MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [Nominatietopic]

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
Guessmaker schreef:
Israel Nash Gripka - Fool's Gold https://youtu.be/JSoAwSlpW0Y
Bear's Den - Bad Blood Bear's Den Bad Blood - YouTube
Paolo Nutini - Autumn https://youtu.be/EGBDXR3EPjE
Sam Cooke - Bring It On Home To Me https://youtu.be/gZB4jcPmFGo
Tom McRae - Bloodless https://youtu.be/K9euM79RRQU
Damien Rice - Eskimo https://youtu.be/hFySnZl2O8o

Dankjewel voor je lijstje. Wil je waar mogelijk gebruik maken van de spotify linkjes. Dat maakt het makkelijker verwerken voor de Spotify playlist

Guessmaker schreef:
Puntenverdeling: 4-3-2-1 en deadline 27/12, 19.00 uur

123 Father figure 2
121 Careless whisper 4
118 Jesus to a child
97 Freedom 90 3

En het ene punt gaat naar....?

Poeha Freek, waar zijn jouw 6 nominaties?

Ik weet niet of het verstandig is voor mezelf om hier ook aan te gaan deelnemen, maar we gaan het proberen.

Courtney Barnett - History Eraser spotify:track:0xIw77nO7kFfonEGlLfMHF
Eefje de Visser - Jong spotify:track:21C8CWnP80S9tsnasVj1br
Nelly Furtado - Explode spotify:track:45kRFtCa0SMMba4XeFvVBx
Sofi Tukker - Drinkee spotify:track:5TBsLU9TSxjDLzMpsEgJsv
The Hives - Hate To Say I Told You So spotify:track:75ARkUKb54dQ86YezuoNhn
Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert spotify:track:0tqdwcXyp9EytUIsR46OBw

MVW

126 Father figure +3
125 Careless whisper +4
121 Jesus to a child +2 (+1 corr. Guessmaker)
98 Freedom 90 +1

Neem aan dat puntje van Guessmaker naar JtaC gaat...

123poetertjes schreef:
Ik weet niet of het verstandig is voor mezelf om hier ook aan te gaan deelnemen, maar we gaan het proberen.

Courtney Barnett - History Eraser spotify:track:0xIw77nO7kFfonEGlLfMHF
Eefje de Visser - Jong spotify:track:21C8CWnP80S9tsnasVj1br
Nelly Furtado - Explode spotify:track:45kRFtCa0SMMba4XeFvVBx
Sofi Tukker - Drinkee spotify:track:5TBsLU9TSxjDLzMpsEgJsv
The Hives - Hate To Say I Told You So spotify:track:75ARkUKb54dQ86YezuoNhn
Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert spotify:track:0tqdwcXyp9EytUIsR46OBw

Onze smaken sluiten volgens mij niet héél erg op elkaar aan, maar daar nomineer je zowaar een oud-nominatie van mij: m'n favoriete Furtado-nummer! Was overigens totaal kansloos, just sayin'.

Sowieso een prima rijtje nominaties hoor.

Nog plaats voor 2 rijtjes van 6 nominaties en 1 rijtje van 5 nominaties.

Onweerwolf
dynamo d schreef:
Poeha Freek, waar zijn jouw 6 nominaties?

Die is al een tijdje geleden gestopt met de mml.

Arrie schreef:
(quote)

Onze smaken sluiten volgens mij niet héél erg op elkaar aan, maar daar nomineer je zowaar een oud-nominatie van mij: m'n favoriete Furtado-nummer! Was overigens totaal kansloos, just sayin'.
Er is in elk geval weer één stemmer bijgekomen sinds toen. Sowieso verdient Nelly gewoon een plekje in de lijst, is het niet met deze dan met Try, gelukkig ook genomineerd dit jaar zag ik. Ik verwacht er zelf trouwens bar weinig van maar bon.

123poetertjes schreef:
(quote)
Er is in elk geval weer één stemmer bijgekomen sinds toen. Sowieso verdient Nelly gewoon een plekje in de lijst, is het niet met deze dan met Try, gelukkig ook genomineerd dit jaar zag ik. Ik verwacht er zelf trouwens bar weinig van maar bon.
Ik nomineerde vorig jaar Say It Right, maar die haalde ook niet veel punten.

Zie nu pas dat er nog een ladder loopt:

130 Father figure 4
126 Careless whisper 1
124 Jesus to a child 3
100 Freedom 90 2

Father Figure huizenhoge favoriet hier, de rest is ook prima. Alleen Careless Whisper hoeft van mij niet zo nodig.

Gretz schreef:
@El Ninjo, cosmic kid, Teunnis:
ik vervang Amber Arcades - Turning Light door Tourist LeMC feat. Spiritually Wally - Horizon.

Zonde zeg Dat naderhand zou verboden moeten worden...

Ik kan alvast 4 van de 10 nummers verklappen die we vanuit de organisatie bijdragen in het zogenaamde rijtje klassiekers, aangezien die 4 nummers zoals altijd komen uit aanverwante topics.
We hebben dit jaar wederom gekozen voor de hoogst genoteerde nummers uit de volgende topics, De Alternatieve Top 152 (2 versies van geweest dit jaar, dus 2 nummers), De Witte Trui [Editie 2016] en De Prehistorische Top 600 - 2016.

Correct me if I am wrong (schroom niet om te checken want we kunnen ons vergist hebben) maar dit zijn volgens mij daaruit de hoogstgenoteerde nummers die nog niet in de MuMeLadder Top 2000 staan dan wel ondertussen ook nog niet zijn genomineerd in dit topic door 1 van de users.

Winnaar van de Alternatieve Top 152 - voorjaarseditie 2016:

Die Nerven – Eine Minute Schweben spotify:track:1SiOdhCUNHzBnTN6wMidW6

Winnaar van de Alternatieve Top 152 - najaarseditie 2016:

Steve Kilbey & Martin Kennedy - Is This Heaven spotify:track:7vPzn9DnBqGE9FaQBNK1uS

Nummer 78 uit de Witte Trui [Editie 2016] :

Radiohead - Nude spotify:track:5k7VKj1Xwy5DjO4B0PdAOb

Nummer 11 uit de Prehistorische Top 600 - 2016:

Dizzy Gillespie & his Orchestra ft. Sarah Vaughan - Interlude (A Night in Tunisia) spotify:track:1Io4Ij0B4F96eWBUbwhW3l

El Ninjo, even uit nieuwsgierigheid, maar worden er ook nummers uit de Prog Top 300 toegevoegd?

Daar was vorig jaar wel een opmerking over dat die in aanmerking kwamen.

Casartelli?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Die is al een tijdje geleden gestopt met de mml.

Jammer want Freeks bijdragen waardeer ik altijd zeer

134 Father figure +4
129 Careless whisper +3
125 Jesus to a child +1
102 Freedom 90 +2

Club Tropicana +5 buiten mededinging. Heb nog 2 grijsgedraaide albums van Wham in mijn collectie. Nu grijs van het stof... Maar wel goede herinneringen aan.

136 Father figure 2
130 Careless whisper 1
129 Jesus to a child 4
105 Freedom 90 3

Alle vier min of meer gelijkwaardig. Jammer dat Praying for Time niet tot de keuzemogelijkheden behoort. Samen met Cowboys and Angels (reeds genomineerd) mijn favorieten.

Bonk schreef:
El Ninjo, even uit nieuwsgierigheid, maar worden er ook nummers uit de Prog Top 300 toegevoegd?

Nee, die staat voor dit jaar niet op ons lijstje...reden voor nu is dat het een genre topic is en dat zijn de andere topics niet.
Maar ik sluit niet uit dat we volgend jaar wel weer eens uit 1 of meerdere genre topics gaan putten.

El Ninjo schreef:
Maar ik sluit niet uit dat we volgend jaar wel weer eens uit 1 of meerdere genre topics gaan putten.
Mocht de prog top een nominatie leveren dan breek ik ook graag een lans voor het that's soul topic waar ook dit jaar weer een schitterende top vierhonderd is samengesteld. Ik vermoed dat het hoogst genoteerde nummer zonder plaats in de ladder zo rond plek drie of vier te vinden is.

El Ninjo schreef:
(quote)

Nee, die staat voor dit jaar niet op ons lijstje...reden voor nu is dat het een genre topic is en dat zijn de andere topics niet.

Jammer. Persoonlijk zou ik dat de variatie in de lijst juist ten goede vinden komen (zeker als ik dan zie dat er dan weer een nummer van Radiohead bijkomt ), maar kan jullie redenatie wel volgen en mij hoor je sowieso niet klagen gezien al het werk wat jullie erin stoppen.

Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
vigil schreef:
Daar was vorig jaar wel een opmerking over dat die in aanmerking kwamen.

Casartelli?
Hij is vorig jaar wel even over de tong gegaan, maar toen was er nog geen resultaat. Inmiddels is die er natuurlijk wel: de dit voorjaar afgesloten Prog Top 300 kende een finale met 32 deelnemers; volgens mij hebben we wel minder breed gedragen bronnen voor de klassiekers. De keuze niet uit genretopics te putten is natuurlijk op zich wel verdedigbaar, al weet ik niet of twee nummers die het van hun releasedatum moeten hebben en twee die het van hun obscuriteit moeten hebben de term 'klassieker' nu zo veel meer verdienen.

Bonk schreef:
(quote)

Jammer. Persoonlijk zou ik dat de variatie in de lijst juist ten goede vinden komen (zeker als ik dan zie dat er dan weer een nummer van Radiohead bijkomt ), maar kan jullie redenatie wel volgen en mij hoor je sowieso niet klagen gezien al het werk wat jullie erin stoppen.

Dat laatste zeker niet maar je slaat met het verdere bericht wel de spijker op zijn kop.

Edgar18 schreef:
Mocht de prog top een nominatie leveren dan breek ik ook graag een lans voor het that's soul topic waar ook dit jaar weer een schitterende top vier honderd is samengesteld.

Dat is met een omweg nog een mooie tip , want was me niet bewust van het bestaan daarvan.
Niet dat ik een groot liefhebber van Soul ben, maar weet bijna zeker dat ik daar nog wel een voor mij paar onontdekte pareltjes zal tegenkomen.

Ik ben wel blij met Nude erbij. Het is een nominatie van mij dus ik claim deze ook maar gelijk voor dit spelletje .

Magick1
Ik woon in een land zonder spotify en youtube, dus kan gelieve iemand mijn lijstje aanpassen?

1. Arctic Monkeys - My Propeller
2. Coldplay - Don't Panic
3. Adele - Chasing Pavements
4. Florence + The Machine - Shake It Out
5. Vampire Weekend - Oxford Comma
6. Laura Marling - Blackberry Stone

Nominaties van Magick1 met spotify linkjes.

Arctic Monkeys - My Propeller spotify:track:2hmHlBM0kPBm17Y7nVIW9f
Coldplay - Don't Panic spotify:track:2QhURnm7mQDxBb5jWkbDug
Adele - Chasing Pavements spotify:track:2OuNgtXKeCSORKqdl0MxKk
Florence + The Machine - Shake It Out spotify:track:7aliOjqVEBd3ZZ8NMkuifd
Vampire Weekend - Oxford Comma spotify:track:5nHRIKsXDwUpse9gzrAxLR
Laura Marling - Blackberry Stone spotify:track:0DY6YB96oHLjwefC1TeKNM

Er is nog plaats voor 1 rijtje van 5 (niet 6) nominaties...wie is de allerlaatste die ons los maakt.

Kan iemand mijn stemmen voor George Michael meenemen:

Careless 4
Freedom 3
Father 2
Jesus 1

Gast
geplaatst: vandaag om 01:58 uur

geplaatst: vandaag om 01:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.