoemd)

Gibbard heeft veel nummers over de dood geschreven maar dit is waarschijnlijk de bekendste.

Nearing age 29, Gibbard had never lost anyone really special in his life. Growing older during an ideal and comfortable time of his life led him to begin obsessing over death, the afterlife, and the weight of his relationships. He started to take stock of the importance of the people in his life and felt a need to say something about it, writing the song to deal with his problems of focusing on life by expanding his scope to include death and what comes afterward.

Ben Gibbard schreef:

It's just this idea that what if somebody dies and we're just floating, just stumbling around in infinite darkness, and I'm just trying to find some kind of spiritual kind of peace with myself, and the world.

4. I Will Possess Your Heart (55 punten, 7 keer genoemd)

Lead single van Narrow Stairs en de nummer 1 van 50tracks, Choconas em DjFrankie.

The song depicts a one-sided obsessive relationship, which led Paste to name it one of the 25 creepiest songs about love. It is notable for its five-minute instrumental introduction as well as its music video which required location shooting across four continents.

Hoi123 schreef:
Leuk. Door de lange intro en aparte instrumentatie heeft dit nummer een apart sfeertje, maar toch verliest het – in het gezongen stuk althans – de “popheid” niet uit het oog. Daardoor een fris liedje van een band waar ik het niet echt van verwacht had; ik dacht dat dit een springerig poprockbandje was.

DjFrankie (moderator)
Had ik zeker op 1 verwacht

3. Transatlanticism (65 punten, 10 keer genoemd)

De landmark song van het gelijknamige album met een duur van bijna 8 minuten. Het favoriete nummer van WhyNotSmile en stardust_be.

1. Soul Meets Body (69 punten, 9 keer genoemd)
Nummer 1 van: DenDimi en Sunderland

Sunderland schreef:
'Het perfecte popliedje' is wellicht iets te kort voor een recensie, maar heel veel valt er ook niet over te zeggen. Death Cab for Cutie heb ik altijd een dertien in een dozijn-bandje gevonden totdat ik dit nummer voor het eerst hoorde rond haar release. Het nummer pakte mij meteen. Daarna ben ik de band blijven volgen en vanwege de goede albums die volgden behoren ze nu tot mijn favorieten. Soul Meets Body is een heerlijk nummer om op te heupwiegen en mee te hummen. Mooi meerstemmig, lieflijk, en met een fijn tempo.

1. Such Great Heights (69 punten, 9 keer genoemd)
Nummer 1 van: Silent_shout en Gretz

Dance Lover schreef:
De intro is natuurlijk overbekend dankzij een tv commercial. Wat daarna volgt is een zeldzaam lief nummer over het missen van je geliefde, wat zorgt voor de nodige ontroering. Mede dankzij de prachtige lyrics: They will see us waving from such great Heights ""Come down now"", they'll say. Dit soort zinnen zorgen er toch voor dat je jezelf met alles en iedereen wil verzoenen! Moderne popklassieker in wording!

Twee nummers die precies gelijk zijn geëindigd en daarom de eerste plaats mogen delen. Dit waren vooraf voor mij ook de twee grootste favorieten voor de winst, gezien de prestaties in de MuMeLadder/Witte Trui. Soul Meets Body is mogelijk het bekendste nummer van Death Cab for Cutie. Voor mij een absolute evergreen, zo'n nummer dat je met gerust hard honderden keren kan horen zonder dat er ook maar iets van schoonheid verloren gaat. Schitterende zanglijnen over een hemelse melodie. Mooie tekst ook over hoe waardevol het leven kan zijn.

DjFrankie schreef:
Had ik zeker op 1 verwacht
Niet op 1 , maar wel zeker op 2.

De hele lage plaats van Bixby Canyon Bridge vind ik het meest opmerkelijk.

edit: nou ja, een gedeelde 1e plaats is wellicht nog opmerkelijker, maar ook te begrijpen. Thanks Geert, voor een ochtendje Death Cab.

Dan geef ik nu snel het stokje door aan vigil voor zijn editie van Phil Collins, bedankt voor je geduld. Ik zal zometeen bij enkel nummers nog een stukje tekst toevoegen.

Mooi! Had ik nog tijd gehad voor een lijstje dan zou Such Great Heigts de winnaar van dit spelletje zijn geworden.

Gretz schreef:
Dan geef ik nu snel het stokje door aan vigil voor zijn editie van Phil Collins, bedankt voor je geduld. Ik zal zometeen bij enkel nummers nog een stukje tekst toevoegen.

Thanks en bedankt voor je werk van afgelopen week!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.