Muziek / Muziekgames / Finale Country K.O.: Townes vs Neil
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2016, 17:47 uur
Gretz schreef:
Als Lady Antebellum al geen countrypop meer is weet ik ook niet meer. Ik mag toch niet hopen dat je steeds op het nummer stemt dat het meest in de buurt komt van pure country? Het deelnemersveld bestaat juist bewust uit een brede selectie van nummers.
(quote)
Als Lady Antebellum al geen countrypop meer is weet ik ook niet meer. Ik mag toch niet hopen dat je steeds op het nummer stemt dat het meest in de buurt komt van pure country? Het deelnemersveld bestaat juist bewust uit een brede selectie van nummers.
(quote)
Ik hoop mag hopen dat ik zelf mijn eigen mening hier mag bepalen!
0
geplaatst: 1 juni 2016, 20:01 uur
Gretz schreef:
(quote)
(quote)
Lady Antebellum is zeker een countrygroep maar specifiek het nummer Need You Now toch niet?! Ik weet nog goed dat ik dat nummer voor het eerst hoorde en het werd aangekondigd als country, en ik me meteen afvroeg wat het met country te maken heeft. Later leerde ik andere nummers van de groep kennen en toen snapte ik het.
Billy Bragg & Wilco is leuk trouwens! Maar die andere ken ik niet en ze gaan het zo te zien wel halen.
Wel interesant deze KO, want er is maar weinig aandacht voor het genre op MuMe. Ben zelf ook geen enorme liefhebber maar er is natuurlijk zeker wel mooie countrymuziek.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 21:17 uur
Arrie schreef:
Lady Antebellum is zeker een countrygroep maar specifiek het nummer Need You Now toch niet?! Ik weet nog goed dat ik dat nummer voor het eerst hoorde en het werd aangekondigd als country, en ik me meteen afvroeg wat het met country te maken heeft. Later leerde ik andere nummers van de groep kennen en toen snapte ik het.
(quote)
Need You Now is gewoon countrypop hoor, RYM zegt het ook Need You Now by Lady Antebellum (Single, Country Pop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com.
Hun andere nummers zullen wellicht nog meer country zijn ja.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 21:33 uur
Gretz schreef:
Need You Now is gewoon countrypop hoor, RYM zegt het ook Need You Now by Lady Antebellum (Single, Country Pop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com.
(quote)
Dat lijkt me vooral vanwege het feit dat hun verder werk (deels) wél country is en ze zich profileren als countrygroep. Ik hoor in ieder geval gewoon een popliedje. Ik zie trouwens dat ik toen dat een hit was op de albumpagina al hetzelfde zei en ik toen daar bijstand in kreeg. Het lijkt mij persoonlijk dus op zijn minst een randgeval en echt geen duidelijk voorbeeld van country.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 21:42 uur
Ik twijfelde nog of ik het 'Country etc. K.O' zou noemen, om dit soort discussies te voorkomen...
Maar kijk eens op Need You Now (Lady Antebellum song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org , het is misschien geen couyntryliedje, maar wel het beste countryliedje van dat jaar.
Maar kijk eens op Need You Now (Lady Antebellum song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org , het is misschien geen couyntryliedje, maar wel het beste countryliedje van dat jaar.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 22:45 uur
Ik merk dat als er geen duidelijke aflijning is, mensen wat in hun ongemak verzeild geraken en inderdaad deze ellenlange discussies ontstaan...
0
geplaatst: 1 juni 2016, 22:51 uur
12. Emmylou Harris - Where Will I Be vs Cowboy Junkies – Sweet Jane
0
geplaatst: 2 juni 2016, 20:29 uur
13. Emmylou Harris - All My Tears vs Charlie Daniels Band – The devil went down to Georgia
0
geplaatst: 2 juni 2016, 21:54 uur
14. Jenny Lewis and the Watson Twins vs Rise Up With Fists - Merle Haggard - Mama tried
* denotes required fields.