MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Orphax - Sunlights are fading MIXTAPE op op3n.net

zoeken in:
Sietse
Hoi lieve mensen,

Ik ben onlangs gevraagd door op3n.net om een mixtape te maken uit muziek die gratis te downloaden is via internet (onder creative commons) En die kans heb ik natuurlijk niet laten schieten.

Ik in de mix heel veel verschillende ambient stukken gegooid, van drones, naar processing, ambient techno tot dub.

Deze is sinds vandaag te downloaden via de op3n.net website:
http://www.op3n.net/op3n/mixtapes.htm

De mixtape is 90 minuten aan muziek, 45 minuten per kant en het is de bedoeling om deze dan ook op casette te zetten (zo heb ik het iig geinterpeteerd) Er zit dan ook artwork bij die in een casette hoes past.

Er staan trouwens van mij ook wat nummers in, en allemaal dingen die nog niet zijn gereleased en ook nergens anders te krijgen zijn (voorlopig)

En dan hier nog ff de track list

SIDE A
1> .TAPE. - Movement 2: Island (tapesoundsystem.tk)
2> UBEBOET - Dark Blue (earlabs.org)(con-v.org)
3> CORDUAN - West 1°10'25'' (subsource.de)(garmonbozia.se)
4> BRIAN LAVELLE - Telesphoros, My Brother (Second Variation) (earlabs.org)(brnlvll.org)
5> ORPHAX- When Jeffrey Finds The Ear (Daigoro's Falling Into The Sea Mix) (orphax.tk)
6> FERNADO LAGRECA - planea (autoplate.org)(greknoise)
7> WOUTER VAN VELDHOVEN - D (camomille)
8> TSUKIMONO - Wallstreet28 (fukkgod.org)
9> AARON LENNOX - Periodical Cicadas 04 (cosmicsky.com)

SIDE B
1> MARK ALLAN - Circon-Schx (con-v.org)
2> MARCIA BLAINE SCHOOL FOR GIRLS - Still (Orphax Treatment) (marciablaine.com)(orphax.tk)
3> ERTSLAUB - Burnt Skies (erstlaub )
4> DRONE + RODOLPHE GISSINGER - Noapte Buna (digitalbiotope.net)
5> ORPHAX - Onder Het Noorderlicht (unreleased)(orphax.tk)
6> SEPULCRUM SPEI - Bruma (benekkea.net)
7> ERRATIC - Gravitational Lens (Tirriddiliu Remix) (entity.be)(tirriddiliu.net)
8> M__ - Factory (enoughrecords)
9> ACCRUAL - Frog Enters Throat (marciablaine.com)
10> BANNISTER BOY- Dark Rooms With Red Curtains (driftrecords.net)
11> SCOTT TAYLOR - Stalking Horse (con-v.org)
12> MHPB - Guitarimprov VII (megaheadphoneboy.co.uk)
13> MARSEN JULES - Yara 02 (autoplate.org)(marsenjules.com)

Laat maar weten wat jullie er van vinden als jullie willen.

Hallo Sietse,

ik ben benieuwd. Ik zal het gaan luisteren.

Jazper

Yak
Oké, download loopt. Zou over een kwartiertje binnen moeten zijn, vanavond ga ik 'm luisteren.

Hier staat de download ook aan. De namen en nummers die ik hiervan ken bevallen me meestal erg goed.

Ik luister nu kant A. Ik zie niet welke muziek welk nummer is omdat het aan elkaar geplakt is, maar het stuk op 27-31 minuten bevalt me tot nu toe het best, van welk nummer is dat?

Sietse
je kunt ook de cue file in je mediaspeler openen (mits je natuurlijk een goede mediaspeler hebt) dan kun je precies zien wat, wat is.

Yak
Bij mij kapt de download er steeds na een minuut of tien mee. Begint heel snel met 200kbps of zo, dat loopt rap terug totdat de download uiteindelijk helemaal tot een stilstand komt.

Bob Cremers
Jammer Yak.

Bedankt voor deze bijdrage Bob.

Sietse
Yak schreef:
Bij mij kapt de download er steeds na een minuut of tien mee. Begint heel snel met 200kbps of zo, dat loopt rap terug totdat de download uiteindelijk helemaal tot een stilstand komt.

hmm, dat is heel vreem...

probeer de link eens op deze site:
http://www.archive.org/details/op3n012

je moet de zip file onderaan hebben en niet aan de zijkant, want die heb je al geprobeert.

Ik zal het ook wel 's downloaden. Vraag me af in welk decennium ik voor het laatst een leeg bandje heb gekocht. Zal het vorige zijn, denk ik.

Ik heb 'm ook binnen, eerst maar eens beluisteren. Dan eventueel een 90 minuten tape leegmaken (ik ga natuurlijk geen casettebandjes meer kopen in de 21ste eeuw). Genoeg wat ik inmiddels toch al op CD of mp3 heb.

Da's ook weer zo, maar vaak klinkt het voor geen meter dan. Zeker als je zo'n bandje grijs hebt gedraaid...

Echt grijsgedraaide tape's heb ik een aantal jaren terug al weggedaan. Ik heb momenteel nog zo'n 50 in goede staat verkerende tape's over.

Sietse
disintegratie

ik moet hem zelf ook natuurlijk op tape zetten, maar probleem is dat ik dan waarschijnlijk mijn hele set moet verzetten en alles opnieuw instellen...maar had al wel het plan...en natuurlijk de hoes ook echt printen (die ik persoonlijk zeer geslaagd vind)

De hoes ja, jammer dat mijn printer vanalles doet behalve inkt op papier zetten.

Sietse
hhh, ik print het dan ook gewoon op de universiteit...is echt superieure kwaliteit en nog gratis ook....

misschien ga ik voor de transparant printer (als er ook papier inzit) want dat is een wax die erop wordt gespoten, dat is echt het mooiste wat ik ooit heb gezien....

Sietse
Gyzzz schreef:
Ik luister nu kant A. Ik zie niet welke muziek welk nummer is omdat het aan elkaar geplakt is, maar het stuk op 27-31 minuten bevalt me tot nu toe het best, van welk nummer is dat?

Dat is 6> FERNADO LAGRECA - planea (autoplate.org)(greknoise)

Komt van een erg fijne mp3 release die gratis te downloaden is van www.autoplate.org.
Een echte aanrader voor mensen die ambient techno en ambient dub wel leuk vinden.

Het is een mooie mix Sietse.
Het eerste kwartier van kant B vind ik erg fraai. Vooral vanaf een minuut of 5 a 6.
De rest van kant B ben ik nog niet erg aan toe gekomen. Dus wie weet wat dat brengt.
Kant A moet ik ook nog beluisteren (waarom ik met kant B begin is me trouwens een raadsel)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.