MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Muziek verwijderen uit je back catalogue

zoeken in:
CHIEP (crew)
Nummers live niet meer spelen omdat je er niet meer achter staat, dat is niet nieuw, maar dit?
The 1975 remove track from album on streaming because Matty Healy doesn't like it anymore - nme.com

Is dit een primeur of zijn er precedenten?

Ik herinner mij dat David Bowie het nummer Too Dizzy heeft verwijderd van zijn album Never let me down uit 1987. Misschien niet helemaal hetzelfde, omdat het uit een ander tijdperk dateert. De originele LP/CD is vast nog wel tweedehands te vinden, maar op alle navolgende reissues ontbreekt het nummer. En vermoedelijk staat het dus ook niet op de streamingdiensten. Bowie had een hekel aan de song. Het was zijn minst favoriete nummer, op artistieke gronden, maar ook vanwege vermeend seksisme in de tekst.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.