MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Dan is de stand:

7 All You Need Is Now
12Careless Memories
5 New Religion
5 Serious
7 Finest Hour

luigifort schreef:
(quote)

En ik Gabriel
Anderen zullen t wel jammer vinden dat Syd nu vervalt...

Uit protest ga ik bij Gabriel wel meedoen ( en stiekem daarbij the Piper at the gates of dawn afspelen)

Dan is de stand:

7 All You Need Is Now
13 Careless Memories +1
7 New Religion +2
5 Serious
7 Finest Hour

7 All You Need Is Now
14 Careless Memories 1
9 New Religion 2
5 Serious
7 Finest Hour

Door naar de finale gaan:
14 Careless Memories
9 New Religion

Afvallers:
7 All You Need Is Now
7 Finest Hour
5 Serious

Greatest Hits of Duran Duran – finalisten:

A View to a Kill (single, 1985)
Come Undone * (Duran Duran ‘The Wedding Album’, 1993)
Girls on Film (Duran Duran, 1981)
New Moon on Monday (Seven and the Ragged Tiger, 1983)
Skin Trade (Notorious, 1986)
Hungry Like the Wolf (Rio, 1982)
Ordinary World (Duran Duran ‘The Wedding Album’, 1993)
Planet Earth (Duran Duran, 1981)
Rio (Rio, 1982)
Save a Prayer (Rio, 1982)
The Chauffeur (Rio, 1982)
Election Day * (Arcadia: So Red the Rose, 1985)
The Reflex (Seven and the Ragged Tiger, 1983)
The Wild Boys (Arena, 1984)
All She Wants Is (Big Thing, 1988)
Is There Something I Should Know? (single, 1983)
Notorious (Notorious, 1986)
Union of the Snake (Seven and the Ragged Tiger, 1983)
Do You Believe In Shame? * (Big Thing, 1988)
Hold Back the Rain * (Rio, 1982)
American Science * (Notorious, 1986)
Being Followed * (All You Need Is Now, 2010)
The Man Who Stole a Leopard * (All You Need Is Now, 2010)
Careless Memories * (Duran Duran, 1981)
New Religion * (Rio, 1982)

De volgende studio albums zijn niet vertegenwoordigd in de finale:

• Liberty (1990)
• Thank You (1995)
• Medazzaland (1997)
• Pop Trash (2000)
• Astronaut (2004)
• Red Carpet Massacre (2007)
• Paper Gods (2015)

dynamo d schreef:

Afvallers:
7 Finest Hour

Daar gaat mijn top 3 nummer

Top 15..fijn

luigifort schreef:
Top 15..fijn

Zeker eens, maar ik moet er zeker 10 inzetten die er normaal niet in zouden staan.. Even mijn aanpassings vermogen aanzetten

lennon schreef:
(quote)

Zeker eens, maar ik moet er zeker 10 inzetten die er normaal niet in zouden staan.. Even mijn aanpassings vermogen aanzetten

Ik vind t nog moeilijk n top 15 uit dezen..top 20 was beter geweest

1. Election Day (Arcadia)
Het beste nummer dat Duran Duran nooit gemaakt heeft, zei een wijs man ooit.

2. The Chauffeur
3. Rio
4. A View to a Kill
5. Hungry Like the Wolf
6. New Moon on Monday
7. Save a Prayer
8. Hold Back the Rain
9. The Man Who Stole a Leopard *
10. Girls on Film
11. Skin Trade
12. Planet Earth
13. Ordinary World
14. Union of the Snake
15. American Science

1. Save a Prayer
2. Planet Earth
3. Hungry Like the Wolf
4. Girls on Film
5. The Chauffeur
6. Rio
7. Is There Something I Should Know?
8. Skin Trade
9. New Moon on Monday
10. The Reflex
11. Ordinary World
12. A View to a Kill
13. Careless Memories *
14. New Religion *
15. The Man Who Stole a Leopard *

Top 6 zit erg dicht op elkaar, had op een andere dag zo andersom kunnen staan.

Een top 15 maken is enorm moeilijk. Zeker als je moet kiezen uit tracks die er normaal niet in zouden staan. Maar ik roei met de riemen die ik heb, en quote bij de songs uit de reviews die ik al heb geschreven. Heb nog niet alle platen op papier staan, vandaar dat er nog wat gaten vallen.
Het feit dat 't zo moeilijk is geeft wat mij betreft de kracht van de band aan. Vaak zwaar ondergewaardeerd helaas.

1.The Chauffeur
Dit is mijn ultieme Duran Duran favoriet. Niet zozeer in deze versie, maar vooral live. Zoals op Arena, maar ook de versies die tijdens de recente tournees werden gebracht. Dit nummer bevat alles wat ik zo mooi vind aan de band. Een klasse compositie van LeBon, al jarenlang mijn kippenvel moment als ze hem live spelen. Die opbouw, die spanning, de zang, die melodie, die clip... Dit is waarom deze band zo enorm goed is.... (zoals beschreven bij Duran Duran - Rio (1982)

2.A View to a Kill
De beste Bond track ooit in mijn wereld. Mooie muzikale spannende opbouw, leuke, humoristische clip.

3.The Man Who Stole a Leopard *
Een wat recentere track, maar voor mij een klassieker die ik in dezelfde klasse plaats als the Chauffeur.

4.Election Day (Arcadia) *
De eerste single van het album, wat al uitgebracht voor de release van dit album. Het werd een bescheiden hit, en ook de enige van deze gelegenheidsband in dit land. Ik was meteen betoverd. Het nummer greep me vast en liet me niet meer los. Het was Duran Duran, maar toch ook weer niet. De magische ritmes, de zware bas, de leidende synth, de zeikerige stem van Simon, het klopt allemaal. De James Bond song A view to a kill had blijkbaar tot een goede relatie geleid met Grace Jones, want ze mocht in dit nummer opdraven, en ook nog eens in the Flame. Het is een waardevolle toevoeging. Het nummer heeft 6 remixen, verdeeld over een verschillende 12inches. Ik moest als jochie een vermogen uitgeven om alles compleet te houden. (beschreven bij Arcadia - So Red the Rose (1985)

5.New Moon on Monday
Met dit nummer stapte ik in de wereld van Duran Duran. Ik was 10 jaar jong, en had net Bowie ontdekt (Let's dance) en dacht dat ik met een nieuw nummer van Bowie te maken had. LeBon zingt wat laag in het begin, en waarschijnlijk heb ik daar de link gelegd. Al snel kwam ik er achter dat het dus Duran Duran was. Ik was heel erg onder de indruk van dit nummer. Vooral het mooie melodieuze refrein, en de betoverende synths. Nu, anno 2016 hoor ik het nummer nog net zo graag als 33 jaar geleden. Dit nummer zou het begin zijn van een Duran Duran verslaving die tot op vandaag duurt, en waarschijnlijk ook niet over zal gaan. Het nummer is qua single wat in de vergetelheid geraakt, en dat is jammer, want ik vind het een zeer sterk nummer, en de clip die erbij zit evenzo. De klasse van LeBon als songschrijver is goed te horen op dit nummer. De dance mix van het nummer is absoluut ook het beluisteren waard. (beschreven bij Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger (1983)

6.The Reflex
De grote dikke hit in Nederland. De versie die op het album staat is een wat tegenvallende versie t.o.v. de single die bij iedereen bekend is. Het is kaler, minder flitsend en veel minder spectaculair. Het was de derde single van het album, vandaar dat de plaat dus deze versie bevat, en niet de veel succesvollere Nile Rodgers versie. Het was de eerste samenwerking tussen de band en hem, en er zouden nog vele (succesvolle) volgen. Zijn kijk op dit nummer gaven de song de flair en de energie die het nodig had om het de grootste Duran Duran wereldwijde hit tot dan van te maken. Knap dat hij er dus wel wat inzag, en iets bruisends van kon maken. De versie op dit album luister ik bijna nooit meer, simpelweg omdat ie zo bleekjes is. De dance version (12 inch) is werkelijk fantastisch, en draai ik nog regelmatig. (beschreven bij Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger (1983)

7.The Wild Boys

8.Being Followed *

9.Hold Back the Rain *
De eerste keer dat ik dit nummer hoorde was als B-kant van Save a prayer, en ik draaide 'm meer dan de A-kant. Nog één van mijn favoriete songs van dit album dus, maar ook in het algemeen, Een zeer aanstekelijke track waarvan ik zeer blij was hem live te horen tijdens de Astronaut tournee in 2005. Er zijn vele versies van dit nummer, en allemaal zijn ze even lekker. Ze verschillen in tijdsduur, muziek en tekst. Leuk om ze allemaal bij elkaar te zoeken. Het nummer is een smeekbede aan John Taylor om te matigen met zijn drugs gebruik wat ten tijde van deze periode al aardige vormen begon aan te nemen. Het duurde nog even voor hij hier gehoor aan gaf. (beschreven bij Duran Duran - Rio (1982)

10.American Science *

11.Come Undone *

12.Careless Memories *
Een ware klassieker ondertussen, die live nog regelmatig voorbij komt. Op deze plaat klinkt het allemaal wat strak geproduceerd, maar live is werkelijk een ware rocker. En de band kan dat gewoon. Een mooi voorbeeld hiervan is te vinden op Duran Duran - Arena (1984)
Het nummer schopt het tot single. Mooi om te horen dat Andy's wens om zijn gitaar te laten gelden goed te combineren is met het new wave geluid. Een van mijn grote Duran Duran favorieten!
(beschreven bij Duran Duran - Duran Duran (1981)

13.New Religion *
Dit nummer zit zo mooi inelkaar. Er lopen twee tekstlijnen doorelkaar heen, en zo lijkt het op een gesprek. De dramatiek die instrumentaal wordt weergegeven vind ik weergaloos. De zwerverige synths van Nick maken het nummer af. Live wordt het nummer iets sneller gespeeld, maar niet minder indrukwekkend. Een zeer volwassen track van de heren. (beschreven bij Duran Duran - Rio (1982)

14.Save a Prayer
De single die pas na de enorme ppkomende populariteit na the Reflex ook een hit werd. Een mooie ballad met een aanstekelijke synth loopje. Een typisch LeBon nummer, mooie tekst en zeer mooie melodie Nick Rhodes en Andy Taylor zorgen in dit nummer vooral voor de muzikale richting. Overigens is het achtergrond zang van LeBon in het refrein bloedstollend mooi. Deze valt wat weg door de hoofdzang, maar als je goed luistert kan je horen hoe deze 2e stem prachtig meezingt. Ooit heeft LeBon Tony Hadley nog eens geholpen met zijn cover van dit nummer als achtergrond zanger op het album Tony Hadley - Tony Hadley (1997) (beschreven bij Duran Duran - Rio (1982)

15.All She Wants Is

zaaf
1. Union Of The Snake
ik weet het: de tekst slaat he-le-maal nergens op. ach, als ik naar goede teksten wil luisteren kom ik er bij DD toch meestal bekaaid af. ik vind het een topsong (als een van de weinige)
2. The Chauffeur
kijk, hier kan ik me geen buil aan vallen prachtig nummer
3. Rio
clip liet me kennis maken met de wereld die Duran Duran heet. och... daar is t niet slecht...
4. New Religion
5. Come Undone
6. Skin Trade
7. Girls On Film
8. Ordinary World
9. Notorious
10. Election Day
11. Wild Boys
12. Planet Earth
13. New Moon on Monday
14. Hold Back The Rain
15. Hungry Like The Wolf
16. Save A Prayer

Net nog een b-side nummer ontdekt, dat ik niet kende. Duran Duran - Sinner or Saint - YouTube

dynamo d schreef:
Net nog een b-side nummer ontdekt, dat ik niet kende. Duran Duran - Sinner or Saint - YouTube

Die rockt lekker de pan uit hè.

Misschien moet je eens op zoek gaan naar de bootleg Duran Duran - Besides Ourselves at Discogs Heb je meteen alle b kanten te pakken. .

The needle and the damage done (cover van Neil Young ) is ook een erg mooie.

lennon schreef:
(quote)

Die rockt lekker de pan uit hè.

Misschien moet je eens op zoek gaan naar de bootleg besides ourselves. Heb je meteen alle b kanten te pakken. .

The needle and the damage done (cover van Neil Young ) is ook een erg mooie.

ja rockt prima, dank voor de tips

DD is voor mij de ultieme hitsingles groep van de jaren 80.
Sommige van hun albumtracks komen in de buurt, maar blijven eervolle tweedes.
Misschien had Night Boat wel de top 10 kunnen halen, dat vind ik een heel sfeervolle.

01. Save a Prayer
Soundtrack bij het hedonisme van de jaren 80 met die onvergetelijke, trillende keyboardpartij.

02. Girls on Film
Flitsende doorbraak single met een clip die model stond voor alles wat nog zou volgen.

03. The Reflex
We sprongen mee met onze tennisraket en vroegen ons naïef af hoe die truc met dat water ging.

04. Is There Something I Should Know
Voor mij één de allermooiste non-album singles uit de jaren 80.

05. Hungry Like the Wolf
Borduurt lekker verder op het versiertoertempo van Girls on Film.

06. The Wild Boys
Met een clip die vroeger indrukwekkender leek, maar er vandaag lichtjes over blijkt.

07. Planet Earth
Met hun debuutsingle zaten ze nog helemaal in de new wave jas.

08. Rio
Hadden wij maar een strand met palmbomen en hadden wij maar een boot boordevol meiden.

09. Union of the Snake
Valt de album versie van The Reflex door zijn losse zandstructuur door de mand, dan is het hier wel raak.

10. New Moon on Monday
Dat huilen naar de maan, Lebon op zijn best.

11. Notorious
Stevige comeback single na het wat bevreemdende en misplaatste uitstapje met Aracadia.
Arcadia reed zich vast in de imaginaire wereld van The Wild Boys. Notorious kiest voor de dansvloer.

12. Ordinary World
Nog een betere comeback single, al is hij voor mij net iets minder memorabel dan nummer 11.

13. Careless Memories
Recht voor zich uit stuiterende single.

14. Hold Back the Rain
Would be single van hun classic album, met een iets te vlak refrein.

15. The Chauffeur
Sfeervolle afsluiter van Rio, maar iets te nadrukkelijk naar de band Japan knipogend.

Bij mij in de kast.

- alle vinyl singles van 1981 tot 1990 (inclusief Arcadia)
- alle vinyl albums van 1981 tot 1990 (inclusief Arcadia)
- de drie eerste albums op 2CD deluxe
- Rio en Arena nog eens in enkele remaster met bonustracks
- de singles box 1981-1985
- de witte verzamelaar met alle videoclips op bonusdvd
- de dvd Arena + dvd met een achter de schermen van hun 1983 tour
- een dvd documentaire over de band

- getwijfeld over de 2CD deluxe edities van albums 4 en 5

Telamon
1 The Chauffeur
2 The Wild Boys
3 New Moon on Monday
4 Is There Something I Should Know?
5 Skin Trade
6 Hungry Like the Wolf
7 Ordinary World
8 All She Wants Is
9 Being Followed *
10 Planet Earth
11 A View to a Kill
12 Girls on Film
13 The Man Who Stole a Leopard *
14 Save a Prayer
15 Come Undone *

Top 15 Duran Duran:

01. The Wild Boys
02. A View to a Kill
03. Being Followed *
04. Notorious
05. All She Wants Is
06. Skin Trade
07. The Reflex
08. Hungry Like the Wolf
09. Girls on Film
10. Hold Back the Rain *
11. Ordinary World
12. Come Undone *
13. Do You Believe In Shame? *
14. New Moon on Monday
15. Planet Earth

(16. New Religion *)
(17. American Science *)

De rest beduidend minder. Helaas was er al veel moois afgevallen.

De wilde jongens staan al vanaf het begin op nummer 1. Girl Panic! en Serious staan daar normaal vlak achter.

Mooie editie en hierna op naar de Pet Shop Boys

1. The Wild Boys
2. The Reflex
3. Union of a Snake
4. Is There Something I Should Know?
5. Hungry Like the Wolf
6. A View to a Kill
7. Rio
8. Save a Prayer
9. New Moon on Monday
10. Careless Memories
11. All She Wants Is
12. Do You Believe in Shame
13. New Religion
14. Planet Earth
15. Girls on Film

Friends of Mine, My Own Way en Night Boat zouden de lijst bij mij ook gehaald hebben.

01. The Chauffeur
02. Come Undone
03. Ordinary World
04. A View to a Kill
05. The Man Who Stole a Leopard
06. Careless Memories
07. Notorious
08. All She Wants Is
09. Skin Trade
10. Girls on Film
11. Hold Back the Rain
12. New Religion
13. Planet Earth
14. Save a Prayer
15. The Reflex

Geen Arcadia bij mij, vind The Flame beter dan Election Day. Power Station met Some Like It Hot stond er niet tussen.

johannesA
1. The Wild Boys
2. The Reflex
3. Save a Prayer
4. Come Undone *
5. Rio
6. Ordinary World
7. Election Day (Arcadia) *
8. Skin Trade
9. The Chauffeur
10. Union of the Snake
11. Hold Back the Rain *
12. A View to a Kill
13. New Moon on Monday
14. Girls on Film
15. Do You Believe In Shame? *

Even geen tijd voor teksten, maar hietr is mijn top 15

1 The Wild Boys
2 The Reflex
3 Election Day (Arcadia) *
4 Save a Prayer
5 A View to a Kill
6 Rio
7 The Chauffeur
8 Ordinary World
9 Union of the Snake
10 The Man Who Stole a Leopard *
11 Is There Something I Should Know?
12 Girls on Film
13 Hungry Like the Wolf
14 Notorious
15 New Moon on Monday

01. The Chaufeur
Dit lied is er een vanuit hun beginperiode. Het is bijna een epic, sterker nog het is gewoon een epic. Weliswaar van vijf minuten maar toch. The Chauffeur is een spannende compositie van de Engelse heren waarmee ze duidelijk laten horen meer te zijn dan een bubblegum bandje. Het lied hangt van muzikale details aan elkaar en op gedragen toon verteld Simon LeBon zijn verhaal. Een mooi muzikaal verhaal!
02. Ordinary World
Duran Duran was al bijna dood en begraven toen opeens uit het niets deze comeback single kwam. Duran Duran kwam, zag en overwon. LeBon zingt krachtiger dan ooit en muzikaal gezien klonk de band nooit eerder zo volwassen. Dat daarna de band weer een beetje wegzakte in de anonimiteit doet nu even niet ter zake. Het gaat nu om deze ijzersterke single en die nemen ze ons ook niet meer af.
03. Skin Trade
04. Hold Back the Rain
05. Come Undone
06. Save a Prayer
07. New Moon on Monday
08. Election Day (Arcadia)
09. Planet Earth
10. Girls on Film
11. All She Wants Is
12. Hungry Like the Wolf
13. Careless Memories
14. Do You Believe In Shame?
15. Notorious

Ik heb maar liefst 22 7" singles van de band in huis. Verder zo'n beetje alle cd's (Pop Trash en Medazzaland niet), verder een aantal 2 cd deluxe edities, remix verzamelaars en cd/singles.

Snel Pop Trash en Medazzaland halen dan..die zijn echt fantastisch..behoren wel tot mn favorieten

Vooral de tweede kom ik nauwelijks tegen en dit soort prijzen: Amazon.co.uk: Duran wil ik er dan ook weer niet voor betalen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:55 uur

geplaatst: vandaag om 06:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.