Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 december 2016, 11:22 uur
vigil schreef:
Ik denk dat een apart topic weinig mensen zal trekken. Zo breed gedragen als Cohen is hij natuurlijk niet hier op de site.
Dat blijkt. Nog geen George Michael in de rotatielijst te bekennen...Ik denk dat een apart topic weinig mensen zal trekken. Zo breed gedragen als Cohen is hij natuurlijk niet hier op de site.
0
geplaatst: 28 december 2016, 20:05 uur
Greatest Hits of Yo La Tengo Ronde 2: eliminatie
We moeten afscheid nemen van de volgende 7 nummers:
6 I'll Be Around
4 Mr. Tough
3 Here to Fall
3 Ohm
3 Speeding Motorcycle
3 Today is the Day
3 Upside-Down
We moeten afscheid nemen van de volgende 7 nummers:
6 I'll Be Around
4 Mr. Tough
3 Here to Fall
3 Ohm
3 Speeding Motorcycle
3 Today is the Day
3 Upside-Down
0
geplaatst: 28 december 2016, 20:07 uur
Greatest Hits of Yo La Tengo: De Finale
Vervolgens staan we voor de lastige opdracht om uit de volgende 20 nummers een top 10 samen te stellen.
Autumn Sweater
Big Day Coming (track 1)
Blue Line Swinger
Damage
Deeper Into Movies
Detouring America With Horns
Everyday
From a Motel 6
Green Arrow
I Heard You Looking
Let's Save Tony Orlando's House
Moby Octopad
Nowhere Near
Our Way To Fall
Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
Sudden Organ
Sugarcube
Tom Courtenay
We're an American Band
You Can Have it All
Deadline: vrijdag 20:00
Vervolgens staan we voor de lastige opdracht om uit de volgende 20 nummers een top 10 samen te stellen.
Autumn Sweater
Big Day Coming (track 1)
Blue Line Swinger
Damage
Deeper Into Movies
Detouring America With Horns
Everyday
From a Motel 6
Green Arrow
I Heard You Looking
Let's Save Tony Orlando's House
Moby Octopad
Nowhere Near
Our Way To Fall
Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
Sudden Organ
Sugarcube
Tom Courtenay
We're an American Band
You Can Have it All
Deadline: vrijdag 20:00
0
geplaatst: 28 december 2016, 20:08 uur
De finale verdeeld over de albums:
7: I Can Hear the Heart Beating as One (1997)
5: Painful (1993)
4: And Then Nothing Turned Itself Inside-Out (2000)
2: Electr-O-Pura (1995)
1: May I Sing With Me (1992)
1: I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass (2006)
7: I Can Hear the Heart Beating as One (1997)
5: Painful (1993)
4: And Then Nothing Turned Itself Inside-Out (2000)
2: Electr-O-Pura (1995)
1: May I Sing With Me (1992)
1: I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass (2006)
0
geplaatst: 28 december 2016, 20:34 uur
En vriend dix? Kan dit lijstje ermee door?
1. From a Motel 6
2. Let's Save Tony Orlando's House
3. Nowhere Near
4. Detouring America With Horns
5. Autumn Sweater
6. Tom Courtenay
7. Our Way To Fall
8. Sudden Organ
9. Moby Octopad
10. Green Arrow
1. From a Motel 6
3. Nowhere Near
5. Autumn Sweater
6. Tom Courtenay
7. Our Way To Fall
8. Sudden Organ
9. Moby Octopad
10. Green Arrow
0
geplaatst: 28 december 2016, 21:11 uur
0 - Flying Lesson (Hot Chicken #1)
1 - Blue Line Swinger
2 - From a Motel 6
3 - I Heard You Looking
4 - Big Day Coming (track 1)
5 - Our Way To Fall
6 - Sugarcube
7 - Nowhere Near
8 - Everyday
9 - Detouring America With Horns
10 - Deeper Into Movies
1 - Blue Line Swinger
2 - From a Motel 6
3 - I Heard You Looking
4 - Big Day Coming (track 1)
5 - Our Way To Fall
6 - Sugarcube
7 - Nowhere Near
8 - Everyday
9 - Detouring America With Horns
10 - Deeper Into Movies
0
zaaf
geplaatst: 28 december 2016, 21:28 uur
1. Blue Line Swinger
2. Big Day Coming
3. I Heard You Looking
4. Everyday
5. We're An American Band
6. Nowhere Near
7. Moby Octopad
8. Green Arrow
9. Deeper Into Movies
10. Autumn Sweater
2. Big Day Coming
3. I Heard You Looking
4. Everyday
5. We're An American Band
6. Nowhere Near
7. Moby Octopad
8. Green Arrow
9. Deeper Into Movies
10. Autumn Sweater
0
geplaatst: 28 december 2016, 21:44 uur
1. Let's Save Tony Orlando's House
2. Deeper Into Movies
3. Blue Line Swinger
4. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
5. Sudden Organ
6. Moby Octopad
7. Detouring America With Horns
8. I Heard You Looking
9. Everyday
10. Our Way To Fall
2. Deeper Into Movies
3. Blue Line Swinger
4. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
5. Sudden Organ
6. Moby Octopad
7. Detouring America With Horns
8. I Heard You Looking
9. Everyday
10. Our Way To Fall
0
geplaatst: 29 december 2016, 11:05 uur
Valt niks tegen, maar wat wil je met zo'n oeuvre.
1. Blue Line Swinger
2. Deeper Into Movies
3. I Heard You Looking
4. Everyday
5. Pass The Hatchet ...
6. Our Way To Fall
7. We're An Americain Band
8. Autumn Sweater
9. From a Motel 6
10. Detouring America With Horns
1. Blue Line Swinger
2. Deeper Into Movies
3. I Heard You Looking
4. Everyday
5. Pass The Hatchet ...
6. Our Way To Fall
7. We're An Americain Band
8. Autumn Sweater
9. From a Motel 6
10. Detouring America With Horns
0
geplaatst: 29 december 2016, 23:16 uur
Ik miste bijna geen favorieten in de finale. Enkel Before We Run ontbreekt, maar het is maar de vraag of die mijn top 10 had gehaald. Gezien ik geweldige nummers als Pass the Hatchet, From a Motel 6 of Green Arrow er nu al niet kon inzetten.
1. Deeper Into Movies
3. Our Way To Fall
4. Sugarcube
5. I Heard You Looking
6. Blue Line Swinger
7. Damage
8. Autumn Sweater
9. You Can Have It All
10. Nowhere Near
1. Deeper Into Movies
3. Our Way To Fall
4. Sugarcube
5. I Heard You Looking
6. Blue Line Swinger
7. Damage
8. Autumn Sweater
9. You Can Have It All
10. Nowhere Near
0
geplaatst: 29 december 2016, 23:16 uur
0
geplaatst: 30 december 2016, 01:36 uur
1. Everyday
2. Autumn Sweater
3. Nowhere Near
4. I Heard You Looking
5. Our Way To Fall
6. Sudden Organ
7. From a Motel 6
8. Big Day Coming (track 1)
9. Blue Line Swinger
10. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
2. Autumn Sweater
3. Nowhere Near
4. I Heard You Looking
5. Our Way To Fall
6. Sudden Organ
7. From a Motel 6
8. Big Day Coming (track 1)
9. Blue Line Swinger
10. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind
0
geplaatst: 30 december 2016, 10:16 uur
1. Our Way To Fall
2. Sugarcube
3. Tom Courtenay
4. You Can Have it All
5. Nowhere Near
6. From a Motel 6
7. Big Day Coming
8. Autumn Sweater
9. Deeper Into Movies
10. Let's Save Tony Orlando's House
2. Sugarcube
3. Tom Courtenay
4. You Can Have it All
5. Nowhere Near
6. From a Motel 6
7. Big Day Coming
8. Autumn Sweater
9. Deeper Into Movies
10. Let's Save Tony Orlando's House
0
geplaatst: 30 december 2016, 10:46 uur
Suspected spam
Vanavond na de finale van Yo La Tengo begin de Greatest Hits van George Michael! Begint allen alvast met inluisteren al kan je als je alleen de hits kent ook wel mee doen.
einde bericht
Vanavond na de finale van Yo La Tengo begin de Greatest Hits van George Michael! Begint allen alvast met inluisteren al kan je als je alleen de hits kent ook wel mee doen.

einde bericht
0
geplaatst: 30 december 2016, 10:54 uur
vigil schreef:
Suspected spam
einde bericht
Suspected spam

einde bericht
Goed nieuws! Ik dacht dat we eerst die vreselijke Bon Jovi zouden krijgen

0
geplaatst: 30 december 2016, 10:56 uur
ow ja shit... Nou je het zegt... Je hebt gelijk! 
Ik heb de startlijst al klaar en had al bij Arcade geinformeerd wanneer die klaar zou zijn met de presentatie zodat ik kon starten
Nou ja, Jon en George hadden dezelfde kapper in die dagen dus in dat opzicht...

Ik heb de startlijst al klaar en had al bij Arcade geinformeerd wanneer die klaar zou zijn met de presentatie zodat ik kon starten

Nou ja, Jon en George hadden dezelfde kapper in die dagen dus in dat opzicht...
0
geplaatst: 30 december 2016, 17:52 uur
Ik ben nu begonnen met het luisteren van de finalelijst. Hopelijk ben ik voor acht uur klaar 

0
geplaatst: 30 december 2016, 19:54 uur
1. Big Day Coming (track 1)
2. From a Motel 6
3. Our Way To Fall
5. Everyday
6. Let's Save Tony Orlando's House
7. Deeper Into Movies
8. Damage
9. Nowhere Near
10. We're an American Band
2. From a Motel 6
3. Our Way To Fall
5. Everyday
6. Let's Save Tony Orlando's House
7. Deeper Into Movies
8. Damage
9. Nowhere Near
10. We're an American Band
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:09 uur
Greatest Hits of Yo La Tengo: De Uitslag
http://www.magnetmagazine.com/wp-content/uploads/2009/12/Yo-La-Tengo2.jpg
20. Green Arrow 4 punten (2x genoemd)
19. Damage 7 (2)
18. You Can Have it All 9 (2)
17. Moby Octopad 11 (3)
16. We're an American Band 11 (3)
15. Tom Courtenay 13 (2)
14. Sudden Organ 14 (3)
13. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind 14 (3)
12. Sugarcube 21 (3)
11. Detouring America With Horns 21 (5)
http://www.magnetmagazine.com/wp-content/uploads/2009/12/Yo-La-Tengo2.jpg
20. Green Arrow 4 punten (2x genoemd)
19. Damage 7 (2)
18. You Can Have it All 9 (2)
17. Moby Octopad 11 (3)
16. We're an American Band 11 (3)
15. Tom Courtenay 13 (2)
14. Sudden Organ 14 (3)
13. Pass the Hatchet; I Think I'm Goodkind 14 (3)
12. Sugarcube 21 (3)
11. Detouring America With Horns 21 (5)
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:15 uur
10. Autumn Sweater (25 punten, 6x genoemd)
Het eerste nummer dat ik van Yo La Tengo leerde kennen (via de mumeladder dan nog) opent de top 10. I Can Hear the Heart Beating As One begon met maar liefst 7 nummers aan de finale, maar uiteindelijk strandden maar liefst 5 daarvan in de onderste helft (zelfs 4 bij de laatste 5).
Het eerste nummer dat ik van Yo La Tengo leerde kennen (via de mumeladder dan nog) opent de top 10. I Can Hear the Heart Beating As One begon met maar liefst 7 nummers aan de finale, maar uiteindelijk strandden maar liefst 5 daarvan in de onderste helft (zelfs 4 bij de laatste 5).
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:23 uur
9. Big Day Coming (33 punten, 5x genoemd) nummer 1 van ArthurDZ
We gaan verder met de opener van Painful. Een dromerig nummer over zorgeloosheid en de nood om eens af en toe goed je tijd te nemen voordat beslissingen moeten gemaakt worden. Onderhuids hoor je al voorzichtig die aanzwellende gitaren die waarschuwen voor uitbarstingen later op het album.
We gaan verder met de opener van Painful. Een dromerig nummer over zorgeloosheid en de nood om eens af en toe goed je tijd te nemen voordat beslissingen moeten gemaakt worden. Onderhuids hoor je al voorzichtig die aanzwellende gitaren die waarschuwen voor uitbarstingen later op het album.
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:35 uur
8. Let's Save Tony Orlando's House (34 punten, 5x genoemd) nummer 1 van wendyvortex
Ik ontleende And Then Nothing Turned Itself Inside-Out ooit eens bij de bib toen ik Yo La Tengo nog niet goed kende. Toen ik er vervolgens in de zetel liggend (uiteraard) naar luisterde veerde ik letterlijk recht bij de intro van dit nummer. Het is tot op vandaag mijn favoriet van die plaat gebleven.
Ik ontleende And Then Nothing Turned Itself Inside-Out ooit eens bij de bib toen ik Yo La Tengo nog niet goed kende. Toen ik er vervolgens in de zetel liggend (uiteraard) naar luisterde veerde ik letterlijk recht bij de intro van dit nummer. Het is tot op vandaag mijn favoriet van die plaat gebleven.
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:42 uur
7. Nowhere Near (34 punten, 7x genoemd)
Nog eentje vanop Painful. Van die plaat kon enkel Sudden Organ de top 10 niet halen, de 4 andere deelnemers deden dat wel. Zoals Nowhere Near, dat een lieflijke melodie bevat en waar een perfect liefdesliedje in verborgen zit. De sublieme manier waarop Yo La Tengo een intieme en knusse sfeer kan neerzetten is toch maar zelden geëvenaard naar mijn mening.
Nog eentje vanop Painful. Van die plaat kon enkel Sudden Organ de top 10 niet halen, de 4 andere deelnemers deden dat wel. Zoals Nowhere Near, dat een lieflijke melodie bevat en waar een perfect liefdesliedje in verborgen zit. De sublieme manier waarop Yo La Tengo een intieme en knusse sfeer kan neerzetten is toch maar zelden geëvenaard naar mijn mening.
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:50 uur
6. Everyday (35 punten, 6x genoemd) nummer 1 van Dwejkk_
De opener van And Then Nothing Turned Inside-Out. Deze plaat had 4 nummers in de finale en enkel You Can Have it All haalde de top 10 niet. Na het liefdesliedje Nowhere Near wordt het thema hier bij Everyday een stuk duisterder gezien vooral de zinloosheid van het alledaagse in de verf wordt gezet. Looking to embrace the nothing, of the everyday.
De opener van And Then Nothing Turned Inside-Out. Deze plaat had 4 nummers in de finale en enkel You Can Have it All haalde de top 10 niet. Na het liefdesliedje Nowhere Near wordt het thema hier bij Everyday een stuk duisterder gezien vooral de zinloosheid van het alledaagse in de verf wordt gezet. Looking to embrace the nothing, of the everyday.
0
geplaatst: 30 december 2016, 21:00 uur
5. Deeper into Movies (37 punten, 7x genoemd) nummer 1 van mezelf
Ik prees Yo La Tengo eerder voor hun intieme en knusse sfeer maar hier laten ze een andere kant van zichzelf zien, en die is minstens even geweldig. Vanaf de eerste seconden waarin de noisy gitaren en de drums aanzwellen zit dit bomvol energie en het wordt alleen maar beter naargelang het verder losbarst. Het klinkt wat als een rommelboel maar tegelijk klopt alles perfect. Dit nummer kan me dan ook meetrekken als geen ander.
Dit is de hoogste notering van I Can Hear the Heart Beating As One, een album dat in de finale uiteindelijk toch wat teleursteld.
Ik prees Yo La Tengo eerder voor hun intieme en knusse sfeer maar hier laten ze een andere kant van zichzelf zien, en die is minstens even geweldig. Vanaf de eerste seconden waarin de noisy gitaren en de drums aanzwellen zit dit bomvol energie en het wordt alleen maar beter naargelang het verder losbarst. Het klinkt wat als een rommelboel maar tegelijk klopt alles perfect. Dit nummer kan me dan ook meetrekken als geen ander.
Dit is de hoogste notering van I Can Hear the Heart Beating As One, een album dat in de finale uiteindelijk toch wat teleursteld.
0
geplaatst: 30 december 2016, 21:12 uur
4. From a Motel 6 (39 punten, 6x genoemd) nummer 1 van EttaJamesBrown
De voorlaatste van Painful, wat wil zeggen dat het podium is samengesteld uit 3 verschillende albums. From a Motel 6 bevat zowat alles wat YLT zo goed maakt, met ook een goede poging om het hele indierock genre samen te vatten in 2 zinnen.
Oh no, your heart is broken
Don't you think that's a little trite?
De voorlaatste van Painful, wat wil zeggen dat het podium is samengesteld uit 3 verschillende albums. From a Motel 6 bevat zowat alles wat YLT zo goed maakt, met ook een goede poging om het hele indierock genre samen te vatten in 2 zinnen.
Oh no, your heart is broken
Don't you think that's a little trite?
0
geplaatst: 30 december 2016, 21:17 uur
3. I Heard You Looking (40 punten, 6x genoemd)
En hier is alweer de laatste van Painful. Een heel mooi instrumentaal nummer dat tegelijk ook heerlijk uit de bocht vliegt. Ik zal de muziek voor zichzelf laten spreken.
En hier is alweer de laatste van Painful. Een heel mooi instrumentaal nummer dat tegelijk ook heerlijk uit de bocht vliegt. Ik zal de muziek voor zichzelf laten spreken.
0
geplaatst: 30 december 2016, 21:26 uur
2. Blue Line Swinger (45 punten, 6x genoemd) nummer 1 van dix, itchy en zaaf.
Op nummer 2 kunnen we ook even volledig uit de bol gaan, want wat een feest is deze track eigenlijk. De negen minuten die dit geniaal opbouwend noise en shoegaze festijn duurt vliegen pijlsnel voorbij. Blue Line Swinger kreeg het meeste nummer 1 posities en leek na de eerste 5 lijstjes de overwinning al op zak te hebben. Daarna viel het stil maar uiteindelijk haalt het nog zilver.
Op nummer 2 kunnen we ook even volledig uit de bol gaan, want wat een feest is deze track eigenlijk. De negen minuten die dit geniaal opbouwend noise en shoegaze festijn duurt vliegen pijlsnel voorbij. Blue Line Swinger kreeg het meeste nummer 1 posities en leek na de eerste 5 lijstjes de overwinning al op zak te hebben. Daarna viel het stil maar uiteindelijk haalt het nog zilver.
0
geplaatst: 30 december 2016, 21:35 uur
1. Our Way To Fall (48 punten, 8x genoemd) nummer 1 van johan de witt
Nog een plek hoger dan het stevig in het rond zwierende Blue Line Swinger staat het charmante en lieve Our Way To Fall. Gezien het slechts door 1 iemand niet werd genoemd (zaaf toch
) kunnen we dat wel terecht noemen. Het is ook een van mijn absolute favorieten. De sfeer is die van ultieme zorgeloosheid en die tekst is echt schitterend, ik ga er telkens van blozen als ik het hoor. In de categorie 'mooie liedjes' is dit zowat het beste dat ik ken dus ik ben zeker tevreden met de winnaar.
Nog een plek hoger dan het stevig in het rond zwierende Blue Line Swinger staat het charmante en lieve Our Way To Fall. Gezien het slechts door 1 iemand niet werd genoemd (zaaf toch
) kunnen we dat wel terecht noemen. Het is ook een van mijn absolute favorieten. De sfeer is die van ultieme zorgeloosheid en die tekst is echt schitterend, ik ga er telkens van blozen als ik het hoor. In de categorie 'mooie liedjes' is dit zowat het beste dat ik ken dus ik ben zeker tevreden met de winnaar.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.