MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Oproep: testers gezocht voor nieuwe popsite

zoeken in:
Dag allen,

Ik ben alweer enige tijd bezig met het ontwikkelen van een site waar Nederlandse bands hun muziek kunnen promoten en verkopen. Deze site moet voor zowel de bands als de bezoekers een prettige omgeving worden. Gelukkig heb ik inmiddels een twintigtal bands die meewerken aan het ontwerp voor de 'artiestenkant' van de pagina. Dit gaat erg goed en nu zoek ik dan ook muziekliefhebbers die als 'bezoeker' de site kunnen testen.

De site is te vinden op http://www.poplijst.nl

Poplijst wordt een site waarbij de kennismaking met nieuwe muziek centraal komt te staan. Hiervoor heb ik als uitgangspunt het gebruik van diverse lijstjes genomen die je op een (hopelijk) verrassende manier op het spoor van bands kunnen brengen die je nog niet kent.

Om die kennismaking goed te laten verlopen, krijgen de artiesten ruimte om enkele tracks gratis online aan te bieden. Deze zijn onder een creative commons licentie te luisteren en downloaden.

De grote vraag is natuurlijk of er iemand zit te wachten op zo'n initiatief en of de manier waarop ik het technisch heb vormgegeven prettig is. (de grafische vormgeving hoop ik op termijn aan een professional over te kunnen laten).

Kortom: wie zou mij willen helpen door mijn site te bezoeken en mij van feedback te voorzien?

Groeten,

Jurgen van den Hout
poplijst.nl

Sietse
Hoi Jurgen.

Tof initiatief...ik help je al aan de artiesten kant, maar zal ook eens de bezoekerskant bekijken.

Sietse heeft alvast een banner laten plaatsen van zichzelf.

Sietse
that's what friends are for zullen we maar zeggen

net mijn top 10 lijstje gemaakt. Dat is nog eens lastig. Kom ik terug en zijn er al 3 reacties! Dank Sietse je inzet is weer fenomenaal. (maar je mag ook wel slapen hoor)

ps) geen chris knox op music meter??? Ik moet nodig eens wat albums in gaan voeren...

Jurgen

Sietse
aiai, nog geen Chris Knox op de site...een schande...

maar goed, de site.

Heb al ff snel gekeken. Vooralsnog is het erg rommelig en daardoor onoverzichtelijk.
Links werken niet allemaal even lekker.
En dan heb je dat menuutje. Het past niet bij de rest van de site. Ik raad aan dit zonder knoppen te doen en ervoor te zorgen dat hij ergens helemaal links uitlijnt.
Ook op onderliggende pagina's komt deze niet terug, maar heb je aan de bodem van de pagina juist links staan. Dit werkt verwarrend. Een standaard layout zou fijn zijn, maar dat komt dan dus wel als er een ontwerper aan gaat zitten neem ik aan.

Een leuk idee je site. Maar ik kan het eigenlijk alleen maar met Sietse eens zijn. Als ik toevallig op zo'n site terecht zou komen zou ik ook snel weer weg zijn. De opzet is vrij eenvoudig. Dat kan en mag wel maar dan moet de site ook makkelijk zijn. Het kan al helpen door de stukken die je nu allemaal verzameld bij elkaar zet, in blokken in zou delen. en dan bijvoorbeeld met kleur dan nog eens extra de verschillende delen aangeven. Nu lijkt het alsof alles door elkaar staat.

Voor de rest leuk idee!

Succes!

Leuke site, goed initiatief... maar ben het met de voorgangers eens...ik zou er even een grafisch vormgever naar laten kijken...

Fijne duidelijke taal! Ik heb het belang van de 'verpakking' duidelijk onderschat en te veel genegeerd. Ik zal het vormgeven meer prioriteit geven voor ik echt veel publiek ga zoeken. (Het vormgeven had ik eigenlijk pas voor het najaar gepland).

De opzet is inderdaad (en bewust) eenvoudig. Het is goed om dat in alle aspecten door te gaan voeren. (ik ben niet zo'n fan van drukke schreeuwerige sites, meer van rustige zoals.... musicmeter bijvoorbeeld...). Maar inderdaad: de eenvoud moet functioneel zijn en geen armoede.

Het is ook prettig om te horen dat het idee achter de site wel aanspreekt. Van de artiesten wist ik het inmiddels wel, maar als de muziekliefhebber/luisteraars er niet op zitten te wachten heb je er niet zo veel aan.

groeten, Jurgen

Gast
geplaatst: vandaag om 08:34 uur

geplaatst: vandaag om 08:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.