Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [Nominatietopic]
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 december 2016, 11:06 uur
Guessmaker schreef:
Israel Nash Gripka - Fool's Gold https://youtu.be/JSoAwSlpW0Y
Bear's Den - Bad Blood Bear's Den Bad Blood - YouTube
Paolo Nutini - Autumn https://youtu.be/EGBDXR3EPjE
Sam Cooke - Bring It On Home To Me https://youtu.be/gZB4jcPmFGo
Tom McRae - Bloodless https://youtu.be/K9euM79RRQU
Damien Rice - Eskimo https://youtu.be/hFySnZl2O8o
Israel Nash Gripka - Fool's Gold https://youtu.be/JSoAwSlpW0Y
Bear's Den - Bad Blood Bear's Den Bad Blood - YouTube
Paolo Nutini - Autumn https://youtu.be/EGBDXR3EPjE
Sam Cooke - Bring It On Home To Me https://youtu.be/gZB4jcPmFGo
Tom McRae - Bloodless https://youtu.be/K9euM79RRQU
Damien Rice - Eskimo https://youtu.be/hFySnZl2O8o
Dankjewel voor je lijstje. Wil je waar mogelijk gebruik maken van de spotify linkjes. Dat maakt het makkelijker verwerken voor de Spotify playlist
0
geplaatst: 27 december 2016, 11:10 uur
Guessmaker schreef:
Puntenverdeling: 4-3-2-1 en deadline 27/12, 19.00 uur
123 Father figure 2
121 Careless whisper 4
118 Jesus to a child
97 Freedom 90 3
123 Father figure 2
121 Careless whisper 4
118 Jesus to a child
97 Freedom 90 3
En het ene punt gaat naar....?
5
geplaatst: 27 december 2016, 11:31 uur
Ik weet niet of het verstandig is voor mezelf om hier ook aan te gaan deelnemen, maar we gaan het proberen.
Courtney Barnett - History Eraser spotify:track:0xIw77nO7kFfonEGlLfMHF
Eefje de Visser - Jong spotify:track:21C8CWnP80S9tsnasVj1br
Nelly Furtado - Explode spotify:track:45kRFtCa0SMMba4XeFvVBx
Sofi Tukker - Drinkee spotify:track:5TBsLU9TSxjDLzMpsEgJsv
The Hives - Hate To Say I Told You So spotify:track:75ARkUKb54dQ86YezuoNhn
Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert spotify:track:0tqdwcXyp9EytUIsR46OBw
0
geplaatst: 27 december 2016, 11:44 uur
126 Father figure +3
125 Careless whisper +4
121 Jesus to a child +2 (+1 corr. Guessmaker)
98 Freedom 90 +1
Neem aan dat puntje van Guessmaker naar JtaC gaat...
126 Father figure +3
125 Careless whisper +4
121 Jesus to a child +2 (+1 corr. Guessmaker)
98 Freedom 90 +1
Neem aan dat puntje van Guessmaker naar JtaC gaat...
0
geplaatst: 27 december 2016, 11:49 uur
123poetertjes schreef:
Ik weet niet of het verstandig is voor mezelf om hier ook aan te gaan deelnemen, maar we gaan het proberen.
Onze smaken sluiten volgens mij niet héél erg op elkaar aan, maar daar nomineer je zowaar een oud-nominatie van mij: m'n favoriete Furtado-nummer! Was overigens totaal kansloos, just sayin'.

Sowieso een prima rijtje nominaties hoor.
0
geplaatst: 27 december 2016, 11:55 uur
Nog plaats voor 2 rijtjes van 6 nominaties en 1 rijtje van 5 nominaties.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2016, 12:01 uur
Die is al een tijdje geleden gestopt met de mml.

0
geplaatst: 27 december 2016, 12:07 uur
Arrie schreef:
Onze smaken sluiten volgens mij niet héél erg op elkaar aan, maar daar nomineer je zowaar een oud-nominatie van mij: m'n favoriete Furtado-nummer! Was overigens totaal kansloos, just sayin'.
Er is in elk geval weer één stemmer bijgekomen sinds toen. (quote)

Sowieso verdient Nelly gewoon een plekje in de lijst, is het niet met deze dan met Try, gelukkig ook genomineerd dit jaar zag ik. Ik verwacht er zelf trouwens bar weinig van maar bon.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:09 uur
123poetertjes schreef:
Sowieso verdient Nelly gewoon een plekje in de lijst, is het niet met deze dan met Try, gelukkig ook genomineerd dit jaar zag ik. Ik verwacht er zelf trouwens bar weinig van maar bon.
Ik nomineerde vorig jaar Say It Right, maar die haalde ook niet veel punten.(quote)
Er is in elk geval weer één stemmer bijgekomen sinds toen.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:10 uur
Zie nu pas dat er nog een ladder loopt:
130 Father figure 4
126 Careless whisper 1
124 Jesus to a child 3
100 Freedom 90 2
Father Figure huizenhoge favoriet hier, de rest is ook prima. Alleen Careless Whisper hoeft van mij niet zo nodig.
130 Father figure 4
126 Careless whisper 1
124 Jesus to a child 3
100 Freedom 90 2
Father Figure huizenhoge favoriet hier, de rest is ook prima. Alleen Careless Whisper hoeft van mij niet zo nodig.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:13 uur
Gretz schreef:
@El Ninjo, cosmic kid, Teunnis:
ik vervang Amber Arcades - Turning Light door Tourist LeMC feat. Spiritually Wally - Horizon.
@El Ninjo, cosmic kid, Teunnis:
ik vervang Amber Arcades - Turning Light door Tourist LeMC feat. Spiritually Wally - Horizon.
Zonde zeg
Dat naderhand zou verboden moeten worden...
3
geplaatst: 27 december 2016, 12:13 uur
Ik kan alvast 4 van de 10 nummers verklappen die we vanuit de organisatie bijdragen in het zogenaamde rijtje klassiekers, aangezien die 4 nummers zoals altijd komen uit aanverwante topics.
We hebben dit jaar wederom gekozen voor de hoogst genoteerde nummers uit de volgende topics, De Alternatieve Top 152 (2 versies van geweest dit jaar, dus 2 nummers), De Witte Trui [Editie 2016] en De Prehistorische Top 600 - 2016.
Correct me if I am wrong (schroom niet om te checken want we kunnen ons vergist hebben) maar dit zijn volgens mij daaruit de hoogstgenoteerde nummers die nog niet in de MuMeLadder Top 2000 staan dan wel ondertussen ook nog niet zijn genomineerd in dit topic door 1 van de users.
Winnaar van de Alternatieve Top 152 - voorjaarseditie 2016:
Die Nerven – Eine Minute Schweben spotify:track:1SiOdhCUNHzBnTN6wMidW6
Winnaar van de Alternatieve Top 152 - najaarseditie 2016:
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Is This Heaven spotify:track:7vPzn9DnBqGE9FaQBNK1uS
Nummer 78 uit de Witte Trui [Editie 2016] :
Radiohead - Nude spotify:track:5k7VKj1Xwy5DjO4B0PdAOb
Nummer 11 uit de Prehistorische Top 600 - 2016:
Dizzy Gillespie & his Orchestra ft. Sarah Vaughan - Interlude (A Night in Tunisia) spotify:track:1Io4Ij0B4F96eWBUbwhW3l
We hebben dit jaar wederom gekozen voor de hoogst genoteerde nummers uit de volgende topics, De Alternatieve Top 152 (2 versies van geweest dit jaar, dus 2 nummers), De Witte Trui [Editie 2016] en De Prehistorische Top 600 - 2016.
Correct me if I am wrong (schroom niet om te checken want we kunnen ons vergist hebben) maar dit zijn volgens mij daaruit de hoogstgenoteerde nummers die nog niet in de MuMeLadder Top 2000 staan dan wel ondertussen ook nog niet zijn genomineerd in dit topic door 1 van de users.
Winnaar van de Alternatieve Top 152 - voorjaarseditie 2016:
Die Nerven – Eine Minute Schweben spotify:track:1SiOdhCUNHzBnTN6wMidW6
Winnaar van de Alternatieve Top 152 - najaarseditie 2016:
Steve Kilbey & Martin Kennedy - Is This Heaven spotify:track:7vPzn9DnBqGE9FaQBNK1uS
Nummer 78 uit de Witte Trui [Editie 2016] :
Radiohead - Nude spotify:track:5k7VKj1Xwy5DjO4B0PdAOb
Nummer 11 uit de Prehistorische Top 600 - 2016:
Dizzy Gillespie & his Orchestra ft. Sarah Vaughan - Interlude (A Night in Tunisia) spotify:track:1Io4Ij0B4F96eWBUbwhW3l
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:20 uur
El Ninjo, even uit nieuwsgierigheid, maar worden er ook nummers uit de Prog Top 300 toegevoegd?
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:21 uur
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:25 uur
134 Father figure +4
129 Careless whisper +3
125 Jesus to a child +1
102 Freedom 90 +2
Club Tropicana +5 buiten mededinging. Heb nog 2 grijsgedraaide albums van Wham in mijn collectie. Nu grijs van het stof... Maar wel goede herinneringen aan.
134 Father figure +4
129 Careless whisper +3
125 Jesus to a child +1
102 Freedom 90 +2
Club Tropicana +5 buiten mededinging. Heb nog 2 grijsgedraaide albums van Wham in mijn collectie. Nu grijs van het stof... Maar wel goede herinneringen aan.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:44 uur
136 Father figure 2
130 Careless whisper 1
129 Jesus to a child 4
105 Freedom 90 3
Alle vier min of meer gelijkwaardig. Jammer dat Praying for Time niet tot de keuzemogelijkheden behoort. Samen met Cowboys and Angels (reeds genomineerd) mijn favorieten.
136 Father figure 2
130 Careless whisper 1
129 Jesus to a child 4
105 Freedom 90 3
Alle vier min of meer gelijkwaardig. Jammer dat Praying for Time niet tot de keuzemogelijkheden behoort. Samen met Cowboys and Angels (reeds genomineerd) mijn favorieten.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:47 uur
Bonk schreef:
El Ninjo, even uit nieuwsgierigheid, maar worden er ook nummers uit de Prog Top 300 toegevoegd?
Nee, die staat voor dit jaar niet op ons lijstje...reden voor nu is dat het een genre topic is en dat zijn de andere topics niet.
Maar ik sluit niet uit dat we volgend jaar wel weer eens uit 1 of meerdere genre topics gaan putten.
1
geplaatst: 27 december 2016, 12:49 uur
El Ninjo schreef:
Maar ik sluit niet uit dat we volgend jaar wel weer eens uit 1 of meerdere genre topics gaan putten.
Mocht de prog top een nominatie leveren dan breek ik ook graag een lans voor het that's soul topic waar ook dit jaar weer een schitterende top vierhonderd is samengesteld. Ik vermoed dat het hoogst genoteerde nummer zonder plaats in de ladder zo rond plek drie of vier te vinden is.Maar ik sluit niet uit dat we volgend jaar wel weer eens uit 1 of meerdere genre topics gaan putten.
0
geplaatst: 27 december 2016, 12:51 uur
El Ninjo schreef:
Nee, die staat voor dit jaar niet op ons lijstje...reden voor nu is dat het een genre topic is en dat zijn de andere topics niet.
(quote)
Jammer. Persoonlijk zou ik dat de variatie in de lijst juist ten goede vinden komen (zeker als ik dan zie dat er dan weer een nummer van Radiohead bijkomt
), maar kan jullie redenatie wel volgen en mij hoor je sowieso niet klagen gezien al het werk wat jullie erin stoppen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2016, 13:04 uur
Bonk schreef:
Hij is vorig jaar wel even over de tong gegaan, maar toen was er nog geen resultaat. Inmiddels is die er natuurlijk wel: de dit voorjaar afgesloten Prog Top 300 kende een finale met 32 deelnemers; volgens mij hebben we wel minder breed gedragen bronnen voor de klassiekers. De keuze niet uit genretopics te putten is natuurlijk op zich wel verdedigbaar, al weet ik niet of twee nummers die het van hun releasedatum moeten hebben en twee die het van hun obscuriteit moeten hebben de term 'klassieker' nu zo veel meer verdienen.El Ninjo, even uit nieuwsgierigheid, maar worden er ook nummers uit de Prog Top 300 toegevoegd?
0
geplaatst: 27 december 2016, 13:31 uur
Bonk schreef:
Jammer. Persoonlijk zou ik dat de variatie in de lijst juist ten goede vinden komen (zeker als ik dan zie dat er dan weer een nummer van Radiohead bijkomt
), maar kan jullie redenatie wel volgen en mij hoor je sowieso niet klagen gezien al het werk wat jullie erin stoppen.
(quote)
), maar kan jullie redenatie wel volgen en mij hoor je sowieso niet klagen gezien al het werk wat jullie erin stoppen. Dat laatste zeker niet maar je slaat met het verdere bericht wel de spijker op zijn kop.
0
geplaatst: 27 december 2016, 13:42 uur
Edgar18 schreef:
Mocht de prog top een nominatie leveren dan breek ik ook graag een lans voor het that's soul topic waar ook dit jaar weer een schitterende top vier honderd is samengesteld.
Mocht de prog top een nominatie leveren dan breek ik ook graag een lans voor het that's soul topic waar ook dit jaar weer een schitterende top vier honderd is samengesteld.
Dat is met een omweg nog een mooie tip
, want was me niet bewust van het bestaan daarvan.Niet dat ik een groot liefhebber van Soul ben, maar weet bijna zeker dat ik daar nog wel een voor mij paar onontdekte pareltjes zal tegenkomen.
0
geplaatst: 27 december 2016, 13:50 uur
Ik ben wel blij met Nude erbij. Het is een nominatie van mij dus ik claim deze ook maar gelijk voor dit spelletje
.
.
1
Magick1
geplaatst: 27 december 2016, 13:51 uur
Ik woon in een land zonder spotify en youtube, dus kan gelieve iemand mijn lijstje aanpassen?
1. Arctic Monkeys - My Propeller
2. Coldplay - Don't Panic
3. Adele - Chasing Pavements
4. Florence + The Machine - Shake It Out
5. Vampire Weekend - Oxford Comma
6. Laura Marling - Blackberry Stone
1. Arctic Monkeys - My Propeller
2. Coldplay - Don't Panic
3. Adele - Chasing Pavements
4. Florence + The Machine - Shake It Out
5. Vampire Weekend - Oxford Comma
6. Laura Marling - Blackberry Stone
1
geplaatst: 27 december 2016, 13:56 uur
1. Hans Zimmer - Time Time, a song by Hans Zimmer on Spotify - open.spotify.com
2. Kent - Stop Me June (Little Ego) Stop Me June (Little Ego), a song by kent on Spotify - open.spotify.com
3. Boudewijn de Groot - Avond Avond, a song by Boudewijn de Groot on Spotify - open.spotify.com
4. iLiKETRAiNS - Terra Nova Terra nova, a song by I LIKE TRAINS on Spotify - open.spotify.com
5. DJ Metatron - Oh Ah - DJ Metatron - Oh Ah - YouTube
6. Muse - Space Dementia - Space Dementia, a song by Muse on Spotify - open.spotify.com
2. Kent - Stop Me June (Little Ego) Stop Me June (Little Ego), a song by kent on Spotify - open.spotify.com
3. Boudewijn de Groot - Avond Avond, a song by Boudewijn de Groot on Spotify - open.spotify.com
4. iLiKETRAiNS - Terra Nova Terra nova, a song by I LIKE TRAINS on Spotify - open.spotify.com
5. DJ Metatron - Oh Ah - DJ Metatron - Oh Ah - YouTube
6. Muse - Space Dementia - Space Dementia, a song by Muse on Spotify - open.spotify.com
2
geplaatst: 27 december 2016, 14:02 uur
Nominaties van Magick1 met spotify linkjes.
Arctic Monkeys - My Propeller spotify:track:2hmHlBM0kPBm17Y7nVIW9f
Coldplay - Don't Panic spotify:track:2QhURnm7mQDxBb5jWkbDug
Adele - Chasing Pavements spotify:track:2OuNgtXKeCSORKqdl0MxKk
Florence + The Machine - Shake It Out spotify:track:7aliOjqVEBd3ZZ8NMkuifd
Vampire Weekend - Oxford Comma spotify:track:5nHRIKsXDwUpse9gzrAxLR
Laura Marling - Blackberry Stone spotify:track:0DY6YB96oHLjwefC1TeKNM
Arctic Monkeys - My Propeller spotify:track:2hmHlBM0kPBm17Y7nVIW9f
Coldplay - Don't Panic spotify:track:2QhURnm7mQDxBb5jWkbDug
Adele - Chasing Pavements spotify:track:2OuNgtXKeCSORKqdl0MxKk
Florence + The Machine - Shake It Out spotify:track:7aliOjqVEBd3ZZ8NMkuifd
Vampire Weekend - Oxford Comma spotify:track:5nHRIKsXDwUpse9gzrAxLR
Laura Marling - Blackberry Stone spotify:track:0DY6YB96oHLjwefC1TeKNM
0
geplaatst: 27 december 2016, 14:45 uur
Er is nog plaats voor 1 rijtje van 5 (niet 6) nominaties...wie is de allerlaatste die ons los maakt.
0
geplaatst: 27 december 2016, 14:51 uur
Kan iemand mijn stemmen voor George Michael meenemen:
Careless 4
Freedom 3
Father 2
Jesus 1
Careless 4
Freedom 3
Father 2
Jesus 1
* denotes required fields.