MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Verrassend hoog geëindigd nog.

Sussudio was mijn nummer 1, niet die van 50tracks.

Verbazend hoog dat Sussudio

03. Take me Home
17 stemmen, 95 punten
nummer 1 van Tribal Gathering, vigil en Marty McFly
o.a. nummer 7 in Amerika, 13 in Ierland en 19 in Engeland

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a8/Take_Me_Home_(PC).jpg/220px-Take_Me_Home_(PC).jpg

02. Against all Odds (take a look at me now)
18 stemmen, 113 punten
nummer 1 van Casartelli, musicfriek en Poeha
o.a. nummer 1 in America en Ierland, nummer 2 in Engeland, nummer 3 in Australie, Zweden en Nieuw Zeeland.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6b/Phil_Collins_Against_All_Odds_single_cover.jpg

Weergaloze top 2.

Ik zit te luisteren, terwijl de open haard brandt, naar het requiem van Duruflé. Twee weken geleden 'live' gehoord (en gezien) in The Saint Patricks Cathedral in Dublin. Erg mooi !

Ondertussen nu af en toe de tussenstanden van Collins aan het bekijken. Ik hou van dat Anglicaanse sfeertje waar toch ook Collins onderdeel van is. Iets magisch hebben die 'muzikanten' aan de andere kant van de Noordzee. Dat hebben wij nuchtere Nederlanders niet.

Top om dit te volgen vigil ! Bedankt voor de organisatie ! Ook dat stukje respect wat Collins weer mag terug krijgen. Daar geef jij een mooie input aan ! Collins is een onderdeel van mijn muzikale wereld. Zijn bijdrage (en ook zeer met Genesis) daaraan is, voor mij, betekenis gevend. Mooi !

Nog eens een slokje cognac...

01. In The Air Tonight
22 stemmen, 172 punten
nummer 1 van de rest
o.a. nummer 1 in Duitsland, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland, nummer 2 in Engeland, Ierland en Nederland

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Phil_Collins_InTheAirTonight.jpg

Met een enorm verschil is deze klassieker winnaar geworden!

Niet verrassend wel terecht, dank Sander voor een prima weekje Phil

Als de king of pop Michael Jackson is dan moet Phil Collins toch wel de kroonprins van de pop zijn. In ieder geval gaan we nu over naar Belgie naar de enige echte queen of pop Madonna met ArthurDZ

Van de ene hitmachine naar de andere

http://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/madonna-in-color-aged-pixel.jpg

Bedankt voor het stokje, vigil! En inderdaad, we gaan van het ene hitkanon naar het andere deze week. En wie 'hitkanon' zegt, kan denken aan The Beatles of The Bee Gees, aan Elvis of aan Michael, en natuurlijk ook aan Phil Collins, maar deze week zetten we de enige echte Queen of Pop in het zonnetje, een vrouw die zich moeiteloos kan meten met al deze mannen.

Madonna: een vrouw die verspreid over drie decennia talloze hits scoorde, zichzelf steeds opnieuw uitvond, steeds opnieuw met geweldige popsongs wist te komen, en nu nog steeds aan de top staat, vooral op vlak van liveshows. Naar haar passage op de Super Bowl 2012 keken bijvoorbeeld 114 miljoen mensen, meer dan naar de sportwedstrijd zelf!

Met zo'n lange, consistente carrière moet een Greatest Hits-editie spelen wel geen probleem zijn

Ronde 1: Madonna's carrière herleiden tot 20 nummers is haar onrecht aandoen. Iedereen nomineert daarom nog tien nummers die niet in onderstaande startlijst staan. De 10 songs die tegen dinsdagochtend 9u het meest genoemd zijn (maandagavond ben ik niet beschikbaar) gaan door naar ronde 2!

4 Minutes
Borderline
Drowned World/Substitute for Love
Express Yourself
Frozen
Ghosttown
Holiday
Hung Up
Into the Groove
Justify my Love
Like a Prayer
Like a Virgin
Live to Tell
Material Girl
Music
Papa Don’t Preach
Ray of Light
Sorry
Vogue
Who’s That Girl

Dames en heren, have fun met nomineren!

Zo we gaan weer meedoen

Zou Lukas, panjoe of trebremmit de topictitel even willen aanpassen aub?

En hierbij meteen mijn tien nominaties. Een paar van mijn all time favoriete Madge-nummers staan in dit lijstje, dus hopen maar dat ze ook van anderen hier wat liefde krijgen!

Beautiful Stranger
Celebration
Crazy For You
Deeper And Deeper
Dress You Up
Hollywood
La Isla Bonita
Little Star
Nothing Really Matters
Open Your Heart

Amazing
Don't Tell Me
Dress You Up
Get Together
Jump
La Isla Bonita
Open Your Heart
Paradise (Not For Me)
What It Feels Like For a Girl
White Heat

Vooral de 80's Madonna vind ik goed

80s tot mid 90s..
(Take a Bow is een guilty pleasure..)

Niks guilty pleasure dat is gewoon een toptrack.

Mijn favoriete Madonna-periodes zijn overigens 1984-1990 en 1998-2005. Misschien wel de allerbeste en langst durende comeback in de geschiedenis van de popmuziek! Klasse!

Ieder zijn voorkeuren natuurlijk, al zou ik dus nu al even van de gelegenheid gebruik willen maken om jullie vriendelijk te smeken van deze Greatest Hits voor de verandering eens geen 'zeventien nummers komen van de de eerste vier albums'-feestje te maken Het leuke aan Madonna is net dat ze zoveel verschillende periodes heeft doorgemaakt, steeds een paar tophits achterlatend.

Beautiful Stranger
Celebration
Devil Pray
Die Another Day
Don't Tell Me
Erotica
Jump
Masterpiece
Skin
What It Feels Like for a Girl

Poeha schreef:
Niks guilty pleasure dat is gewoon een toptrack.

Nee joh gekkie

En toch weinig kans dat ik iets kies van na mid 90s

Het zal nog best lastig zijn geweest om de startlijst samen te stellen, zo veel Top 20 hits niet normaal

vigil schreef:
Het zal nog best lastig zijn geweest om de startlijst samen te stellen, zo veel Top 20 hits niet normaal

Inderdaad. Er was zelfs geen plaats meer voor La Isla Bonita. Dat zegt alles

luigifort schreef:

Ach, ik had ook niet anders verwacht van jou (een hele dikke knipoog dit)

luigifort schreef:

In 2005 had ze nog een prima album. Verder na Ray of Light weinig echte hoogtepunten

En volgende week weer een hitkanon

Deeper and Deeper
Intervention
Love Profusion
Secret
Skin
Sky Fits Heaven
Take a Bow
The Power of Goodbye
X-Static Process
You'll See

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.