Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:23 uur
16. Waiting for the Night
When everything is bearable
Punten: 45
Nom. 8
Hoogste Positie: Nr. 1 van SirNoodle
Prachttrack van Violator. Echt een pareltje, erg mooi gezongen weer door Martin die vaak 2 songs zingt op een DM album. Zeker ook een van de vele hoogtepunten van dat album dat sowieso perfect voor de nacht is vind ik en deze song helemaal. Perfect voor onder een stille sterrenhemel
When everything is bearable
Punten: 45
Nom. 8
Hoogste Positie: Nr. 1 van SirNoodle
Prachttrack van Violator. Echt een pareltje, erg mooi gezongen weer door Martin die vaak 2 songs zingt op een DM album. Zeker ook een van de vele hoogtepunten van dat album dat sowieso perfect voor de nacht is vind ik en deze song helemaal. Perfect voor onder een stille sterrenhemel

0
geplaatst: 1 september 2017, 23:27 uur
15. I Feel You
This is the dawning of our love
Punten: 55
Nom. 11
Hoogste Positie: 4
Heerlijke song van het grungy-electro album Sofad. Lekker gruizig en een echte rocker. Anders weer dan de Synths-DM, maar ik vind het een geweldig album en wat is dit dan een heerlijke opener. De eerste keer dat ik de cd afspeelde spoelde ik een paar keer terug na de eerste paar seconden, want dat gekras was vast een foutje van de cd
This is the dawning of our love
Punten: 55
Nom. 11
Hoogste Positie: 4
Heerlijke song van het grungy-electro album Sofad. Lekker gruizig en een echte rocker. Anders weer dan de Synths-DM, maar ik vind het een geweldig album en wat is dit dan een heerlijke opener. De eerste keer dat ik de cd afspeelde spoelde ik een paar keer terug na de eerste paar seconden, want dat gekras was vast een foutje van de cd

0
geplaatst: 1 september 2017, 23:32 uur
14. A Question Of Time
I know my kind...what goes on in our minds
Punten: 59
Nom. 12
Hoogste Positie: 3
De 2e van de Questions is hier terug te vinden. Uiteraard weer een geweldige song met een fenomenale drive en spanning. Inderdaad een kwestie van tijd want de muziek jaagt alsof de duivel je op de hielen zit
. Mooie tekst weer van Gore over iemand die zich over een jong meisje ontfermt.
I know my kind...what goes on in our minds
Nom. 12
Hoogste Positie: 3
De 2e van de Questions is hier terug te vinden. Uiteraard weer een geweldige song met een fenomenale drive en spanning. Inderdaad een kwestie van tijd want de muziek jaagt alsof de duivel je op de hielen zit
. Mooie tekst weer van Gore over iemand die zich over een jong meisje ontfermt.
2
geplaatst: 1 september 2017, 23:37 uur
13. Home
Feels like home...I should have known...from my first breath
Nom. 14
Hoogste Positie: Nr. 1 van EttaJamesBrown
Echt een topsong van het Ultra album wat ik sowieso een geniaal album vind. Past misschien nog wel meer bij de nacht dan Violator. Echt weer een kraker van Martin, een van zijn beste vocale prestaties ook. Een ontroerende song met heerlijke klassiek aandoende strijkers en die outro die ruim 2 minuten duurt met een fade out is heerlijk nagenieten. Klasse!
Feels like home...I should have known...from my first breath
Nom. 14
Hoogste Positie: Nr. 1 van EttaJamesBrown
Echt een topsong van het Ultra album wat ik sowieso een geniaal album vind. Past misschien nog wel meer bij de nacht dan Violator. Echt weer een kraker van Martin, een van zijn beste vocale prestaties ook. Een ontroerende song met heerlijke klassiek aandoende strijkers en die outro die ruim 2 minuten duurt met een fade out is heerlijk nagenieten. Klasse!
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:41 uur
12. It's No Good
Don't say you're happy...out there without me...I know you can't be...coz it's no good
Punten: 60
Nom. 13
Hoogste Positie: 2
Weer een heerlijke Ultra track, de meest dansbare ook, met dus die campy Corbijn video
Heerlijk geacteerd door Dave trouwens
. Een groovy track met heerlijk lange synthlijnen die onder je huid kruipen. Alhoewel dansbaar, maar toch zeker ook lekker mellow 
Don't say you're happy...out there without me...I know you can't be...coz it's no good
Punten: 60
Nom. 13
Weer een heerlijke Ultra track, de meest dansbare ook, met dus die campy Corbijn video
Heerlijk geacteerd door Dave trouwens
. Een groovy track met heerlijk lange synthlijnen die onder je huid kruipen. Alhoewel dansbaar, maar toch zeker ook lekker mellow 
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:46 uur
11. Shake The Disease
When I'm not there...In spirit I'll be there
Punten: 64
Nom. 10
Weer zo'n mythische DM song. Dit was een stand alone single, zo'n beetje vlak na SGW. Get the Balance Right en It's Called a Heart zijn ook van die lekkere stand alone singles. Maar goed deze dus, heerlijke melancholische melodie hier vooral en die zalige ghostly backing vocals van Martin. Hemels!
When I'm not there...In spirit I'll be there
Punten: 64
Nom. 10
Weer zo'n mythische DM song. Dit was een stand alone single, zo'n beetje vlak na SGW. Get the Balance Right en It's Called a Heart zijn ook van die lekkere stand alone singles. Maar goed deze dus, heerlijke melancholische melodie hier vooral en die zalige ghostly backing vocals van Martin. Hemels!
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:50 uur
10. Stripped
Punten: 66
Nom. 14
Hoogste Positie: Nr. 1 van lennon
Where everything's ours...for a few hours
Weer eens een Black Celebration track. En wat voor een, eigenlijk wel een van de meest iconische DM songs en staples. Een song die bij mij heeft moeten groeien, maar wel steeds beter werd. Duister ook weer en het heeft een erg hypnotiserend sfeertje. Een mooi begin van de top 10!
Punten: 66
Nom. 14
Hoogste Positie: Nr. 1 van lennon
Where everything's ours...for a few hours
Weer eens een Black Celebration track. En wat voor een, eigenlijk wel een van de meest iconische DM songs en staples. Een song die bij mij heeft moeten groeien, maar wel steeds beter werd. Duister ook weer en het heeft een erg hypnotiserend sfeertje. Een mooi begin van de top 10!
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:55 uur
9. Precious
Words left unspoken...left us so brittle...there was so little left to give
Punten: 67
Nom. 12
Hoogste Positie: Nr. 1 van Alicia
Het verbaast me wel een beetje, deze hoge positie van deze song. Arguably wel de beste song van Playing the Angel die mij trouwens voor ongeveer de helft kan bekoren. Een perfecte ballad in old school DM stijl. Mooie tekst van Martin over zijn scheiding en wat dat betekent voor zijn kinderen.
Words left unspoken...left us so brittle...there was so little left to give
Punten: 67
Nom. 12
Hoogste Positie: Nr. 1 van Alicia
Het verbaast me wel een beetje, deze hoge positie van deze song. Arguably wel de beste song van Playing the Angel die mij trouwens voor ongeveer de helft kan bekoren. Een perfecte ballad in old school DM stijl. Mooie tekst van Martin over zijn scheiding en wat dat betekent voor zijn kinderen.
0
geplaatst: 1 september 2017, 23:59 uur
8. Behind The Wheel
Punten: 69
Nom. 11
Watch me move...I do anything
Door niemand op 1 gezet, verbaast ook wel een beetje eigenlijk
. Heerlijk deze suspense drivers-song van Music for the Masses. Heerlijk bezwerende feel, prachtig intro waar steeds weer een ander instrument geïntroduceerd wordt. Had ik filmregisseur geweest dan zou ik dit in een Lynchiaanse scene willen gebruiken 
Punten: 69
Nom. 11
Watch me move...I do anything
Door niemand op 1 gezet, verbaast ook wel een beetje eigenlijk
. Heerlijk deze suspense drivers-song van Music for the Masses. Heerlijk bezwerende feel, prachtig intro waar steeds weer een ander instrument geïntroduceerd wordt. Had ik filmregisseur geweest dan zou ik dit in een Lynchiaanse scene willen gebruiken 
0
geplaatst: 2 september 2017, 00:05 uur
7. In Your Room
Your favourite mirror...your favourite slave
Punten: 85
Nom. 13
Hoogste Positie: Nr. van Tribal Gathering, luigifort
Wat mij betreft het Magnum Opus van DM van Songs of Faith and Devotion. Geniale slepende en hemelbestormed noisy song, echt een epic! Het kruipt elke keer weer onder mijn huid en laat me verpletterd achter. Superprestatie van Dave ook weer en een prachttekst. Vast voor een groot deel toe te schrijven aan arrangeur Alan Wilder die helaas na dit album vertrok. De video destijds op MTV ook kapot gekeken
Your favourite mirror...your favourite slave
Punten: 85
Nom. 13
Hoogste Positie: Nr. van Tribal Gathering, luigifort
Wat mij betreft het Magnum Opus van DM van Songs of Faith and Devotion. Geniale slepende en hemelbestormed noisy song, echt een epic! Het kruipt elke keer weer onder mijn huid en laat me verpletterd achter. Superprestatie van Dave ook weer en een prachttekst. Vast voor een groot deel toe te schrijven aan arrangeur Alan Wilder die helaas na dit album vertrok. De video destijds op MTV ook kapot gekeken

0
geplaatst: 2 september 2017, 00:10 uur
6. Personal Jesus
Reach out and touch faith
Punten: 93
Nom. 17
Hoogste Positie: Nr. 1 van laxus11, nelis, zaaf
Geniale track uiteraard van Violator en naast die andere
uiteraard de bekendste song. Grote hit geweest uiteraard, supersingle. Mooi de hak genomen op al die tv-Jezussen/dominees
. Toptrack met vooral een zalig refrein vind ik. De Johnny Cash versie vind ik zelf ook erg goed.
Reach out and touch faith
Punten: 93
Nom. 17
Hoogste Positie: Nr. 1 van laxus11, nelis, zaaf
Geniale track uiteraard van Violator en naast die andere
uiteraard de bekendste song. Grote hit geweest uiteraard, supersingle. Mooi de hak genomen op al die tv-Jezussen/dominees
. Toptrack met vooral een zalig refrein vind ik. De Johnny Cash versie vind ik zelf ook erg goed.
0
geplaatst: 2 september 2017, 00:16 uur
5. Walking In My Shoes
The pain I've been subjected to...but the lord himself would blush
Punten: 107
Nom. 19
Hoogste Positie: Nr. 1 van vigil
Weer zo'n kraker van een single van Sofad! Heerlijke zwelgende en ironische tekst van Martin weer hier. Prachtige aanzwellende instrumentatie. Een fijn mysterieus intro ook hier en ik vind de song, zeker met de tekst ook, een prettig religieus sfeertje hebben. Ook een van de allereerste songs die ik erg goed vond.
The pain I've been subjected to...but the lord himself would blush
Punten: 107
Nom. 19
Hoogste Positie: Nr. 1 van vigil
Weer zo'n kraker van een single van Sofad! Heerlijke zwelgende en ironische tekst van Martin weer hier. Prachtige aanzwellende instrumentatie. Een fijn mysterieus intro ook hier en ik vind de song, zeker met de tekst ook, een prettig religieus sfeertje hebben. Ook een van de allereerste songs die ik erg goed vond.
0
geplaatst: 2 september 2017, 00:22 uur
4. Never Let Me Down Again
We're watching the world pass us by
Punten: 126
Nom. 24
Hoogste Positie: Nr. 1 van dynamo d, johan de witt, Salvadore
De volgende mythische song dan maar
. De albumopener van Music for the Masses en sinds jaar en dag ook de afsluiter van elk DM concert en dat is wel een beetje eentonig aan het worden. Lange tijd is deze track mijn favoriet geweest, vooral in mijn jeugd. Ook weer dankzij de video op MTV
. Wat moet je er verder over zeggen, heerlijke song weer, heerlijker refrein en zalig de coda met Martin erbij.
We're watching the world pass us by
Punten: 126
Nom. 24
Hoogste Positie: Nr. 1 van dynamo d, johan de witt, Salvadore
De volgende mythische song dan maar
. De albumopener van Music for the Masses en sinds jaar en dag ook de afsluiter van elk DM concert en dat is wel een beetje eentonig aan het worden. Lange tijd is deze track mijn favoriet geweest, vooral in mijn jeugd. Ook weer dankzij de video op MTV
. Wat moet je er verder over zeggen, heerlijke song weer, heerlijker refrein en zalig de coda met Martin erbij.
0
geplaatst: 2 september 2017, 00:27 uur
3. Everything Counts
It's a competitive world
Punten: 149
Nom. 21
Hoogste Positie: nr. 1 van aERodynamIC, Arno, ArthurDZ, blur8
Nog maar een knaller dan
. En een van de vroege songs die de tand des tijds wel heeft doorstaan. Wereldsingle uiteraard van Construction Time Again, een nieuwe start want Alan Wilder was erbij gekomen ipv Vince Clarke die na het eerste album vertrok. Hun beste synthipopsong wat mij betreft met een onweerstaanbare melodie en synthloopjes.
It's a competitive world
Punten: 149
Nom. 21
Hoogste Positie: nr. 1 van aERodynamIC, Arno, ArthurDZ, blur8
Nog maar een knaller dan
. En een van de vroege songs die de tand des tijds wel heeft doorstaan. Wereldsingle uiteraard van Construction Time Again, een nieuwe start want Alan Wilder was erbij gekomen ipv Vince Clarke die na het eerste album vertrok. Hun beste synthipopsong wat mij betreft met een onweerstaanbare melodie en synthloopjes.
0
geplaatst: 2 september 2017, 00:33 uur
2. Blasphemous Rumours
And when I die I expect to find him laughing
Punten: 163
Nom. 21
Hoogste Positie: Nr. 1 van wendyvortex, TEQUILA SUNRISE, sheep67, Marco dB, Casartelli
Deed serieus een gooi naar de koppositie. In fact, die andere song liep lange tijd achter, maar het heeft helaas niet mogen zijn
. Desondanks, ik had niet verwacht dat deze zo hoog zou komen. Wat mij betreft een van hun moeilijkste songs, het duurde bij mij even
, maar eenmaal je m gaat waarderen dan heb je ook wat, het verveelt nooit. Ultracynisch en keiharde tekst natuurlijk, maar de boys gooien er een ultrajolig refrein tegenaan met een heerlijke synthmelodie dat ze ermee wegkomen 
And when I die I expect to find him laughing
Punten: 163
Nom. 21
Hoogste Positie: Nr. 1 van wendyvortex, TEQUILA SUNRISE, sheep67, Marco dB, Casartelli
Deed serieus een gooi naar de koppositie. In fact, die andere song liep lange tijd achter, maar het heeft helaas niet mogen zijn
. Desondanks, ik had niet verwacht dat deze zo hoog zou komen. Wat mij betreft een van hun moeilijkste songs, het duurde bij mij even
, maar eenmaal je m gaat waarderen dan heb je ook wat, het verveelt nooit. Ultracynisch en keiharde tekst natuurlijk, maar de boys gooien er een ultrajolig refrein tegenaan met een heerlijke synthmelodie dat ze ermee wegkomen 
1
geplaatst: 2 september 2017, 00:42 uur
1. Enjoy the Silence
Words are very unnecessary...they can only do harm
Punten: 165
Nom. 23
Hoogste Positie: Nr. 1 van herman, Vince vega, Johnny Marr, stoepkrijt, Simon77, E-Clect-Eddy, Gebruiker43757, 50tracks
Achteraf
de gedoodverfde winnaar natuurlijk. Hun allerbekendste song natuurlijk van hun meest bekende en best gewaardeerde album Violator. Geniale videoclip trouwens met Dave als koning met een klapstoel rondstruinend in de bergen
. Wat is hier nog niet over gezegd. Dit zijn misschien wel de beste songs die er zijn, ze klinken zo simpel, zo achteloos. Heerlijk die ghostly synths, maar die gitaar maakt het werk prachtig af. Onderhuids, understated, perfectie!
Een terechte winnaar!
Words are very unnecessary...they can only do harm
Punten: 165
Nom. 23
Hoogste Positie: Nr. 1 van herman, Vince vega, Johnny Marr, stoepkrijt, Simon77, E-Clect-Eddy, Gebruiker43757, 50tracks
Achteraf
de gedoodverfde winnaar natuurlijk. Hun allerbekendste song natuurlijk van hun meest bekende en best gewaardeerde album Violator. Geniale videoclip trouwens met Dave als koning met een klapstoel rondstruinend in de bergen
. Wat is hier nog niet over gezegd. Dit zijn misschien wel de beste songs die er zijn, ze klinken zo simpel, zo achteloos. Heerlijk die ghostly synths, maar die gitaar maakt het werk prachtig af. Onderhuids, understated, perfectie!Een terechte winnaar!
1
geplaatst: 2 september 2017, 00:44 uur
Mooie lijst. Ben verrast over de populariteit van Everything Counts. Ik had altijd gedacht dat mijn favoriet juist helemaal niet zo geliefd was (maar misschien vergis ik me dan toch met Just Can't Get Enough).
1
geplaatst: 2 september 2017, 00:44 uur
Zo dat was dat, de velen die aan editie meededen worden hartelijk bedankt. Het was hoog tijd dat het duistere DM in het zonnetje werd gezet 
Het stokje gaat nu naar Casartelli met ook zo'n zonnige band: Opeth.

Het stokje gaat nu naar Casartelli met ook zo'n zonnige band: Opeth.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 september 2017, 00:56 uur
Dank aan luigifort voor een weekje Depeche Mode. De commentaren bij de Top 25 lezend, krijg ik vaaglijk het gevoel dat je het allemaal wel mooi vindt.
Enfin, de karavaan trekt verder. Zeg je Hits dan zeg je Opeth! En de komende week gaan we de Greatest Hits van het Zweedse gezelschap rond Mikael Åkerfeldt bepalen. Van hun oorspronkelijke death metal tot hun recente (deze las ik net op Facebook) family friendly rock; alle albums zijn, met 1 tot 3 nummers, vertegenwoordigd in de startlijst:
A Fair Judgement
Black Rose Immortal
Blackwater Park
Bleak
Deliverance
Demon of the Fall
Era
Face of Melinda
Faith in Others
Folklore
Ghost of Perdition
Heir Apparent
In Mist She Was Standing
In My Time of Need
Reverie / Harlequin Forest
The Drapery Falls
The Lotus Eater
The Moor
The Night and the Silent Water
Windowpane
Liefhebbers mogen er nog 10 bij nomineren. Deadline: maandag 20.00 uur
Kan ArthurDZ, panjoe of trebremmit de titel aanpassen? Alvast dank!
Enfin, de karavaan trekt verder. Zeg je Hits dan zeg je Opeth! En de komende week gaan we de Greatest Hits van het Zweedse gezelschap rond Mikael Åkerfeldt bepalen. Van hun oorspronkelijke death metal tot hun recente (deze las ik net op Facebook) family friendly rock; alle albums zijn, met 1 tot 3 nummers, vertegenwoordigd in de startlijst:
A Fair Judgement
Black Rose Immortal
Blackwater Park
Bleak
Deliverance
Demon of the Fall
Era
Face of Melinda
Faith in Others
Folklore
Ghost of Perdition
Heir Apparent
In Mist She Was Standing
In My Time of Need
Reverie / Harlequin Forest
The Drapery Falls
The Lotus Eater
The Moor
The Night and the Silent Water
Windowpane
Liefhebbers mogen er nog 10 bij nomineren. Deadline: maandag 20.00 uur
Kan ArthurDZ, panjoe of trebremmit de titel aanpassen? Alvast dank!
2
geplaatst: 2 september 2017, 08:24 uur
1
geplaatst: 2 september 2017, 09:07 uur
Mooie eindlijst, mooie presentatie, Luigi!
Wel een erg harde overgang
Wel een erg harde overgang

1
geplaatst: 2 september 2017, 09:18 uur
Ik zou zeggen " kom er maar in met jouw 10 nominaties Johan "

1
geplaatst: 2 september 2017, 09:18 uur
Mooie eindlijst, prachtige presentatie of te wel een fijn weekje DM!
0
geplaatst: 2 september 2017, 09:57 uur
Jij mag vast wel met een enkele nominatie meedoen, dat is echt gigantisch veel meer als vooraf was verwacht.
0
geplaatst: 2 september 2017, 10:13 uur
Als jij er vast 10 noemt, heb ik een idee

Jammer geen Sparks, Casartelli, had ik nu wel zin in gehad

0
geplaatst: 2 september 2017, 10:21 uur
0
geplaatst: 2 september 2017, 10:30 uur
Ah Opeth! Bij mij in de imaginaire cd-rek tussen OMD en Ozark Henry.
Als ik straks terug ben van de tattooshop zal ik weer eens inluisteren.
Als ik straks terug ben van de tattooshop zal ik weer eens inluisteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.