menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
1. Sorry Somehow
2. Diane
3. The Girl Who Lives on Heaven Hill
4. Green Eyes
5. I Don't Know for Sure
6. Could You Be the One?
7. Terms of Psychic Warfare
8. Never Talking to You Again
9. Ice Cold Ice
10. Eiffel Tower High

1. Diane
2. Could You Be the One?
3. These Important Years
4. Pink Turns to Blue
5. Ice Cold Ice
6. New Day Rising
7. Never Talking to You Again
8. Chartered Trips
9. Something I Learned Today
10. Flip Your Wig

johan de witt schreef:
In je top 10 staan in elk geval een paar løke kandidaten

Ik zou wel trek in Bright Eyes hebben, wendyvortex. Uit jouw top 10.

wendyvortex schreef:
(quote)

Indien er niemand beschikbaar is, kan ik volgende week nog wel een røndje doen.

Guided By Voices
Genoeg materiaal in elk geval!

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Ik zou wel trek in Bright Eyes hebben, wendyvortex. Uit jouw top 10.

Ik zweer voornamelijk bij Fevers and Mirrors, van de laatste 4 albums ken ik maar enkele nummers, haal ik ooit nog wel in, maar vrees dat mijn kennis te beperkt is in deze.

Guided By Voices wil ik wel een keertje doen. Al lopen we dan inderdaad het risico dat iedereen 10 compleet verschillende nummers aandraagt en we straks met een tiebreak van meer dan 200 nummers zitten. Al verwacht ik dan relatief veel stemmen in de periode 1994-1996. Lange aankondigingstijd is dan wel handig zodat iedereen alle 26 albums, 17 EP's, 38 singles en 7 boxen met verzameld materiaal uitgebreid kan beluisteren ... en grote kans dat Pollard (die net viert dat hij z'n 100e album heeft uitgebracht) inmiddels al weer 6 nieuwe Guided By Voices-albums heeft uitgebracht (en 2 boxen met restmateriaal).

Waarschuwing: als niemand anders volgende week de greatest hits gaat doen dan gaan we vrijdagnacht van Minneapolis naar Hummelo en gaan we de hele week høken.

wendyvortex schreef:

Waarschuwing: als niemand anders volgende week de greatest hits gaat doen dan gaan we vrijdagnacht van Minneapolis naar Hummelo en gaan we de hele week høken.

Ah, dat zou nog eens een leuke keuze zijn, ondanks dat de winnaar heel hard voor de hand ligt

1. Pink Turns to Blue
2. Makes No Sense at All
3. Sorry Somehow
4. Terms of Psychic Warfare
5. Celebrated Summer
6. Could You Be the One?
7. Divide and Conquer
8. Green Eyes
9. Never Talking to You Again
10. The Girl Who Lives on Heaven Hill

Books About UFO's had zeker top-5 gehaald.

01. Don't Want to Know If You Are Lonely [Candy Apple Grey]
02. Diane [Metal Circus]
03. Never Talking to You Again [Zen Arcade]
04. Pink Turns to Blue [Zen Arcade]
05. Chartered Trips [Zen Arcade]
06. Ice Cold Ice [Warehouse: Songs & Stories]
07. The Girl Who Lives on Heaven Hill [New Day Rising]
08. Sorry Somehow [Candy Apple Grey]
09. Celebrated Summer [New Day Rising]
10. Makes No Sense at All [Flip Your Wig]

Allemaal bedankt voor jullie lijstjes. Hier volgt de door jullie samengestelde Hüsker Dü Top 20

20: New Day Rising
Puntentotaal: 5
Album: New Day Rising (1985)
(Bob Mould/Hüsker Dü)

Hart vs Mould: 0-1

Intro van New Day Rising niks geen depri-gejengel 1..2..3..4...New Day Rising! New Day Rising! Wakker worden .... Hüsker Dü komt eraan.

19: Eiffel Tower High
Puntentotaal: 7
Album: Candy Apple Grey (1986)
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 0-3

Toch wel een favoriet van mij. Lijkt me ook wel heel fijn als er in de pauze van een film een jongen heel hard tegen me gaat roepen: "Merry Eiffel Tower High!"

18: I Don't Know for Sure
Puntentotaal: 10
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 0-6

Weer een Mould-compositie. Eigenlijk hoor je hier Sugar al heel duidelijk.

17: Chartered Trips
Puntentotaal: 13
Album: Zen Arcade (1984)
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 0-10

5000 exemplaren liet SST drukken van "Zen Arcade" en toen alle positieve kritieken kwamen was het album nergens meer te krijgen.....maandenlang niet. Het eerste gemor bij SST begon. Langzamerhand kreeg iedereen het idee dat niemand populairder mocht worden dan moederschip Black Flag.

16: Flip Your Wig
Puntentotaal: 13
Album: Flip Your Wig (1985)
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 0-15

De contracten met Warner Bros. waren al rond, maar Hüsker Dü ging liever meteen een nieuw album opnemen. Flip Your Wig mocht nog door SST worden uitgebracht.

15: Something I Learned Today
Puntentotaal: 21
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 0-21

(Hardcore)-punk-band komt met dubbel-LP. Zelfs nog met een nummer dat een hele plaatkant duurt!! Minutemen kwamen later in1984 met hun dubbel-album "Double Nickels on the Dime". En wat staat daar rechtsonder in de gatefold? "take that Hüskers!".

Bob Mould heeft inmiddels al zoveel punten dat hij deze even solo mag doen.

14: Never Talking to You Again
Puntentotaal: 22
(Grant Hart)

Hart vs Mould: 7-21

Wederom van Zen Arcade en de eerste Hart-compositie die we tegenkomen!

13: Green Eyes
Puntentotaal: 24
(Grant Hart)

Hart vs Mould: 15-21

Geen favoriet van mij. "Flip Your Wig" is ook zeker niet mijn favoriete Hüsker-album. Maar hey jullie beslissen. Stond ook in de startlijst omdat het qua voorkeursstemmen hoog staat bij dit album. Maar de punten zijn Hart van harte gegund.

21:15 geweest ....koekje voor de ratjes (stukje Melba Toast). Ik trek m'n onesie aan pak er glaasje wijn bij en nee ik hoef niet te weten of jullie je eenzaam voelen. We gaan zo verder!

Green Eyes, Bright Eyes....luv' them all.

Ik doe een Duvel mee.

dus .... proost!!!

12: Don't Want To Know If You Are Lonely
Puntentotaal: 26
(Grant Hart)

Hart vs Mould: 24-21

Hart nu aan de bal en passeert Mould! Budget voor videoclips was bij Warner Bros niet echt veel hoger dan bij SST. De #1 van Choconas.

11: The Girl Who Lives on Heaven Hill
Puntentotaal: 27
(Grant Hart)

Hart vs Mould: 34-21

"Oh it's you i was afraid the fridge just broke" Eigenlijk wilden de Hüsker's eens een keer een andere producer dan Spot, maar mocht niet van Greg Ginn. En "New Day Rising" heeft inderdaad een gruizig stofzuiger-geluid, anderzijds samen met "Metal Circus" toch wel mijn favo-Hüsker-album.

10: These Important Years
Puntentotaal: 27
Album: Warehouse: Songs And Stories (1987)
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 34-32

Eerste nummer van het laatste album. Geen muzikale meningsverschillen, geen geruzie om vriendjes en Mould en Hart hebben nooit een liefdesrelatie met elkaar gehad. Maar Hart verklootte een optreden onder invloed van drank en drugs. Mould betwijfelde of Hart de tour nog wel af kon maken. Nee zei Grant: "alles komt goed, even slechte dag, niks aan de hand".
De dag erna bleek Mould de rest van de tour afgezegd te hebben en was het exit Hüsker Dü. Een jaar later kwamen The Pixies en die pakten het op waar HÜsker Dü het had laten liggen.

#1 van André

9. Terms of Psychic Warfare
Puntentotaal: 29
(Grant Hart)

Hart vs Mould: 46-32

#1 van wendyvortex. Eigenlijk is "Powerline" van dezelfde plaatkant (Side Two) mijn absolute favoriet, maar die haalde nipt de laatste ronde niet. Dan had Bob Mould bij mij de hoogste positie weggekaapt. Dezelfde plaatkant bevat ook nog eens "Books about UFOs" (van Grant Hart) dat ook al onbegrijpelijk sneuvelde. Anyway, wij gaan me mekaar eens even fijn psychisch kapot maken en hier heb je de voorwaarden waaronder we dat gaan doen baby.

8: Ice Cold Ice
Puntentotaal: 31
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 46-45

http://1.bp.blogspot.com/-7abRXo4RmQQ/Uqck6RVpftI/AAAAAAAABII/OeuBvVQmm2o/s1600/ticket-pinkpop-2-ti.jpg

Er zijn slechts 2 opnamen van dit concert te vinden. Die van de nummer 8 is helaas van slechte kwaliteit, vandaar dat we "Eight Miles High" ook nog even zullen doen in ietsje betere kwaliteit.

Husker Dü in Nederland. Ik zag Grant Hart pas Live in de Goudvishal in Arnhem met z'n band Nova Mob een tijdje na het auto-ongeval (ook in Nederland). De drummer was nog niet hersteld en Grant zong vanachter de drums net als in de Hüsker-tijd.

Heerlijk die oude videorecorders!

Byrds-cover "Eight Miles High" strandde ook in een voorronde, maar omdat we chauvinistisch zijn (niet echt hoor) toch nog even extraatje. Ingeleid door de Leo Blokhuis van de jaren tachtig (u bent gewaarschuwd):

Jan Douwe

7: Divide and Conquer
Puntentotaal: 32
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 46-59

Topnummer van "Flip Your Wig" absoluut zeker!
#1 van Itchy

Mochten jullie je inmiddels afvragen wie die man met de snor nou is. Dat is Greg Norton de bassist! Snorren waren in alternatieve 80s-contreien echt absoluut not done. Greg lekker wel! En van de drie Hüskers op het podium de meest beweeglijke.

Ik heb er een Val Dieu Grand Cru bij gepakt. Wat staat Divide and Conquer laag btw

6: Celebrated Summer
Puntentotaal: 34
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 46-74

I guess I better think up a way to spend my time
Just when I'm ready to sit inside, it's summertime
Should I go swimming or get a friend to hang around
It's back to summer, it's back to basics, hang around

Getting drunk out on the beach
Or playing in a band
And getting out of school
Meant getting out of hand

Echt dat niemand dit op de eerste plaats had staan. Volgens mij ooit nog bij De Wilde Wereld of Nozems-A-Go-Go hoog in de top 10 ultieme zomersongs.

Geweldig nummer sowieso, maar het niveau is hoog!

5: Could You Be the One?
Puntentotaal: 40
(Bob Mould)

Hart vs Mould: 46-90

En voor degenen die het niet wisten, helemaal aan het eind verteld Greg Norton wat Hüsker Dü betekend.

https://cf.geekdo-images.com/KAkv69yHpW-Zs166diwFGyesiJ0=/fit-in/1200x630/pic220011.jpg

En nee het spelletje heb ik nooit gespeeld, kan me ook niet herinneren dat er een Nederlandse variant van was.

DjFrankie schreef:
Ik heb er een Val Dieu Grand Cru bij gepakt. Wat staat Divide and Conquer laag btw

Het nummer heeft geen refrein ; misschien daardoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.